News:

.

Main Menu

Recent posts

#1
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A1 București-Nă...
Last post by Feri - Today at 09:11:56 AM
QuoteAsocierea MAPA-CENGIZ, constructorul lotului 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești anunță că este foarte aproape de finalizarea studiilor geotehnice pe întreg lotul dintre Boița și Cornetu, prin urmare nu mai durează mult până la predarea Proiectului Tehnic pentru cei aproape 30 de kilometri unde încă nu este emisă Autorizația de Construire. Deocamdată, constructorul are Autorizație doar pentru viaductul de la Boița de 650 de metri unde poate începe lucrările. Reprezentatul constructorului din Turcia, Bogdan Alexandru, a explicat întârzierea începerii lucrărilor pe cel mai greu lot de autostradă contractat în România prin faptul că, defrișarea pădurilor pentru amenajarea drumurilor tehnologice a durat mai mult decât se estima.

,,Pentru județul Vâlcea, defrișarea pădurilor este completă și ne permite accesul în zonele unde nu a fost posibil pentru studiile geotehnice, care și ele sunt foarte aproape de finalizare. Ulterior vor duce la finalizarea proiectului și la începerea lucrărilor și pe teritoriul județului Vâlcea" – a explicat Bogdan Alexandru, manager proiect Mapa-Cengiz la o ședință de lucru convocată la Consiliul Județean Vâlcea.

La rândul său, președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu a transmis constructorilor că, vor începe lucrările pentru modernizarea Drumului Județean 703 L (mini centura Râmnicu Vâlcea), iar luna viitoare se depun ofertele pentru modernizare DJ 703 H fostul DN 7 D Curtea de Argeș-Câineni, prin Țara Loviștei.
Economedia
#2
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by alin2pas - Today at 09:04:42 AM
Dacă e să ne referim la problemele infrastructurii rutiere:
- Drumuri prin mijlocul satelor (și al localităților) - nu interesează pe nimeni să scoată traficul din localități, dar nici să interzică dezvoltarea localităților de-a lungul drumurilor naționale și județene. În multe locuri localitățile s-au extins ca niște șerpi de-a lungul drumurilor, deși conformația terenului permitea dezvoltarea lejeră și pe alte direcții, iar indicatoarele de intrare în localitate s-au mutat tot mai departe.
- Drumuri fără separare de sens - aici de regulă vina pentru producerea accidentelor aparține ,,piesei" dintre volan și scaun. Transformarea drumurilor 1,5+1,5 în 2+1 alternativ cu parapet pe mijloc i-ar tempera pe unii, dar alții ar putea fi temperați doar cu mașini de poliție neinscripționate care să patruleze pe traseu.
- Șanțuri de scurgere ,,antitanc" - la cât sunt de periculoase aceste șanțuri în unele locuri, un specialist în evaluarea riscurilor ar spune că este necesară montarea unor parapeți de protecție în acele zone. Sunt șanțuri unde un motociclist ar putea ,,dispărea" cu totul (de exemplu pe DN56 Craiova - Calafat).
- Capete de pod - în multe locuri s-au tăiat copacii de pe marginea drumului situați la câțiva metri de marginea drumului, dar au făcut în alte locuri capete de pod chiar lângă marginea benzii de circulație. Nu văd logica.
- Parapeți suliță - recent șoferul unui autoturism a fost ucis de un astfel de parapet care a străpuns autoturismul, iar pe cât se pare era vorba chiar de parapetul de pe contrasens. Ce rol mai au parapeții dacă nu pot opri un autoturism decât cu ,,tragerea în țeapă" a ocupanților mașinii? parapeții dublii din beton cu umplutură de pământ sau balast între ei (utilizați în SUA și Grecia, de exemplu) au oprit în SUA inclusiv un tanc Abrams. La noi de ce nu se folosesc, e atât de greu de schimbat un normativ?
#3
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A1 București-Nă...
Last post by TVlad - Today at 09:02:13 AM
"În conformitate cu situația de viabilitate a drumurilor, autostrada A1 între km 44+000 – km 86+000, are durata normată de funcționare expirată din 2005, iar ultima reparație capitală (reabilitare) a fost realizată în anul 2000."

