Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 5 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: horatiu.cosma on March 08, 2019, 10:46:42 AM
Nu există nicio autorizație de construire pe numele UMB.

Dar autorizatie de construire pe care au avut-o turcii nu mai este valabila?
Daca eu imi construiesc o casa, legal, adica cu AC, si la un moment dat constat ca antreprenorul meu este neserios si aleg altul, trebuie sa o iau de la capat cu obtinerea AC?
Adica banuiesc ca AC se da pentru o lucrare, nu pentru un constructor...

Nu stiu daca asa este, doar intreb...

Pe de alta parte, turcii aveau AC pe half-profile, UMB face full...

Cam incurcata povestea asta...

LE
@NGC,
pai intre timp nu s-a schimbat legislatia?
Adica la lucrari de interes national AC ramane valabila pana la terminarea lucrarilor?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf

E posibil să fi ars niște etape doar ca să apară la televizor lăudându-se cu prima autostradă din Moldova. Nu uitați de protestul anunțat pentru 15 martie. Tic-tac!

horatiu.cosma

AC-ul probabil e valabil, nu zice nimeni nimic. Doar pe zona de A7 unde Eko avea half-profile si UMB are full profile posibil sa trebuiasca o modificare de PT, AC. Insa ce ma deranjeaza pe mine e ca UMB va fi platit pentru proiectare (conform ofertei lor), desi au luat de-a gata un proiect de la CNAIR din sertar. Nu mi se pare corect.

Allex

Treaba cu 8 martie ordin de incepere al lucrarilor o stiam de saptamana trecuta, neoficial, dar am crezut ca e vrajeala si de asta nu am facut public nimic.. Probabil e cum ziceti voi, se face totul la mica intelegere si se vine cu avizele ulterior.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

dr4qul4

@horatiu, si cu ce te incanta daca UMB mai proiecteaza inca o data? Banii dati pe proiectul vechi tot la gunoi ajung.
Asa UMB se misca mai repede si noi avem de castigat.  Cat timp este o situatie WIN-WIN nu vad de ce sa nu fie ok. Sau trebuie sa moara si capra vecinului?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Am scris mai sus, poate nu ai reușit să citești, că e super bine că se mișcă mai rapid decât ar fi durat în mod normal. Problemele pe care le-am ridicat erau următoarele:

1. De ce nu s-a scos FIDIC Roșu dacă tot CNAIR intenționa să dea PT, AC etc câștigătorului?
2. Nu mi s-ar părea ok să se plătească pentru ceva neexecutat.

Până la urmă aici e un spațiu de discuție/dezbatere pro infrastructură. Un principiu pro infrastructură e să facem lucrurile cu cap și să nu aruncăm cu bani pe ideea "las că măcar se face ceva". Ideea e pentru viitor, că acum e consumat faptul.

marisRO

Eu cred ca e bine ca incep repede mai ales ca e legal. In final beneficiarul e Cnair iar Umb doar constructor. De aceea se pierde timp cu autorizarea pentru ca nu se sar niste etape posibile.
Eu, ca privat vad asa situatia:
1. Am AC initial pentru half si il prelungesc ca termen. Este legal pentru ca turcii au inceput lucrarea si deci termenul este de 12 luni valabilitate Ac si 24 luni executie. Dupa 36 luni mai poti cere prelungire daca platesti din nou taxa de Ac pentru 24 luni - asa e cel putin la pers. juridice.
2. Avand in vedere contractul nou anunt inceperea si demarez lucrarea autorizata
3. In paralel cer AC nou pentru full prin care solicit modificare AC initial pentru half.
Deci Umb oricum face proiect nou si il reautorizeaza dar demareaza lucrari si castiga timp. Cnair castiga la capitolul imagine in prezent si poate castiga la timp de deschidere daca se misca bine Umb. Bugetul castiga din reautorizare avizatorii la fel ... deci toti castiga 😀

TibiV

Quote from: horatiu.cosma on March 08, 2019, 04:35:10 PM
1. De ce nu s-a scos FIDIC Roșu dacă tot CNAIR intenționa să dea PT, AC etc câștigătorului?
1. Poate pentru ca turcii au avut ca proiect doar half-profile... NU au avut proiect si pentru calea 2.
Si sa nu spui ca sunt copy-paste.
Arunca un ochi pe penultima filmare de astazi de pe A10 nod Alba Iulia Nord.
Distantele dintre pile (incepand cu a 3-a pila de la culeea de sud spre CF) sunt total diferite intre calea 1 (spre Turda) si calea 2 (spre Sebes).
Am observat de mult timp chestia asta, si mereu m-am intrebat de ce nu au incercat sa le faca egale pentru a reduce costurile...
Pe de alta parte, stiu ca o autostrada este tailor-made.... Nu sunt tricouri, biciclete sau telefoane mobile... ;)

Nu stiu daca va fi la fel la A7 Bacau, dar probabil nici tu nu stii...

