[B] Știri și discuții diverse despre infrastructura de metrou

Started by Goldmund, August 19, 2014, 07:04:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Ce spune METROREX despre PREŢUL BILETELOR la METROU
Tarifele de călătorie cu metroul nu se vor modifica până la sfârșitul acestui an, nici anul viitor, a declarat duminică directorul general al Metrorex, Marin Aldea. "Vă spun ferm că nu va modifica tariful de călătorie cu metroul până la sfârșitul anului, dar nici în 2017. Anul viitor am fundamentat bugetul pe aceleași tarife. O dată cu finalizarea noului sistem de acces la metrou, acum în lucru, o să introducem titluri noi, în favoarea călătorilor", a spus Aldea.

În prezent, o cartelă cu 2 călătorii costă 5 lei. Pentru 10 călătorii, costul este de 20 lei. Abonamentul de o zi costă 8 lei, iar unul lunar, cu număr nelimitat de călătorii, 70 lei.

B365

panzer

Ce au patit astia de la Metrou zilele astea? Dintr-o data fac tot! M6, M5 pana la Iancului, acum au ajuns si la Carrefour A1 (sa nu zica Militari Rezidence!), si in Pipera cu vreo 2-3 statii noi? Ramane sa mai iasa inca unul sa spuna ca fac in paralel si Rahova Colentina.

Dau declaratii toti: Ministrul, Udriste, seful de pe la Metoul SA, e drept ca fiecare e cu magistrala lui.

In afara de campania electorala. Are vreo legatura cu cele 500 de autobuze ale Gabrielei?

133 313

Sarind peste "anunturi de intentie" de la Metrorex... JAF... pardon, CAF-urile au inceput sa "serpuiasca" si ele pe linii. Constatat de la Aurel Vlaicu spre Aviatorilor.

Ionut

Sindicaliştii de la Metrou ar putea declanşa conflictul de muncă.
Blocarea circulaţiei trenurilor de metrou, un posibil efect


Reprezentanţii Unităţii Sindicatului Liber Metrou (USLM) ameninţă cu declanşarea conflictului de muncă, decizie care ar putea conduce la greva generală şi blocarea trenurilor de metrou după ce, în urma unei noi runde de negocieri cu reprezentanţii Metrorex pe marginea Contractului colectiv de muncă, au rămas mai multe puncte în divergenţă.

'Vă aducem la cunoştinţă că în data de 13.10.2016 a avut loc o nouă rundă de negocieri între reprezentanţii sindicatului Unitatea Sindicatul Liber Metrou şi reprezentanţii Metrorex SA pentru încheierea unui nou Contract Colectiv de muncă pentru anul 2016-2017 la nivel Metrorex, ţinând cont de faptul ca la data de 23.10.2016 actualul CCM va expira. Negocierile au durat mai bine de 5 ore, dar din păcate anumite puncte au rămas în divergenţă (în special cele referitoare la îmbunătăţirea condiţiilor de muncă). Există premisele declanşării unui conflict colectiv de muncă la nivel de Metrorex SA, ceea ce poate conduce la greva generală şi la blocarea circulaţiei trenurilor de metrou', precizează USLM.

Economica.net

133 313

"Circulaţia, paralizată la metroul din Capitală. Trei femei au leşinat în 30 de minute"

https://www.realitatea.net/circulatia-paralizata-la-metroul-din-capitala-trei-femei-au-lesinat-in-30-de-minute_1993680.html?utm_source=Cub-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb

Azi Metrorex trebuie amendata pentru ca nu a inchis accesul in statii in momentul cand s-a atins un grad prea mare de ocupatie al peroanelor. ISU se aude? Acolo o potentiala busculada facea macel, oamenii nu aveau cum sa scape, doar se calcau in picioare sau erau impinsi pe linii, provocand si mai multe victime.
P.S. Sistemul de ventilare a facut fata? Pare-se ca nu. Deci tentativa de omor prin asfixiere de asemenea.

Pelicanul

Daca cu primul punct sunt de acord, la al doilea hai sa scriem ca sa ne aflam in treaba.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

frunzaverde

Quote from: 133 313 on October 18, 2016, 11:35:37 AM
Azi Metrorex trebuie amendata pentru ca nu a inchis accesul in statii in momentul cand s-a atins un grad prea mare de ocupatie al peroanelor. ISU se aude? Acolo o potentiala busculada facea macel, oamenii nu aveau cum sa scape, doar se calcau in picioare sau erau impinsi pe linii, provocand si mai multe victime.
P.S. Sistemul de ventilare a facut fata? Pare-se ca nu. Deci tentativa de omor prin asfixiere de asemenea.

