Aeroportul International Brasov [GHV]

Started by radu24, July 27, 2012, 10:35:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

Aia cu echipa care a lucrat la IAS e fenta ;)

pasadia

Eu am auzit de o singura persoana adusa de la Iasi, nu de o echipa intreaga. Dar deh, nu m-ar mira sa fie o "fenta", de asta ii si spuneam lui cristi ca nu e cazul sa insiram pe aici toate articolele de prin presa sau asa zisele stiri auzite pe la coltul Modaromului.

rizzuh

Este o echipa formata dintr-o persoana. Care-i problem? :p

cristi5

Nu puneam daca nu zicea de AC. Deci este AC sau ba?

dumbravaandrei

Inca nu este AC. Deocamdata doar avize premergatoare AC-ului.

pasadia

Uite aici

http://www.bizbrasov.ro/2018/03/27/coordonatorul-proiectului-aeroportului-pana-la-jumatatea-lui-2020-aeroportul-de-la-ghimbav-va-fi-functional-birocratia-ne-va-manca-cel-mai-mult-timp/

Stirea cu "echipa" de la Iasi.

@cristi: nu imi e clar ce AC e asteptat. Pentru apron si canalizare (lucrarile ce sunt in curs de licitare) sau pentru terminal (despre care nu stim decat un volum, nu e definit in rest foarte clar. Evident, nu exista vreun concurs de arhitectura pentru design, nici macar formal, local. De fapt cred ca sunt sanse sa fie un cort, asa ca...

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Dan027

QuoteIniţiativă legislativă pentru susţinerea aeroportului

Proiectul, susţinut şi de doi deputaţi PNL, doi PSD, unul de la UDMR şi senatorul USR, prevede modificarea legii astfel ca o parte din cotele defalcate din impozitul pe venit să poată fi folosite pentru susţinerea unor investiţii majore la nivel local, cum este şi cel al aeroportului
O iniţiativă legislativă depusă de deputatul de Braşov, Tudor Benga, ar putea permite finanţarea de la bugetul de stat a Aeroportului Iternaţional Braşov-Ghimbav, chiar dacă acesta nu se află pe lista priorităţilor Guvernului. Parlamentarul USR a anunţat la sfîrşitul săptămînii trecute că a înregistrat un proiect pentru modificarea şi completarea Legii 273/2006 privind finanţele publice, astfel încît o parte din cotele defalcate din impozitul pe venit să poată fi folosite pentru susţinerea unor investiţii majore la nivel local, cum este şi cel al aeroportului. Potrivit deputatului Tudor Benga, cel puţin în această fază incipientă, iniţiativa este susţinută şi de parlamentarii altor partide.


http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=actualitate&s_id=181870&Propunerea-deputatului-USR-Tudor-Benga-Initiativa-legislativa-pentru-sustinerea-aeroportului


QuoteProiectul Aeroportului de la Ghimbav, prezentat la Bruxelles. Oficialii europeni au avertizat că obiectivul trebuie să fie sustenabil și să nu distorsioneze piața altor aeroporturi

O delegație a județului Brașov formată din președintele Consiliului Județean Adrian-Ioan Veștea, deputatul PSD Roxana Mînzatu, europarlamentul PSD Răzvan Popa, reprezentantul ADR Centru Mihail Veștea și Alexandru Anghel, coordonatorul proiectului Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav, a fost prezentă în perioada 14-16 mai 2018, la Bruxelles.

În prima zi, oficialii brașoveni s-au întâlnit cu Corina Crețu, comisar european pentru Politică Regională, pentru a-i prezenta istoricul, stadiul actual al proiectului AIBG, modalitatea de finanțare, inclusiv planul de administrare după finalizarea lucrărilor și pentru a discuta despre oportunități privind finanțarea lucrărilor din fondurile europene prin programul POIM axa OS 2.3.

http://www.bizbrasov.ro/2018/05/18/proiectul-aeroportului-de-la-ghimbav-prezentat-la-bruxelles-oficialii-europeni-au-avertizat-ca-obiectivul-trebuie-sa-fie-sustenabil-si-sa-nu-distorsioneze-piata-altor-aeroporturi/

Ionut

Va rog sa comentati. (Cei care va pricepeti si urmariti proiectul.)




