Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Tu te plangi? Pentru brasoveni cum crezi ca e? CJ-ul a lansat chiar si licitatie pentru achizitia unui credit bancar de vreo 12 sau 15 milioane euro care sa fie destinate aeroportului, Primaria Brasov cica vrea sa se roage de Guvern sa nu aloce 30 sau 45 de milioane de euro prin CNI pentru constructia unui stadion de "5 stele" la Brasov (asa cum se zice ca e planificat) si sa mute banii tot pentru aeroport...

Si oricum, telenovela e inceputa de prin 2004, cu Intercan-ul din Canada care cica ar fi construit pe banii lor, cu acordul de colaborare semnat cu CJ Covasna si Harghita (acord care a picat ulterior) si tot asa mai departe...

Si deh, suntem obisnuiti, de aceeasi poveste avem parte si cu Comarnic - Brasov. Ar fi al treilea contract care pica, deci sa tot fie dezamagiri de genul asta. Nu pot pricepe insa cum ajung acei turisti straini ce viziteaza locurile astea.

shamanu

Quote from: iuli on May 22, 2014, 01:27:14 PM
Pai linie la ce? In articol scrie ca abia acuma pleaca Cancescu in China sa caute finante pentru cai de rulare, turn de control si terminal. Asa cum ziceam, ne-am ales cu o bucata de beton in camp (repsectiv vale) care nu poate fi folosita decat de amatori, curse de masini sau demonstratii aeriene.

Parca vad ca dupa ce termina totusi in vreo zece ani si turnul, terminalul si gramada de alte lucruri isi aduc aminte ca nu au pus balizajul, nu l-au omologat sau nu au facut sosea care sa duca la el. Sincer nu mai am nervi cu amatorismul din proiectul asta si mai ales campania care se face.

sa si sustinem parerea ta... oare nu e nimeni care-i sa-i zica ca bate campii.
Si cum pune problema... trebuie sa pregatim 3 meteorologi... da nu poti sa ii ai deja scoliti? de la Bucuresti, Tg Mures sau Sibiu... sau te pomenesti ca radarul meteo e diferit de la aeroport la altul



ashbird

Cinci companii au solicitat clarificări la documentaţia pentru licitaţia pentru Aeroportul Braşov

Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia suprafeţelor de mişcare de la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, precum şi pentru amenajarea canalizării apei pluviale şi drenajul necesar pentru suprafeţele de mişcare de la acest obiectiv, a fost amânată cu trei zile după ce mai multe firme au solicitat clarificări la anunţul de licitaţie. ,,Până acum, cinci companii au solicitat aceste clarificări, dar deocamdată nu s-a înscris nicio firmă la licitaţia care va avea loc pe 28 august, cu o amânare de trei zile faţă de termenul iniţial, având în vedere faptul că s-au solicitat aceste clarificări. Interes este din partea mai multor firme, dar aşteptăm înscrierile", ne-a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu.
Valoarea totală estimată a acestor lucrări este de 28.661.780 de lei (peste 6 milioane de euro), fără TVA, iar între lucrări se numără construcţia căii de rulare ALFA, care are va avea o lungime de 212 metri, o lăţime de 23 metri şi acostamente de 7,5 metri pe fiecare latură. Totodată, în această etapă este cuprinsă şi amenajarea suprafeţei de parcare, îmbarcare şi debarcare (apron) ce asigură zona necesară derulării activităţilor specifice aeroportuare, de îmbarcare, debarcare, verificări sau alimentări pentru avioane. Această ,,parcare" va avea o suprafaţă totală de 17.750 de metri pătraţi.
Din suma totală estimată pentru aceste investiţii, 10.046.020 lei (fără TVA) reprezintă valoarea pentru execuţia canalizării pluviale şi drenajul pentru pista de decolare – aterizare, inclusiv legăturile cu canalizările pluviale pentru celelalte suprafeţe de mişcare şi evacuarea apelor colectate. Per total, lucrările diverse şi neprevăzute sunt estimate la 10% din valoare, respectiv 872.950 de lei. Pentru continuarea acestor lucrări, CJ Braşov este în curs de a contracta un împrumut de 6,5 milioane de euro.

Preţul va conta cel mai mult

Potrivit anunţului publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice la finele săptămânii trecute, Consiliul Judeţean aşteaptă ofertele de la constructori până în data de 25 august, iar ofertanţii trebuie să depună o garanţie de 400.000 de lei.
Una dintre condiţii pentru constructori este ca media cifrei de afaceri globale pe ultimii trei ani, 2011-2013, trebuie să fie cel puţin egală cu 35.000.000 lei. Totodată, firmele de construcţii trebuie să prezinte între documentele de licitaţie şi o listă cu lucrările executate în ultimii 5 ani, din care să rezulte că ofertantul a executat maxim 3 contracte de lucrări similare a căror valoare cumulata a fost de minimum 20.000.000 lei fără TVA, însoţită de certificări de buna execuţie pentru cele mai importante lucrări. Cea mai mare pondere în vederea selecţiei ofertei o va avea preţul, dar va conta şi durata de execuţie, în proporţie de 30%.
În altă ordine de idei, lucrările la pista aeroportului de la Ghimbav sunt într-un stadiu destul de avansat şi se vor finaliza în jurul datei de 20 septembrie. Amenajarea pistei care are o lungime de 2.850 de metri şi o lăţime de 45 de metri, a demarat în primăvara anului trecut, iar pe aceasta vor putea ateriza aeronave de tipul Boeing 767, 757, Airbus 310, 300.

