News:

.

Main Menu

[B] Traseele STB

Started by Ionut, April 12, 2012, 06:41:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Concluzia e ca nu se poate și chiar dacă s-ar face demersurile birocratice și tehnice, măsura ar avea rezultate limitate și doar pe anumite linii. Mai simplu: nu e o idee bună.

cristi5

#196
Trecand peste heirupismul politic evident...

Daca vrei sa beneficieze busul de avantajele in trafic ale tramvaielor (adica sa nu fie incurcate de masini) pe anumite portiuni, atunci faci ce ai de facut: cumperi busuri mai inguste, iei toate masurile. Sau (mai bine) pregatesti tot proiectul de la inceput pt ambele vehicule. Dar principiul de baza e ca linia de tramvai separata de rutier e o resursa importanta intr-un oras cu probleme de trafic. Nu cred ca trebuie renuntat la astfel de idei cu una cu doua.

Chiar pe portiuni scurte statie comuna se practica si este benefic din motive evidente, omul poate sa schimbe mijlocul de transport fara sa schimbe statia.

Dar aberatiile pe care le-am vazut in presa cu soferi care zic ca se taie cauciucul de la sina, ca ce fac daca pica drobul de sare si se strica autobuzul, mi se par sindromul "la noi nu se poate". Or fi fost rezolvate cumva problemele astea in alte parti. Sigur, daca sina trebuie sa fie de un anumit tip, s-a dus baba cu colacii.

http://www.ziare.com/social/administratia/de-ce-n-ar-trebui-sa-circule-bucurestenii-cu-autobuzul-pe-linia-de-tramvai-altora-le-a-iesit-dar-noi-nu-suntem-pregatiti-pui-calatorii-in-pericol-1593153

dr4qul4

In Budapesta autobuzele merg pe linia de tramvai.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Mai oameni buni, NU exista nici o gandire unitara.
Primarii de sector inverzesc liniile de tramvai ca sa arate bine - linii care nu sunt ale primariilor de sector...
Dar evident o linie inverzita nu poate duce autobuze.

Exemplu: Soseaua Giurgiului.
Asa arata pana in 2019 - statia Muzeul Bacovia

In dreptul Pietei Progresu


Anul trecut au scos dalele si au pus iarba/gazon.
Sura Mare, iulie 2019

Sura Mare, ianuarie 2020

Iar in octombrie 2019 am facut cateva poze de pe cladirea Pietei Progresu:
Vedere spre Pieptanari...

... si spre Toporasi


Acum nici ambulantele/politia nu mai trec pe linia de tramvai...

Iar Soseaua Iancului este exemplul tipic: acolo asta a fost intentia (share lanes) dar cand au terminat si-au dat seama ca autobuzele pur si simplu nu incap, decat cu oglinzile rabatate si foarte, foarte incet...
Desi pe Iancului nici macar NU au stalpi de sustinere a liniei de contact intre cele doua sensuri...


(4 poze sunt facute de mine, 3 sunt luate de pe MetrouUsor)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Valentin

La liniile deja "modernizate" nu se poate implementa, dar asta nu inseamna ca nu se poate realiza pe alte linii. Ca de exemplu, Vasile Milea , e un proiect de reabilitare "nou", care nu tine cont de aspectul asta desi ar putea, fiind o problema pe tronsonul Vasile Milea cu Bd. Timisoara -> Politehnica, e un nod de transport destul de important si nu sunt putine liniile care trec pe acolo (ma refer la troleibuze/autobuze). Chiar daca e o distanta mica, o astfel de implementare ( cu mutarea statiei de dupa semafor la Politehnica inainte de intersectie pentru transbordare autobuz/troleibuz - tramvai ) ar aduce beneficii pentru calatori (transbordare rapida - economie de timp pentru a parcurge distanta , etc ).

Si sunt sigur ca se mai gasesc si alte linii de tramvai care acum nu sunt intr-o stare tehnica buna, dar care ar putea beneficia de un proiect unitar (unde e cazul).

ionut.damian

Pana la urma care este avantajul mutarii autobuzelor pe linia de tramvai. Nu mai bine am pune mai multe tramvaie pe linia de tramvai?  :D

voicul

Asta ar implica sa pui si mai multe sine prin oras.
Teoretic s-ar misca mai repede pe linia de tramvai, ramanand flexibilitatea de a intra pe stadutele secundare.

