Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

raulbogdan23

Obiectiv: Autostrada A3 Nãdãșelu - Mihãiești (Zona Mihãiești) - 15.01.2023
Constructor: UMB
Data Filmare: 15.01.2023



Enjoy!

mirceaeliade

QuoteBolojan și alți cinci șefi de Consilii Județene, scrisoare deschisă adresată premierului Ciucă și ministrului Grindeanu pentru deblocarea Lotului cu Tunelul Meseș și accelerarea șantierelor UMB. De la Cluj la Borș nu sunt contracte pe 96 kilometri
"În acest context, președinții consiliilor județene prezenți la întâlnire, respectiv președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, președintele CJ Bistrița-Năsăud, Emil-Radu Moldovan, CJ Maramureș, Ionel Bogdan, CJ Satu Mare, Pataki Csaba, și CJ Sălaj, Dinu Iancu-Sălăjanu, cu excepția președintelui Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, care a fost reprezentat de vicepreședintele Vákár István, au transmis o scrisoare deschisă adresată premierului Nicoale Ionel Ciucă și viceprim-ministrului Sorin – Mihai Grindeanu, prin care solicită sprijin ,,pentru deblocarea tuturor aspectelor legate de continuarea celei mai vechi și importante investiții, Autostrada A3- Transilvania, proiect demarat acum mai bine de 20 de ani, marcat de o serie de disfuncționalități apărute în realizarea acestuia".
https://economedia.ro/bolojan-si-alti-cinci-sefi-de-consilii-judetene-din-regiunea-nord-vest-scrisoare-deschisa-adresata-premierului-ciuca-si-ministrului-grindeanu-pentru-reluarea-rapida-a-licitatiei-pentru-lotul-cu-tunel.html

montaniardul

#31532
Macar de acum inainte sa se urgenteze toate procedurile pentru restul din A3 pana la Oradea. Legat de lotul Chiribis - Suplacu de Barcau recent scos la licitatie cred ca nu vom vedea pe lista ofertantilor pe UMB, ci mai repede niste firme turcesti, austriece sau italiene....

Allex

Eu ma astept la oferte si din partea altor firme romanesti, gen Danlin XXL, intertranscom, retter, florea grup(?) (sau mai multe in asociere)...  E o paine de mancat si din construirea autostrazior si daca nu liciteaza UMB atunci chiar pot spera ca vor prinde un lot. Ramane de vazut si daca pot sa construiasca, in cazul in care le "pica" un lot in brate.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

GIV


hefaistos

Scrisoarea deschisa nu e niciodata pentru "destinatar" ci pentru publicul de acasa. Trist, adevarat, sa trecem mai departe. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Iju


Ieri,GEIGER era pe santier la autostrada intre Luncani si Chetani. Se apucasera de treaba.

ivladbogdan

Astazi, pe o vreme superba cu vreo 13 grade si soare, Geiger era prezent in zona Chetani, oamenii carau pamant cu basculantele si lucrau la structurile supratraversarii din zona organizarii de santier cu vreo 20-30 oameni.
Ceva miscare si in zona nodului de la Chetani.
Si STRABAG au adus ceva utilaje in capatul de la Campia Turzii.
La podul peste Aries e deocamdata liniste, nu au miscat nimic.

oneLess

^ Mai au ceva foraje de executat pe tronson?

ivladbogdan

Sper ca nu ma bate vederea la distanta, dar cred ca am vazut o foreza in zona Campia Turzii.

gicu

La Strabag cel puțin se așteaptă avizare proiect la CNAIR.

Hercule

#31541
Confirm ca la Campia Turzii - pod Aries este o foreza si inca vreo 2-3 utilaje, din care un excavator cu brat lung. De aici nu am poze, din drum e vizibil doar foarte putin timp.

La traversarea de la Hadareni era ceva activitate: doua compactoare isi faceau de treaba pe langa drum.



Powered by API/PUM imgur uploader
Deșteaptă-te române!

NGC

"Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău Subsecțiunea 3B3: Poarta Salajului – Zalau, km 25+500 – km 40+637, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău km 40+660 (km 40+637 3B3) - km 66+500"

Am uitat sa va zic saptamana trecuta ca vrabiutele au confirmat ca anularea licitatiei curente era ca si facuta.

