Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Morosanu

#3795
Mariti putin harta si va dati seama de ce spaniolii au facut cocoasa aia cu A5. Cnr.... nu cred ca au marit-o!
Politica distruge tot ce atinge.

RazvanN

Daca intentia autoritatilor chiar este una de extindere a orasului catre acel lac dinspre Mandresti, mie mi se pare laudabila ocolirea mai pronuntata fata de ceea ce este astazi orasul Focsani.
Autostrazile nu trebuie sa se "verse" in curtea fiecarui cetatean si nici nu ar trebui sa scindeze orase in 2, mai ales ca avem spatiu destul pentru astfel de manevre.

Daca se dovedeste cumva ca sunt interese financiare artificial create, da, sunt de acord sa fie trasi de maneca. Dar daca acel PUZ/PUG chiar este in tratative, eu sunt incantat [si suprins sincer] sa vad cooperare asa buna intre entitatile implicate in acest proiect.

marinul

Merita un raspuns cu o filmare din drona, plus o diferenta clara intre cocoasa si ce au pus ei din Spania.

pasadia

Nici eu nu vad vreo problma in faptul ca trec pe la est de Mandresti ci mai degraba vad problema in obsesia asta tampita de a merge cu A imediat prin apropierea DN-ului pe care il dubleaza. Iar gandirea autostrazii  in preajma oraselor sub forma de centura (nod de acces inainte si nod de acces dupa) cred ca e tampita.

Nu imi dau cu parerea neaparat la Focsani (am trecut o singura data in viata mea pe acolo, chiar nu stiu cum functioneaza traficul in zona) dar mi se pare aiurea faptul ca ei vad neaparat si obligatoriu acel nod in nord.

vladioan_bv

pai la sibiu autostrada nu se suprapune cu centura? la bacau?

pasadia

La Sibiu sau Bacau nu exista centura. Autostrada a preluat rolul centurii acolo (partial si la Arad de altfel). Personal insa cred ca e mult mai sanatos un model precum Timisoara sau Cluj cu conditia sa integrezi corect, odata cu constructia, si partea de drumuri de legatura. C vor face la Focsani va semana cu Alba.

paullie

@pasadia n-ar fi o problema daca n-ar trebui sa platesc din buzunarul meu contributia pentru 5 poate 6 km de autostrada in plus. Tu platesti impozite catre statul român? Inclin sa cred ca nu. Sper sa ma insel.

Separat de asta tot din buzunarul unora (saracii transporatori dar si persoane particulare) 5-6 km in plus costa. Daca ar fi trebuit sa treci de 2 ori pe saptamâna pe acolo nu stiu daca ti-ar fi convenit " cocoasa"

pasadia

Platesc. Si cred ca o sa trec foarte des printr-o cocoasa mult mai mare, aia de la Boita de pe A13. Si poate ar trebui sa nu argumentezi "la persoana" caci discutia nu e despre mine, despre tine sau despre altul.

Iar acum, ca sa intelegi ce spun mai in detaliu: nu vad logica cocoasei, dar nici nu cred ca e gresit sa fie traseul pe la est de acea localitate. Ce e gresit in varianta acceptata de CNAIR  e restul traseului. Pun o poza, poate e mai clar ca nu imi doresc sa platesti pentru km in plus de autostrada:


horatiu.cosma

Asta pare să fie ideea "Vancouver" prin care să ducem autostrăzile departe de orașe ca nu cumva mega-traficul local să se suprapună pe cel de tranzit. Nu mai bine facem noi A7 printre Focșani și Mândrești acum, fără nicio frică de cauza suprapunerii celor 2 tipuri de trafic, și peste 100 de ani, când (dacă) traficul o va cere, facem și linia albastră propusă de tine?

Suntem rupți în pantaloni cu infrastructura, dar ne gândim la centura 1.0 și centura 2.0 la localități pentru a veni în întâmpinarea traficului din anul 2200.

dimitrie

Sunt de acord cu @pasadia.
De ce autostrada merge "paralel" cu DN si buf lângă Focșani face viraje pentru ca poate o sa se construiască în viitor (nu prea cred..), pur și simplu poate sa meargă mai spre est, mai la distanta cum e la Cluj și Timișoara, si mai spre est nu a asa mult ca si la Timisoara sau Cluj.

In plus, nu știu multe despre Focșani dar m-am uitat putin pe wikipedia/alte surse, populația scade... (2002 - aprox. 100.000, 2011 - aprox. 80.000) deci minus aproximativ un Radauti.
Chiar o sa crească orașul spre est ? ( in contextul in care populatia scade) nu prea cred.
Dacă Focșani era la același nivel precum Iași, Timișoara sau Cluj, orașe mai mici decât capitala dar care au cunoscut o creștere mare in ultimii ani si in constructii si in populatie, mai credeam...

A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

Europiu

Ba eu unul sunt de acord cu pasadia.
Da, sigur că acel conflict de trafic între local și lung-parcurs încă nu e acut. Dar ar putea deveni. La ce intenții de dezvoltare are Focșaniul, nu e exclus  :lol:. Ideea lui vancouver era la modul general vorbind.

