Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 36 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

^
Cica au vorbit cu Trans Bitum-ul. Cunosc pe cineva acolo. Daca aflu ceva, va tin la curent.

GDPR

@TibiV: grinzile produse de Bechtel care stau acum in asteptare sunt mult mai masive decat cele de la Vitan, asa ca ar trebui o macara mult mai mare ca sa le monteze. S-ar putea studia diagramele macaralelor disponibile pe net ca sa se vada exact ce utilaj ar trebui folosit si in ce pozitie ar putea fi amplasat in afara canalului.
Cred ca o varianta ar fi reproiectarea partiala a podului si folosirea unor grinzi mai usoare (metal?) pe deschiderea de peste canal. In felul asta s-ar putea muta si pilele buclucase care "dau" in digul canalului.

Ciprianul

Om vedea,oricum socrii mei locuiesc in comuna Salard judetul Bihor si exact pe acolo trece Autostrada,plus ca bunici sotiei au o buna bucata de pamant inchiriata celor de la Autostrada. Deci ramane de vazut ce va fi.
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

horatiu.cosma

160 de tone fiecare grinda. La Vitan probabil au aproximativ 100. Daca se muta pilele buclucase, atunci nu doar deschiderea de peste canal va trebui sa foloseasca alte grinzi.

Ionut

Pana una-alta, la salariul pe februarie puneti si voi deoparte niste bani pentru filmari. Sunt foooarte curios ce s-a ales de Suplacu-Bors in toti acesti ani.

Ciprianul

Ionut....iti zic eu ce sa ales, E totul parasit,capete de fier beton la stalpi ce sau construit sunt deja furati,unde au bunici sotiei pamant inchiriat celor de la Autostrada sunt niste gramezi uriase de materiale (pietris de toate felurile) sub paza. In 25 luna asta merg in tara si voi face cateva poze asa prin zona sa vedeti cam in ce stare sunt lucrarile de pana acum. Oricum parerea mea e ca va trebui mult muncit sa se repare ce sa furat si ce sa degredat.
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

GDPR

#8376
@horatiu, da, ai dreptate. Masurand pe Google Earth, grinzile Bechtel au cca. 36m lungime, iar canalul (cu tot cu diguri) masurat pe directia drumului de la culeea mal drept pana la o pozitie a pilelor in afara digului, are cca. 112m. Asta inseamna ca proiectul Bechtel presupunea cate un rand de pile in fiecare dig al canalului. Daca s-ar face o singura deschidere de 112m in loc de doua (evident ca si urmatoarea deschidere s-ar modifica putin, dar aici nu vad o problema), atunci s-ar schimba complet solutia tehnica si s-ar impune ceva de gen pod cu arce sau chiar hobanat, iar costurile ar exploda. Hmm, poate ca solutia e totusi caderea la pace cu Hidroelectrica.

Ca idee, gasiti aici datele tehnice ale macaralei Felbermayr LTM 1800 de 800 tone. Se vede ca la 18 m de ax, capacitatea de ridicare este de max. 130 tone, dar daca scadem lungimea de 8m din ax pana la calele utilajului, de fapt mai raman 10 metri (daca se gaseste o solutie sa fie calata paralel cu digul poate ca s-ar mai castiga cativa metri). Deci n-ar merge sa fie montate grinzile de pe mal chiar si cu monstrul asta.

horatiu.cosma

Am fost si eu pe lot in vara. Din avion nu cred ca se vor observa mari diferente fata de ultima filmare, din 2012. Au aparut crapaturi de suprafata la rigole, ziduri de sprijin nefinalizate, grinzi, pile de poduri, mici alunecari de teren pe deblee. In schimb viaductul de la Suplacu arata foarte bine, chiar la 4 ani de cand nu mai e miscare acolo. Terasamentul e beton, s-a folosit doar balast. Daca grinzile sunt ok, eu zic ca nu va fi o mare bataie de cap cu reparatiile lucrarilor facute deja. Bechtel a facut o treaba solida, la fel ca si pe Turda-Gilau, nu pica viaductele si debleele lor chiar asa de usor. Daca mai face cineva traseul facut de mine, pe aliniament, drona mi s-ar parea solutia cea mai potrivita. Sunt vreo 15-16 km de terasament + viaductul de la Suplacu.

Ciprianul

#8378
Drona cu camera de filmat o sa aduc eu dar in Aprilie ca atunci am concediu ceva mai lung. Poate ne mobilizam impreuna cumva horatiu.cosma si facem o treaba asa ca lumea. Putem merge si la Suplac si facem un filmulet cu toata zona unde sa lucrat.
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

NGC

Quote from: adrian rosca on February 03, 2016, 10:47:58 AM
Ca idee, gasiti aici datele tehnice ale macaralei Felbermayr LTM 1800 de 800 tone.

Macaraua este de fapt produsa de Liebherr (Liebherr LTM 1800). Felbermayr nu produce macarale.

horatiu.cosma

@Ciprianul, I'm in. Poate pe atunci prindem si miscare in teren.

GDPR

Ar fi fain daca CNADNR-ul ar incepe sa publice rapoarte lunare de progres macar pentru proiectele mai importante.

Ionut

^ Am cerut acest lucru de la CNADNR (sa publice rapoartele de progres). Ni s-a promis ca se rezolva (era in decembrie). Probabil ca trebuie sa mai insistam. :)

marinul

in legatura cu montarea grinzilor, poate asta e cea mai buna solutie :)


GDPR

Da, Bechtel aveau lansator dar nu cred ca l-au lasat pe aici  :) Oare mai exista vreunul prin tara, de pe la alta firma?