mirceaeliade

Intresante comentarii despre propunerile Consitrans:
QuoteAutostrada Ploiești-Brașov : România nu își permite să construiască cel mai lung tunel rutier din Europa. Comparație cu tunelurile din Alpi pe care le-au forat constructorii din Elveția, Germania sau Italia (Asociația Construim România)
Asociația arată că în locul unor tuneluri precum cel de 13 kilometri dintre Comarnic și Breaza (pe sub albia Prahovei) a celui de 5 kilometri dintre Comarnic și Posada sau a galeriei de 7 kilometri dintre Predeal și Râșnov se pot proiecta și construi pasaje și viaducte cu un cost de 10 ori mai mic și o durată semnificativ redusă de execuție.
În mod surprinzător, autorii studiului de fezabilitate ajung la un cost aproape identic între alternativele de traseu cu și fără tunel, undeva la 60-65 milioane euro / km. Asta în condițiile în care cealaltă autostradă care traversează munții, A1 Pitești-Sibiu, cuprinzând puține tuneluri, costă în medie 22,5 milioane euro / km. In schimb un tunel de 4km recent executat în Germania a costat 82 milioane euro / km. Tot în mod surprinzător autorii studiului apreciază că proiectul se poate executa în 4 ani, deși același tunel de 4 km din Germania de care vorbim a durat 9 ani (doar execuția propriu-zisa, fără proiectare). Și, suplimentar, autorii studiului au făcut o împărțire pe tronsoane îndoielnică. De exemplu în alternativa 3 tronsonul 1 se termina la km 41+800, care este fix in mijlocul unui tunel și departe de orice nod rutier. La fel și tronsonul 4 al alternativei 3 se termina la km 88+500, iarăși în mijlocul unui tunel. Pentru a ajunge la concluzia că tunelurile sunt cele mai bune, cei de la Consitrans par să exagereze cu mult costurile în varianta fără tunel. Astfel, pe tronsonul 1, de 39 km autostradă în câmpie Ploiești – Câmpina, în alternativa de traseu 1 fără nici un tunel, Consitrans estimează un cost de 1,6 miliarde €, adică 41 milioane €/km. În condițiile în care o autostradă la câmpie costă între 5 și 15 milioane €/km. Exemplu: A7 Focșani – Bacău semnat în decembrie cu UMB pentru 13,8 milioane € / km, cu relief asemănător."
Totodată, Asociația Construim România susține că varianta Consitrans ar costa 6-7 miliarde de Euro și s-ar construi în 10 – 20 de ani.
Cel mai lung tunel de autostradă din Europa are ca. 10 km lungime, este în Italia pe A24 și se numește ,,traforo del Gran Sasso". Începerea lucrărilor a fost aprobată în 1963, construcția a început în 1968. În 1975, după 7 ani, a fost oprită și apoi reluată în 1982. Prima galerie a fost gata în 1984, iar a doua abia în 1993. Costurile inițiale estimate la 41 milioane de euro au ajuns după 25 de ani la 877 milioane de euro. Adică au crescut de 21 de ori! Cost mediu: 87 milioane €/km.
Plabutschtunnel, Austria, L=9,9 km. Construcție galeria 1: 1980-1987, cost 160mil. €. Galeria 2: 1998-2003, cost 142 mil. €. Cost mediu: 30 milioane €/km.
Rennsteigtunnel, Germania, L=7,9 km. Construcție 1998-2003. Costuri 200 mil.€. Cost mediu: 26 milioane €/km.
Merită menționat: Hirschhagen, A44 Germania, L = 4,2 km. Lucrări 2013-2022. Costuri 341 milioane €, ceea ce înseamnă 82 milioane €/km. Este relevant fiind executat recent și astfel un preț mai aproape de realitatea actuală. Observăm durata de lucru nu tocmai de lăudat, 9 ani pentru doar 4km.
Firma Bechtel atunci când a ales traseul A3 Transilvania, a fugit cât de mult a putut de tuneluri. A ales traseul astfel încât să nu fie nevoie de nici măcar un singur tunel între Brașov și Borș, pe 415 km. Multă lume a comentat ca statul roman a fugit de tuneluri, fiindu-i frică. Dar nu a fost numai statul roman, ci și firma Bechtel, care are o uriașă experiență în Statele Unite.
În România se construiește în prezent autostrada peste munți, A1 Sibiu-Pitești. Suma contractelor semnate este de ca. 2,7 miliarde de euro pentru 120 km, adică 22,5 milioane €/km. Pe traseu se află 2 tuneluri de 1,3 km lungime și alte câteva mai scurte. Extrapolând pentru Ploiești – Brașov, 100 km x 22,5 milioane euro = 2,25 miliarde euro – atât ar cam trebui să coste Ploiești – Brașov.
Tunelul de 13km propus de către Consitrans ar fi cel mai lung tunel de autostradă din Europa! Ar bate cele mai lungi tuneluri de autostradă din Italia, Austria, Elveția și Germania!Oare de ce națiunile mai sus amintite, toate adiacente munților Alpi, nu s-au grăbit să facă tuneluri mai lungi? Credem cu tărie că varianta propusă de Consitrans, dacă va fi aleasă, va îngropa definitiv această autostradă și creează premisele justificării realizării acestei autostrăzi în Parteneriat Public Privat (PPP) cu costuri și mai mari.
https://economedia.ro/autostrada-ploiesti-brasov-romania-nu-isi-permite-sa-construiasca-cel-mai-lung-tunel-rutier-din-europa-comparatie-cu-tunelurile-din-alpi-pe-care-le-au-forat-constructorii-din-elvetia-germania-sau.html

GIV

eu m-am oprit din citit la punctul "tronsonul 1 se termina la km 41+800, care este fix in mijlocul unui tunel" astia vor sa treaca la un nivel superior al muzeelor: cele subterane  :lol:  :lol: poate dau de tunele dacilor  :troll:  :troll: