Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 27 Guests are viewing this topic.

NGC

#22920
Vad ca a reusit cineva sa faca niste capturi bune, dar o sa pun aici link-uri catre capturi la rezolutie mai mare, daca tot le-am facut.

L.E. Stie cineva vreun provider care nu miscoreaza imaginile?

https://i.ibb.co/GxdQCdt/1.jpg

https://i.ibb.co/yqVYdtj/2.jpg

https://i.ibb.co/3BY7M0R/3.jpg

https://i.ibb.co/d2r21pr/4.jpg

L.E.2 Am gasit. Vad ca merge cu imgbb.com.

horatiu.cosma

Referitor la traseul CoBra, într-adevăr e de văzut dacă lansarea în execuție a variantei pe vale la Comarnic (lotul 1) nu blochează complet varianta mai elegantă din SF-ul Strabag. Fiindcă soluția Strabag văd că tot urcă de la Comarnic până la Sinaia, nu cred că s-ar putea înțepa varianta CNAIR în varianta Strabag undeva spre Sinaia dacă rămâne primii km pe vale, că nu poate urca apoi în distanță mică prea mult. Intuiția îmi zice că ar trebui revizuire SF + PT inclusiv pe lotul 1 (centura Comarnic), în 2015 s-a anulat licitația pe baza aceleiași documentații după ce UMB nu și-a mai confirmat oferta, țin minte că erau probleme insurmontabile cu traseul.

voicul

Desi o veste buna, dar nu inteleg de ce se poate face aceasta centura, dar nu si Ploiesti - Comarnic. De bucata asta nu am auzit nimic niciodata.

La cat timp se pierde in Comarnic e clar ca ajuta autostrada, dar a iesi de pe DN1 prin giratoriu, a merge 3 km pe autostrada si sa intrii in DN1 prin giratoriu ...
A veni de la Ploiesti pana la Comarnic N ar fi altceva.

Nu este foarte important Ploiesti - Comarnic, ca tine DN1 destuld e bine, dar intreb ce este cu bucata asta?

Io

^ Hait, am lipsit la cursul asta. Proiect Strabag pentru Cobra? Cu scuze daca e public si a mai fost postat, il poate cineva reincarca? Cu multumiri.

Pe fuga am fost curios sa vad cit se urca, am luat niste "date de gabarit", altitudini (de dinainte de intrarea in Comarnic si de dupa iesirea din Sinaia) si lungime in linie dreapta si-mi da, grosso modo o panta generala de 2.3%. Acuma, tinind cont ca lungimea va fi in mod cert mai mare iese bine. Dincolo in schimb, la coborirea de la Predeal spre Rasnov, iese mai rau fara un tunel cit malu'.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pasadia

In capatul de dupa Posada, A3-ul proiectat de Vinci/Strabag e la cota 775 iar valea Prahovei cam la 680. Nu imi dau seama autostrada proiectata de CNAIR la ce cota e, in desenele puse de NGC nu sunt trecute cotele pentru proiectul vechi, dar nu ma astept sa fie cu mai mult de 10 metri mai sus. Ceea ce inseamna cam 80 de metri diferenta de nivel, iar pentru o panta de 3% ai avea nevoie de 2,7km (daca calculez eu bine). Ar fi cam lungi bretele astea.
Fie 5%> 2 benzi pe urcare si ar rezulta 1,6km. Fie 10%> bretele de 800 de metri.
Una peste alta, e clar ca optiunea privind capatul nordic d la Comarnic va dicta si optiunea privind traseul mai departe pana in Sinaia Sud.

@voicul: pentru ca nu e absolut deloc nevoie de A intre Comarnic si Ploiesti. Acolo ai nevoie de 2-3 pasaje si de o intretinere cat de cat decenta (care sa includa asigurarea a 2 benzi pe intreaga lungime si reparatiile in zona tasarilor de la Campina.

Am impresia ca acum,  autostrada acolo e doar pentru cei care speriati ca vor incasa amenzi cat timp exista doar actualul DN.

pasadia


NGC

^ Sunt aceleasi planse si sunt din 2008.

medicul de garda

Legat de autostrada Ploiesti-Comarnic, cred ca sunteti toti de acord ca nu va fi necesara pentru muuuulta vreme, dar personal, nu sunt de acord ca nu e nevoie sa o studiam pentru a putea construi prioritar anumite segmente (cum trebuia facut si pe A8 zona montana). Ma refer la portiunea Comarnic pana undeva la sud de Nistoresti, pentru a depasi zona de ingustare a DN1 si succesiunea de intersectii (nodul Comarnic sud oricum o sa fie haos fiindca se suprapune cu podul spre Nistoresti). Aceasta va deveni necesara in momentul in care avem rezolvate zonele problematice de pe valea Prahovei si A3 va avea un pic de continuitate.

