Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sorinus

Daca imi amintesc bine, pe o magistrala este denumita Pajura HM, pe alta e Bucuresti Triaj. Si mai exista halta Depoul Bucuresti Triaj, care e pe M1000/M700 inainte de Centura.

GIV

Quote from: AndreiB on April 28, 2023, 06:52:24 AMPeroanele de la Busteni au 250m, astfel ca un tren de >10 vagoane nu mai are acces la peron
ce trenuri actuale au mai multe de 10 vagoane?

AndreiB

Verifica pe aplicatie - de obicei 1623/1734 sunt principalele cu problema.

montaniardul

Cat mai asteptam sa se intample ceva cu gara din Deva? Ce se mai aude?

billy752-istu

Quote from: GIV on November 13, 2023, 02:54:58 PM
Quote from: AndreiB on April 28, 2023, 06:52:24 AMPeroanele de la Busteni au 250m, astfel ca un tren de >10 vagoane nu mai are acces la peron
ce trenuri actuale au mai multe de 10 vagoane?
La Bușteni incap 10 vagoane daca ști să oprești la fix

AndreiB

Ok, dar lungimea maxima e de 15 vagoane.

nirosorin

#636
Salut,

S-a montat vineri 09.12.2023 primul tronson din viitoare pasarela pietonala din gara Fetesti, cea care face legatura in zona garii intre cele doua jumatati ale Fetesti Gara.

//imgur.com/a/myIrKXE

kitsune

Vai in ce stadiu ajunsese pasarela veche. Când eram copil, alergam să ajung deasupra locomotivelor cu abur care făceau manevră. Ai idee, o dărâmă pe cea veche sau o repară?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

nirosorin

Quote from: kitsune on December 11, 2023, 01:12:28 PMAi idee, o dărâmă pe cea veche sau o repară?

Nu stiu multe amanunte despre intreg proiectul de reabilitare al garii, insa este putin probabil sa o pastreze, pentru ca nu ar mai avea sens doua pasarele acolo. Sunt la 10m distanta, si cea noua acopera integral nevoie de traversare: e de latime dubla, acoperita etc.

kitsune

A, da, acum văzut locația. E puțin mai spre Constanța.
Deci pasarela asta preia funcția celei vechi. Nu are legătură cu trecerea de la gară la peroane, linia 2, 3 etc. Ce fac, pasaj subteran? Nu prea era loc între linii. Sau rămâne trecere "la nivel"?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

nirosorin

Quote from: kitsune on December 11, 2023, 07:39:50 PMCe fac, pasaj subteran? Nu prea era loc între linii. Sau rămâne trecere "la nivel"?

Da, se va face pasaj subteran.

Konter

Linii închise de ani buni, apă scoasă cu gălețile de către ceferiști din canalul de sub locomotive, clădiri care stau să cadă, vegetație crescută la voia întâmplării și un munte de gunoaie. Așa poate fi rezumată în câteva cuvinte situația de la Remiza CFR Călători Basarab, unde angajații operatorului feroviar de stat fac eforturi supraomenești pentru a trimite în circulație locomotivele apte de drum.

Cum intri în remiză, pe partea stângă te întâmpină o rampă de tip RO-LA, destinată încărcării autovehiculelor pe vagoane de cale ferată. Abia se mai vede de bălăriile care au crescut în jurul ei, ca o adevărată junglă urban-industrială.

"A fost folosită doar la inaugurare, acum mai bine de zece ani. De atunci, nimic", spune un ceferist. Între timp, rugina și vegetația au acționat și este greu de crezut că rampa respectivă va mai putea fi utilizată cândva. Asta cu toate că ar fi nevoie, pentru a mai muta pe calea ferată din mărfurile grele care acum se transportă pe rutier.

Mergând mai departe în curtea subunității, dăm de locul unde se face propriu-zis remizarea locomotivelor CFR Călători. Și aici greșelile făcute în trecut le dau bătăi de cap angajaților de acum. În 2010, când s-au înlocuit niște traverse, tocmai pentru a amenaja linia spre terminalul RO-LA, un "Dorel" cu excavatorul a spart conducta prin care evacua apa din canalul de sub calea de rulare. Și spartă a rămas, așa că acum ceferiștii sunt nevoiți să scoată manual apa acumulată în canalul de revizie, cu gălețile.

Unde mai pui că apa pentru alimentarea locomotivelor este adusă printr-un furtun, de la o distanță de vreo 20 de metri, pentru că cele patru linii unde se făcea "adăparea" au fost închise și ele de multă vreme. Nu mai prezentau siguranță, din cauza traverselor vechi, pe care nimeni nu s-a obosit însă să le schimbe. Iarna, apa curge neîntrerupt prin furtun, pentru că altminteri ar îngheța. Și, cum curge continuu, surplusul trebuie evacuat cu gălețile, așa cum am arătat mai sus.

