Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

^ dar daca e din Cerna Sat atunci nu e din zona la care se refera proiectul actual (care e intre Izvubucul Cernei si Campusel) ;)

AlexxC

Despre DN67D portiunea de la Herculane pana la intersectia cu DN66A(Cerna sat) sunt informatii?se intrevede o reabilitare?

perfidus

#5972
^ Legat de DN66A am gasit pe site-ul ANPM Dolj un "Raport de mediu PUZ Drum de legatura DN66A km 47+600 - Km 66 + 204 Campu lui Neag - Valea Cernei"

http://apmdj-old.anpm.ro/upload/51393_Raport%20PUZ%20DN%2066%20A.pdf

Sunt si avizele favorabile de la administratiile parcurilor nationale Domogled Valea Cernei si Retezat (acest din urma parc nu este intersectat de lucrari), un proiect de reimpadurire pentru refacerea habitatelor, alte documente interesante. Vechimea lor insa este cam mare.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

alin2pas

DN66A Câmpu lui Neag - Herculane (drumul lui Băsescu) a fost blocat mulți ani de activiștii de mediu, până acum 2 - 3 ani, când a primit AM, dar nu a primit finanțare. Acest drum ar avea importanță mai mult turistică, deoarece nu ar fi prea ușor de utilizat de autocamioane. Ar asigura o legătură între Băile Herculane și Transalpina prin Valea Jiului, o zonă defavorizată care tinde să devină o zonă moartă dpdv economic. Singura porțiune realizată, între Uricani și Câmpușel, e utilizată în prezent mai mult pentru transportul lemnelor tăiate din zone învecinate cu Parcul National Retezat. Porțiunea cea mai dificilă care a primit AM și se pare că va primi și finanțare e practic un drum forestier care traversează munții, cu zone unde se produc în fiecare an alunecări de teren și căderi de bolovani, unde ar fi necesară lărgirea drumului, precum și numeroase consolidări cu parapeți și ziduri de sprijin etc. Se găsesc pe internet filmări ale acestui drum făcute din mașini 4x4.

pasadia

Multumesc pentru explicatii, dar in ultimul deceniu am ajuns anual in zona aia. Cateodata mai spre Herculane / Cheile Corcoaiei / Inelet, cateodata la Izbucul Cernei, cateodata in Campusel (anul trecut am fost aici de exemplu, pentru urcari spre Oslea si Piatra Iorgovanului). L-am parcurs in intregime cu masina / bicicleta, atat DN66A cat si DJ-ul dinspre Pades. Deci cred ca sunt in masura sa iti spun ca zona aia nu "devină o zonă moartă dpdv economic" - ea era moarta dinainte caci in afara de pasunat / cresterea animalelor si exploatarea padurilor NU a existat vreo activitate economica.

Si nici nu vad de ce ar trebui sa existe de acum incolo. Da, exista cateva asa-zise "pensiuni" dar nu imi doresc in zona alta ciupercarie precum cea de la Ranca. Prefer un plan de managment clar care sa spun oricui e interesat ca NU vor fi permise noi dezvoltari (pensiuni, atratii turistice, infrastructura) si ca scopul principal este sa conservam zona intr-un mod cat mai apropiat de starea ei naturala.

dr4qul4

DN66A nu poate deveni o alternativa pentru nimic. Nu avem nici macar 2 orase care sa fie avantajate de acest traseu. Nu contest ca ar trebui asfaltat de la herculane pana la baraj, ar fi ceva normal si destul de usor de facut. Eu am o problema cu zona de la baraj la Cheile Butii. Acolo se vor ingropa o groaza de bani.
Daca vor sa faca ceva util in zona, mai bine fac DN7A intre Petrosani si Obarsia Lotrului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alin2pas

Când scriam de zonă moartă mă refeream la Valea Jiului, care dpdv economic e la pământ.
Eu cred că ar fi bine să existe o legislație clară privind protecția zonelor naturale înainte ca aceste zone să fie distruse prin apariția unor astfel de drumuri (cu tot ceea ce urmează construcției acestor drumuri - cum ai amintit de Rânca), iar această legislație să se și aplice. M-a durut sufletul când am fost pe Transalpina și am găsit PET-uri și o folie de nylon în apa izvorului Muntinu, iar drumul încă nu era în întregime asfaltat între Obârșia Lotrului și Rânca.
Pe DN7A s-a început acum 3 ani pe porțiunea din HD, dar de un an și jumătate nu s-a mai făcut nimic, au abandonat lucrările.

