Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos


Penibil...inaugurarea unei piste de aterizare nefunctionale, fara cladire aeroportuara, fara semnalizari, fara drumuri de acces, fara...

:-[

AdrianB1

Stie cineva daca se poate ateriza in caz de nevoie pe pista cea noua sau sunt obstacole?

Archi

Citisem aici parca o stire mai veche cum ca un avion de mici dimensiuni a facut o aterizare de proba, deci eu zic ca se poate, insa este foarte riscant.

AdrianB1

Un avion de mici dimensiuni poate ateriza in mai putin de 200 de metri, dar numai daca pista e libera; daca mai sunt materiale de la lucrari, garduri sau alte obstacole nici macar un avion mic nu poate ateriza in siguranta.

Stiu cativa piloti de avioane mici care pentru antrement de aterizare si decolare pe piste asfaltate zboara in weekend la Strejnic, Ploiesti, unde de obicei nu e nimeni si pot face cateva aterizari. Pista din Brasov ar fi perfecta pentru cei din Transilvania, uzura pistei e aproximativ zero pentru avioane sub o tona si nu incurca traficul la aeroporturile active gen Sibiu sau Targu Mures. Brasovul are si aerodrom cu pista inierbata la Sanpetru (al Aeroclubului Romaniei), dar chiar si pilotii aeroclubului au nevoie de antrenament pe asfalt si nu au unde sa il faca.

Aviatia se poate dezvolta nu numai prin aeroporturi mari si avioane de 200 de locuri, ci si cu avioane mici. In Romania ca sa avem o densitate de aeroporturi si piloti ca in SUA ne-ar trebui vreo 10.000 de piloti si peste 100 de aeroporturi si aerodromuri. La ultima numaratoare nu avem nici 2000 de piloti (incluzand pe cei de elicoptere, motoparapante, motodeltaplane, motoplanoare si alte categorii care necesita licenta), 17 aeroporturi si vreo 30 de aerodromuri, din care active vreo 20. Pe FIC Romania e o tacere in radio de te dor urechile cateodata, un singur dispecerat poate sa acopere toata tara si nu am auzit vreodata sa fie congestie radio.

alecu26

ceva noutati? cand se vor mai completa lucrarile cu ce a ramas?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Cancescu e la inchisoare (are deja vreo 50 de zile adunate), a pierdut oficial sefia CJ si se zvoneste ca si PNL-ul incepe sa se cam scuture de el si de oamenii lui (Mihai Pascu, cel pe care si-l alesese urmas si care era vicele CJ a fost dat deoparte din postura de vizepresedinte).

In plus creditul pe care vroiau sa-l contracteze nu le-a fost aprobat de Finante, cica depasea deficitul la care au dreptul ca institutie. Sa zicem insa ca aici era harjoana cu PSD-ul de la putere si ca asta ar fi fost rezolvabila. Intre timp insa si-a pierdut mandatul de ministru si Constantin Nita, seful PSD Brasov, deci nici el nu mai are cine stie ce lobby.

Ca atare lucrarile care mai trebuie efectuate nu sunt contractate, nu au finantare si foarte probabil nu vor mai fi dorite (nici de noi reprezentanti locali, nici de guvern). Dar avem pista pentru aerodom, deci e bine. :D

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Eh, doar vreo 12 milioane de euro pierduti, nu e cea mai mare pierdere din Romania.

Ce e distractiv e ca o parte din teren apartine Institutului Cartofului care e in subordinea Ministerului Agriculturii. Si care il cedasera pe o perioada de vreo 5 ani CJ-ului cu conditia sa termine investitia. Acum se zice ca investitia nu e terminata si ca dreptul de folosire il pierde CJ-ul. Deci s-ar putea ca nici aerodrom sa nu existe.

Dar nu-i bai, avem nevoie de "toate". A, ca pe unele le terminam la 40 de ani dupa ce le incepem, ce mai conteaza...

Ionut

^ Comentati va rog strict faptele autoritatilor, nu politica. Nici nu conteaza partidul.
:cheers:

pasadia

Noutati pe seama aeroportului:

QuoteAsta şi după ce, la finele lui 2014, mai exact pe 30 decembrie, Consiliul Judeţean Braşov a decis anularea licitaţiei pentru faza a doua a construcţiei acestui obiectiv, care cuprindea realizarea căii de rulare ALFA, a canalizării şi drenajului. Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Claudiu Coman, a declarat că s-a luat decizia anulării licitaţiei deoarece s-au primit mai multe oferte neconforme cu caietul de sarcini.
În plus, pista aeroportului, finalizată la începutul toamnei 2014 şi inaugurată cu mare tam-tam pe 3 octombrie, nu a fost încă recepţionată. ,,Trebuie avută grijă cu rosturile – sunt nişte îmbinări neconforme ale dalelor. Este posibil ca apa să se infiltreze şi să se exfolieze pista", a punctat şi Mihai Veştea, cel de-al doilea vicepreşedinte al CJ Braşov. Veştea a mai precizat că ar prefera să facă recepţia pistei la primăvară, după ce se vor vedea efectele iernii asupra acesteia.

SURSA

pasadia

QuotePotrivit CNA București, aeroportul de la Brașov ar putea fi o ,,rezervă" a celor două din București (Otopeni și Băneasa), care sunt foarte apropiate, iar activitatea ambelor este afectată simultan de condițiile meteorologice, motiv pentru care aeronavele trebuie redirecționate către alt aeroport. În prezent, acest rol îl joacă Aeroportul Mihail Kogălniceanu din Constanța, dar, se arată în adresa amintită, acesta ,,se află la o distanță destul de mare de Capitală și este utilizat din ce in ce mai mult în activități militare, motiv pentru care considerăm oportun că Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav ar putea fi o rezerva celor două din București.
[...]  De exemplu, pe lângă asigurarea și operarea echipamentelor de dirijare a traficului, Romatsa ar putea construi turnul de control. Aeroportul de la Brașov ar putea funcționa ca o societate comercială, în care acționari să fie Consiliul Județean Brașov, Ministerul Transporturilor, Romatsa și eventualii investitori privați".

