Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Cum vor face față șantierele din România exploziei prețurilor din construcții? Jucătorii din piață vorbesc despre creșteri de prețuri, contracte neexecutabile și posibile blocaje pentru viitoarele licitații și investiții

    Constructorii vorbesc despre o explozie a prețurilor materialelor, de probleme pe lanțul de aprovizionare și cu forța de muncă și estimează că în perioada următoare situația se va reflecte și în piață, pentru consumatorul final.

    Putem să ne așteptăm la creșterea prețurilor locuințelor noi sau chiar la blocaje în cazul anumitor proiecte și licitații.

    Antreprenorii avertizează că viitoare lucrări publice ar putea să nu își găsească constructori.

    Două asociații care reunesc marile firme de construcții din România au solicitat întrevederi cu premierul, pentru găsirea de soluții și "pentru a evita o situație de colaps investițional"


economedia.ro

mirceaeliade

De pe ZF: Liderii din construcţii de pe piaţa locală din ultimul deceniu



pest1969

Cam dezamagitor rezultatul la 4 luni la constructiile ingineresti...
https://insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/indici_constr04r21.pdf

102,9% in raport cu primele 4 luni din 2020.
S-a lucrat, dar nu cu mult mai mult decat acum un an. Daca nu creste ritmul semnificativ, nu prea putem aspira la rezultate mult diferite fata de anul trecut.

alecu26

Aparent vremea execrabila a afectat mai mult decat frica si restrictiil datorate Covid de anul trecut. Dar e intr-adevar o supriza ca e asa mic avansul...aproape egal ca anul trecut.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Primele 4 luni nu conteaza foarte mult...Ponderea lor in total an e mai mica, grosul lucrarilor se executa in ultimele 8 luni. In primul rand din motive de vreme, cat si de buget. (de exemplu anul asta a fost adoptat cu intarziere, etc).

dragos76

Păi da, dar (cam)  aceleași aspecte s-au aplicat și pentru primele 4 luni din 2020, nu?

florin74

Vreau sa zic ca cele 4 luni nu au pondere mare pentru cresterea/scaderea pe restul anului. Valoric reprezinta undeva la sub 15% din total lucrari inregistrate la nivelul unui an.
Si in plus, cu bugetul adoptat asa tarziu, multe investitii de prin mai iunie pot sa inceapa....
DIn momentul aprobarii bugetului de stat, pana la aprobarea bugetelor locale, mai trece minim o luna.
SI in plus, cresterile astea cu 2 cifre au si ele o limita, nu ai resursele materiale si umane care sa o sustina in spate, si ajungem la o crestere mare a costurilor inputurilor. Trebuie si piata materialelor de constructii sa se adapteze, si asta nu se face intr-un an sau doi. Deciziile de investitii se iau pe termen mediu si lung.
De exemplu, eu capacitatea la fabricile de ciment o vad relativ limitata in prezent. De otel beton nu mai vorbesc, suntem praf.
Autorizatiile pentru balastiere se obtin foarte greu...
Eu m-as gandi la schimbarea normativelor ca in zonele unde este posibil, sa se foloseasca piatra pentru terasamente...

pest1969

Da, dar atunci toate promisiunile ca vom ajunge la 3-400 de KM finalizati pe an nu au absolut nicio acoperire.
Ca sa treci de la 70 km pe an la 200 ai nevoie o crestere de vreo 300%...

MihaiD

Aia e o aiureală cu 400 km, cine a promis așa ceva? La ce a fost până acum, eu aș fi mulțumit cu o medie de +60 km/an de autostrăzi făcute bine, fără rabat la calitate. Ar fi o medie cu care s-ar vedea anual, zic eu, scăderea presiunii pe rutier. Cred că creșterea prețului materialelor i-a frânat pe mulți, iar la forța de muncă s-a cam atins o limită, nu mai găsești efectiv oameni (meseriași, nu necalificați).

pest1969

Pentru cei care inteleg italiana...
Nu e strict in legatura  cu A10, dar pare sa fie in legatura cu stilul italian al Pizzarotti:

Si bineinteles, cu stilul politicienilor/functionarilor nostri.

TibiV

Postarea ta este mai degraba la "Constructori"...

Dar concluzia acestui video pare sa fie:
"Sa nu iti iei nevasta din Breaza, cal din Comarnic, si constructor din Italia!..."  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Zgura de furnal de la Liberty, în compoziția unui ciment nepoluant

Combinatul siderurgic Liberty Galați anunță că a exportat recent 50.000 de tone de zgură granulată de furnal, un produs secundar al Combinatului care este acum utilizat și pentru a produce un ciment inovator, cu o amprentă redusă de carbon. Materialul utilizat este o zgură granulată de furnal, produsă în stațiile proprii specializate, prin prelucrarea zgurii lichide fierbinți.

Conform reprezentanților combinatului gălățean, producătorul francez de ciment folosește o tehnologie inovatoare ce combină zgura, argila și ghipsul într-un proces de producție fără cuptor și clincher. Astfel, se protejează mediul înconjurător deoarece nu se mai extrage calcar, nu se emit gaze în atmosferă și, într-un final, se reduce cu 80 la sută amprenta de carbon a cimentului. Procesul clasic utilizează un cuptor rotativ în care materiile prime sunt încălzite până la 1.450 de grade Celsius, care generează și clincher, un produs secundar responsabil, în mare parte, de amprenta de carbon a cimentului.

Liberty Galați produce anual circa jumătate de milion de tone de zguri de furnal. Zgura de furnal granulată este, mai apoi, folosită de producători de ciment din România dar și din alte țări din Europa și Africa. Utilizarea zgurii în industria cimentului reduce utilizarea materiilor prime naturale și, implicit, amprenta de carbon.

viata-libera.ro

subway

Nu e niciun produs <inovativ>, zgura de furnal se foloseste in mod traditional la producerea cimenturilor/betoanelor hidrotehnice...

dr4qul4

abia astept sa inceapa lucrul la DX Galati-Braila. Sper ca UMB va folosi zgura pentru terasament ca sa ecologizeze si zona aceea.
Au experienta de la Mintia, asa ca nu vad de ce nu ar proceda la fel si aici.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MihaiD

Cineva avansează puternic cu platforma pentru grinzi la intersecția Podu Turcului cu Adjud. Și nu cred că doar pentru A7.





Poze făcute cu telefonul de cineva, scuze pentru calitate.