Hai sa nu exageram degeaba... De la New York la Tokyo via Londra metroul se aglomereaza masiv la orele de varf. Situatii similare cu cele de la Bucuresti in zeci/sute de alte locuri din lume dimineata devreme cand toata lumea incearca sa ajunga la munca simultan. Si metroul din Bucuresti nu este nici pe departe cel mai inghesuit sistem din lume.

La Londra tunelurile deep-tube sunt circulare, avand 3.56 m in diametru. Intr-un tunel d-ala incape trenul, infrastructura trenului, si in trenul rezultat incap oameni. Nu au aer conditionat, iar tunelurile NU au ventilatie fortata de vreun fel. Temperatura in trenuri vara trece lejer de 30-35C. Sunt temperaturi in tunel inregistrate la >45. Ocazional se lesina, si sunt semne de ce sa faci daca ti se face rau. La Tokyo am coborat la metrou (Asakusa pe Toei, daca sunteti curiosi de statie) la 7:30 dimineata, am vazut ce-i acolo, m-am intors frumos afara si am luat-o pe jos. La New York, dimineata, m-am chinuit sa nu pic de pe peron la 34th/Penn. Si am calcat si pe un sobolan mort (bine, asta nu e un caz singular la NY). La Stockholm, Centralen la 7:30 dimineata e mai aglomerat ca orice statie din Bucuresti la orice ora. La Moscova, la 8 si 10 minute, la Komsomolskaya, n-ai loc sa arunci un ac, am asteptat 10 metrouri ca sa intru si eu intr-unul (atunci ajung o gramada de trenuri de lunga distanta si de naveta la cele trei gari, si puhoaie de lume, cu si fara bagaje se inghesuie, sa ajunga la munca, acasa, la hotel). La Singapore, pe Circle MRT, oamenii la ora de varf asteapta in vestibulul de sus, pe scari si apoi pe peron, pentru ca nu-i loc altfel.

Orase mari, milioane de oameni care TREBUIE sa ajunga toti la ora X in locul Y. Asta e viata intr-un oras mare, infrastructura de transport rapid e limitata; ora de varf e una singura. Singurul mod sa rezolvi asta este sa faci firmele sa inceapa serviciul la ore diferite. Ceea ce nici un oras mare n-a reusit pana acum. Metroul deja vine la minimum de interval constructiv pe M2, si capacitatea metroului este, comparativ cu alte sisteme la nivel global, foarte mare.

Si cand cari 6-700.000 de mii de oameni pe ZI, unii vor lesina. Altii vor avea probleme medicale grave (atac de cord etc.). Unii chiar vor muri pe peron, pentru ca atunci cand transporti TOT orasul la fiecare a treia zi, asemenea incidente se vor intampla.

P.S. Capacitatea unei statii, dat fiind un peron central normativ la latime minima, este de 5760 de oameni ((8.25 m latime minima peron - 0.25 latime spatiu siguranta)* 120 m  * 6 pax/m), adica echivalentul a 4.8 trenuri pline ochi. Asa a fost dimensionata si ventilatia (de fapt cred ca ventilatia a fost dimensionata la 8 pasageri / m2, standardul ITB din epoca). O statie cu peroane laterale va avea o capacitate de ((5.15-0.25)*2*120*6) = 7056 de oameni, adica 5.88 trenuri perfect goale. Asta doar peroanele, ca mai exista scari, vestibule, pasaje de corespondenta etc., etc., etc.

Asa ca hai s-o luam mai usor cu excesul de zel (mi se pare socant ca ISU a facut gura legata de un sistem modern de metrou ca urmare a excesului de zel post-Colectiv, dar nu face nimic legat de blocurile in situatie seismica delicata - multe cu firme in ele, nu e interesat de sistemele de hidranti si sprinklere la suprafata, care in Bucuresti cel putin, nu exista, etc. etc.). Si hai sa nu mai aruncam cu populisme gen "tentativa de omor" (ia un cod penal), ca aici nu-i OTV-ul.

