Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

^ Penibil interviu, tot îi trage jurnalistul cât ne ajută Japonia, de parcă face donații pentru sinistrați.

shift2rail

^JICA e agentia japoneza de dezvoltare, echivalentul USAID sau AFD (agentia franceza de dezvoltare): toate lucreaza, ca regula, cu state mai putin dezvoltate  _ Palestina, Moldova, tari africane, etc  - care nu au acces la pietele private de capital, sau au dar la costuri prohibitive.

frunzaverde

Quote from: shift2rail on July 06, 2023, 10:52:32 PM^a spus si daca JICA e dispusa sa finanteze proiecte infra aditionale in RO [...] imprumuturile japoneze vin cu dobanzi rezonabile...

Împrumuturile JICA nu se mai adresează României de mai bine de zece ani - România a ieșit din zona de PIB finantabila. Podul de la Brăila nu a avut finanțare japoneză deloc.

Cat de dobânzi rezonabile, JICA e agenția de dezvoltare cu practicile cele mai de cămătar din industria împrumuturilor de dezvoltare.

Inclusiv chinezii cu infamul Belt and Road care aproape au băgat Sri Lanka și Kenia in faliment au dobânzi mai rezonabile. Poți vedea ce s-a întâmplat în Vietnam și Indonezia cu JICA.

Singura chestie e ca pentru neofiti dobânda pare mica. Doar ca e la yeni - o moneda extrem de anticiclica, care din motive structurale nu poate genera inflație. Istoric, 5% la yen e cam 14% la euro după risc valutar și deflator aplicat. De altfel, pe CHF și JPY s-au fript mulți în 2007-8, scurta perioada când au fost oferite credite de consum în moneda exotica în România.

De altfel, valorile curente la dobânzi JICA sunt la niveluri mai rele decât creditul ipotecar tipic în Japonia, și la nivelul unui credit auto. România se poate împrumuta mult mai ieftin de atât din piață.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

stangabriel

#3828

Podul nou de la Dambovicioara. Filmarea nu este a mea.

O filmare cu mult zoom, dar relevanta.

tom_sawyer

#3829
Sofia, 11.07.2023

The European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) is interested in investing in the construction of a second bridge between Ruse and Giurgiu, as well as in railway infrastructure projects in Bulgaria, it emerged at a meeting between Transport and Communications Minister Georgi Gvozdeykov and the Head of Bulgaria for the EBRD, Anca Ionescu, the Transport Ministry said on Tuesday. The two officials discussed partnership opportunities for the implementation of the upcoming investments in the transport sector.

"The construction of a new bridge across the Danube is a priority issue that must be resolved quickly, because traffic along this route is increasing daily. We believe that Bulgaria and Romania, as two countries of the European family, should work together and in partnership with the European Commission to implement this strategic project," the Transport Minister said.

So far, the EBRD has invested more than BGN 10 billion in transport projects in Bulgaria. Its priority is a second bridge across the Danube at Ruse-Giurgiu, which is increasingly important at European level, Ionescu said, adding that it is ready for future talks on the construction of a logistics maritime hub at the port of Varna-West.

bta.bg


dan tm



Adrian.TM


pasadia

Si dupa cum ne-am "certat" si in alte dati, eu in continuare nu pot sa inteleg de ce se insista cu pod si nou PTF la Cenad in loc sa se construiasca o continuare spre sud a DN7G astfel incat sa legi Sannicolau Mare de Nadlac si PTF-ul deja existent. Fara complicatenia unui proiect transfrontalier, fara a dubla un PTF existent, etc...

Adrian.TM

#3834
^
Repet iarăși, ungurii sunt destul de avansați cu planurile pentru pod (au proiectul tehnic deja facut), trebuie doar puțină implicare din partea noastră.

Și să sperăm că P.T.F.-urile de la granița cu Ungaria vor dispărea complet până când se va construi acest pod, peste 'șpe ani...

Later edit:
Din postarea secretarului de stat Foghiș Adrian George (https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02dzF4VUHgNi9CerLmgd6twSFCQY2fyVhLtuRZ5HPaxDXwQLLToRngcEdGifnzydVl&id=100083558402792)se înțelege că acest pod propus este unul pentru traficul greu, care actualmente poate ieși din țară doar pe la Vama Nădlac, spre Ungaria, sau Jimbolia, dacă se merge spre Serbia.Sunt multe firme la Sânnicolau care își fac aprovizionarea cu tiruri (inclusiv Zoppas), iar orice ușurare a traficului prin P.T.F. Nădlac poate fi doar un lucru benefic.

tom_sawyer

Astăzi a fost trimisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire pentru 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗼𝗱 𝗹𝗮 𝗻𝗶𝘃𝗲𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗲 𝘃𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗣𝗿𝘂𝘁, 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗥𝗢) – 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗠𝗗), pod care face parte din proiectul Autostrăzii A8 și care va avea și punct de trecere a frontierei.