PORR Construct va lucra la aeroportul Brasov

O serie întreagă de lucrări urmează să fie executate de PORR Construct la aeroportul internațional Brașov – Ghimbav, după ce compania a fost anunțată ca fiind câștigătoarea procedurii de achiziție publică organizată de către Consiliul Județean Brașov. Anunțul a fost făcut astăzi de Adrian-Ioan Veştea, președintele CJ Brașov.

În cadrul acestui contract va fi realizată calea de rulare Alfa a Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav, platforma de îmbarcare debarcare, canalizarea pluvială pentru obiectivele proiectate și pentru pista de decolare aterizare existentă. De asemenea, va fi montată tubulatura de balizaj pentru obiectivele proiectate (cale de rulare și platforma), va fi iluminată platforma și vor fi realizate elementele de protecție a construcțiilor din banda pistei. Valoarea contractului a fost de 35.532.548 lei, fără TVA. Cel mai bun preț a fost ofertat de către PORR Construct SRL București, cu 26.581.072 de lei plus TVA. Contractorul va subcontracta către TIAB SA București lucrările de electricitate și balizaj. Toate cele șase companii care au participat la licitație au fost declarate admisibile. Criteriul de atribuire a fost prețul cel mai scăzut. Termenul de implementare a proiectului este de patru luni, la care se adaugă perioada de organizarea de șantier.

Arena Constructiilor

dumbravaandrei

Din cate stiu, nici tura asta nu se face terminal.
Fara terminal si punct vamal, nu construim altceva decat un alt muzeu.

Ionut

Bine bine, dar e un pas inainte, nu? :) Pentru terminal exista studiu de fezabilitate facut?

frunzaverde

#205
Quote from: Ionut on June 14, 2018, 01:52:14 PM
Va rog sa comentati. (Cei care va pricepeti si urmariti proiectul.)

Ce se face in tura asta sunt:

Calea de rulare (TWY) A (alpha), care este perpendiculara pe pista, in capatul de sud al pistei (la THR capat pista 04) are 23 metri latime (38 inclusiv acostamentul vegetal) si 168 metri lungime.

si

Platforma de parcare in continuarea caii dde rulare A (deci la est de pista curenta), un patrat de 135 x 146 metri. Va fi iluminata de trei stalpi de iluminat situati la est de platforma (acolo unde va fi terminalul). Pe platforma vor fi pozitii pentru 3 avioane.

Si cei trei stalpi de iluminat din plan, plus instalatiile electrice (se trage curent la aeroport) pentru ele.

Deci ce e cu gri inchis in plan:
http://visumbrasov.org/wp-content/uploads/2017/09/scan0453.pdf

Din descrierea proiectului, pare ca nu se face balizajul nici pentru pista si nici pentru TWY platforma, ci doar tuburile pentru instalare ulterioara (la pastele cailor sau la calendele grecesti, dupa preferinta). Nici macar vopsirea si marcarea pistei nu este contractata.

Practic inca niste beton fara utilitate...

Quote from: Ionut on June 14, 2018, 03:28:31 PM
Bine bine, dar e un pas inainte, nu? :) Pentru terminal exista studiu de fezabilitate facut?

Un pas inainte spre groapa nu prea e de laudat...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan027

QuoteÎn ceea ce privește etapele următoare ce privesc această investiție menționăm:
În prezent se întocmesc documentațiile pentru demararea procedurii de achiziție pentru Proiectare și execuție a următoarelor obiective:
Obiectul 2 –Clădire energetică
Obiectul 3 –Remiza PSI
Obiectul 4 –Posturi control acces
Obiectul 5 –   Gospodărie de apă
Obiectul 7 –Parcare auto + drum acces terminal – DJ 103C
Obiectul 9 –Drumuri tehnologice interioare
Obiectul 11 – Împrejmuiri și porți
Obiectul 12 – Rețele interioare în aeroport                       
Obiectul 24 – Platforma antisuflu 
Se întocmește documentație de prenotificare a Consiliului Conucrenței și a Comisiei Europene privind obiectivul de investiții, în urma rezultatelor videoconferinței dintre CJBV și Comisia Europeană din data de 13.06.2018;

