Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

QuoteMai este necesar un aeroport?

În timp ce lucrările la extinderea aeroportului Otopeni sunt obligatorii, Gheorghe Răcaru (director Blue Air) spune că reţeaua de aeroporturi la nivel naţional este suficientă.

,,Pe partea de vest, de exemplu, avem 5 aeroporturi pe o distanţă de circa 300 de kilometri. Ştiu că există un plan pentru un aeroport în Braşov, dar întrebarea este la ce îl foloseşti când ai oricum Sibiul atât de aproape? Pentru curse charter? Poate cea mai bună soluţie este modernizarea aeroportului din Sibiu. Ceea ce spun eu nu este o critică, ci ţine mai mult de necesitatea unei viziuni în ceea ce priveşte realizarea investiţiilor. Niciodată proiectele majore de infrastructură nu ar trebui să răspundă unor orgolii, ci unor nevoi reale."

www.zfcorporate.ro

pasadia

QuoteŞtiu că există un plan pentru un aeroport în Braşov, dar întrebarea este la ce îl foloseşti când ai oricum Sibiul atât de aproape?

Nu stiu sigur ce harta foloseste el, dar eu acum (aflat la mai putin de 1km de centru civic Brasov), ma aflu la exact 150km de aeroportul Otopeni si 159 km de aeroportul Sibiu. Iar la Otopeni am mult mai multe curse catre mult mai multe destinatii si deseori la preturi /orare mult mai bune. Asa ca existenta aeroportul Sibiu nu are de ce sa serveasca ca argument sau contra-argument pentru aeroportul Basov.

ps: asta ca sa nu mai spun si de celelalt contra-argument - cat e din Targu Mures pana la Cluj?  Si are vreo relevanta? Important e sa faci calcule reale, sa vezi daca investitia se justifica si daca nu ai avea alte investitii mai potrivite.

ps2: da, eu cred in continuare ca nu e nevoie de aeroport. Dar deh, si cand vezi ca nu sunt folosite argumente corecte...

alex8

Declarația poate nu este cea mai fericită dar mesajul cred că este acesta: când avem 2 aeroporturi într-o raza de 150 km, oare poate să fie încă un aeroport în această areal profitabil?

pasadia

Largeste aria cu 30km si mai adaugi 2: BC si TgM. In curand chiar si Buzau.

Si cu toate acestea singurul argument real e OTP. Iar solutia simpla si evidenta e acea propunere de a muta M300 pe sub OTP. Si atat, nu vad de ce ai mai face alte calcule.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


mihaionescu

Se pare ca toata lumea este impotriva acestui aeroport si din ce am observat in special cei din Bucuresti.

Comparativ cu Sibiul zona brasovului cred ca se apropie de 1 milion de locuitori si comparativ cu Sibiul industria e mult mai dezvoltata decat acolo.
Eu ma uit la Cluj care a avut aeroport si s-a dezvolatat mult mai mult decat Brasovul.

Un alt punct pe care multi il uita cand vine vorba de aeroport este turismul. Multi care vin aici trebuie sa aterizez la Bucuresti. Oricat de mult ar dori unii si altii sa spuna ca constructia acestui aeroport nu e benefica ar fi mai bine sa taca din gura, mai ales ca nu se fac cu bani de la bugetul central.

horyatm

Care zonă a Brașovului are peste "1 million"?

alex8

Mihaionescu ai inteles gresit mesajele noastre. Nu avem ceva impotriva construirii unui aeroport, noi dorim să atragem atenția că sunt costuri foarte mari pentru construcția unui aeroport si întreținerea acestuia.
Pot sa ofer contraexemplu aeroportul din Tulcea care mai mult este închis, dar nu asta este important.
Investiția cea mai mare în acest aeroport urmează. Până acum au fost făcuți câțiva pași, dar de acum în colo se va vedea puterea financiară/ de management și să ducă la inaugurarea aeroportului.


dragos76

Quote from: mihaionescu on July 03, 2018, 11:35:21 AM
Oricat de mult ar dori unii si altii sa spuna ca constructia acestui aeroport nu e benefica ar fi mai bine sa taca din gura

Un pic de respect pentru opiniile altora, totuși.

mihaionescu

Quote from: horyatm on July 03, 2018, 07:26:05 PM
Care zonă a Brașovului are peste "1 million"?

Eu am zis ca se apropie de un milion. Si aici ma refer la intreg judetul Brasov + Covasna + Prahova + Arges. Normal ca nu toti vor prefera aeroportul din Brasov, insa pentru cei din Predeal sau Sinaia ar fi mult mai usor sa mearga la Brasov decat la Bucuresti - ca exemplu.

Quote from: alex8 on July 03, 2018, 07:57:19 PM
Mihaionescu ai inteles gresit mesajele noastre. Nu avem ceva impotriva construirii unui aeroport, noi dorim să atragem atenția că sunt costuri foarte mari pentru construcția unui aeroport si întreținerea acestuia.
Pot sa ofer contraexemplu aeroportul din Tulcea care mai mult este închis, dar nu asta este important.
Investiția cea mai mare în acest aeroport urmează. Până acum au fost făcuți câțiva pași, dar de acum în colo se va vedea puterea financiară/ de management și să ducă la inaugurarea aeroportului.