P.S. Da, se pot imbunatati standardele si situatiile, prin anumite investitii. Dar asta nu inseamna ca situatia curenta e un dezastru.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

133 313

Inca 60 de randuri scrise inutil. Va invit sa circulati zilnic cu Metrorex.  :) Dupa aia ne expunem iar opiniile.
P.S. Detest postarile unde la o problema cronica din Bucuresti unii reusesc sa aduca in discutie Londra, Paris si Berlin, fara a emite o solutie macar ipotetica la ce s-a expus. Este pur si simplu tampesc. Ca si cum Bucurestiul ar duce lipsa de planuri si idei si nu de finantarea pentru punerea planurilor existente in aplicare.
Problema la Bucuresti este ca cererea este net mai mare decat oferta... de trenuri. Si ca schema metroului este deja depasita cu mult de cerere, s-a ingnorat sistematic traversarea orasului prin centru cu alte M5 (Est-Vest) si M7 (NordEst-SudVest), ca sa mai usureze presiunea din M1 (inelar) si M2 Nord-Sud.
P.S. Faza cu firmele care incep programul la ore diferite m-a dat pe spate. Ca si cum ele presteaza pentru ele insele (producator-consumator incapsulat, mecanismul perfect independent) nu pentru alte firme (entitati, persoane fizice sau juridice, clienti)...  :)
P.S. Mentin parerea ca Metrorex nu a mai avut parte de un control ISU realist de multa vreme. Si cu fiecare incident (care se repeta din ce in ce mai des) minimizat si ignorat se va ajunge la o catastrofa.

frunzaverde

Quote from: 133 313 on October 18, 2016, 07:28:34 PM
Detest postarile unde la o problema cronica din Bucuresti unii reusesc sa aduca in discutie Londra, Paris si Berlin, fara a emite o solutie macar ipotetica la ce s-a expus. Este pur si simplu tampesc.

Nu, tampenie este sa spui ca vai, doar in Bucuresti/Romania este asa cand situatia este o situatie cronica la nivel GLOBAL. Care nu si-a gast rezolvarea nicaieri.

Orice solutie ipotetica in cazul asta este ori un model inaplicabil in realitate, ori populism ieftin si inaplicabil. Pe care pare ca-l iubesti.

Uite aici logica pe scurt, care poate te-ajuta sa mai elimini din rezistenta la realitate care-i asa la moda de cativa ani (si unde toate conspiratiile si toate idioteniile bazate pe "opinii" nu pe "fapte" au timp de antena):

TOATE retelele de metrou cu acoperire decenta se aglomereaza masiv la ora de varf => ESTE o problema structurala a traiului in orase mari, nu o problema rezolvabila prin solutii punctuale. Nu cu retelele pe care le intelegem acum.

Singurele retele de care stiu ca nu se-aglomereaza masiv sunt Berlin (care, din ratiuni istorice, e relativ putin dens, si are foarte multe centre de atractie de trafic, nu are poli in sens conventional) si orase mici, cu acoperire redusa a retelelor de metrou. Atat.

Quote from: 133 313 on October 18, 2016, 07:28:34 PM
oferta... de trenuri.

Pe M2 se circula la frecventa maxima posibila la ora de varf (2-3 minute). Ceea ce e mult peste frecventele de 5-8 minute la care metroul a fost construit, si pentru care a fost schimbata complet semnalizarea.

Quote from: 133 313 on October 18, 2016, 07:28:34 PM
M5 (Est-Vest) si M7 (NordEst-SudVest),

M5 si M7 nu vor reduce presiune pe M2, pentru ca nici M5 nici M7 nu te duc la atractorul principal de trafic al M2 care este zona Pipera. Ba vor pune inca si mai multa presiune, furnizand pasageri spre rutele astea. Nu de alta, dar Rahova - Pipera se face cu M7+M2 in loc de 32+M2. Iar Drumul Taberei - Pipera se va face cu M5+M2 in loc de masina personala.

Posibil ca M5 sa reduca putina presiune pe segmentul Eroilor - Unirii, dar, la fel, suprapunerea va fi minora.

Quote from: 133 313 on October 18, 2016, 07:28:34 PM
P.S. Faza cu firmele care incep programul la ore diferite m-a dat pe spate. Ca si cum ele presteaza pentru ele insesi, nu pentru alte firme (entitati, persoane fizice sau juridice, clienti)...  :)

Exista scheme de program decalat in foarte multe locuri din lume. Faptul ca nu functioneaza la nivelul unei aglomeratii urbane mari am spus si eu, dar pare ca nu citesti toate propozitiile PANA LA CAPAT...

Quote from: 133 313 on October 18, 2016, 07:28:34 PM
P.S. Mentin parerea ca Metrorex nu a mai avut parte de un control ISU realist de multa vreme. Si cu fiecare incident (care se repeta din ce in ce mai des) minimizat si ignorat se va ajunge la o catastrofa.