Se întocmesc documentațiile pentru contractarea firmelor specializate în realizarea soluției arhitecturale a terminalului aeroportului, precum și planurilor de arhitectură cu indicarea fluxurilor de pasageri și bagaje pentru trafic intern și internațional. În urma finalizării acestei etape se va demara procedura de achiziție pentru proiectare și execuție a terminalului de pasageri.

În prezent se poartă discuții cu ROMATSA SA pentru inițierea documentațiilor necesare întocmirii procedurilor de zbor și achiziției echipamentelor de radionavigație.


Dan027

Quote from: frunzaverde on June 14, 2018, 03:32:09 PM
Din descrierea proiectului, pare ca nu se face balizajul nici pentru pista si nici pentru TWY platforma, ci doar tuburile pentru instalare ulterioara (la pastele cailor sau la calendele grecesti, dupa preferinta). Nici macar vopsirea si marcarea pistei nu este contractata.

QuoteOfertantul a declarat că va subcontracta 5% din contract, respectiv lucrările electrice și de balizaj, pe care urmează să le realizeze SC TIAB SA.

alex8

Se pare ca fac decât canalizația pentru cablurile de la pistă,  calea de rulare și platformă. Nu au cum să facă mai mult deoarece nu au clădirea energetică, UPS-uri, regulatoare. Cablurile primare și cablurile secundare nu ar avea la ce să  fie legate.

Dacă ar face marcajele acum o să se șteargă până finalizează terminalul și turnul de control.

Oricum la final cred că o să fie cel puțin o licitație pentru cumpărarea echipamentelor din toate clădirile. Acum nu are rost să facă un astfel de efort.

coco.serban





110 zile pentru căile de rulare şi platforma de îmbarcare

Consiliul Judeţean Braşov a semnat ieri contractul de execuţie a lucrărilor pentru căile de rulare alfa, platforma de îmbarcare-debarcare şi extinderea reţelelor de canalizare şi drenaj
• Firma care se va ocupa de aceste lucrări este PORR Construct, o companie din Austria care a cîştigat licitaţia organizată de CJ
Consiliul Judeţean Braşov a semnat ieri contractul de execuţie a lucrărilor pentru căile de rulare Alfa, platforma de îmbarcare-debarcare şi extinderea reţelelor de canalizare şi drenaj, aferente pistei de decolare/aterizare de la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav. Firma care se va ocupa de aceste lucrări este PORR Construct, o companie din Austria care a cîştigat licitaţia organizată de Consiliul Judeţean Braşov, cu o ofertă de 26,581 milioane lei, la care se va adăuga TVA de 5,050 milioane lei. ,,După patru ani de blocaje, reluăm construcţia Aeroportului de la Ghimbav şi sîntem în grafic cu ceea ce ne-am propus să realizăm pentru a duce la bun sfîrşit acest proiect pe care toţi braşovenii şi-l doresc cu ardoare. Mă bucur că rezultatul licitaţiei n-a fost contestat, dar acest lucru era de aşteptat din moment ce am luat toate măsurile pentru a nu exista niciun fel de obiecţii din partea ofertanţilor. Astfel, în doar cîteva zile, constructorul poate intra pe teren pentru a-şi organiza şantierul. Sîntem foarte bucuroşi că am depăşit cu bine această etapă procedurală şi acum putem continua investiţiile la Aeroport, mai ales că avem banii asiguraţi în bugetul judeţean", a declarat preşedintele CJ Braşov Adrian Veştea, după semnarea contractului.