In anul 2000 pe acest tronson s-a modernizat tot, inclusiv podetele. Au refacut si terasamentul. Cum adica "durata de functionare expirata din 2005" ?!
#4
Drumuri Naționale (DN) / Re: Soluții pentru descongesti...
Last post by Cipi - Today at 08:49:47 AM
Pare perpendicular pe DN1, din cate inteleg din poza si descriere, deci nu functioneaza drept centura.
#5
Drumuri Naționale (DN) / Re: 2+1 alternativ în România
Last post by Radu_A - Today at 03:28:10 AM
arata excelent pt un drum 2+1...sper ca in vreo 5 ani sa arate ceva de genu si DN2
#6
[Sud-Est] Din mers / Re: [CT] Retail
Last post by Dominik - Today at 12:46:19 AM
Centrul IKEA e la fel de mare ca cele din Bucuresti si Timisoara ?
#7
Apărare / Re: Fortele Terestre Romane
Last post by tom_sawyer - Today at 12:01:54 AM
^
𝐓𝐚𝐧𝐜𝐮𝐥 𝐊-𝟐 "𝐁𝐥𝐚𝐜𝐤 𝐏𝐚𝐧𝐭𝐡𝐞𝐫", 𝐭𝐞𝐬𝐭 𝐢𝐧 𝐩𝐨𝐥𝐢𝐠𝐨𝐧

La  începutul săptămânii, în Centrul Secundar de Instruire pentru Luptă Smârdan, au avut loc trageri demonstrative cu tancul de luptă principal (MBT) K-2 "Black Panther", dezvoltat de Hyundai Rotem, Coreea de Sud.

Acest tanc folosește atât blindaj compozit modular de tip nedezvăluit, cât și blocuri de blindaj reactiv exploziv (ERA). Se susține că blindajul frontal rezistă la lovituri directe de la proiectile cal. 120 mm, trase de tunurile L55. De asemenea, tancul "Black Panther" este dotat cu un sistem de protecție activă și cu un sistem de contramăsuri, precum și cu un sistem de protecție NBC. "Black Panther" este înarmat cu un tun cu țeavă lisă "Rheinmetall" de 120 mm/L55, fiind echipat cu un încărcător automat, pentru cele 40 de lovituri din magazie. Ca armament secundar, are cele două mitraliere de cal 12.7 mm  si 7.62 mm.

www.facebook.com/Centrul.Televiziune.Film.MAPN?locale=fr_FR





Powered by API/PUM imgur uploader
#8
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A1 București-Nă...
Last post by marius.firtonea - May 16, 2024, 11:08:02 PM
Ma amuză cat dezbateți acele drumuri tehnologice. Voi va dati seama ca acelea sunt pentru foraje si nu pt construcția propriu-zisă, ei mai au o gramada de foraje de făcut. Despre ce constructie sa vorbim? Ca sa nu mai zicem de organizarea aia de santier mirifica unde au 7 basculante, 3 cife si 2 excavatoare. Daca cu astea o să construiască cel mai dificil lot de autostradă atunci vai si amar.
#9
Autostrăzi (A) / Re: Autostrăzi în România: dis...
Last post by qionescu1 - May 16, 2024, 11:03:55 PM
Cunosc și înteleg. Nu neapărat că nu mai există opțiuni și încă se mai poate face câte ceva. Se putea face totul cu o prioritizare corectă, dar unii nu înteleg ce e în spatele multor decizii și cum se iau acestea.   
#10
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by john_maddox - May 16, 2024, 10:53:01 PM
IMG-9977" border="0


Poza de dimineata de la ora 8, intersectia cu A1