CJ Suceava face primul pas pentru construcția drumului expres A7 Suceava – Botoșani
Consiliul Judeţean Suceava va face primul pas pentru urgentarea lucrărilor de construcție a drumului expres A7 Suceava Botoșani. În prima ședință a deliberativului județean va fi propusă pentru adoptare aprobarea încheierii protocolului de colaborare între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, județele și municipiile Suceava și Botoșani pentru construcția acestui drum expres.
https://www.monitorulsv.ro/Local/2022-01-29/CJ-Suceava-face-primul-pas-pentru-constructia-drumului-expres-A7-Suceava-Botosani
Bai nene, iar dorm aia de la Botosani.... muieti-s posmagii cumetre? of.... :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
E bine totuși că există totuși cineva care a învățat (cel puțin parțial) lecția de la Bolojan (aici nu contează culoarea politică, doar omul). Atât timp cât noi nu am fost în stare să atragem toți banii puși la dispoziție de UE pentru infrastructură, avem nevoie de cât mai multe astfel de inițiative.
Acel drum express de la Botoșani la Suceava e cam jumătate din distanța inițială de 43 km dintre cele două orașe, pentru că de la Dumbrăveni se conectează la viitoarea autostradă A7 finanțată din fonduri naționale și europene. Acest segment nu afectează bugetul CJ Suceava. Partea cel mai lungă și mai grea (trecerea din lunca Siret peste codrii de la Baisa) se află în județul Botoșani. Va finanța consiliul județean acest segment? ...mă îndoiesc. Domnul Flutur e foarte influent la nivel central. Are școală de politician și un PR f. bun!
Nu am uitat cum susținea proiectul A7 peste dealurile de la Fălticeni până ce la final, cu întârzierile care le suportăm acum, s-a decis ruta logică, pe valea Siretului.
Priorități în județul Suceava sunt: centura Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc.
Am intrebat eu la CNAIR anul trecut care e stadiul acestui proiect. Am primit un raspuns sec cum ca perioada de implementare e 2027 - 2031 si atat.
Avand in vedere lungimea relativ scurta fata alte proiecte si lipsa totala de implicare a autoritatilor locale, eu as propune si sa fie inclusa si centura BT in proiect, macar Lebada - Dedeman - intersectia cu Ipotesti.
Traseul ideal ar fi undeva de la Curtesti pana la Veresti, a.i. sa atraga si traficul BT - Iasi. Chiar daca e mai lung, merita. Am luat niste gropi pe "europeanul" Tg Frumos - Iasi de mi-a sarit un bec din soclu...
(https://imgur.com/a/Ck3kd2b) Mai bine să înceapă de la Stăuceni să preia traficul de la vama cu Rep. Moldova.
Dacă vrei să mergi din capitala Moldovei, Iași spre Rădăuți, Putna, Siret sau Ucraina, varianta prin Botoșani - Bucecea - Mihăileni e cea mai rapidă. Peste un an sper să termine lucrarile de modernizare pe Botoșani - Tg Frumos.
Daca vrei sa mergi din Iasi spre destinatiile insirate de tine vei merge pe A8 si A7. Doar de asta construim autostrazile alea, ca sa meargă traficul pe ele, nu prin nu știu ce sate de care nu a auzit nici naiba (scuze, dar chiar a trebuit sa caut pe maps sa aflu despre ce localitati vorbesti).
Stiu la ce se refera. Acolo e de ajuns o varianta 1+1 pana la Lebada pentru traficul local ca sa nu mai intri prin BT.
BT e unul dintre orasele in care TIRurile de tranzit trec printre blocuri, pe strazi inguste. Din ce am vorbit cu oamenii administratia locala e praf si pulbere, nu se face absolut nimic. De-asta am propus sa fie inclusa si centura BT in proiectul cu DX. Altfel nu vad nicio oportunitate de dezvoltare pentru infrastructura rutiera din BT si e pacat de oameni, care nu mai au deloc speranta in politicienii locali.
Eu sunt deschis pentru propuneri dar as vrea sa stiu macar neoficial ca exista un interes pentru proiectul asta in viitorul apropiat. Poate stie @horatiu.cozma ceva. Altfel iarasi discutam sa ne aflam in treaba.