SURSA

Are vreo logica, din punctul vostru de vedere, aceasta interventie a Compania Națională Aeroporturi (CNA) București? Sau e doar o hartie cu antet promovata politic si atat?


shamanu

de mult vroiam sa zic... Vesnica Pooomenireeeeeee, Vesnica Pooomenireeeeeee....
Acum serios... daca brasovenii vor aeroportul cu atata ardoare... nu se poate face un proiect ceva de genul 'Dati un leu pentru Ateneu'? Sau de ce nu s-a facut asta mai demult, ca acum e complicata situatia cu terenul

romania inedit

O avea loc acolo ca sa prelungeasca pista pana la 5500 de metrii si sa faca un aeroport valabil pentru avioane cargo, care sa poata fi folosit si de Fortele Aeriene Romane?

Este trist ca nu se intelege ca fara un aeroport international, Brasovul nu poate sa se dezvolte.

frunzaverde

Quote from: romania inedit on October 13, 2015, 03:27:36 PM
O avea loc acolo ca sa prelungeasca pista pana la 5500 de metrii si sa faca un aeroport valabil pentru avioane cargo, care sa poata fi folosit si de Fortele Aeriene Romane?

Pista de 5.5 km? Ar fi cea mai lunga pista civila din lume. Singura pista similara ca lungime este in Tibet, la Qamdo, dar numai 4.2 km sunt deschisi traficului. Singurul motiv pentru care cineva ar avea nevoie de piste  de peste 4 km sunt zonele "hot and high", cu temperaturi mari la altitudini inalte. Nici un punct din Romania nu se incadreaza la asa ceva; o pista de 3.5 km este arhisuficienta pentru orice forma de trafic aerian.

RoAF nu are nevoie de facilitati suplimentare celor existente in momentul asta.

Quote from: romania inedit on October 13, 2015, 03:27:36 PM
Este trist ca nu se intelege ca fara un aeroport international, Brasovul nu poate sa se dezvolte.

Nu gasesc vreun motiv pentru care Brasovul sa aiba nevoie de aeroport. Este un oras mic, cu o zona de captura relativ modesta. Traficul aerian inspre si dinspre Brasov ar arata foarte asemanator cu cel de la Craiova, Sibiu, Tg. Mures sau cu cel de la Iasi - in principiu navete ULCC pentru muncitorii romani din strainatate, cu o monocultura absoluta a Wizz Air (care nu ofera absolut deloc (ca element de politica proprie) legaturi la huburi, adica la retelele de conexiuni globale). Navetele astea aduc beneficii minuscule economice, spre deloc, nefiind frecventabile pentru trafic de afaceri (atat frecventa cat si aeroporturile de destinatie sunt suficient de proaste incat optiunea OTP va triumfa pentru aproape toti clientii potentiali). Mai mult, cel putin din experientele de la SBZ, CRA si TGM, OMR nu doar ca nu vor aduce beneficii, ci vor si costa comunitatea o gramada de bani in subventii de trafic.

In cel mai bun caz, ar exista un prop sau un jet regional spre VIE sau poate spre MUC o data sau de doua ori pe zi, cu beneficii insuficiente unei investitii de cateva zeci bune de milioane de Euro.

Industria de cargo aerian este intr-un declin secular; splitul modal pentru cargo aerian este la cel mai jos nivel din anii '50. Inclusiv in volume fizice, vorbim de stagnari din anii '90. Mai mult, singura crestere se observa in domeniul "pachet expres" (DHL, UPS, TNT, FedEx etc.), care, la modul lor de organizare a afacerii, au nevoie de maximum 1-2 puncte de acces aerian in Romania. Eliminand serviciile "pachet expres", industria de cargo aerian este, in SUA, la nivelul din anii '50, in Europa la nivelul din anii '80.

Vezi aici un raport al Boeing, care ar trebui sa fie optimist (ca afacerea lor e sa vand avioane) despre piata cargo aeriana. Arata trist; oricat "sugar coat" ar vrea sa puna, degeaba:  http://www.boeing.com/resources/boeingdotcom/commercial/about-our-market/cargo-market-detail-wacf/download-report/assets/pdfs/wacf.pdf

Romania are prea multe aeroporturi, din care foarte putine fezabile. Investitiile din locuri precum CRA, OMR, SUJ, SCV, BAY sunt bani aruncati pe fereastra pentru vise de dezvoltare care, pur economic, cifre pe hartie, n-au de unde veni. Intocmai ca Lublin in Polonia sau Castellon in Spania. Faptul ca la Brasov nu se gaseste vreun investitor privat care sa vina cu banii macar pentru o fractiune din terminal, sau vreo banca de investitii care sa sustina constructia arata ca nimeni nu are incredere in viitorul aeroportului. Si nici nu ma mira, in conditiile in care toate indiciile plaseaza un eventual aeroport la Brasov in categoria 150-300 kpax, adica un esec costisitor.

Daca vrei ca Brasovul sa se dezvolte peste ce este acum, solutia e simpla. Autostrada spre Sibiu sau spre Bucuresti (sau spre ambele). Cale ferata reabilitata spre Predeal si spre Sighisoara. Si 40-50 milioane de euro, cat ar costa finalizarea aeroportului la Brasov, ajung pentru multe chestii care sa aduca dezvoltare Brasovului...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!