La capatul opus, pe termen mediu, va fi necesara centura Ploiestiului la nivel de autostrada, odata fiindca centura actuala, cu tot mai multe giratorii nu va mai face fata, apoi, cand va fi gata Ploiesti-Buzau, tot traficul Moldova-Brasov va fi incurajat sa vina pe A3 si nu pe centura nordica, aglomerand si mai mult centura actuala pe DN1.


Revenind la subiectul centurii Comarnicului, daca ne alegem cu o tentativa de a relicita centura la nivel de autostrada de acum 5 ani, fara nicio modificare a proiectului, e clar ca suntem dusi de nas si mai si ingropam definitiv proiectul superior facut de Strabag-Vinci.
Trust me, I'm an east-european doctor!

naivu

Consider ca cel mai critic aspect al proiectului CoBra este sa nu treaca cu autostrada prin statiunile montane. Proiectul Vinci este ideal (multumesc @pasadia si @NGC pt planse); pt cine nu a avut rabdare sa le studieze, proiectul este: start la intrarea in Comarnic (la S de podul Nistoresti/Breaza N), tunel 1+2+0,6km pe langa Comarnic, nod la intrarea in Sinaia (la S de intersectia DN1 cu DN71; in varianta asta centura Comarnic ar ocoli si serpentinele de la Posada), tunel 3km pe langa Sinaia, nod inainte de Poiana Tapului, tunel 3km pe langa Busteni, ocolire Azuga pe malul drept, nod inainte de Predeal la intersectia DN1 cu DN73A, tunel 4km pe langa serpentinele de la Paraul Rece, nod la intrarea in Rasnov, Cristian.
Trebuie tinut cu dintii de proiectul Vinci, nu stiu cum arata proiectul centurii Comarnic de-a lungul caii ferate, dar nu trebuie acceptat daca nu asigura conexiunea cu nodul SinaiaS din proiectul Vinci. Decat un proiect prost, mai bine nu mai incepe nimic!

naivu

@medicul de garda, podul Nistoresti nu va crea haos la nodul Comarnic S! 99% din traficul de pe podul acela este dat de cei care incearca sa mai scurteze din ambuteiajul de 5-7km (pana dincolo de halta Nistoresti) creat de trecerea de pietoni din centrul Comarnicului, odata finalizata centura nu vor mai trece prin Breaza. In plus, atat urcarea cat si coborarea de pe viitoarea centura ocoleste complet intersectia dinspre Breaza N.
Cat despre A Ploiesti-Comarnic, hai sa nu fim carcotasi, intre zona de 2+2 a lui DN1 si viitoarea centura 2+2 sunt doar 3-4km cu tot cu bretelele de transfer pe/de pe autostrada!

paullie

Quote from: naivu on April 16, 2020, 11:20:55 AM
tunel 4km pe langa serpentinele de la Paraul Rece,
Si acum sa intreb din nou ca prostul (am intrebat si despre tunelul Meses) un tunel de 6,5 km de la Gura Diham pâna la Est de Pârâul Rece nu merge?

pasadia

Banuiesc ca partial o justificare exista prin dorinta de a conecta si Predeal-ul printr-un nod la autostrada. Altfel ai fi avut nevoie de nod in Busteni Nord car ar fi desrvit mare parte din Busteni + Azuga + Predeal (si deci devenea destul de important sa fie bine gestionat la fluxuri maxime).

Dar motivul real cred ca tine mai degraba de nevoia de a nu merge cu modificarile fata de proiectul CNAIR prea dparte si d a nu propune lucrari de arta care sa speri atat de mult pe cei din CNAIR.

TibiV

Pe cei din CNAIR ii vei speria rau de tot daca folosesti expresia banala "tunel forat de 100 de metri".

Este o expresie extrem de periculoasa. Exista riscul sa faca urgent AVC (Accident Vascular Cerebral). In masa, toti cei de la functia de sef de birou in sus... Iar cei cu AVC au o sensibilitate deosebita la infectia cu coronavirus. Vreti sa ramanem fara sefi in CNAIR?!...

Cuvantul cheie care declanseaza aceasta boala periculoasa, deseori mortala, este forat ...  ;)

Iar o crestere a lungimii tunelului poate duce la o contagiune in masa, cu simptome grave/extreme...
Nici nu vreau sa imi imaginez efectul expresiei "tunel forat de 2 kilometri"....

LE
Glumesc, dar nu stiu cat este gluma si cat este adevar - cel putin daca ne uitam la cate tuneluri rutiere au facut in ultimii 30 de ani...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

laszlo.robert

Când scade AC pe ciotul de la Tg. Mureș?