Material rulant: discutii diverse si proiecte

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:23:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Un alt proiect extrem de important ce va fi derulat de catre Autoritatea pentru Reforma Feroviara este achizitia de material rulant. Acesta nu va fi disponibil doar operatorului national de transport feroviar de calatori. "In stabilirea contractelor de servicii publice vor fi introduse articole astfel incat toti operatorii de transport feroviar de pasageri sa poata prelua o parte din materialul rulant pus la dispozitie de catre ARF", a clarificat Presedintele Autoritatii pentru Reforma Feroviara.

ClubFeroviar.ro

catalin_i

http://arf.gov.ro/web/prezentare-proiect-a-r-f-privind-achizitia-de-material-rulant/

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prezentare proiect A.R.F. privind achiziția de material rulant
Miercuri, 17 octombrie 2018, va avea loc la Hotelul Radisson Blu, începând cu ora 14,30 masa rotundă cu tema Prezentarea propunerilor de achiziție de material rulant care va fi pus la dispoziția operatorilor feroviari de călători, în cadrul contractului de servicii publice, moderată de dl Gigi Gavrilă, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară.

Dezbaterea este organizată cu susținerea reprezentanților BEI și a firmei care asigură consultanța proiectului privind achiziția de material rulant și se va desfășura în continuarea celei de a XIII-a ediții a Conferinței Zilelor Feroviare, organizată de Club Feroviar și Asociația Industriei Feroviare – AIF.

În prezent, se derulează proiectul de consultanță  Sprijinirea Autorităţii pentru Reformă Feroviară în achiziţia de material rulant, finanţat de Banca Europeană de Investiţii (BEI). În cadrul acestui proiect, expertiza tehnică este asigurată de un consorţiu format din AECOM şi MC-Mobility Consultants.

Astfel, printre vorbitori se numără dl Mihai Frumosu, Senior Transport Expert – Banca Europeană de Investiții, dna Tatjana Mircovic, Manager Project, Senior Consultant – MC Mobility Consultants GmbH, dl Klaus – Jürgen Uhl, Senior Consultant – MC Mobility Consultants GmbH și dl Georg Musyl, Senior Consultant – MC Mobility Consultants GmbH.

De asemenea, la eveniment vor participa şi reprezentanţi ai principalilor producători şi furnizori de material rulant.

Discuţiile mesei rotunde se vor axa pe aspectele tehnice pe care trebuie să le îndeplinească materialul rulant care va fi pus la dispoziția operatorilor de transport public feroviar de călători.

La finalul prezentării proiectului, va avea loc o sesiune de întrebări şi răspunsuri în vederea clarificării temelor dezbătute.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Se pare ca studiul ce va sta la baza licitatiei de material rulant se apropie de final.
Stie cumva cineva ce s-a discutat?


tom_sawyer

#123
Conducerea Autorităţii pentru Reformă Feroviară a publicat un anunţ consultare piaţă pentru a obţine valoarea estimativă unitară pentru achiziţia de rame electrice noi destinate transportului feroviar de călători (RE-R) şi o cotaţie pentru mentenanţa acestora, în vederea iniţierii unei proceduri de achiziţie. În prima etapă,  ARF 20 rame electrice noi destinate transportului feroviar de călători, pe rutele suburbane şi regionale (RE-R).

"Se solicită prezentarea unei valori estimative unitară pentru rame electrice noi destinate transportului feroviar de călători (RE-R) şi o cotaţie pentru mentenanţa acestora, în scopul întocmirii referatului de necesitate privind valoarea estimată a achiziţiei", conform anunţului de licitaţie. Termenul până la care se transmit propunerile operatorii economici interesaţi în cadrul procesului de consultare este 30 noiembrie.  Termenul până la care se desfăşoară procesul de consultare este 5 decembrie.

"Operatorii economici interesaţi vor trimite pe adresa de email office@arf.gov.ro oferta financiară estimativă exprimată în Euro, fără TVA. Ulterior procesului de consultare, autoritatea contractantă va demara procedura de achiziţie în conformitate cu prevederile legale în vigoare", se arată în anunţ.

capital.ro

Anunt de consultare a pietei [MC1004032] Inițierea unei proceduri de achiziție publică pentru rame electrice noi destinate transportului feroviar de calatori, Rama Electrica Regionala – RE-R Cod (CPV: 34620000-9 – Material rulant)

Anunt de consultare a pietei [MC1004080] - ERATA la Anuntul de consultare a pietei [MC1004032]

alinuttt

#124
O veste extrem de bună pentru CFR Călători!
http://mobilitate.eu/alstom-licitatie-rame-electrice/

frunzaverde

#125
^

Nu neaparat - cand or sa vina, le poate primi orice operator, la pachet cu trasele pentru care sunt destinate. Or sa fie distribuite ca parte a subventiei "pachet minim de servicii" in baza Pachetului 4 Feroviar. Adica prin licitatie deschisa, nu direct, la care se va putea inscrie orice operator european calificat.

Deci vor putea ajunge la Astra, DBSR, Regio Calatori, CFR Calatori etc. etc., in functie de cine castiga respectivele licitatii. Deci ori poate fi cea mai buna veste pentru CFR Calatori, ori vestea care practic va ingropa compania. Vom vedea.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alinuttt

Dar cele 20 de bucăți sunt doar o mică parte din proictul inițial, ar trebui să fie lansate în viitorul apropiat și alte licitații.

Sorinus


frunzaverde

#128
^

Nu o sa mai aiba nevoie in contextul Pachetului 4. Vor putea opera pe licenta DB din DE, daca vor dori.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Comentati voi va rog, eu nu ma pricep.




