News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

Administratia portuara are in vedere un proiect foarte improtant atat pentru port cat si pentru oras. Este vorba de consolidarea falezelor portului.
Proiectul prevede: consolidarea zonelor afectate de alunecari din perimetrul Poarta 3 - Poarta 5, refacerea structurii rutiere in aceste sectoare, executarea drenurilor la baza falezei dintre Poarta 5 si Poarta 6, rconstructia retelelor de apa de pe creasta falezei, punerea in siguranta a lcurarilor de consolidare existente, corectarea pantelor in zonele cu risc de producere a alunecarilor de teren, ranforsarea structurii rutiere existente, protectia taluzurilor.


Harry

Paralele cu podul rutier prezentat mai sus se doreste si realizarea unui pod CF cu linie dubla. Acesta ar urmas sa fie amplasat paralele cu cel rutier.

Harry

Pamantul rezultat in urma lucrarilor de construire a canalelor a fost dus in port unde s-a amenajat o insula artificiala. Pe termen lung, administratia portuara  are in vedere dezvoltarea acestei insule.
Aici se doreste amenajarea unui nou terminal de containere de mari dimensiuni care sa dispuna de o zona de prelucrare a exporturilor.
De asemenea pe insula ar urma sa fie amenajat un nou terminal de petrol (unde vor putea intra nave de pana in 80.000 TDW) si unul de cereale.




Harry

Incepand cu anul 2018, Portul Constanta va beneficia de un nou terminal pentru autoturisme, un terminal modern care sa faciliteze usurinta in operarea volumului mare de masini pentru export.
Acesta va fi ampalsat in zona de sud a portului.

Harry

Prestigioasa companie internationala Ernst and Young confirma valoarea istorica, arhitecturala si turistica a vechiului Port Constanta. Astfel in masterplanul realizat de catre companie se recomanda transformarea zonei portuare istorice Poarta 1bis - Poarta 4 intr-o zona urbana cu spatii de proemnada, marina, spatii verzi, precum si reconversia urbana a fostelor platforme industriale.
Sa nu uitam ca discutam de cladiri emblematice prin monumentalitate, istoric si arhitectura. Printre acestea amintim : Farul Regele Carol 1, Cuibul Reginei, Gara Maritima veche, Fosta Policlinica Port, Spitalul Port, cladiri de birouri interbelice, depozite interbelice, Uzina Electrica, cele doua burse, detasamentul de pompieri, sediul Salvamar, cazarma granicerilor, silozurile Saligny etc.
Sa nu uitam ca silozurile construite de Anghel Saligny sunt si la aceasta ora cele mai inalte cladiri din Constanta, inaltimea lor echivaland cu a unui turn cu 15 etaje.
Zona, daca ar fi inglobata centrului istoric ar atrage numerosi turisti si localnici. Vechile cladiri interbelice pot fi reconvertite in mall-uri, cafenele, restaurante, spatii expozitionale, hoteluri, spatii de birouri etc. Ideal ar fi ca vechea gara maritima sa fie redeschisa pentru navele fluviale.
Unul din vechile depozite ar putea fi chiar transformat in Piata de Peste.


Harry

In Portul Constanta Sud - Agigea, la Poarta 10, compania Romcargo Marin va construi un parc logistic pentru autoturisme, autocamioane si marfuri generale.
Este vorba practic de extinderea trminalului actual de la 2.5 la 5 hectare.


Harry

Operatorul portuar Comvex Constanţa (simbol bursier CMVX) ia în considerare listarea pe piaţa alternativă a bursei din Varşovia, ca o opţiune suplimentară la transferul pe celelalte platforme ale burselor din Bucureşti sau Sibiu, în contextul procesului de desfiinţare a pieţei RASDAQ.

,,Am studiat acest subiect, dar va trebui să vedem în ce măsură sunt şi acţionarii de acord. Totdeauna există poziţii şi pro şi contra", a spus Viorel Panait, preşedintele şi directorul general al Comvex.