Quote from: horatiu.cosma on March 08, 2019, 04:35:10 PM
2. Nu mi s-ar părea ok să se plătească pentru ceva neexecutat.
2. Vezi 1.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf

Ok, dacă totul e legal atunci foarte bine că se accelerează. Înseamnă că CNAIR poate să facă asta, dar doar când e în interesul lor (sau al mai marilor zilei). În celelalte n situații în care proiectele efectiv se târâie (în așa hal că am devenit suspicioși când se grăbesc) putem doar bănui că de fapt ăsta e interesul lor. Să nu cheltuie bani, în caz că mai are cineva dubii.

voicul

Bani exista ca si autostrazile: pe hartie, din pix si cu carioca.

UMB o sa faca treaba aici, dar la un Straco tremuri de 100 de ori si se intind pe 10 ani (pentru ca in general se bazeaza pe banii de la buget).

horatiu.cosma

^^^
TibiV, PT-ul Eko nu a fost pus la dispoziție la licitație. Licitația a fost PT (complet) + execuție. Știu asta fiindcă am studiat contestațiile turcilor de la Ictaas împotriva descalificării. CNAIR i-a descalificat pentru ceva prețuri și cantități aparent mici. Turcii au contestat, iar CNAIR s-a apărat, spunând că în PT-ul Eko prețurile și cantitățile sunt mai mari. Instanța le-a dat peste nas, spunând că PT-ul Eko nu e în documentația de licitație, deci nu există. Așa că toți ofertanții (inclusiv UMB) au ofertat și o sumă pentru proiect tehnic, obținere AC, avize etc. Acum UMB s-a trezit cu totul pus în brate pe partea asta. E foarte bine că s-au sărit niște etape și că începe mai repede construcția, dar se vor plăti niște milioane de lei pe servicii nerealizate, ceea ce nu e corect.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Dar daca Eko s-a inteles cu UMB si s-au dat bani pe proiect? NU avem de unde sa stim cum s-au inteles plaiesii cu turcii :)))
Nu avem de unde sa stim ca se vor plati milioane pe servicii nerealizate in acest caz :)
Eu nu cred ca CNAIR ul a pus in bratele UMB-ului PT-ul fara acoperire.
Daca se va finaliza santierul cu cateva luni mai repede si se vor salva X veti prin asta e un real castig.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Daca Eko s-ar fi "inteles" cu UMB, atunci ar fi predat UMB PT-ul, UMB ar fi venit sa il prezinte si sa obtina AC pe numele lor. Ca AC-ul nu il poate da Eko, ca e al MT-ului. Daca s-a dat ordin de incepere pentru executie, inseamna ca e clar ca se merge pe AC-ul Eko din 2016 care e inca valabil si e clar ca UMB a primit in brate toata tarasenia. Iar in oferta lor financiara cu siguranta nu au pus 0 lei la partea asta si in paranteza (nu ne trebuie bani aici, ca primim de-a gata totul), fiindca e descalificare instant. Au pus un pret pentru PT, altul pentru avize, altul pentru obtinerea AC si ce o mai fi necesar. Putem cere dosarul achizitiei publice pe 544 ca e public si o sa vedeti sumele respective. Probabil il vom primi dupa un peoces, ca stie cnair ca sunt in culpa aici si nu o sa ne dea.

Repet pentru a 4 a oara, e perfect ca s-au castigat cateva luni centura asta trebuia sa fie gata "ieri". Dar pe viitor nu trebuie sa mai justificam o hotie din banii nostri, ca pana la urma asta e, de nevoia de infrastructura. Lucrurile se pot face si corect si mai repede, nu doar mai repede.

Allex

PT vechi nu era facut de EKO, ci de Arcadis (parca). Licitatia veche a fost direct pe executie (fidic rosu).
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova