Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

@dr4qul4: nu pot sa fac ocolul pe la Curtea de Arges, sunt contra timp = oboseala. Si sunt si cu copiii, nu pot face experimente.

Insa daca nu gresesc acum 2-3 ani a facut @Ionut acest drum, l-a filmat si l-a pus aici pe forum pe undeva. Si nu cred ca s-a schimbat mare lucru de atunci.... uite am gasit filmarea:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Eu am fost in zona acum 6 luni. Cele 3 ierni si-au lasat amprenta.
In filmare pare a fi OK, dar in realitate stratul de uzura nu rezista mai multe de 1-2 ierni. Eu il consider de Galben, dar daca A1 e Galben, atunci asta nu poate fi decat Rosu..
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

captiva

Daca DN73C este rosu, atunci 20-25%% din drumurile nationale din Romania sunt rosii. In capul meu rosu insemana 'aproape impracticabil', 'evita cu orice pret'. Pe DN73C, cu exceptia zonei de cativa km de langa Piatra, unde reduci viteza din cauza serpentinelor si a catorva denivelari mai mari, se poate merge si cu 80-100 kmh unde permite geometria (te leagana, ce-i drept, dar nu sunt gropi si nici denivelari majore).

dr4qul4

pe margine sunt multe gropi care se pot ocoli pentru ca nu este trafic ridicat. In plus este plin de tasari si sunt 2-3 zone si spre Curtea de Arges unde o banda s-a dus de tot la vale (se circula pe o banda).
Si eu tot galben il consider (rosu inseamna doar cele pe care nu poti merge cu o masina cu garda joasa, mov sunt cele pt 4x4), dar nu vad cum A1 poate fi tot galben
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

strainu

... și ne întoarcem la caracterul subiectiv al evaluărilor noastre :) Eu tot consider vechea metodă de evaluare de pe OSM, bazată pe viteza la care poți merge fără stres, că cea mai bună. Știu că majoritatea de aici e de altă părere, e ok.

Dar nu înțeleg cum puteți să puneți verde la o bucatade autostradă pe care chiar și unele camioane evită banda 1 - vb de Pitești-București de la km 36 încolo.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

supremealex

#2675
Quote from: strainu on August 07, 2021, 06:24:56 PM
... și ne întoarcem la caracterul subiectiv al evaluărilor noastre :) Eu tot consider vechea metodă de evaluare de pe OSM, bazată pe viteza la care poți merge fără stres, că cea mai bună. Știu că majoritatea de aici e de altă părere, e ok.

Dar nu înțeleg cum puteți să puneți verde la o bucatade autostradă pe care chiar și unele camioane evită banda 1 - vb de Pitești-București de la km 36 încolo.

Pai ce inseamna stres, cand unul poate merge pe un drum prost cu Land Cruiser, iar altul cu Civic Type S? Sau cand unul conduce noaptea de atatia ani de zile, stie drumul, iar altul este incepator si daca nu are marcaje merge cu 40km/h pana la destinatie si se jura ca e cel mai rau drum pe care l-a facut vreodata? Sau cand e asfaltul 'ca in palma', dar nu ai marcare sau nicio bariera la vreo curba periculoasa? ...

Ar merge un 'ghid' care sa inglobeze un cumul de factori de luat in vedere la analiza unui drum precum:
- calitatea asfaltului (dar si a lucrarilor, un drum care tine 10 ani e usor de observat de prima data cand il parcurgi ca e de Albastru, iar altul, desi oarecum excelent momentan, este de Verde caci peste 3-4 ani va fi doar valuri daca, sa zicem, doar s-a reasfaltat recent peste niste probleme vechi de terasament; acest aspect fiind important pt. futureproofing-ul hartii, intrucat poate sunt multe drumuri pe care ai sansa sa mergi doar o singura data, iar 2-3-x ani de zile nu va mai actualiza nimeni situatia)
- traficul de tonaj de pe tronsonul respectiv (daca este supus traficului de tonaj mare, evident ca uzura drumului va fi pe masura si curand pot aparea probleme urate)
- vizibilitatea marcajelor rutiere
- prezenta/vizibilitatea indicatoarelor rutiere
- calitatea rosturilor podurilor
- prezenta/frecventa alunecarilor de teren
- prezenta unor zone punctuale (ex.: brusc o portiune rea pe un drum de altfel ok)
- felul in care se desfasoara traficul (vezi albastru pe DN2 si te gandesti "O, ce bine!", dar cand mergi pe el pt. prima data si te agiti ba pe banda '1', ba pe banda '1.5' intre TIR-uri si alte masini toate cu 110km/h+ ajungi obosit teribil la destinatie (!daca! mai ajungi...  :( ))

Din pacate e stufoasa toata analiza asta si nu ar mai sta nimeni sa evalueze niciun drum, asadar cred ca cea mai buna metoda de a evalua in continuare ar fi o medie intre calitatea asfaltului 'la ochi' / presupunand ca am rula cu o masina cu suspensie dura !care ne apartine! (cu masina firmei nu exista niciun drum prost pe care sa nu se poata merge), astfel: daca e fisurat/denivelat, dar situatia este acceptabila - verde, mici gropi pe alocuri - galben, multe gropi - rosu) si a marcajelor rutiere, caci astea sunt cel mai bun prieten pe timp de noapte.