Varianta transferului la Varşovia apare printre op­ţiu­nile care vor fi supuse spre apro­bare acţionarilor într-o adu­nare generală pe 24 fe­bruarie, alături de cele prevă­zute de Legea 151/2014 pri­vind închiderea pieţei RASDAQ. Va­riantele obiş­nuite sunt transferul pe o piaţă regle­mentată sau pe sistemul alternativ de tranzacţionare, fie acestea ale BVB sau ale SIBEX.

Bursa din Varşovia este cea mai mare din Europa Centrală şi de Est, însă şi platforma sa alternativă, numită NewConnect, are o dimensiune substanţială, cu 430 de emitenţi şi o capitalizare totală de 9 miliarde de zloţi, echivalentul a 9,66 miliarde de lei. Pentru a fi admis pe NewConnect, un nou emitent trebuie să aibă un capital social de 500.000 de zloţi (529.000 lei) şi minimum 15% din acţiuni trebuie să se afle în mâinile a cel puţin 10 acţionari, niciunul neavând o participaţie mai mare de 5%.

zf.ro

Harry

Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" SA Constanţa anunţă finalizarea lucrărilor de execuţie la investiţia ,,Extinderea spre sud a danei de gabare din Portul Constanţa".

Actualului cheu s-a mărit cu 170 de metri liniari în vederea eficientizării activităţii portuare desfăşurate în zonă.

Intre latura de sud a teritoriului existent aferent danei de gabare și noul cheu, s-au realizat umpluturi, obtinându-se astfel un teritoriu suplimentar de 10.900 mp.

Proiectul va da posibilitatea acostatării navelor de mare capacitate, în deplină siguranţă şi sporirea traficului derulat în zonă.

sursa

Harry


Harry

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a scos la licitatie Contractul de lucrari (proiectare + executie) pentru obiectivul Dispozitiv de linii ferate industriale in zona Poarta 10 – Port Constanta.

Obiectul contractului:
Servicii de proiectare pentru:- Intocmire PT, DDE, CS pentru intregul proiect de investitie si defalcat pe ,,Lucrari aferente C.N. A.P.M. S.A. Constanta – lucrari care la finalizare vor ramane in proprietatea C.N. A.P.M. S.A. Constanta'' si ,,Lucrari aferente CN CFR SA – lucrari care la finalizare vor ramane in proprietatea CN CFR SA. Executie ,,Lucrari aferente C.N. A.P.M. S.A. Constanta'': In cadrul acestui contract se vor executa lucrarile aferente C.N. A.P.M. S.A. Constanta. Lucrarile aferente CN CFR SA (stabilite in cadrul Tarifului de Racordare) vor face obiectul unei proceduri de achizitie publica organizata de CN CFR SA. Valoarea estimata totala, fara TVA: 4.264.430 lei. Valoarea estimata a executiei lucrarilor, conform devizului general, fara TVA: 3.813.970 lei.

Data deschiderii ofertelor: 25.03.2015.

Durata contractului: 12 luni.

Conform temei de proiectare, traseul proiectat al liniei ferate industriale se va situa intre cladirea statiei Constanta Ferry-Boat si platformele din dreptul Portii 10 Port Constanta inchiriate de catre operatorii de marfa.


Steve Works

#70
Unul din orasele din tara asta de care-s mandru.
Respectele mele pentru cei de la mare.

Harry

#71
Compania Olandeza Van Oord continua lucrarile de extindere a digului de larg din Portul Constanta. Discutam practic de construirea a 1.050 de metri de dig nou in largul Marii Negre.
Structura digului a fost finalizata, s-au amplasat deja peste 16.000 de acropozi de 3, 9 si 12 m3 si urmeaza sa se amenajeze si platforma din beton armat.

sursa foto: http://www.concretelayer.com/






igorashu

Cum au ajuns utilajele alea acolo? :o Nu văd nicio legătură cu ţărmul.

Harry

pe dig, in spatele lor e digul pana la tarm

ghrt

Parcă lucrarea e pe fonduri UE şi întârzierea este prea mare pentru a mai recupera până la sfârşitul anului?
Cont (aproape) inactiv.