Desigur ca a iesi de pe linia de tramvai si a face drepata peste 3 sau 4 benzi o fi usor pentru soferii de autobuz.

ghrt

Probabil se pot optimiza nişte trasee şi staţii de autobuz, fără a generaliza. Întrebarea este dacă merită să cumpere autobuze înguste în scopul ăsta?

La Iancului n-ar fi o problemă aşa de mare, se parcurge rapid deoarece am impresia că semaforul de la intersecţia Iancului permite flux mai mare dinspre şi decât cel de la Electroaparataj (se regulă se merge spre stadion, flux mic spre Iancului), şi invers (alimentat de 1 bandă de pe Pache şi o bandă de virare de pe bulevard, evacuare pe 3 benzi). Păcat că nu au pus gazon şi acolo.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

De ce n-ar trebui sa circule bucurestenii cu autobuzul, pe linia de tramvai: Altora le-a iesit, dar noi nu suntem pregatiti! Pui calatorii in pericol!

Cu numai cateva luni inainte de alegerile locale, Gabriela Firea arunca inca o perdea de fum, in incercarea de a-i convinge pe bucuresteni ca macar acum, pe ultima suta de metri a mandatului sau de primar general, va imbunatati conditiile de trafic din Capitala.

In seara zilei de duminica, 12 ianuarie, Gabriela Firea a anuntat ca a cerut deja Parlamentului sa modifice Codul Rutier, astfel incat sa le permita autobuzelor sa circule pe liniile de tramvai. Cum i-ar ajuta asta pe bucuresteni? Ei bine, Gabriela Firea sustine ca, la fel ca tramvaiele, autobuzele ar circula mai usor, fara sa mai ramana blocate in trafic. Asa ca ar ajunge mai repede la destinatie. Drept urmare - placut surprinsi de viteza unei calatorii - tot mai multi bucuresteni se vor lasa convinsi sa renunte la masina personala si sa foloseasca transportul in comun.

"Avem 4 linii de tramvai care sunt protejate de garduri. Astfel incat fluenta tramvaiului este constatata deja de catre bucuresteni. Si sunt din ce in ce mai multi bucuresteni care calatoresc cu tramvaiul.

De aceea, atat STB cat si Directia Transporturi lucreaza in aceasta perioada pentru ca mai multe linii de tramvai sa fie protejate de aceste garduri.

As vrea, de asemenea, sa transmit un fapt discutat si in Comandamentul nostru de trafic: ne-am dori ca la 1 februarie, cand va reincepe sesiunea parlamentara, sa fie adoptat in Parlament un nou regulament in Codul Rutier. Un amendament pe care l-am depus. Un amendament prin care linia de tramvai sa devina banda unica si pentru autobuze.

Consideram ca in momentul in care si autobuzele vor putea sa treaca pe linia de tramvai acolo unde e posibil (din punct de vedere al amenjarii strazii - n.red.), atunci vom avea o fluenta in trafic si se va crea posibilitatea ca si in Bucuresti sa se poate circula civilizat", a declarat Gabriela Firea.

Ce-i drept, solutia anuntata de Gabriela Firea suna frumos si se aplica deja in mai multe orase mari din intreaga lume. Spre exemplu, benzi comune pentru tramvai si autobuz exista atat in unele capitale din regiunea noastra - cum ar fi Budapesta si Praga - cat si in unele locuri mai indepartate, cum ar fi Melbourne (capitala statului australian Victoria).

In aceste conditii, intrebarea este: de ce n-ar putea circula, intr-adevar, si la noi autobuzele pe liniile de tramvai, fluidizand traficul? Iata de ce.