CNAIR a semnat astăzi un protocol de colaborare cu autoritățile locale din județele Suceava și Botoșani.
În baza acestui protocolul se va lansa licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic necesare contrucției unui Drum Expres care va asigura legătura municipiilor Suceava și Botoșani cu Autostrada Moldovei (A7).
Finanțarea va fi sigurată din fonduri europene, iar specialiștii CNAIR vor acorda suportul necesar lansării și finalizării licitației.
După finalizarea contractului pentru SF și PT, va fi lansată o nouă licitație pentru construcția Drumului expres Suceava – Botoșani – A7.
Sursa (https://www.facebook.com/grindeanusorin/posts/649829886498319)
150 milioane de euro, estimarea pentru cei 26 kilometri ai drumului expres Botoșani-Suceava
10 mai 2022
Un nou drum peste Siret va fi construit între Botoșani și Suceava. Este vorba despre drumul expres Botoșani-Suceava, proiect care va fi dezvoltat în comun de Consiliul Județean Botoșani, Consiliul Județean Suceava, Primăria Botoșani și Primăria Suceava.
Doina Federovici, președintele CJ Botoșani, a declarat că evaluarea costurilor viitorului drum expres se ridică la 150 milioane euro, bani care vor veni din fonduri guvernamentale și europene.
"Săptămâna viitoare va fi finalizat studiul de favorabilitate și după ce îl primim scoatem la licitație studiile tehnice. Noi nu am abdicat de la ideea că poate fi construit ca autostradă, dar asta va reieși din aceste studii. Este pentru prima dată când ne batem să avem o autostradă care să ne lege de Aeroportul Salcea, de viitoarea autostradă A7, de viitoarea centură a municipiului Botoșani", a declarat Doina Federovici.
banulbotosanean.ro (http://www.banulbotosanean.ro/economic/65675-150-milioane-de-euro-estimarea-pentru-cei-26-kilometri-ai-drumului-expres-botosani-suceava/)
Sper doar că la momentul în care se va face acest SF să fie ales un traseu care pleacă din A7 undeva la nord est de Verești, ca să nu mai avem inepții cu drumuri pseudoparalele ca prin zona BR-GL.
Ca sa intelegeti cat de tuta e madam Fedorovici, care nu s-a sinchisit sa-si miste biomasa, impreuna cu partidul ei mult iubit, ca sa traga A7 pe unde era normal sa fie tras - mai aproape de judetul Botosani, sa mai aiba si Dorohoiul si Darabaniul speranta la o cale rutiera civilizata:
Quote"Săptămâna viitoare va fi finalizat studiul de favorabilitate"
Din pacate asta este nivelul managementului politic la nivelul judetului Botosani. Si nu de acum... cel putin de la Contac incoace.
Cumva proiectul de autostradă A7 trece pe valea Siretului(Pașcani - Dumbrăveni) și nu pe dealurile Fălticeniului, cum inițial visa d. Flutur de la Suceava. De la Dumbrăveni se poate conecta spre Botoșani. În cazul puțin probabil de unire cu Rep. Moldova, acest drum poate fi autostradă și continuat spre râul Prut, în rest, chiar dacă sunt botoșănean și am prezentat și susținut aici aici toate argumentele pentru ca A7 să meargă pe valea Siretului, consider că un drum express e suficient. Sper să nu defrișeze prea mult din pădurea de la Ipotești și Agafton.
Problema era dupa Dumbraveni. Sa o fi tras spre Zvoristea, nu pisatul boului de acum....
Ce propusesem gasesti aici (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1835.msg323383#msg323383).
Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani, a anunțat că în luna noiembrie va fi scos la licitație realizarea SF-ului pentru drumul expres Botoșani-Suceava
"Drumul va pleca din Salcea, din A7 și va merge prin spatele localităților Dumbrăveni, Huțani, Vlădeni, Baisa până în zona Mănăstirea Doamnei unde practic se va descărca traficul în viitoarea centură a municipiului Botoșani, și acest proiect fiind destul de avansat. Practic, acest drum va scurta cu aproximativ distanța dintre Salcea, autostrada A7 și viitoarea centură a municipiului Botoșani. Se intenționează scoaterea la licitație a Studiului de Fezabilitate în luna noiembrie. Are o valoare destul de mare, 21-22 milioane lei, din care cei patru parteneri (n.r.: Consiliul Județean Botoșani, Consiliul Județean Suceava, Primăria Botoșani, Primăria Suceava) vor contribui cu 2%, restul finanțării va fi din fonduri europene. În acest moment proiectul are deja cod de MySMIS, suntem pe drumul cel bun", a declarat Doina Federovici.
Aceasta a precizat că sunt două puncte pentru care județul Botoșani și echipa ei insistă, respectiv ca acest drum să fie construit ca o autostradă și nu ca drum expres, apoi să fie o conexiune chiar la mijlocul traseului, în zona Huțani, pentru ca la viitorul tronson de autostradă să fie conectate cu ușurință orașul Bucecea, unde se amenajează un parc industrial, și municipiul Dorohoi.
"Insistăm și avem sprijin CNAIR și Ministerul Transporturilor. Noi cu echipa noastră de parlamentari am avut discuții direct cu vicepremierul Sorin Grindeanu, conducerea CNAIR, și am solicitat ca în momentul în care se fac aceste documentații noi ne dorim ca din documentații să reiasă cu regim de autostradă. Toate premisele induc ideea tehnică a faptului că se poate transforma în tronson de autostradă. Noi avem experți în cadrul unității de implementare a proiectului, urmărim ca din documentația tehnică să rezulte necesitatea unei descărcări la jumătatea drumului expres, undeva în zona Huțani, în DJ 291, pentru a conecta practic și partea de Nord-Vest a județului, mă refer aici la Bucecea și municipiul Dorohoi și mai departe către punctul vamal de la Racovăț", a completat Doina Federovici.
banulbotosanean.ro (https://www.banulbotosanean.ro/economic/68119-federovici-despre-drumul-expres-botosani-suceava-sf-ul-scos-la-licitatie-in-noiembrie-insistam-sa-fie-autostrada/)
sursa primară este videoul "Dosarul zilei 4 octobrie 2022 TELEM Botosani" pe youtube, pe la min. 37, nu pun link
"...noi ne dorim ca din documentații să reiasă cu regim de autostradă."
"...urmărim ca din documentația tehnică să rezulte necesitatea unei descărcări la jumătatea drumului expres, undeva în zona Huțani..."
Si ne mai miram ca din documentatiile tehnice reiese mereu exact ceea ce isi doresc politicienii...
(Nu ca m-ar deranja cele doua cerinte... Mi se par destul de OK. Dar ma "zgarie" ideea ca "vrem ca din documentatii sa reiasa"... De ce sa nu recunoastem ca putem lua decizii politice, care se opun rezultatelor "din documentatii"?... Cocoasa de la Focsani este exemplul elocvent ca ce spun documentatiile nu are nici o legatura cu ce se face in practica.)
Chiar nu se justifică autostradă aici în loc de drum expres, pentru 26 km. Diferența de timp între cele două e fix un minut.
Politicianism pur, discuție sterilă.
^ Macar la Botosani autostrada, daca la Craiova nu se justifica.. :lol: :lol: :lol:
Aici a fost o înțelegere între Flutur, Lungu și Federovici. Facem din bani naționali în regim de autostradă (A7) centura de nord a Sucevei pe niște dealuri și văi dificile, când logic și ieftin era să meargă de-a lungul Siretului spre UA. Dar pentru susținere, doamna Federovici a insistat ca primul segment din Autostrada Nordului să plece de la Botoșani. Da, politicienii fac jocurile, vezi și Timișoara - Moravița unde e trafic nici la jumătate din Botoșani - Suceava. Deci acesta e primul sector din Autostrada Nordului și atunci are logică...
Autoritățile ar trebui să drămuiască banii foarte bine, că zona nu are excedent de infrastructură. La centura Dorohoi (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2828.msg396048#msg396048) lucrează la SF din 2015, nici până azi nu cred că e gata.
