Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

alecu26

daca sunt incluse si cele de la pasaje superioare si alte povesti din astea. De obicei CF-risti vad doar coridorul de CF.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Quote from: Andi on June 24, 2016, 04:41:02 PM
De pe pagina de FB a CFR Infrastructura:

"Bucureşti, 24 iunie 2016

Licitaţia pentru Tronsonul 3 de cale ferată Gurasada – Simeria a fost finalizată
[...]
Durata de execuţie a contractului câştigat de Asocierea FCC – ASTALDI - CONVENSA, este de 36 de luni la care se adaugă 24 de luni perioada de notificare a defecţiunilor, iar criteriul de atribuire este preţul cel mai scăzut. Valoarea ofertei este de 2.636.523.184,68 lei fără TVA.
[...]
La finalul perioadei legale de contestaţii, contractul de achiziţie publică poate fi încheiat şi semnat de ambele părţi (CNCF CFR SA şi ofertantul câştigător)."

Quote from: alecu26 on June 24, 2016, 04:59:39 PM
mai este mult pana departe. Dar sa zicem mersi ca au facut aceasta comunicare. Cum de aici nu au fost descalificati aceasi FCC-Astaldi....de pe loturile 2a si 2b habar nu am.

Quote from: florin74 on June 24, 2016, 05:03:10 PM
Pizzaroti si Corsan inseamna ca sunt out. Nu as merge pe mana lor (FCC-ASTALDI) la  lotul 2c, acolo este ALSTOM cu o oferta financiara mai buna. Mai vedem, eu zic ca depinde si de ce se intampla pe 2a si 2b, adica de ce  va decide  in justitie cu oferta lui Pizarotti. Daca se respinge contestatia lor la CAB, atunci poarta e larg deschisa pentru FCC si ALSTOM pe 3 si 2c.

Din ce stiu, inca nu s-a contestat la CNSC.

clau

Foarte "curios"... Sa vedem ce se intampla pe celalalte loturi


TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/3025-14-iulie-2016-informare-de-presa-cfr-sa-constructie-pasaj-rutier-curtici

Quote
Informare de presă
Pasajul rutier de la Curtici

Bucureşti, 14 iulie 2016

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că amplasamentul pentru execuţia pasajului rutier de la Curtici a fost stabilit de comun acord cu autorităţile locale şi judetene care erau în funcţie la data elaborării proiectului tehnic. În stabilirea acestui amplasament s-a ţinut cont atât de posibilităţile reale de racordare a pasajului cu străzile oraşului Curtici, cât şi de intenţiile de sistematizare a zonei, prezentate la acea dată de reprezentanţii administraţiei locale şi judeţene.Pentru execuţia acestui pasaj au fost respectate toate etapele legale - consultări publice cu autorităţile locale, avize şi autorizaţii de construcţie.

Astfel, potrivit acestor intenţii,Primăria Curtici urma să execute o retrasare a străzii de conexiune pentru a asigura un acces direct în oraş, iar Consiliul Judeţean urma să realizeze o sistematizare a DJ 792C pentru a lărgi accesul spre pasaj, ambele lucrări urmând a fi executate în timpul derulării proiectului, din sursele de finanţare alocate în acest sens prin bugetele acestor instituţi (Primăria Curtici şi Consiliul Judeţean Arad).

Constructia pasajului a început în anul 2012, iar până la finalizarea lucrărilor în anul 2015, nu au fost prevăzute şi executate nici un fel de lucrări de către cele două entităţi, din motive care nu ţin de voinţa CFR SA, iar în aceste condiţii pasajul rutier a fost racordat la drumurile existente.

Condiţiile tehnice de proiectare a pasajului rutier au fost raportate la condiţiile tehnice ale categoriei drumului pe care se face legătura (respectiv de drum judetean şi stradă cu 2 benzi). În mod real apar anumite restricţii de circulaţie pe aceste categorii de drumuri în orice alta zonă a drumului/străzii care presupune circulaţia simultană în curbă de 90˚ a 2 tiruri de mari dimensiuni sau a utilajelor agricole agabaritice, iar aceste restricţi nu au legătura cu construcţia propriu-zisă a pasajului.