110 zile pentru această etapă a aeroportului

Potrivit prevederilor cuprinse în contract, firma se obligă să execute lucrările în termen de 110 zile calendaristice (echivalentul a 15 săptămîni şi cinci zile), conform ofertei. Termenul decurge de la data emiterii ordinului de începere a execuţiei lucrărilor, după ce firma constituie garanţia de bună execuţie, în cuantum de 10% din preţul contractului, şi administraţia judeţeană predă constructorului amplasamentul liber de orice sar-cini. Pentru organizarea şantierului, firma are la dispoziţie o perioadă de mobilizare de cinci zile. Înainte de lansarea lucrărilor, executantul este obligat să prezinte administraţiei judeţene, spre aprobare, graficul detaliat de execuţie, în ordinea tehnologică. Agrearea graficului de execuţie reprezintă angajamentul ferm al executantului de a efectua lucrările la termenele stabilite. La terminarea lucrărilor, constructorul va avea la dispoziţie şase zile pentru probe, teste, verificări şi recepţie.

Garanţie de 62 de luni

Perioada de garanţie acordată lucrărilor este de 62 luni de la data semnării procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, pînă la recepţia finală. La expirarea perioadei de garanţie acordată lucrărilor se va semna procesul-verbal de recepţie finală. Potrivit prevederilor contractuale, se vor realiza calea de rulare Alfa (cu o lungime de 200 de metri şi o lăţime de 23 de metri, plus acostamente), platforma de îmbarcare-debarcare, care va avea dimensiunea de 135 m/145 m şi va permite staţionarea a trei aeronave de categoria C cu anvergura aripilor de 36 metri, şi canalizarea pluvială pentru obiectivele proiectate şi pentru pista de decolare-aterizare existentă. De asemenea, tot în această etapă, se va monta şi tubulatura de balizaj pentru obiectivele proiectate, respectiv pentru calea de rulare şi platformă, se va amenaja iluminatul platformei şi se vor monta elementele de protecţie a construcţiilor din banda pistei.

Încă patru licitaţii pentru celelalte componente ale aeroportului

În perioada imediat următoare, Consiliul Judeţean Braşov va lansa patru licitaţii pentru realizarea celorlalte componente ale Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav. Prima licitaţie are în vedere contractul pentru proiectarea şi execuţia clădirii energetice, a remizei PSI, a posturilor de control acces, parcării auto şi a drumului de acces către terminal (DJ103C), a reţelelor interioare ale aeroportului şi a platformei antisuflu. O a doua licitaţie are în vedere contractul pentru proeictarea şi execuţia terminalului de pasageri, inclusiv cu planurile de arhitectură şi indicarea fluxurilor de pasageri şi a bagajelor pentru trafic intern şi internaţional. Un contract separat, scos de asemenea la licitaţie, are în vedere amenajarea benzii pistă conform normelor EASA revizuite la zi, iar a patra licitaţie priveşte proiectarea şi execuţia turnului de control şi a sistemului de balizaj pentru viitorul aeroport.

Terminalul de pasageri va fi de trei ori mai mare decît cel propus iniţial

Terminalul aeroportului va fi de trei ori mai mare faţă de cum fusese propus iniţial. Plenul Consiliului Judeţean Braşov a aprobat ieri o modificare a indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul aeroportului, terminalul urmînd să aibă 10.060 de metri faţă de 3.600 cît avea pînă acum. ,,Aveam varianta de a merge cu un terminal care oricum era modular, şi ar fi urmat să fie extins ulterior, sau să modificăm acum indicatorii tehnico-economici, pentru a porni cu el din prima aşa", a explicat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea. Conform hotărîrii adoptate ieri de Consiliul Judeţean Braşov, noul terminal va costa 84,252 milioane lei şi va avea demisol, parter, un etaj şi un alt etaj retras. În versiunea iniţială, terminalul de pasageri, de 3.600 de metri pătraţi, costa 42,247 milioane lei (9,369 milioane euro). Conform noilor indicatori tehnico-economici, valoarea totală a Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav, în etapa a III, în care se va executa terminalul de pasageri şi alte obiective necesare, printre care clădirea energetică, turnul de control, parcarea şi drumul de acces şi reţelele interioare are o valoare de 312,504 milioane lei (69,302 milioane euro). În versiunea iniţială, lucrările aferente acestei etape costau 214,244 milioane lei (47,498 milioane euro).