@ValiCatargiu asta cu "intelegere cu Fedorovici" e o gluma excelenta :lol: :lol: :lol: :lol: . O acuzati de prea multa competenta.
Sper ca nodul de la Hutani sa fie gandit cu un drum de legatura spre Bucecea care as avantajeze cat de cat si Dorohoi.
imho, eu l-as face DX cu cat mai multe noduri. Din 10 in 10km daca e necesar. Sunt multe comune mari adiacente, care au nevoie de acces la acest drum. DX strict din perspectiva numarului de noduri
Salut,
Nu vreau sa umplu cu comentarii acest forum degeaba , dar sa nu uitam pe vechiul drum Suceava- Botosani a fost cel mai mare accident rutier din istoria Romania accidentul de Hutani , astfel doar pentru acest aspect ar trebuii sa gandeasca ministerul transporturilor sau consiliile judetene ar trebuii sa mobilizeze mai mult pentru a se realiza acest drum.
Începe proiectarea drumului expres Suceava-Botoșani. care va fi coordonată de CJ Suceava având ca parteneri CNAIR, CJ Botoșani și consiliile locale Suceava și Botoșani
Consiliul Local Suceava se va întruni, vineri, în ședință extraordinară pentru a aproba un proiect de hotărâre inițiat de primarul Ion Lungu pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (S.F.), realizarea documentației tehnice pentru Autorizația de Construire (P.A.C.), obținerea Autorizației de Construire (A.C.) și elaborarea Proiectului Tehnic (P.T.) pentru oiectivul de investiții ,,Drum Expres A7-Suceava – Botoșani", care urmează să fie promovat la finanțare nerambursabilă în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
sursa (https://www.newsbucovina.ro/actualitate/354195/incepe-proiectarea-drumului-expres-suceava-botosani-care-va-fi-coordonata-de-cj-suceava-avand-ca-parteneri-cnair-cj-botosani-si-consiliile-locale-suceava-si-botosani)
Pana intra SF in licitatie,castigator...dureaza
Eu cred ca s-ar putea sa se miste putin mai rapid decat ne asteptam noi... Flutur mizeaza foarte mult pe partea de drumuri din cate am vazut in ultima vreme. A rezolvat ceva capital cu centura nord est pentru Suceava la nivel de A, mai trebuie sa faca si pe sud tot A, si apoi mai trebuie sa realizeze legatura spre Botosani. Numai bine se rezolva de inca 2 mandate....
Pana la urma acest DX e continuarea logica a DX Satu Mare-Suceava sau nu e corelat deloc? Nu stiu zona si nu am inteles discutiile anterioare.
Consiliul Județean Suceava a aprobat, cu unanimitate de voturi, o hotărâre pentru elaborarea studiului de fezabilitate, realizarea documentației tehnice pentru obținerea autorizației de construcție și elaborarea proiectului tehnic pentru construcția drumului expres de mare viteză A7 Suceava – Botoșani.
[...]El a amintit că instituția pe care o conduce s-a asociat cu CJ Botoșani și cu primăriile Suceava și Botoșani pentru realizarea unor proiecte mari, autostrada dintre cele două municipii fiind unul dintre acestea. Șeful administrației județene a arătat că prelungirea autostrăzii A7 între Suceava și Botoșani va avea o lungime de 19,5 kilometri și va face legătura între nodul de autostradă de la Plopeni, de lângă aeroport și viitoarea centură a municipiului Botoșani, în zona pădurii Baisa.
monitorulsv.ro (https://www.monitorulsv.ro/Ultima-ora-local/2022-11-24/Consiliul-Judetean-a-dat-startul-procedurilor-pentru-constructia-drumului-de-mare-viteza-Suceava-Botosani)
Am impresia ca astia vor sa isi faca autostrada personala pana pe pista aeroportului ca sa ajunga mai repede in vacante.
Logic era sa se inceapa undeva de langa Veresti, care e cam tot aia pentru ruta BT-SV ca si timp. Pana la urma grosul marfurilor de consum vine dinspre Pascani, nu Suceava. Asa scoti din sate si traficul de pe ruta Iasi/Pascani-BT.