Din cate tin minte pista a fost facuta cu vreo 7 mil Euro , acuma cei de la Porr vor face restul cu alte 6.6 mil E si mai ramine terminalul cu restul lucrarilor pina la 40 mil E - care probabil in urma licitatiei o sa ajunga la vreo 30 mil.
Suma nu este nici mica nici mare, insa tinand cont ca in Craiova sau bagat 50 mil intr-un stadion care nu va returna nicioadata investitia in economie, eu nu cred ca este un cost foarte mare comparativ cu castigul pe care poate sa il aduca in economia zonei.

Acuma sincer exemplul cu aeroportul din Tulcea mi se pare jenant. Daca tulcea ar atrage macar jumatate din turistii din brasov sunt sigur ca aeropurtul nu ar fi inchis.

Si ca idee o firma din germania la care am lucrat a renuntat sa mai lucreze in brasov din cauza ca nu aveam aeroport, mutandu-se la Cluj.



mihaionescu

#219
@dragos76

Din pacate sunt multi care nu vor ca acest aeroport sa fie construit si nu pentru ca ar taia bani de la vreo autostrada, ci pentru ca ar strica alte interese in alte localitati.
Imi pare rau ca m-am exprimat asa, fiecare are dreptul la propria opinie normal. Una e sa spui: nu ar trebui asa de mare sau asa de mic si alta sa spui ca intr-un oras ca brasov cu istorie dar si industrie in domeniul aviatiei sa nu construiesti un aeroport, cand in al doilea razboi mondial se construiau avioane de lupta.



cristi5

#220
Cred ca distanta aia de 150km pana la un aeroport major e valabila in tarile care au infrastructura necesara pt a parcurge decent cei 150km. La Brasov nu e cazul.

Asa ca dupa parerea mea fereastra de oportunitate pt aeroportul Bv e inca larg deschisa. Legaturile rutiere moderne cu Bucuresti, Sibiu sau Targu Mures  nu sunt nici macar in stadiu de SF. Legaturile feroviare sunt si mai proaste, cea spre Bucuresti e compromisa de viteze slabe (dupa reabilitare pe o caruta de bani, respectiv nici macar SF pana la Predeal) si lipsa macar a unei intentii de a lega OTP direct spre Ploiesti.

Cu alte cuvinte nu as masura distanta in  km ci in ore de trafic predictibil combinat cu nr de transbordari. Pe acelasi principiu, daca se realizeaza PiSi si A0 nord, Sibiul ar fi la 2h predictibile (nu ca pe VP) de OTP...

Atata ca nici OTP nu mai poate creste semnificativ pe termen mediu, fiind gatuit de terminal... Si asta e "pozitiv" pt incercarea Bv.

Turistic vorbind, Brasov e un brand la nivel international. Sibiu mai putin. Clujul incepe sa devina cu festivaluri etc.

Comunitatea HarCov are legaturi mai bune la Brasov decat la Targu-Mures (mai ales pe feroviar dar si rutier e ok) asa ca pentru ei un transfer al zborului de Budapesta pe Bv nu ar fi o problema, iar Targu-Mures va avea curand o legatura rutiera decenta la CLJ (lipseste doar nodul A3 Tureni)

Deci cu putin noroc si un pic de management intelept s-ar putea sa "iasa". Probabil tocmai in dauna SBZ si TGM. Trimite ryanair sau wizz un avion de proba si vom sti dupa primul an... Daca nu, e plina lumea de aeroporturi care n-au reusit. Tulcea, Oradea, Arad, Baia Mare etc etc etc

dumbravaandrei

#221
Nu stiu cum sa zic...
- dar bagam 40-50 milioane in constructie
- minim 1 mil/an (daca nu si mai bine) doar in operare (ca si angajatii aia au nevoie de salariu)

Asta pentru cati pax?
Iar singura noastra speranta e ca facem un aeroport unde ne rugam la CJ sa ne aduca niste companii ULCC de teapa Ryan unde sa ii mai subventionam/pax cu niste eur ca sa ne ia pasagerii.

In cat timp crezi ca am putea amortiza aeroportul in conditiile astea? Ca nu il facem pe fonduri ue... il facem din surse proprii

cristi5

Pai investitiile la Oradea, Arad, ... cine le amortizeaza?

Alte aeroporturi gen Beauvais de care n-a auzit nimeni pana la ULCC, nu erau tot investitii neamortizate, si probabil sunt si acum?

E salbatica piata micilor aeroporturi. Unele reusesc (sau macar atrag zboruri), altele nu. Ce ziceam e ca Bv are niste atu-uri, daca merita riscat sau nu, nu stiu dar se pare ca CJ crede ca merita.