Câţi bani mai sunt necesari

Indicatorii tehnico-economici pentru cea de-a treia etapă a aeroportului braşovean, în care este cuprinsă această extindere a suprafeţelor de mişcare aeroportuare, dar şi echiparea acestora cu instalaţii de balizaj, extinderea reţelelor de canalizare pluvială şi drenaj, precum şi construcţia clădirilor operaţionale aeroportuare, au fost estimaţi la peste 142 de milioane de lei (31,5 milioane de euro). Cea mai scumpă componentă este cea care priveşte construcţia clădirilor operaţionale. Lucrările pe acest segment sunt evaluate la 73,6 milioane de lei (16,32 milioane de euro).

*CJ Braşov va contracta un împrumut de 6,5 milioane de euro pentru finanţarea lucrărilor care vor fi realizate de un constructor ce va fi selectat pe 28 august
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

frunzaverde

Quote from: ashbird on August 26, 2014, 09:58:10 AM
Din suma totală estimată pentru aceste investiţii, 10.046.020 lei (fără TVA) reprezintă valoarea pentru execuţia canalizării pluviale şi drenajul pentru pista de decolare – aterizare, inclusiv legăturile cu canalizările pluviale pentru celelalte suprafeţe de mişcare şi evacuarea apelor colectate. Per total, lucrările diverse şi neprevăzute sunt estimate la 10% din valoare, respectiv 872.950 de lei. Pentru continuarea acestor lucrări, CJ Braşov este în curs de a contracta un împrumut de 6,5 milioane de euro.

Acum e foarte clar de ce "pista" a costat cat a costat - nu e altceva decat o panglica de beton, fara absolut nimic altceva - nici macar dren si canalizare. Presupun ca daca nici canalizarea nu s-a facut, nu exista nimic facut pentru instalatiile de iluminat si ILS, si va trebuit spart beton turnat pentru a se monta alea (cand si daca se vor monta)... Un studiu de trafic decent exista? Nu ala facut de Universitatea Transilvania de studenti undergrad, ceva mai profesionist...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

Nu, nu exista. Cel putin nu vreunul facut recent, e posibil sa existe vreunul facut pe vremea asocierii cu INTELCAN, prin 2005-2006.

alecu26

macar sa-l prinda in planurile vreunei autostrazi...si sa-l converteasca in autostrada pe zona aia....:))
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

radu24

Pista Aeroportului din Brasov e gata, poozele sunt din data de 16.09.2014:






Sursa

emanu1800

Parca buzunarul ala de intoarcere nu e gata inca. Din pacate pana va zbura ceva comercial de acolo va mai trece un timp. Statul nu e interesat de proiect, deci speranta e in autoritatile locale\judetene.

Archi

In ce stadiu sunt licitatile pt taxiways si terminal?


SILVIUFG

#86
Quote from: emanu1800 on September 22, 2014, 12:50:05 PM
Parca buzunarul ala de intoarcere nu e gata inca. Din pacate pana va zbura ceva comercial de acolo va mai trece un timp. Statul nu e interesat de proiect, deci speranta e in autoritatile locale\judetene.

Pai da.... ca statul da 55 de mil de euro pt stadion in Craiova..... Poate ma hazardez si sunt si fonduri europene, nu stiu exact. Ideea este ca judetul Brasov merita mai mult in domeniul infrastructurii. mai pe direct, aeroport si autostrazi. Ca deocamdata nu are nici un km.

ciprebbe

A fost inaugurată pista Aeroportului Ghimbav. Restul lucrărilor încă nu sunt gata.

Miniştrii Ioan Rus şi Constantin Niţă au fost prezenți la eveniment pentru a tăia panglica.


Pai pe ideea asta pot inaugura si lotul 3 de pe Sibiu-Deva, chiar si Nadlac-Arad, Bors-Suplacu ... si de ce nu ... si Sibiu-Pitesti

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Tavi

Astia sunt in stare sa inaugureze si WC-ul din fundul curtii ... pardon! pistei, numai panglica de taiat sa fie.
Scuzati off-topicul dar cum viata mea sa inaugurezi ceva nefunctional?!?!
Se pregateste taierea panglicilor balizelor, apoi gardului, apoi portii de la intrarea in aeroport si abia la sfarsit a gheretei paznicului >:(

SILVIUFG

Quote from: ciprebbe on October 03, 2014, 03:24:30 PM

Miniştrii Ioan Rus şi Constantin Niţă au fost prezenți la eveniment pentru a tăia panglica.

Astia ce au cautat acolo? A venit vreun ban de la Guvern pt Aeroportul Brasov si nu stim noi????