Cu traseul dorit de ei limitezi grav investitia la un trafic foarte specific, in loc sa o fructifici astfel incat sa fie utilizata de cat mai multi soferi.
Pai da... dar daca aia de la Botosani nu se misca si-s doctori in "da muieti-s posmagii, cumetre", normal ca-si trage Flutur DX-ul pe unde are el nevoie...
[CN1053431 (http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100164088)] Servicii de proiectare pentru "Elaborarea Studiului de Fezabilitate, realizarea documentaţiei tehnice pentru Autorizaţia de Construire (P.A.C.), obţinerea Autorizaţiei de Construire (A.C.) şi elaborarea Proiectului Tehnic (P.T.) pentru obiectivul de investiţii Drum expres A7 Suceava – Botoşani"
Data publicare: 24.03.2023
Autoritate contractanta: JUDEȚUL SUCEAVA
Valoarea totala estimata: 17.808.823,53 lei
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 02.05.2023 15:00
Durata contractului este de 48 luni de la Data de Incepere a Contractului si cuprinde intervalul de timp aferent prestarii serviciilor pe care le presupune indeplinirea activitatilor, astfel:
- Elaborarea Studiului de Fezabilitate, cu respectarea legislaţiei în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.): 14 luni de la Data de Începere;
- Elaborarea documentaţiei tehnice pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire (D.T.A.C.) şi obţinerea Autorizaţiei de Construire: 3 luni după finalizarea Studiului de Fezabilitate (17 luni de la Data de Începere);
- Elaborarea Proiectului Tehnic şi a Detaliilor de Execuţie: 3 luni după obţinerea Autorizaţiei de Construire (20 luni de la Data de Începere);
- Întocmirea documentaţiei suport şi asistenţa acordată Beneficiarului pentru depunerea şi susţinerea aplicaţiei de finanţare: 3 luni după aprobarea Proiectului Tehnic (23 luni de la Data de Începere);
- Pregătirea Documentaţiei de atribuire a contractului de execuţie lucrări şi Asistenţa tehnică acordată Beneficiarului în perioada derulării procedurilor de achiziţie publică pentru execuţie lucrări: 3 luni după aprobarea Proiectului Tehnic (23 luni de la Data de Începere;
- Raport financiar final: 1 lună (24 luni de la Data de Începere);
- Asistenţa Tehnică acordată Beneficiarului pentru perioada execuţiei lucrărilor până la recepţia lucrărilor şi pentru participarea proiectantului la fazele incluse în programul de control al lucrărilor de execuţie, avizat de Inspectoratul de Stat în Construcţii: 24 luni estimat.
In cadrul contractului de servicii prestatorul va presta următoarele servicii şi va elabora cel puţin următoarele documente pentru Proiectul ,,Drum Expres A7 Suceava - Botoșani ":
- Elaborarea Studiului de Fezabilitate, cu respectarea legislaţiei in vigoare (norme, normative, standarde, legi etc);
- Elaborarea Elaborare documentației tehnice pentru obținerea Autorizației de Construire (D.T.A.C.) si obtinerea Autorizatiei de Construire;
- Elaborarea Proiectului Tehnic și a Detaliilor de Execuție;
- Asistenţa tehnică acordată Beneficiarului în vederea promovării Hotărârii de Guvern privind aprobarea Indicatorilor Tehnico-Economici.
- Intocmirea documentației suport si asistenta acordata Beneficiarului pentru depunerea si sustinerea aplicației de finanțare;
- Pregatirea Documentatiei de atribuire a contractului de executie lucrari si Asistenta tehnica acordata Beneficiarului in perioada derularii procedurilor de achizitie publica pentru executie lucrari;
- Elaborare documentații pentru exproprieri;
- Asistenţa tehnică acordată Beneficiarului pentru perioada execuției lucrărilor până la recepția lucrărilor.
Prezenta procedură de achiziție publică este inițiată sub incidenţa următoarei condiții:
Clauza suspensivă: Procedura de atribuire se desfașoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de servicii se va face numai după obţinerea/aprobarea finanţării serviciilor din fonduri de la bugetul de stat şi/sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibilă doar în situaţia în care se respectă dispoziţiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidenţa legislaţiei privind finanţele publice.
