Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 52 Guests are viewing this topic.

montaniardul

Pacat ca nu vedem la ofertare un STRABAG sau chiar PORR.

mike_us

Sa vedem ca se si termina licitația pina acum a fost un sir de ratări. Daca ar cistiga Nurol chiar ar fi bine zic eu.

Gio

Let me guess, castiga tot preacinstitu de nea Beni cu o oferta foarte scazuta ca pret. Pe urma mai face rabat la calitate, asta daca va binevoi sa se apuce de lucru.

mirceaeliade

Pai aproape sigur capcaunul Benea o sa castige din nou.  Macar CJ Bihor nu se poate plange ca "Bucurestiul nu le da autostrada" cand e clar ca de vreo 5 ani si inca 5 de acum incolo, capcaunul s-a hotarat sa puna piedici la tot ce se face acolo.  Dar probabil cu acordul celor din Bihor.

Singura speranta e ca dupa anuntul de acum cateva zile, Nurol poate s-a prins ca capcaunul va sublicita, si poate au incercat si eu in ultim moment sa subliciteze si ei, ca tot au santierul gata literalmente langa.

Ionut

API pe Facebook

Nădășelu-Zimbor, din fruntaș codaș. Marțea trecută, 06.06.2023, am filmat toți cei 30,06 kilometri ai acestui tronson foarte dificil al Autostrăzii Transilvania: ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3Jh35Xm.

Estimăm că stadiul fizic este ~57%. Deși cei de la UMB sunt în continuare bine mobilizați, lotul a trecut de la categoria "circulăm în 2024, poate chiar din 2023" în urmă cu 12 luni la "mai vorbim prin 2025" în prezent. În 2022 speram că aceasta va fi prima autostradă finanțată prin PNRR deschisă traficului, iar acum începem să avem emoții pentru 2025.

În noiembrie 2022 antreprenorul a primit o extensie de timp până în aprilie 2025 și în decembrie a mai primit una. Momentan, graficul de execuție actualizat aprobat indică finalizarea în data de 13.07.2025!

Însă cel mai mult ne îngrijorează lentoarea CNAIR în tranșarea situației soluțiilor noi de la Nădășelu și Topa Mică. Alunecarea masivă de la Nădășelu a "bubuit" la început de septembrie 2021.

Oficialii CNAIR au avut nevoie de vreo 18 luni de dezbateri și scărpinat în cap ca să se decidă că vor licita separat lucrările fiindcă nu mai este loc în rezervele de implementare și în spațiul legal de adiționare a contractului, dar tot nu au lansat procedura de achiziție!

Această "mișcare" birocratică nu este o premieră, dimpotrivă. Cel mai bun exemplu similar este lotul 3 al A1 Lugoj-Deva, acolo unde constructorul spaniol Comsa care executa autostrada a fost singurul ofertant și (până la urmă) câștigător al contractului pentru lucrările suplimentare.

Solicităm CNAIR să demareze de urgență licitația aferentă soluțiilor de la Nădășelu și Topa Mică. Altfel riscăm să ajungem în 2026 cu inaugurarea.

GIV

in situatia in care nea beni ar castiga de la biharia la suplacu ar fi sanse sa execute lucrarile intr-un mod execrabil incat sa maximizeze profitul sau ar iesi pert total ok cu cele 2 loturi in buzunar incat sa lucreze ok?

mirceaeliade

Nu va mai imbatati cu bere stricata ca un capcaun gen Benea care a tras de loturile A3 vreo 3 sau 4 ani cu o sublicitare deliberata, un PT la smecherie, si contestatii la misto, e interesat sa lucreze "la chieie".

montaniardul

Ciudat cum s-a sucit Beniamin Rus pentru ca lotul de la granita l-a executat imediat.

Ionut

Vi s-a explicat de nenumărate ori. Pe ciotul de la graniță nu a f**** oferta, a dat un preț corect. De-aia a putut să îl facă.

sillentium

QuoteCompania de Drumuri a suspendat din nou licitația pentru lotul Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, cel mai mare contract al CNAIR de până în prezent. Licitația de 8 miliarde de lei pentru lotul de 41 de kilometri cu tunelul Meseș este suspendată după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis o plângere a turcilor de la Ictas.

Este o decizie dură a Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor la adresa CNAIR care nu și-a respectat obligațiile față de potențialii ofertanți, după cum arată motivarea pe care a consultat-o Economedia. În ,,rechizitoriul" care cuprinde 36 de pagini, CNSC arată ,,răspunsurile în doi peri", dar și abateri de la Legea Achizițiilor 98/2016 : ,,Consiliul constată că, autoritatea contractantă nu s-a achitat de obligația de a răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități întrebărilor primite" -decizia CNSC.