În dorinţa de a rezolva problemele reale de trecere a căii ferate şi pentru a facilita accesul locuitorilor oraşului Curtici, care nu deţin tiruri sau utilaje agricole agabaritice (combine, tractoare de mari dimensiuni etc) CFR SA a propus efectuarea unor verificări reale de trafic, în prezenţa unei comisii mixte (reprezentanţi CFR SA, Consiliul Judeţean, Consiliul Local, Poliţia rutieră etc).

Rezultatele au confirmat cu succes că traficul rutier se poate desfăşura în condiţii normale, iar cetăţenii oraşului Curtici pot beneficia de această lucrare care îi va scuti pe viitor de lungile şi desele perioade de aşteptare la bariera de la trecerea la nivel cu calea ferată, amplasată în imediata apropiere a pasajului rutier nou-construit. În acelasi timp este menţinută şi trecerea la nivel existentă care permite cirulaţia vehiculelor de mari dimensiuni şi care de asemenea este conectată la o stradă care trece prin centrul oraşului.

Cu ocazia acestor verificări a fost consemnată o singură problemă, şi anume încadrarea simultană a 2 tiruri de mari dimensiuni la urcarea/coborarea pe pasaj dinspre DJ 792C, dar pentru rezolvarea acesteia în perioada imediat următoare CFR SA împreună cu specialiştii de la Consiliul Judeţean vor veni cu o soluţie.

CFR SA salută şi sprijină iniţiativa primarului din Curtici de a realiza un studiu de siguranţă pentru preluarea traficului din zona pasajului, considerând ca acest demers va fi baza de plecare în acţiunea de sistematizare a străzilor din oraş şi a drumului judetean DJ 792C, lucrări care vor fi derulate de autorităţile deţinătoare. Dupa cum se stie CFR SA este administratorul infrastructurii feroviare publice şi nu are în obiectul de activitate modernizarea sau sistematizarea drumurilor publice aflate în administrarea autorităţilor locale, iar în cadrul tuturor proiectelor derulate sunt prevăzute strict doar lucrări de conectare a trecerilor la nivel sau a pasajelor nou-construite cu drumurile existente.

În opinia CFR toate aceste inconveniente puteau fi evitate dacă şi reprezentantii autorităţilor locale îşi respectau angajamentele asumate cu ocazia demarării proiectului.

CFR SA mulţumeste pentru suportul primit din partea instituţiilor şi autorităţilor locale/judeţene care deşi ocupă funcţiile de o perioadă scurtă de timp, au înţeles cât de importantă este funcţionarea acestui obiectiv pentru cetăţenii oraşului Curtici şi beneficiile pe care le aduce acestora.

Pasajul rutier Curtici este o investiţie nouă, asumată de CFR SA şi inclusă în proiectul de reabilitare a tronsonului feroviar Frontieră-Curtici-Arad-km 614. Scopul acestui pasaj este acela de a asigura traversarea căii ferate şi o mai bună conexiune a cetăţenilor oraşului Curtici cu celelalte localităţi din zona, prin intermediul DJ 792C. Valoarea lucrărilor executate pentru acest pasaj este de 33.029.497 lei fără TVA.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ioandorin

  Comunicatul CFR SA= gargara cu apa cu sare ! ACOLO AU FOST INTERESE ! Fostul primar avea un teren in zona,o spun cuticenii,iar atunci ERA momentul pentru a face niste "afaceri" ! CINE era altfel nebun sa bage traficul prin oras? Dar si astia (proiectantul cu reprezentantul CFR) cand au fost pe teren (DACA AU FOST)) nu au vazut ca pasajul vine peste vreo 15 linii,iar daca era facut in zona actualei bariere era DOAR peste 2 (DI,DII ) ?Ca nu afecteaza traficul din centru,iar cei care locuiesc in partea spre Arad nu ar avea de ocolit cativa kilometri ? Stiu,o mare parte din vina este a administratiei locale si judetene,dar cfr infra NU are nici un cuvant in a-si impune interesele ? Sau...! O subtraversare pentru traficul rutier NU era mai fezabil din punct de vedere economic ? Ca spatiu era unde,trenurile nu ar fi avut cum sa aiba viteza prin zona,sa zici ca ar fi fost afectata viteza trenurilor . Poate ma lamureste si pe mine cineva, care,poate cunoaste mai multe detalii din proiect ! Multumesc !