perfidus

La Campusel vara este deja zona de gratare. Cine a campat in zona stie. Drumul reabilitat va muta/dispersa aceasta zona mai spre Izbucul Cernei. Eu vad in acest moment o problema mare la Romsilva, care are in subordine administratiile parcurilor Domogled - Valea Cernei si Retezat. A fost si este un conflict mare de interese. Planul de management al parcului se opune practic (sau ar trebui) activitatii economice principale ale Romsilva.
Si eu as vrea sa vad o revenire a Vaii Jiului in plan turistic, potențialul este enorm, dar facut totul cu moderatie, invatand din greselile din alte zone (Ranca). Poate ca un drum ca DN66A prelungit pana la Izvoarele Cernei nu este asa de rau, sau este doar un rau necesar punerii in valoare a zonei. In paralel cu toate astea trebuie inceputa insa o reforma reala a administratiilor parcurilor, prin respectarea in primul rand a legii de infiintare a ANANP.
(LEGE nr. 95 din 11 mai 2016 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Arii Naturale Protejate şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice )
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Dominik

Contractul pentru reabilitarea DN 76, Vârfurile - Ștei a fost scos la licitație.

CNAIR SA a publicat în cadrul platformei SICAP anunțul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului "5R12, Reabilitare DN76, Vârfurile – Ștei, km 69+350 – km 102+660 - Rest de execuție".
Termenul limită de depunere al ofertelor a fost stabilit pentru data de 7 august 2019.
Valoarea estimata a procedurii de atribuire este de 75.764.368,09 Lei fără TVA.
Durata de realizare a acestui contract este de 12 luni.
Perioada minimă de garanție a lucrărilor va fi de minim 3 ani, dar poate fi majorată până la 5 ani.
Obiectul contractului îl reprezintă finalizarea lucrărilor de reabilitare a tronsonului Vârfurile - Stei aferent DN76. Sectorul de drum se află pe teritoriul județelor Arad și Bihor.
Principalele lucrări ce vor fi realizate constau în finalizarea reabilitării a 33,31 km de drum național, finalizarea reabilitării unui număr de 5 poduri; amenajarea a 5 parcări; amenajarea a 5 stații de autobuz; lucrări de colectare și evacuare a apelor; lucrări de susținere și consolidare a terasamentelor; lucrări de sprijinire; lucrări de sporire a capacității portante a terenului de fundare; lucrări hidrotehnice și lucrări de siguranța circulației.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/contractul-pentru-reabilitarea-dn-76-v%C3%A2rfurile-stei?fbclid=IwAR3tTiXG3rYRHxgF7L2ad_bMnFn603vrAOYgJUzWKeUSX8JmyZrMFTl_DVc
You're in Steelers Country

NGC

"Proiectare si executie Drum National 28B Targu Frumos - Botosani"

Quote from: NGC on May 03, 2019, 12:14:34 PM
Quote from: NGC on April 12, 2019, 03:49:19 PM
Noul termen pentru depunerea ofertelor este 02.05.2019.

Intre timp procedura s-a suspendat.

Am uitat sa scriu si despre licitatia asta. Noul termen pentru depunerea ofertelor este 21.06.2019.


dr4qul4

1 banda directa pe directia N --》S nu faceau si ei?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Telvanni

Doamne cate accidente am vazut in intersectia aceasta. Da, era foarte bine sa avem o banda directa fara intrare in sens.
Eu as face ceva si cu intersectia  din apropiere, spre sud, e la fel de periculoasa.

bgd77

Daca nu ma insel acolo e un proiect al CJ sa faca un pasaj peste DN1 si cu 2 giratorii pe DJ.

Skynick

Am fost azi pe DN39 Agigea - Mangalia si e foarte bun.
In specia, e o portiune reabilitata recent de la Tuzla spre Mangalia care e perfecta. De mult n-am mai vazut un drum asa bine facut. E o placere.
Cu podul reabilitat si portiunea asta refacuta in sfarsit avem drumul asta la standardul pe care-l merita.