Spun asta mai ales pt. persoane care dau calificative bune prea usor. Nu e o replica directa la constatarea ta, ci mai degraba mi-ai amintit de cineva de pe forum care zicea acum 6luni-1an ca se poate merge 'fara stres' cu 100km/h pe E58 (later edit, forta DN28B pana la moarte) Botosani - Targu Frumos. Da, cum sa nu.

TibiV

Nu am nimic impotriva analizei tale...

Dar terminati va rog cu E58 / Exy...

Este "boala" de reporteri de stiri, care daca vor sa para "mai important" accidentul "lor" de pe DN2, spun ca accidentul a fost pe E85...

E-urile se pot muta oricand, DN-urile raman.
Vezi unde era E81 inainte de existenta A2 si unde este acum...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan74

Ieri m-am intors din concediu si dupa circa 2200 km pe drumurile patriei am unele observatii:
- DN12A Miercurea Ciuc - Onesti, traseu frumos insa cu localitati aproape pe tot sectorul din judetul Bacau pana in Darmanesti, pacat de portiunea nerefacuta de vreo 7 km care e cu rosu pe harta. Chiar si asa eu oricand as prefera pe acolo in defavoarea lui DN11 (pasul Oituz), DN 12C (Cheile Bicazului sau DN15 (Toplita - Poiana Largului).
- DN23 Focsani - Braila nu mi-a placut deloc, poate o fi verde daca circuli singur pe mijlocul drumului, insa cand cand trebuie sa mergi pe banda ta nu e tocmai placut deoarece marginea drumului e lasata si foarte denivelata, sunt curios sa vad ce parere au altii despre acest DN.
- DN21A Tandarei - Baraganul nu e chiar perfect, unele portiuni sunt cam de verde, poate sa ramana albastru;
- DJ 203 Insuratei - Faurei nu e trecut pe harta, e de verde, nu are marcaje laterale iar asfaltul este un pic denivelat, dar cand poti merge cu 100 km/h in siguranta nu poti comenta prea multe. Mentionez ca intre Insuratei si Zavoaia drumul este o succesiune de mici urcari si coborari. Cine trece Dunarea pe la Giurgeni si vrea sa ajunga la Buzau cred ca e o varianta de luat in seama.
P.S. Mi-am dat seama cand am scris de DN12A ca am trecut pe toate DN-urile care strabat Carpatii dintre Transilvania si Moldova (de la DN17 in nord pana la DN2D in sud).

mau

Buna. Stiti cumva cum este drumul intre Targoviste si Sinaia ? Acum cativa ani era f prost, cu multe gropi. Stiti daca l-au refacut intre timp ? Multumesc.

rizelgeorgel

Acceptabil, cu putine denivelari inainte de cota 1000 cand vii dinspre Moroieni.

staude6

DJ186 de la intersectia cu DJ185 (Barsana) pana la intersectia cu DN17C e de albastru. Lipsesc doar indicatoarele rutiere









Razvan.M

Care mai e starea DN61+DN5B intre Corbii Mari si Giurgiu?
Vreau sa ajung in Vama Giurgiu dinspre Pitesti si conform hartii interactive, traseul optim ar fi:
Bolintin Vale-(DJ601)-Malu Spart (DJ412A)-Ogrezeni(DJ412C)-Bucsani(DN61)-Clejani(DJ411) pana la Calugareni si apoi pe DN5 pana in Giurgiu.
Multumesc

dumbravaandrei

Pana la dn6 e ok drumul, am fost acum 2 luni pe acolo.
Numai atentie la iesirea de pe A, nodul e praf

darko

Salut! Am de facut un drum la Bucuresti - eu plec din Suceava via Roman>Bacau>Focsani>Buzau. Voiam sa stiu cam cum se prezinta drumul, am o masina pe care o tin "de buna" si una de uz zilnic. Pentru cunoscatori, merita sa o iau pe cea buna sau mai bine m-as abtine? Multumesc.

Razvan.M

#2684
^^
Scuze ca trebuie sa intreb dar la care dintre cele 2 trasee faci referire? Ca ambele se intersecteaza cu DN6...