alecu26

E pur și simplu greșit proiectul. În general pe proiectanți de CF îi doare la basca ( ca sa nu zic ca habar nu au) de proiectarea de drumuri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/3027-18-iulie-2016-comunicat-aprobare-cerere-finantare-tronson-aata-cata-site


Quote
COMUNICAT DE PRESĂ

CFR SA a obţinut finanţare europeană, în valoare totală de 440 milioane de euro, pentru modernizarea tronsonului Apaţa - Caţa
Bucureşti, 18 iulie 2016

Comisia Europeană a aprobat cererea de finanţare, în valoare totală de 440 milioane de euro, transmisă de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA pentru modernizarea tronsonului feroviar Apaţa - Caţa, în cadrul Programului Connecting Europe Facility (CEF).

Proiectul transmis de CFR SA a primit un garant de finanțare din partea Comisiei Europene în valoare 440.007.116 Euro, ceea ce reprezintă 81,74% din valoarea totală a investiției (538.300.852 Euro). Cofinanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat, respectiv 98.293.736 Euro pentru perioada 2016-2020 și 167.571.408 Euro, pentru perioada 2021-2023.

Tronsonul feroviar Apaţa - Caţa reprezintă un lot important în cadrul proiectului de reabilitarea a liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h. Prin atragerea acestor fondurilor europene, CFR SA asigură continuitate programelor de reabilitare a infrastructurii feroviare asumate în POIM şi contribuie în mod direct la îndeplinirea obiectivului de modernizare a ramurii nordice a Coridorului IV feroviar, cuprinsă între Curtici – Braşov – Constanţa, precum şi la realizarea absorbţiei programate a fondurilor europene.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Pe surse, s-a contestat rezultatul procedurii pentru "Reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera – Curtici – Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h: Tronsonul 2: Km 614 – Gurasada, tronsonul 3: Gurasada-Simeria".

cristi5

Sighisoara: noul aliniament al CF si tunelul, vazute din cetate. Just for the record...




alecu26


Cu lotul ăsta. ...2c ăsta nu s-au mai lăudat?
Banuiesc ca a mers la Alstom - arcada și a fost contestat de Fcc Astaldi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

^^^

Quote from: florin74 on June 24, 2016, 05:03:10 PM
Pizzaroti si Corsan inseamna ca sunt out.

Tocmai CORSAN si PIZZAROTTI au contestat.

alecu26

wow....dar lotul 3...atribuire e facut demult...si necontestata. Credeam ca s-a si semnat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Da, anuntul CFR e din 24 iunie pentru lotul 3.
Posibil totusi sa se fi anuntat castigatorul pe 2c acum si Corsan si Pizzaroti sa fi bagat contestatia (referitor la ce spunea NGC20). In mod normal faci anuntul public dupa ce ai trimis comunicarile la participanti, de acolo curge termenul, deci pe lotul 3 contestatiile daca erau trebuiau sa fie depuse de ceva timp la CNSC.

Banuiala mea este ca s-a finalizat evaluarea si la 2c si s-au trimis acum comunicarile. Castigator ALSTOM. Dar ramane de vazut.



alecu26

Exact cum am presupus. Se da lotul 3 lui Astaldi-FCC ca sa nu conteste acordarea lui 2C prietenilor de la Alstom-Arcada....aia cu oferta intarziata si ""deschisa"" dupa 6 luni. :))))
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).