Autoritatea contractantă estimează că va obține finanțarea necesară semnării contractului în al doilea semestru al anului 2023.
În cazul în care, indiferent de motive, obţinerea/aprobarea finanţării serviciilor din fonduri de la bugetul de stat şi/sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează, Autoritatea Contractantă își rezervă dreptul de a anula procedura conform prevederilor art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică în condițiile în care nu există o altă sursă de finanțare.
Sursa de finanţare pentru plata serviciilor prestate va fi atât din fonduri europene nerambursabile (POIM 2014-2020) – 85%, din bugetul de stat – 13%, cât şi din bugetele proprii ale partenerilor (UAT Judeţul Suceava, UAT Judeţul Botoşani, UAT Municipiul Suceava şi UAT Municipiul Botoşani) – 2%, conform Acordului de asociere nr. 31367/24.11.2022/22037/43989/28675/21.11.2022 încheiat între UAT Judeţul Suceava, UAT Judeţul Botoşani, UAT Municipiul Suceava şi UAT Municipiul Botoşani pentru proiectul "Elaborarea Studiului de Fezabilitate, realizarea documentaţiei tehnice pentru Autorizaţia de Construire (P.A.C.), obţinerea Autorizaţiei de Construire (A.C.) şi elaborarea Proiectului Tehnic (P.T.) pentru obiectivul de investiţii Drum expres A7 Suceava – Botoşani".
Cofinanţarea UAT-ului Judeţul Suceava în sumă de 89.044,12 lei se va face din bugetul Judeţului Suceava, iar UAT Judeţul Botoşani, UAT Municipiul Suceava şi UAT Municipiul Botoşani vor asigura cofinanţarea de 89.044,12 lei fiecare din bugetele proprii.
Servicii de proiectare pentru "Elaborarea Studiului de Fezabilitate, realizarea documentaţiei tehnice pentru Autorizaţia de Construire (P.A.C.), obţinerea Autorizaţiei de Construire (A.C.) şi elaborarea Proiectului Tehnic (P.T.) pentru obiectivul de investiţii Drum expres A7 Suceava – Botoşani"
Ofertanți:
1. Ofertant unic : CONSITRANS,
2. Ofertant unic : SPECIALIST CONSULTING SRL,
3. Ofertant unic : INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL,
4. Ofertant unic : Civil Engineering Institute "Macedonia" JSc. Skopje,
5. Ofertant unic : Total Business Land SRL,
6. Asociere : RUTIER CONEX XXI S.R.L. (Leader), TOTAL ROAD,
7. Asociere : SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA (Leader), 3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A., PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L.,PROSPECT DRILL,
8. Asociere : SC EXPLAN SRL (Leader), D P CONSULT,
http://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100196854
S-a finalizat evaluarea ofertelor.
Se stie cine a castigat?
Astăzi, la Consiliul Judeţean Suceava s-a făcut cunoscut câștigătorul licitației pentru întocmirea documentației pentru Drum Expres A7 Suceava – Botoşani[...]
Câștigător, conform deciziei finale a Comisiei de licitație care a anunțat pe toți cei în cauză după expirarea perioadei de contestație, este CONSITRANS SRL din BUCUREȘTI, cu 9 subcontractanți.
cjsuceava.ro (http://www.cjsuceava.ro/ro/comunicate-de-presa/6766-presedintele-consiliului-judetean-suceava-gheorghe-flutur-astazi-la-consiliul-judetean-suceava-s-a-facut-cunoscut-castigatorul-licitatiei-pentru-intocmirea-documentatiei-pentru-drum-expres-a7-suceava-botosani-si-reamintesc-faptul-ca-lider-de)
Cestrin:
QuotePROCEDURA ATRIBUIRE CONTRACT ELABORARE SF - FINALIZATA, FIIND DESEMNAT OFERTANTUL CASTIGATOR. NU AU FOST DEPUSE CONTESTATII. CONTRACT IN CURS DE SEMNARE - MARTIE 2024
QuoteA fost semnat contractul pentru proiectarea drumului expres Suceava - Botoșani
Preşedinţii Consiliului Judeţean Suceava şi Consiliului Judeţean Botoşani, Gheorghe Flutur şi, respectiv, Doina Federovici, alături de primarii municipiilor Suceava şi Botoşani, Ioan Lungu şi, respectiv, Cosmin Andrei, au semnat, vineri, contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate, proiectul de autorizaţie de Construire şi proiectului tehnic de execuţie pentru drumul expres A7 - Suceava - Botoşani.