Principalele caracteristici prevăzute sunt:
✅️ 261,20 m lungime pod nou peste Prut
✅️ 2 benzi pe sens + trotuare
✅️ 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
✅️ 8 m lățime parte carosabilă
✅️ 1 km lungime traseu
✅️ 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
✅️ punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor

Acest proiect a fost depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility CEF), cu o valoare de 16.486.604 euro.

facebook.com/IrinelScriosteanu


mirceaeliade

Harta cu legenda pentru proiectele peste Prut

NGC

"Servicii de proiectare faza Studiu de Fezabilitate pentru obiectivele: Pod nou peste Prut, Stanca (RO) – Costesti (MD); Pod nou peste Prut, Bumbata (RO) – Leova (MD); Pod nou peste Prut, Falciu (RO) – Leca (MD)"

Quote from: tom_sawyer on April 25, 2023, 11:39:49 PMPentru proiectarea a 3 poduri rutiere noi peste Prut, conform planului comun de acțiuni care vizează creșterea capacității de transport între România și Republica Moldova, până la termenul limită de depunere, au fost depuse 3 oferte de către SC Total Business Land SRL.

facebook.com/IrinelScriosteanu

Umbla vorba ca se vor anula toate loturile.

JohannDB

#3838
https://city-fm.ro/2023/08/05/degradare-avansata-la-viaductul-aciliu/?fbclid=IwAR2YkfHTTkJQl7E1oxm2h26M83ngMr-CvQSGzCi5e5WCpnJ4xpSL4b8OaUE


  Aciliu.......  Aveți careva alte date ??

"""""""  Viaductul de la Aciliu, cel mai înalt viaduct din România, prezintă degradări semnificative și are nevoie de reparații după doar 9 ani de la deschiderea circulației, scrie economica.net, citând o expertiză a CNAIR. Viaductul de la Aciliu pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Orăștie are o lungime de 1.010 metri și este construit la peste 70 de metri (înălțimea pilelor). Lotul 3 care include și acest viaduct a fost inaugurat de fostul premier Victor Ponta (candidat la prezidențiale) cu doar câteva zile înainte de turul II, iar la puțin timp de la inaugurarea electorală, secțiunea de 22 km Săliște – Cunța a fost închisă cu demolarea și reconstruirea unui segment de aproximativ 300 metri. CNAIR a reziliat Contractul cu Salini Impregilo în 2016. Pentru reparațiile viaductului, CNAIR a scos la licitație un contract pentru avizarea reparațiilor: ,,Elaborare Documentatie de Avizare a Lucrărilor de Intervenții pentru "Viaduct Aciliu, km 62+475 – km 63+485, situat pe Autostrada Orăștie – Sibiu, LOT 3".
Expertiza tehnică a viaductului de la Aciliu arată degradări, fisuri și lucrări nefinalizate, deși viaductul a fost dat în trafic în noiembrie 2014.

Probleme la suprastructură:

– degradări ale grinzii de parapet sub formă de fisuri transversale și longitudinale

– fisuri și microfisuri transversale și longitudinale ale dalelor prefabricate

Probleme la Infrastructură:

– crăpături verticale pe riglele masive ale pilelor

– fisurile și crăpăturile existente de la cuzineți sunt active, martorii folosiți fiind distruși

– Pila 11 Calea 2, în zona cuzineților prezintă crăpături și desprinderi ale betonului până la nivelul armăturilor

Concluzia expertizei:

    Viaductul se află într-o stare avansată de degradare, cu o evoluție negativă la toate paleierele proiectului
    Viteza de degradare a rămas constantă în ultimii 3 ani
    Soluțiile tehnice de remediere propuse în 2022 fie nu au fost cele adecvate, fie nu au fost aplicate corespunzător
    Dublarea numărului de fisuri cât și extinderea celor vechi
    Noi degradări ca urmare a cutremurelor din februarie 2023.  """""""

Abia acum am văzut acest subiect la A1...... Ionuț, te rog șterge postarea, cu scuze pentru dublură.....





TibiV

#3839
De la @adix aka Alberto Costea: [09 AUG 2023] Pod peste raul Dambovita DN 73. Constructor MRS (de fapt Maristar Com)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)