Vad ca in ultima perioada amatorii de la ARF au creat o adevarata isterie printre sursele media, cu presupusa achizitie a 20 de EMU noi pentru Romania si am dori sa lamurim putin problema. O discutie pe tema asta extrem de constructiva, am avut acum aproape 3 ani cu atunci DG le CFR Calatori Dl Iosif Szentes, in care am expus problemele reale ale unei eventuale achizitii de MR nou.

DIn pacate in Romania NU exista infrastructura pentru astfel de MR, iar prin infrastructura tinem sa subliniem urmatoarele;
- hale de garare/stationare;
- hale de mentenanta;
- aparatura dedicata pentru mentenenta;
- personal specializat pentru mentenanta.

Daca presupusa achizitie se va realiza, pentru ca producatorul intern Softronic nu credem ca se va incurca cu ARF/CFR, la cate locomotive au de construit in urmatorii 3 ani sunt cam peste capacitate ocupati. Logic si normal, castigator ar trebui sa fie Alstom, pentru ca au facilitatile/anexele subliniate mai sus, acolo unde se fac reparatiile si mentenanta ramelor de metrou.

Orice alt producator va veni, va trebui sa construiasca acele facilitati si implicit pretul cladirilor, aparaturii si al specializarii oamenilor va fi inclus in pretul EMU, daca mai vorbim si de extra garantie(minim 10 ani), cum in orice tara civilizata se practica, putem ajunge lejer la 10mil euro pentru un EMU de 4 vagoane. Problema e mult mai complexa si nu cred ca ar trebui sa culcam urechea la orice fumigena aruncata la ordin de partid, fara nici o baza concreta care sa o sutina.

Jurnal Feroviar

frunzaverde

^

Slaba (din pacate) pozitia Jurnal Feroviar. S-o luam in ordine:

QuoteNu exista hale de garare/stationare
.

Este o problema identica pentru operatorii de locomotive si vagoane - gararea/stationarea vagoanelor + locomotivelor nu difera semnificativ de gararea/stationarea trenurilor tip rama. In plus, avem operatori de rame electrice (Softrans), rame si automotoare diesel (toti ceilalti), fara a avea probleme legate de garare/stationare.

Unii operatori au calitate mai buna la ce pot oferi la garare (Softrans, ATC), altii mai slaba (Regiotrans). Daca se doreste imbunatatirea capacitatii de garare, se pot da fonduri printr-un call diferit.

Quote
- hale de mentenanta;
- aparatura dedicata pentru mentenenta;
- personal specializat pentru mentenanta.

Cel putin doi operatori, ATC si Softrans au toate astea la o calitate foarte buna. Softrans/Softronic este producator de asemenea material, cu un nivel de functionalitate excelent, inclusiv la nivel european. Dar tocmai pentru ca operatorii au niveluri diferite de calitate a acestor servicii; si tocmai pentru ca doi din operatori sunt concurenti directi la potentialii ofertanti, ARF vrea sa ia aceste automotoare cu contracte integrate de service tip gold-care.

Cum zice si JF, Alstom si Softronic au deja locatii de mentenanta in Romania. Siemens are deja retele "soft" disponibile din epoca in care asamblau Desiro-uri pentru CFR in Romania - foarte probabil va lucra cu Astra Vagoane Calatori ca subcontractant pentru lucrari normale de mentenanta. Bombardier deja lucreaza cu REMARUL. PESA sau alti producatori europeni probabil vor inchiria capacitate la unul din reparatorii de material rulant (Softrans, Astra, VFU Pascani, REMARUL...) pentru lucrari "standard".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Dar actualele depouri CFR Calatori nu pot fi pregatite?

Ionut

Nu e chiar thread-ul potrivit, dar nu avem unul mai bun. :)




Valer Blidar caută încă 200 de oameni pentru fabrica din Arad pentru că are noi comenzi

Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători din Arad, unul din cei mai mari jucători de material rulant, spune că pentru următorii doi ani con­trac­tele câştigate îi vor asigura încărcarea în fabrica din Arad.

,,M-am liniştit acum. Dacă luna aceasta fabrica lu­crează la 60% din capacitate, de luna viitoare vom lucra la capacitate maximă, chiar depăşim capacitatea. Avem contractate 62 de tramvaie prin câştigarea licitaţiilor la Cluj-Napoca, Oradea şi Galaţi (unde compania a fost singurul ofertant - n.red). Mai avem de pro­dus vagoane şi pentru Cehia. Anul aces­ta vom avea o creştere a cifrei de afa­ceri, ne ocupăm de tot ce înseam­nă pregătirea de fabricaţie, omolo­gări, dar anul de top va fi 2020", a spus pentru ZF Valer Blidar, unul din­tre puţinii an­tre­prenori care deţin fabrici con­struite în perioada indus­tria­lizării masive a României din anii '70 - '80.

Fabrica a fost singurul ofer­tant la licitaţiile de tram­vaie din Cluj-Napoca, Ora­dea şi Galaţi şi s-a înscris la două li­ci­taţii in­ter­naţionale pentru va­goane. Anul trecut, fabrica a lu­crat la capa­citate de doar 30%  potrivit datelor anterioare, afacerile fiind în uşoară creştere faţă de anul anterior.

ZF

Ionut

Declaratii oficiale ARF (Autoritatea pentru Reforma Feroviara). Ieri, SCS Transport.

Gavrila, seful ARF, ieri: in luna februarie 2019 este gata documentatia de licitatie pentru achizitia de material rulant rame electrice regio.

punmeister

Mai exact 20 de EMU la 6 milioane de euro bucata.