Evenimentul a avut loc la sediul Consiliului Judeţean Suceava, în prezenţa reprezentanţilor asocierii conduse de firma Consitrans, cea care a fost declarată câştigătoare a licitaţiei.
Valoarea contractului este 14.277.760,16 lei fără TVA. Fondurile sunt asigurate din Programul de Transport 2021-2027 în proporţie de 98%, iar cele patru autorităţi locale vor contribui, în părţi egale, pentru asigurarea cofinanţării de 2%.
"Ne bucurăm că acest proiect ambiţios pe care l-am promovat alături de colegii de la Primăria Botoşani, Consiliul Judeţean Suceava şi Primăria Suceava prinde contur. Este un proiect foarte important pentru regiunea noastră, un adevărat paşaport pentru dezvoltare. Chiar dacă la început puţini au fost cei care au crezut în el, am demonstrat că prin implicarea echipei de proiect am reuşit să finalizăm o primă etapă importantă. Este mult de muncă, dar avem determinarea de a realiza cât mai repede documentaţia tehnică", a declarat Doina Federovici, preşedintele Consiliului Judeţean Botoşani.
Realizarea documentaţiei tehnice presupune efectuarea studiului de fezabilitate (14 luni), obţinerea autorizaţiei de construcţie (trei luni), executarea proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie (trei luni), întocmirea documentaţiei suport şi asistenţa acordată pentru depunerea şi susţinerea aplicaţiei de finanţare, precum şi pregătirea documentaţiei de atribuire a contractului de execuţie lucrări (trei luni) şi asistenţa tehnică în perioada execuţiei lucrărilor (24 de luni).
Drumul de mare viteză Botoşani - Suceava va fi unul nou, care va pleca din apropierea Aeroportului Salcea, din A7, şi va merge prin spatele localităţilor Dumbrăveni - Huţani - Vlădeni - Baisa, până în zona Mănăstirea Doamnei unde va descărca traficul în viitoarea centură a municipiului Botoşani. Acesta va scurta la 20 de kilometri distanţa dintre Salcea (Autostrada A7) şi viitoarea centură a municipiului Botoşani.
Agerpres (https://www.agerpres.ro/administratie/2024/04/12/a-fost-semnat-contractul-pentru-proiectarea-drumului-expres-suceava-botosani--1279989)
14 luni adică 3 ani la Consitrans
Absolut stupida decizia de a duce acest drum pana la Salcea/Plopeni in loc de zona Veresti/Dumbraveni. Ar fi fost un drum mai scurt si care ar fi deservit optim traficul nu doar intre BT si SV ci si spre Pascani, Iasi, etc.
Poate se mai rezolva ceva prin SF.
^ Rămâne de văzut unde exact se va intersecta cu A7. Ce pare că se dorește este ca la Botoșani să ajungă la Mănăstirea Doamnei, evitându-se astfel zonele protejate de mediu mai de la sud:
(https://i.imgur.com/FVKXR9Sh.jpeg) (https://i.imgur.com/FVKXR9S.jpeg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Vreo sansa ca acest DX sa fie o continuare (logica) si directa a lui A14 spre est? Sau iar facem 15 intersectii?
(Intr-un orizont mai indepartat, acest DX ar putea ajunge la Prut si mai departe catre Balti.)
Acolo e reziliat contractul de SF. Probabil ca la relicitare acolo se poate cere conexiunea asta
La rezilierea contractului s-a platit ceva de catre CNAIR/predat ceva de catre proiectant? In cazul acestor rezilieri de comun acord nu stiu care e regula.
@horatiu.cosma