TibiV

Quote from: cristi5 on July 04, 2018, 12:14:56 AM
...E salbatica piata micilor aeroporturi. Unele reusesc (sau macar atrag zboruri)...

Eu am incredere in exemplele date de frunzaverde...
Mici aeroporturi scandinave care atarna de subventiile locale ca sa supravietuiasca.
Care comunitati locale s-au saturat sa toarne bani intr-o afacere care pur si simplu nu merge...

mihaiionescu acuza "toata lumea este impotriva acestui aeroport si din ce am observat in special cei din Bucuresti"

Eu sunt din Bucuresti...
Si cu m-ar deranja aeroportul de la Brasov?
Daca sperantele "sustinatorilor" se vor dovedi reale, atunci Brasovul va mai scoate 300-400 k pax/an de pe sufocatul deja OTP. Bravo !
Ca sa fie clar: bucurestenii nu au de ce sa se simta "amenintati" de un aeroport la Brasov. Daca dai o tura prin OTP, vezi vedea ca bucurestenii ar aprecia si un aeroport la Ploiesti sau (de ce nu?!...) la Alexandria... Orice reduce presiunea pe OTP este binevenit.

Tot mihaiionescu afirma ca "Oricat de mult ar dori unii si altii sa spuna ca constructia acestui aeroport nu e benefica ar fi mai bine sa taca din gura, mai ales ca nu se fac cu bani de la bugetul central."

Aici doar cateva observatii...
1. Nu vreau sa comentez aia cu "sa taca din gura". Este mult prea penibil....
2. "nu se face", ca este vorba de " constructia acestui aeroport"...
3. Pai tocmai de aia, stimabile domn. Se face (constructia) din bugetul local. Operarea se va face tot din bugetul local. Daca cifrele prognozate de "sustinatori" se vor confirma, atunci OK, bravo voua,
Dar daca nu? Daca va trebui ca autoritatile locale sa plateasca multe milioane de euro pe an, an de an, timp de multi ani, ca sa il tina deschis? Adica daca va fi o afacere falimentara, sustenabila doar cu subventii, care va consuma resursele comunitatii, resurse care ar putea fi folosite mai bine pentru scoli, spitale, drumuri judetene/comunale etc...

Nu imi da exemplul cu transportul in comun (tot falimentar, in esenta, la tarifele practicate in toate orasele din Romania).
Dar autobuzul este zilnic la usa fiecarui locuitor din orice oras.
Aeroportul este interesant, probabil de cel mult 2-3 ori pe an, pentru maximum 10%-15% dintre locuitori.

Chiar mi se pare interesanta aceasta abordare personala, "pentru noi este benefic dar va opuneti voi din cauze oculte..."

PS
Eu nu sunt nici pentru nici impotriva aeroportului Brasov.
Dar am citit argumentele unora mult mai bine informati decat mine. Si pro, si contra...
Ramane sa vedem cum va arata bilantul dupa 5 ani, hai 10 ani, de la inaugurare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horyatm

Quote from: dumbravaandrei on July 03, 2018, 10:06:58 PM
Asta pentru cati pax?
Iar singura noastra speranta e ca facem un aeroport unde ne rugam la CJ sa ne aduca niste companii ULCC de teapa Ryan unde sa ii mai subventionam/pax cu niste eur ca sa ne ia pasagerii.

Foarte bine spus! Mulți compară Brașovul cu OTP. Credeți că toate cursele care vor fi la OTP se vor transfera la Brașov? Că se va zbura în Dubai sau Toronto din Brașov? Că brusc va crește numărul de pasageri? Mie mi se pare foarte decentă conexiunea cu Sibiul (nu e un drum anevoios pe serpentine, iar Sibiul e ocolit de autostradă).

Împărtășesc ideea lui Andrei, mai mult decât ce e acum la Oradea, Craiova sau Târgu Mureș nu cred că va fi la Brașov. E adevărat că e o atracție turistică, dar asta nu înseamnă că va crește numărul de pasageri în mod exploziv. Traficul aerian din Cluj nu e stimulat de turiștii care vin la festivaluri, în București la fel.

În Europa sunt zone de populație mai mari care nu sunt deservite de aeroport. Ok, există conexiuni bune. Dar banii pentru construirea și operarea unui aeroport pot fi folosiți în îmbunătățirea conexiunilor. Cum ar fi să fie câte un aeroport în fiecare oraș de peste 150k locuitori? Să zicem că și Brăila vrea acum aeroport sau Severin?

Timișoara sau Oradea. Orașe cu aeroporturi, ba chiar Timișoara are peste 1mil pax. Se folosesc la greu aeroporturile din Budapesta și Belgrad. Sunt transferuri frecvente pentru aceste aeroporturi. Conexiunea? 4 ore minim.

Nu sunt împotriva aeroportului. Doar că argumentele pro mi se par mult prea subțiri și nu există o prespectivă mai largă. Mi-ar plăcea o viziune mai puțin îngustă.