Hai sa controlam o retea de metrou construita in anii '70-'80 in loc sa controlam, de exemplu, zecile de blocuri expertizate ca stau sa pice, reteaua de hidranti inexistenta in Bucuresti, podurile CF pe care se circula cu 5-10 km/h si "supraveghere permanenta" etc. etc..
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

133 313

Consider ca am fost suficient de clar, in calitate de calator cotidian al Metrorex si nu am nimic suplimentar de adaugat. Multi vor sa vand legume de export gradinarului. Nu este ilegal. But we don't buy, for now!  :)
P.S. Controlul ISU zic ca ar trebui sa porneasca de la turnichetii de acces mecanic-unidirectionali.
P.S. M1 si M2 unesc Unirii cu Victoriei pe 3 trasee. M5 si M7 decongestioneaza M1 deci poti prelua din M2 in M1, cu un ocol neplacut, dar poti, in caz de blocaj. Daca blocajul este peste tot nu ai ce sa faci.  La Tineretului nu poti sa te urci in trenul spre Pipera, usile sunt fortate de calatori si se defecteaza, trenul se retrage din circulatie. Dezastru. De accea este necesara varianta M4 de la Eroii Revolutiei la Gara.

P.S. Daca tineti sa va faceti de kko dintr-o postare va recomand sa mentineti afirmatia asta:

Quote from: frunzaverde on October 18, 2016, 07:47:52 PM
reteaua de hidranti inexistenta in Bucuresti,

Nestiinta este scuzabila. Ignoranta nu este.
Mai ciudat mi se pare ca am mai intalnit pe un forum o persoana cu aceeasi convingere, un "insider" de la M5 chiar.  ???
P.S. Blocurile care stau sa pice sunt proprietate privata, nu sunt treaba mea de nici o culoare. Si in plus sunt offtopic.  :)


frunzaverde

Quote from: 133 313 on October 18, 2016, 07:52:00 PM
Consider ca am fost suficient de clar, in calitate de calator cotidian al Metrorex si nu am nimic suplimentar de adaugat. Multi vor sa vand legume de export gradinarului. Nu este ilegal. But we don't buy, for now!  :)

Iar eu iti zic ca visezi bazaconii si cai verzi pe pereti fara acoperire in fapte. Faptul ca tu vrei o stare de fapt imposibila nu o face posibila. Si faptul ca tu crezi ca un lucru are anumite cauze nu face relatia de cauzalitate reala. Mai ales cand e infirmata de fapte. Si apropo, metoda comparativa ESTE una din cele mai puternice metode stiintifice existente.

P.S. Nu folosi romgleza; intelegem romana bine, si te faci dracu de ras. But we don't buy, for now! este stalcita rau de tot, si nu foarte corecta gramatical. "We're not buying [OBIECT] for now" ar fi fost o formulare mai rezonabila.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


Ionut

Baieti, deviati. Va rog:
1. ramaneti pe subiect, adica stay on topic
2. terminati cu impungerile reciproce

Multumesc!

Ionut

Sindicat metrou: Ne aflăm în divergenţă cu conducerea Metrorex, sper să ajungem în timp util la o înţelegere

Reprezentanţii Unităţii Sindicatului Liber Metrou (USLM) continuă negocierile cu conducerea Metrorex pentru încheierea noului Contract Colectiv de Muncă, reclamând probleme stringente cu condiţiile de muncă, iar în cazul părţile nu se înţeleg există posibilitatea declanşării conflictului de muncă. ,,Am avut şi azi o rundă de negociere. Într-adevăr, ne aflăm în divergenţă. Mâine, de la ora 14,00, va continua să negocieze echipa formată din reprezentanţii administraţiei şi ai sindicatului. Sper să ajungem în timp util la o înţelegere, asta însemnând 23 octombrie, când expiră Contractul Colectiv de Muncă", a declarat liderul de sindicat, Ion Rădoi, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, în cazul în care negocierile vor eşua sindicalişti sunt pregătiţi să declanşeze conflictul de muncă.

"Dacă nu (încheiem Contractul Colectiv de Muncă - n.r.) probabil o să declanşăm conflictul, conform procedurilor legale. Eu sper să nu ajungem într-o situaţie de a bloca metroul, ţinând cont de cei 700.000 de călători care-l folosesc zilnic şi nu au nicio vină. De aceea, sper ca toţi cei care sunt implicaţi în această negociere să pună umărul să ajungă la o concluzie favorabilă", a precizat Rădoi.

Liderul sindical a menţionat că problemele prioritare în cadrul negocierilor sunt reprezentate de condiţiile de muncă. "Avem foarte multe probleme cu condiţiile de muncă. Astea sunt prioritare. Uităm de bani, uităm de toate celelalte, având sute de cazuri de morbiditate în timpul serviciului. Mor oameni tineri, până în 40 de ani - avem astfel de cazuri - mii de ore de concediu medical şi asta ne îngrijorează", a explicat acesta.

Capital

Pelicanul

Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...