Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


lautaxi

Cand va fi gata ce PCN va avea pista Brasov ? Nu de alta da la Cluj va fi cel mai mare din tara 105.

frunzaverde

Quote from: lautaxi on September 10, 2013, 11:58:57 PM
Cand va fi gata ce PCN va avea pista Brasov ? Nu de alta da la Cluj va fi cel mai mare din tara 105.

Contractul stipuleaza PCN 80 R/D/W/T. De ce naibii aleg sub-grad D pentru constructii noi - o fundatie buna e o investitie in viitor mult mai buna decat aproape orice altceva cand vine vorba de o pista de aterizare/decolare. TWY-urile vor fi calculate pentru un 737-900ER ca avion de calcul.

Si la Cluj e acelasi lucru, PCN 105/R/D/W/T. As fi preferat o investitie mai serioasa in fundatie - o sa se vada diferenta in 10-20 de ani, si la cost de mentenanta, si la capacitate maxima.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

lautaxi

Deci de la fundatie e diferenta asta de pret ,la pista noua Cluj 2100 metri 30 mil eur si la Brasov 2800 metri cu 15 mil parca?La Brasov mai slaba si mai ieftina dar mai lunga.

frunzaverde

#34
Quote from: lautaxi on September 11, 2013, 03:56:30 PM
Deci de la fundatie e diferenta asta de pret ,la pista noua Cluj 2100 metri 30 mil eur si la Brasov 2800 metri cu 15 mil parca?La Brasov mai slaba si mai ieftina dar mai lunga.

Fundatia (sub-gradul sau sub-structura) e de cea mai proasta calitate ICAO dintre toate posibile (clasa D) si la CLJ si la Brasov. Mi se pare o mare, mare tampenie, dat fiind experienta curenta cu pistele clasa D in Romania (mai ales la OTP, unde trebuie lucrari serioase, repetate destul de des, pentru ambele piste). Nu stiu cati in Europa mai construiesc piste cu subgrad clasa D - in general se opteaza pentru A sau B.

Supra-structura (betonul pistei) e mai prost la Brasov ca la CLJ.

La Brasov iese asa ieftin pentru simplul motiv ca e beton gol. Fara nimic - fara iluminat, fara balizaj, fara absolut nimic. Doar o bucata de beton de 2810x45 fara ABSOLUT nimic altceva. Nici marcajele macar nu sunt incluse in bani. Si chiar si asa e pret de dumping.

P.S. Ma intreb ce cod IATA o sa primeasca Brasovul, cand (si daca) va fi vreodata functional. Nu-s prea multe optiuni disponibile ramase, si aproape sigur va implica un X pe undeva... XBA? BXY?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

lautaxi

Oare A 380 vom vedea vreodata la Cluj sau BV daca  isi vor face piste de 3500  m ca banuiesc ca de atat ar fi nevoie,sau fundatia categoria D nu va permite?Stiu ca nu se pune problema sa ai atatia pasageri pt A 380 indiferent de destinatie da asa ocazional...Unde pot vedea de detaliile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca un aeroport ca sa permita aterizarea  un anume tip de avion?

frunzaverde

#36
Quote from: lautaxi on September 11, 2013, 10:25:08 PM
Oare A 380 vom vedea vreodata la Cluj sau BV daca  isi vor face piste de 3500  m ca banuiesc ca de atat ar fi nevoie,sau fundatia categoria D nu va permite?Stiu ca nu se pune problema sa ai atatia pasageri pt A 380 indiferent de destinatie da asa ocazional...Unde pot vedea de detaliile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca un aeroport ca sa permita aterizarea  un anume tip de avion?

Metoda se numeste PCN (pavement classification number) - ACN (aircraft classification number). ACN-ul se calculeaza pentru fiecare avion si cursa in parte, in functie de masa avionului in respectiva cursa si de clasificarea pistei.

De exemplu, pentru un B737-800, incarcat la maximum (MTOW), ACN-urile sunt urmatoarele:

pista flexibila(F): A: 41, B: 46, C: 51, D: 56
pista rigida(R): A:51, B: 53, C: 55, D: 57.

La Brasov, PCN va fi 80/R/D/W/T, deci numarul la care ne uitam este 57. Cum PCN(80)>ACN(57) avionul poate opera fara limitari pe respectiva pista.

Mai departe, si suprafetele de rulare (taxiway) si rampele (parcarile) trebuie sa aiba un PCN suficient.

Daca ACN < PCN, se poate ajunge la o conventie de operare cu proprietarii aeroportului, care garanteaza siguranta operarii si semneaza un contract de operare in care nu cer daune pentru eventuale afectari ale pistei. La fel, in caz de urgenta, se opereaza cu orice, oricum.

Pentru A380, ACN-ul pentru R/D este intre 38 si 110, in functie de cat de plin e avionul. Cu un sub-grad A ar fi fost 26-55. Deci ar putea ateriza pe un CLJ ipotetic prelungit la 3500 fara probleme. Acum, trebuie ca si suprafetele de rulare sa permita asta, si portile, etc. etc. Care nu sunt, si nu vor fi, A380 ready. Pentru ca nu e nevoie.