Iar dublarea unui DN ar trebui făcută prin intersectarea rutei lui la fiecare 40-50 de kilometri, nu prin urmarea lui îndeaproape.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

pasadia

Horatiu, nu e vorba de ideile lui vancouver. Se stie ca nu prea i le imbratisez, tot la fel cum se stie ca nu consider ca avem trafic de autostrada care sa ceara 2 autostrazi sau 3 benzi pe sens sau "vai e o problema ca se intercaleaza traficul local cu cel de tranzit".
Da, sunt de acord si eu ca autostrada in zona trebuia sa fie printre Focșani și Mândrești, dar daca UAT-ul local chiar se opune, atunci raspunsul CNAIR / Consitrans nu ar fi trebuit sa fie acea cocoasa, ci ar fi trebuit sa se intoarca la harta si sa gandeasca mai degraba ceva similar cu ce am descris eu (sau ce a descris vancouver). Senzatia e insa ca ei fac minimul necesar si mai ales il fac prost. Zic asta pentru ca in nici un moment nu ar fi trebuit varianta cocoasei sa existe - dinainte ca UAT-urile sa fie intrebate ar fi trebuit cineva sa zica ca varianta aia nu e acceptabila si sa gandeasca altfel traseul. 

Lyvyoo

#3807
Din pacate nu am gasit fotografii mai noi din zona unde va trece A7 pe langa nordul Focsaniului (zona Petresti), ca urmare a cocoasei, Gmaps avand imagini din 2012 intr-o zona ce s-a umplut de vile si e gata sa se "uneasca" cu Focsani.
Dar, as vrea sa va arat totusi ce am gasit, pe pagina de Facebook a unui ansamblu rezidential ce se construieste la 100 - 300m de traseul unde A7 va intersecta DJ 204E Focsani - Petresti si la cateva sute de metri de centura Focsani / giratoriul Petrom. Localizarea locului de unde sunt facute fotografiile - https://goo.gl/maps/xPauNP2X3bpTJa2e6   Nu gasesc cadre spre E / NE / SE

Ce este interesant de observat e comparatia campului imens dintre Focsani si Mandresti (ex. Str. Magura, dupa Centura https://goo.gl/maps/ziPL6MzprzdsD7rA6  ) , pe unde ar fi putut trece autostrada "dreapta" si zona pe care cocoasa va trebui sa o taie, de mai jos. Se pune atunci intrebarea, daca aceasta zona din poze, in plina dezvoltare ca zona metropolitana a Focsaniului, va fi rupta in doua de A7, de ce naiba au evitat niste campuri goale intre Mandresti si Focsani si nu au luat-o pe traseul drept?

Vedere spre N, in stanga fiind viitorul nod A7 pentru Focsani



Vedere spre V / S-V centura  (se vede Focsaniul), alaturi este DJ 204E






Vedere spre N-V, spre directia nodului Focsani



Powered by API/PUM imgur uploader



Raducu Popa

#3808
Sunt de parere ca este ok un nod in nord intre Petresti si Focsani sau langa DN2. In acel sens giratoriu din nord, de langa Dedeman, este foarte mult trafic, intra cei care vin de pe DN2 (E85) plus DN2D si DN 2M (Odobesti, Targu Secuiesc...) plus traficul local...


vancouver

Quote from: horatiu.cosma on April 24, 2020, 05:48:13 PM
Asta pare să fie ideea "Vancouver" prin care să ducem autostrăzile departe de orașe ca nu cumva mega-traficul local să se suprapună pe cel de tranzit.

Nu nu, nu am spus asta. Am spus ca nu este asa de rau la Cluj sau Timisoara, din motivul aratat de tine. Dar si la Timisoara, si la Cluj discutam de o SCURTARE a traseului. Daca era sa treaca mai aproape de oras, atunci trebuia lungita autostrada.

Ori aici discutam de un ocol, cu care nu pot fi de acord.

Ce am mai spus, este ca exista 2 tipuri de autostrazi: principale, de tranzit, cum este si A7. Si secundare, care pot fi distributoare (gen A4) sau radiale (gen drumul de legatura Timisoara - A1 planificat). Cele principale e bine sa nu aibe noduri multe ATUNCI CAND TREC F. APROAPE DE ORASE MARI. Pot avea noduri multe in zone slab populate (daca se justifica economic). La fel, autostrazile secundare nu numai ca pot, dar TREBUIE sa aibe noduri multe, asta e rolul lor.

In cazul Focsani numarul de noduri e OK in oricare din variante. Traficul local care va folosi A7 va fi limitat, caile radiale de acces actuale vor ramane principalul mod de acces local in oras, adica DN2 la sud si nord, DN23, DN23A, DJ204D si 204E la est si DN2M, DJ205S si DN2D la vest.


Ca o concluzie: peste tot A7 cum e proiectat corespunde "criteriilor vancouver" de noduri nu prea multe langa orasele mari. Singura problema majora este bucla inutila de langa Focsani, la care ma intreb daca nu e chiar de competenta DNA sa cerceteze risipa nejustificata de bani publici.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.