Din loc în loc, întâlnim clădiri abandonate, iar unele dintre acestea stau pur și simplu să cadă. Într-una dintre ele a fost vechea centrală termică, dar aceasta este acum doar o grămadă de fiare pe care nimeni nu s-a gândit s-o valorifice la remat, măcar pentru a mai asana zona, dacă nu pentru bani.
În alt loc, niște panouri prefabricate au fost aduse la începutul anilor 2000 pentru se construi niște clădiri tehnice destinate angajaților remizei. Au rămas și ele încremenite în timp, cu armăturile mâncate de rugină.
Pentru ca tabloul să fie complet, chiar dacă se află în inima Capitalei României, Remiza CFR Călători Basarab nu este conectată la sistemul de alimentare cu gaze, iar alimentarea cu energie electrică se întrerupe frecvent.

 https://clubferoviar.ro/remiza-cfr-calatori-basarab/

















Powered by API/PUM imgur uploader

Konter

Bucureşti, 15 februarie 2024
📢𝗗𝗘𝗦𝗘𝗠𝗡𝗔𝗥𝗘 𝗢𝗙𝗘𝗥𝗧Ă 𝗖ĂȘ𝗧𝗜𝗚Ă𝗧𝗢𝗔𝗥𝗘 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗠𝗢𝗗𝗘𝗥𝗡𝗜𝗭𝗔𝗥𝗘𝗔 𝗖𝗟Ă𝗗𝗜𝗥𝗜𝗟𝗢𝗥 𝗱𝗶𝗻 𝘀𝘁𝗮ț𝗶𝗶𝗹𝗲 𝗕𝗘𝗖𝗟𝗘𝗔𝗡 𝗣𝗘 𝗦𝗢𝗠𝗘Ș ș𝗶 𝗗𝗘𝗝 𝗖Ă𝗟Ă𝗧𝗢𝗥𝗜

‼️ ‼️ ‼️  Sucursala Regională CF Cluj a desemnat Asocierea SC CONSTRUCT ING – SC I.S.P.C.F. SA – SC PRIMA CONSTRUCT SRL – SC PRO AMI´S CONSULTING SRL, câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a clădirilor de călători din stațiile BECLEAN PE SOMEȘ și DEJ CĂLĂTORI.

ℹ️ Oferta financiară a Asocierii SC CONSTRUCT ING – SC I.S.P.C.F. SA – SC PRIMA CONSTRUCT SRL – SC PRO AMI´S CONSULTING SRL, a fost de 37.237.344,50 lei, fără TVA, pentru Lot 1: MODERNIZARE/REABILITARE - STAȚIA CF BECLEAN PE SOMEȘ (Proiectare și Execuție) și de 31.058.695,70 lei, fără TVA, pentru Lot 2: MODERNIZARE/REABILITARE - STAȚIA CF DEJ CĂLĂTORI (Proiectare și Execuție), criteriul aplicat fiind Cel mai bun raport calitate-preț.

ℹ️  Contractele de achiziție publică vor fi încheiate de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații.

ℹ️  Sursa de finanțare pentru modernizarea clădirilor de călători din cele 2 stații de cale ferată va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile din PROGRAMUL TRANSPORTURI și de la BUGETUL DE STAT, durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor este de 29 de luni.

📌 𝗠𝗢𝗗𝗘𝗥𝗡𝗜𝗭𝗔𝗥𝗘𝗔 𝗰𝗹ă𝗱𝗶𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗰ă𝗹ă𝘁𝗼𝗿𝗶, 𝗱𝗶𝗻 𝘀𝘁𝗮ț𝗶𝗶𝗹𝗲 𝗖𝗙 𝗕𝗘𝗖𝗟𝗘𝗔𝗡 𝗣𝗘 𝗦𝗢𝗠𝗘Ș ș𝗶 𝗗𝗘𝗝 𝗖Ă𝗟Ă𝗧𝗢𝗥𝗜, 𝗶𝗻𝗰𝗹𝘂𝗱𝗲 𝘂𝗿𝗺ă𝘁𝗼𝗮𝗿𝗲𝗹𝗲 𝗹𝘂𝗰𝗿ă𝗿𝗶 𝗽𝗿𝗶𝗻𝗰𝗶𝗽𝗮𝗹𝗲:
• clădire nouă pentru călători în stația Beclean pe Someș
• clădire modernizată în stația Dej Călători
• spații interioare moderne cu săli de așteptare, case de bilete, spații speciale cu destinația Mama și copilul, spații comerciale
• modernizarea grupurilor sanitare, inclusiv grupuri sanitare pentru persoanele cu dizabilități
• modernizarea peroanelor de la linia 2 în stația Beclean pe Someș, respectiv de la linia 1 pentru stația Dej Călători, marcaje direcționale (colorate și tactile) pentru persoanele cu deficiențe locomotorii, bănci pentru călători, sistem audio și electronic pentru informarea publicului călător, sistem video de supraveghere, panouri informative, panouri publicitare, rețea Wi-Fi etc.
• parcare auto și rastele pentru biciclete
• spații pentru activitate feroviară
• modernizarea instalațiilor de telecomunicații, siguranța circulației
• reamenajarea spațiilor verzi

https://www.facebook.com/share/p/DiHs3aCvfEDiNwof/?mibextid=WC7FNe








Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

Oribil proiect pentru cladirea noua din Beclean, o cutie fara cap si coada, stilul "incropit din ce am gasit prin magazie".

Gara veche, in afara de vopseaua visinie si acoperisul de tabla ondulata, ce cusur avea? Este acolo de la constructia liniei, din anii concesiunii anterioare administratiei MAV. Da, stiu, s-au gasit nu stiu ce defecte iremediabile la fundatie deci o darimam cu totul ca e mai ieftin. Uite asa, contabiliceste, raminem fara istorie, un popor nisip purtat de vinturi.

nenea_hartia

Oribil, oribil, oribil... Foarte frumoasă gara veche, cum să renunți la așa ceva? Pe vremuri, revista Cațavencu avea o vorbă: ,,Muriți, bă!"