Deci, daca se construieste la CLJ pista pana la 3500m, e posibil sa aterizeze vreodata vreun un A380. Nu si probabil. Insa CLJ e deasupra unui culoar destul de folosit de avioane mari (cu destinatia DXB), asa ca in caz de urgenta ar putea fi o posibilitate. Nu e foarte probabil insa, OTP si BUD ofera capabilitati mult superioare in situatii de urgenta.

O detaliere cat-de-cat simpla a ACN/PCN gasesti aici : http://www.casa.gov.au/wcmswr/_assets/main/rules/1998casr/139/139c25.pdf
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

lautaxi


FloFP

Quote from: cricric on June 29, 2013, 10:53:47 PM
Poze noi de la Brasov

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=104770259#post104770259

Unele cred ca sunt luate si de aici
http://romanian-spotters.forumer.ro/

Exista poze recente de la turnare beton cu finisorul de beton ?? stie cineva lungime dala turnata pana acum ? multumesc.

doryan93

Pista Aeroportului Braşov va fi gata la finele lunii noiembrie. Pista va avea o lungime de 2.820 de metri, iar în acest moment se toarnă betonul. La finele anului se vor organiza şi licitaţiile pentru turnul de control, iar anul viitor şi cea pentru terminalul de călători şi marfă. .

http://adevarul.ro/locale/brasov/brasov-aeroport-pista-1_52566526c7b855ff561f005f/index.html


coco.serban


Ionut


ciprebbe

Mi-a placut asta :

"Suntem intr-un stadiu avansat cu pista, am turnat 10% din cantitatea de beton" :))))

90% nu mai e avansat :)))))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

trotineta

Noua pista de aterizare de la Ghimbav capata din ce in ce mai mult contur, se poate vedea deja destul de clar pe Google Satelite.

Tot conform Google distanta intre capul pistei si castelul Bran este de aprox. 23,1 km.
In acelasi timp castelul Bran se afla destul de aproape de prelungirea axei pistei, care este oarecum Sud-Vest / Nord-Ost.
Deci la un zbor aterizare dinspre Sud-Vest avioanele aproape ar survola castelul.

Are cineva idee cam la ce inaltime - fata de castel - ar avea loc survolarea ? Stiu ca este vorba de fapt de putina geometrie, dar de pilda ruta de aterziare Sud-Vest ar putea fi stabilita altefel decit in prelungirea pistei, etc.

Respectiv daca sunt publice informatiile rutelor de aterizare / decolare pt. Brasov.

Multumesc,
Trotineta

frunzaverde

Quote from: trotineta on October 18, 2013, 12:53:27 PM
Tot conform Google distanta intre capul pistei si castelul Bran este de aprox. 23,1 km.
In acelasi timp castelul Bran se afla destul de aproape de prelungirea axei pistei, care este oarecum Sud-Vest / Nord-Ost.
Deci la un zbor aterizare dinspre Sud-Vest avioanele aproape ar survola castelul.

Are cineva idee cam la ce inaltime - fata de castel - ar avea loc survolarea ? Stiu ca este vorba de fapt de putina geometrie, dar de pilda ruta de aterziare Sud-Vest ar putea fi stabilita altefel decit in prelungirea pistei, etc.

Glidepath standard de 3 grade inseamna ~300 ft/mila nautica (314 ft. calcul exact; aviatia uraste sistemul metric). Bran este la 13 mile nautice de threshold-ul sudic al aeroportului => 300 x 13 = 3900 ft. fata de cota aeroportului Brasov (1730 ft) sau 3900 ft, adica 5630 ft sau 1716m AMSL (deasupra nivelului marii).

Castelul este la 774m AMSL, deci survolul ar avea loc la aproximativ 1000 m deasupra castelului. In plan orizontal avionul s-ar afla la cam 2.5 km est de pozitia avionului in approach.

Singura problema este ca avionul ar fi la doar 1600 ft deasupra terenului (e o culme muntoasa), si de obicei se calculeaza distanta pana la obstructie la 2000 ft. in zona muntoasa. Ori glidescope-ul va fi adaptat (de la 3 grade la 3.2 grade, ceea ce va face ca avionul sa fie la 6150 ft. AMSL, adica la aproximativ 1100 m deasupra castelului), ori se vor introduce diverse viraje.

Toate calculele au fost facute cu Google Earth si sunt deci extrem de aproximative.

Aterizarea va fi spectaculoasa, chestia e ca nu cred ca directia respectiva va fi preferata - dinspre nord e mult, mult mai usor.

Quote from: trotineta on October 18, 2013, 12:53:27 PM
Respectiv daca sunt publice informatiile rutelor de aterizare / decolare pt. Brasov.

Nu sunt publice pentru ca nu exista. Pana la certificarea aeroportului mai e mult-si-bine. In momentul asta, tot ce exista e o fasie de beton, nimic mai mult.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!