Powered by API/PUM imgur uploader

https://economedia.ro/autostrada-transilvania-licitatia-de-8-miliarde-de-lei-pentru-lotul-cu-tunelul-meses-a-fost-suspendata-cnair-nu-s-a-achitat-de-obligatia-de-a-raspunde-in-mod-clar-complet-si-fara-ambiguitati.html

horatiu.cosma

#32470
A apărut pe SEAP decizia CNSC în cazul contestației Ictas împotriva răspunsurilor la clarificări ale CNAIR pe Poarta Sălajului - Nușfalău. Merită citită, a șters pe jos CNSC cu CNAIR.

CNAIR, în punctul de vedere, a luat o poziție de ultimă speță, foarte arogantă, "cine e Ictas să conteste? Au făcut-o cu rea-credință. Ei nici măcar nu au întrebat la clarificări ceva anume, de fapt vor doar să tragă de timp, noi am făcut totul perfect".

Dar când a fost vorba despre argumente clare și bine construite, s-a cam oprit morișca CNAIR. Au încercat să mute focusul de pe clarificări pe documentația de la licitație publicată în februarie (că aia nu mai putea fi atacată în justiție, fiind trecut termenul de 10 zile pentru contestare), deși era clar că această contestație se referă strict la răspunsurile la clarificări.

Au încercat să atace contestația, argumentând complet aiuristic că Ictas nu propune soluții de remediere (păi voi trebuie să le propuneți, ei contestă, pe ce lume trăiți?).

Pentru CNAIR e perfect normal să verse prin clarificări zeci de documente noi, care ar trebui integrate în oferte de constructori în 16 zile, după ce același CNAIR nu a fost în stare în 2 ani să facă o documentație completă.

CNAIR nu are nicio problemă să repete papagalicește "e contract de proiectare și execuție" oriunde lipsește ceva din studiul de fezabilitate (gen soluția de acces în CIC-ul Zalău, care lipsește cu desăvârșire). Și în același timp să bată în cuie lungimi de poduri, tipuri de grinzi, număr de deschideri etc. Acolo nu mai e proiectare și execuție.

Planșele din SF spun una, culoarul de expropriere altceva, CNAIR zice că proiectul e sfânt, dar și culoarul de expropriere, dar dacă totuși apar exproprieri suplimentare, să se ocupe viitorul constructor, că nu are de unde să știe dacă culoarul bate cu SF-ul și că nu își poate asuma responsabilitatea exproprierilor suplimentare (lene)  :D . Curat murdar, noroc cu CNSC că a aprins lumina în capul CNAIR.

Alunecarea de teren de pe centura Zalău ar putea afecta și A3 (care are traseul la ieșirea din tunelul Meseș foarte aproape), CNAIR confirmă că e o problemă, zice că se va face o expertiză la centura Zalău, constructorii o cer, CNAIR fluieră. CNSC oprește fluieratul. Deci dacă CNAIR nu are expertiza la alunecarea de pe centura Zalău, posibil ca acest aspect să blocheze o vreme depunerea ofertelor la licitația de pe A3.

Alte răspunsuri desființate de CNSC:

- blocarea de către CNAIR a liniei roșii a autostrăzii (care nu respectă normativul) și încercarea de a arunca eventuale modificări ulterioare pe spinarea viitorului constructor (revizuire de acord de mediu, exproprieri suplimentare)

- non-răspunsul CNAIR cu privire la accesul spre portalul tunelului dinspre Zalău, pe un drum forestier existent întrerupt de centura Zalău

- amplasarea centrului de monitorizare și intervenție pentru tunel, lăsat în aer de CNAIR și aruncat la constructor, să se descurce

- un răspuns la mișto cu privire la soluțiile de protejare a rambleului autostrăzii în zona lacului Vârșolț, în caz de inundații

- cu privire la podurile bătute în cuie de CNAIR (geometria grinzilor, număr de grinzi în secțiune, număr deschideri și lungimi), CNSC consideră că acest răspuns limitează modificările permise constructorilor la etapa de proiectare, fără a argumenta această limitare

- CNSC mai desființează încercările CNAIR de a dribla prevederile contractuale FIDIC prin prevederi mascate care să împingă din riscuri de la CNAIR la constructor

NGC

"PROIECTARE SI EXECUTIE pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcau-Bors, Subsectiunea 3C2 Chiribis- Biharia (km 30+550-km 59+100)"

Asta este clasamentul din punct de vedere financiar.

Valoare estimata                                  -> +/- 878 milioane RON fara TVA

1) PRECON TRANSILVANIA + CITADINA 98              -> +/- 785 milioane RON fara TVA
2) STRABAG + ARL CLUJ                             -> +/- 845 milioane RON fara TVA
3) DUNA GROUP INTERNATIONAL + DUNA CONSTRUCTII RO -> +/- 848 milioane RON fara TVA

Clasamentul general arata exact la fel. Ceilalti au fost descalificati.

Ne asteptam ca STRABAG sa conteste.

mike_us

Cum de toate 3 ofertele sunt sub prețul estimat?

miahi

^S-a ieftinit motorina  O:-)

marinul

Parcă trebuie ceva experiență in derularea unor proiecte similare. De unde are Precon-Citadina experiență în construcția de autostrăzi?