Restul:
http://www.ziare.com/social/administratia/de-ce-n-ar-trebui-sa-circule-bucurestenii-cu-autobuzul-pe-linia-de-tramvai-altora-le-a-iesit-dar-noi-nu-suntem-pregatiti-pui-calatorii-in-pericol-1593153

Lyvyoo

Totusi, daca problema majora este spatiul pentru doua autobuze in zonele cu peroane paralele, se poate gasi solutia de avarie a asteptarii imbarcarii de catre autobuzul sosit al doilea, cu 50m inainte de peron. Mai problematica cred ca fi viteza de deplasare superioara a autobuzelor care tind sa o calce daca nu au trafic. Cu un tramvai hodorogit in fata, in care imbarcarea tine de regula mai mut timp, e posibil sa creasca timpul de deplasare la ore de trafic normal. In orele de varf insa ar putea fi benefic. De aceea, intrarea pe linia de tramvai cred ca ar putea fi optionala, ca solutie de avarie pentru orele de varf.

cristi5

Deci: daca noi societatea vrem sa folosim spatiul tramvaiului pentru alt transport in comun, atunci acest committment al societatii trebuie respectat de toata lumea. Inclusiv de soferul de bus care o calca. Inclusiv calatorii care pierd cateva secunde pentru ca nu poate s-o mai calce soferul, dar poate castiga cateva minute pentru ca n-au stat in traficul rutier...

yetiman

#206
@Lyvyoo: intrarea pe linia de tramvai nu poate fi optionala.  :D
Cum ai vedea tu optiunea asta: soferul de autobus merge pe ce traseu vrea el? (sosea vs. linie tramvai) Cu statiile cum ramane? Asteapta omul in statia de bus si se trezeste ca asta opreste in statia de tramvai, 50m mai incolo si pe mijlocul drumului in loc de banda 1/sau alveola/ la bordura?

Genul asta de solutii, ca sa poata fi folosite, trebuie pregatite si definite foarte clar, atat ca si reguli cat si ca infrastructura. Inclusiv semaforizarea trebuie adaptata corespunzator. De exemplu, daca trebuie sa treaca de pe linia de tramvai inapoi pe sosea, pe banda 1, atunci trebuie sa fie asigurat verde la semafor doar pentru bus (inclusiv separat de tramvai, care isi va continua drumul pe sine (ca doar n-o sa fie valabil si reversul, adica tramvaiul sa poata folosi banda unica de bus, acolo unde exista  :lol: )

Nu ma intelegeti gresit. Sunt multe variante posibile. Doar ca trebuie pregatite corespunzator, nu doar "aruncate pe piata" si "vedem noi ce iese"...

Iata un exemplu care pentru unii poate fi mai ciudat:
E vorba de linia de "Metrobus" din Istanbul. Liniile de bus sunt pe centru si despartite cu garduri de protectie (similar cu tramvaiul). Pentru siguranta calatorilor, accesul se face exclusiv prin pasaje (subterane sau supraterane), iar statiile sunt pe mijloc. Partea mai interesanta/ciudata este modul de circulatie al busurilor. Ele circula "pe stanga" pentru a folosi busuri "normale" cu usa pe dreapta si ca sa poata avea un singur peron/statie pentru ambele sensuri de mers.  :D


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

frunzaverde

@cristi5 - societatea poate sa vrea multe; anumite chestii - gen legile fizicii - nu sunt pe "vrute". Nu este gabarit; doua autobuze vor trebui sa treaca unul pe langa celalalt la 2 km/h, si chiar si atunci se vor zgaria... Asta e gabaritul in Bucuresti; fara o reconstructie a retelei nu se poate.

Iar autobuze mai inguste? Da, se pot comanda special, la preturi foarte, foarte, foarte speciale. Duble, triple. Nu mai bine luam tramvaie si cu-asta basta?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ghrt

Mersi @frunzaverde, eram curios. Dacă gabaritul este atât de atipic, într-adevăr nu se merită. Poate la liniile noi vor lăsa această opţiune, deşi eu aş prefera gazonul şi tramvaie ceva mai dese.
Cont (aproape) inactiv.

Hef

In Munchen autobuzele merg pe lina de tramvai pe anunite zone. In intersectiile unde au mai multe benzi si autobuzele fac stanga merg pe linia de tramvai si au statii comune. Si am vazut autobuze lungi, cu remorca, nu cu burduf, facand acest lucru. Cred ca pe anumite segmente se poate merge pe acelasi traseu, mai ales unde blocajele sunt mari. Stefan cel Mare si Mihai Bravu ar putea fi un pilot. Intre Lizeanu si Iancului, inclusiv pe zona pasajului Obor se poate circula pe linia de tramvai. 335 oricum face stanga la Iancului.