Propuneri de modificare a legislației rutiere

Started by alin2pas, October 05, 2021, 10:13:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hvm

Revin si eu cu propunerea ca trebuie inclusa si depasirea pe linie continua. sunt deacord si cu filmarile facute de amatori care se trezesca cu un bizon care vine din fata pe sensul lor si pe linie continua, sau ca depaseste 4 masini venind spre tine si trebuie sa te opresti sau sa iesi pe acostament ca sa nu intre in tine.

Intradevar sa fie data pe baza unei declaratii pe propria raspundere data de un adult cu discernamant sau orice posesor de permis de conducere (indiferent daca e sub 18 ani).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alexandru_m

Pe permisul reinnoit in 2020 imi apare categoria AM, cu data dobandire 19.01.2013.

Avand in vedere ca nu am dat examen pentru asa ceva, probabil incepand cu 19.01.2013 AM este inclus in cat B

yetiman

Da, si la mine categoria AM tot din 19.01.2013 apare.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

JohannDB

                La ultima modificarea C.R.-ului (Codului Rutier) s-a asimilat "AM" cu "B"..... Până atunci cele două mergeau în paralel.  De nu aveai B-ul, luai AM-ul pentru scutere (cu un curs la o școală de șoferi) și te puteai da liniștit cu micul bolid...... Situația respectivă a existenței celor două "patalamale" reprezenta un avantaj: făceai o boacănă cu "scuterilă", îți lua abecedarul de la scuter, dar rămâneai cu B-ul sau toate celelalte "neatinse și la purtător"..... Din 2013, faci o porcărie cu scuterul, pa și pusi și restul; te apuci să strigi "trăiasă infanteristul"/pietonul..... !!
                De aceea spuneam că și dacă se ia în serios ca cu B-ul să poți călări 125 cmc, e nevoie de experiență, ÎN PRIMUL RÂND......
                Degeaba te sui pe "Mobră" din prima cu maximă bucurie și infinite așteptări, că la primul kilometru ai deja semne de întrebare.... Contează MULT să mai fi mers cu motorul și să fi prins ceva îndemânare....
                Nu este chiar deloc simplu să fii printre mașini; conservarii, blindați și tu "în pielea goală"...
                Să vezi ce plăcut este să te apropii de-o ieșire de la un Carrefour și o splendidă blondă la volan cu o prietenă așijderea în dreapta ei, să ți se uite amândouă în ochi și când mai ai 3-4 m până la ele să demareze.....
               Marele adevăr, este că pe motor ești atât  de vizibil, ca un biscuite-n dungă, cu tot cu farul aprins...... Și ferească sfântul să și alergi de nebun; nu ai viață lungă.....

kitsune

Soția mea are B și implicit AM. In teorie poate să meargă cu scuterul. In practică, nici pe bicicletă nu știe să meargă. E ca și cum aș avea eu drept de sutană doar pentru că am barbă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

carutasul

bun, acum se poate interpreta din perspectiva responsabilității individuale: permisul dovedește că știi regulile de circulație. Dacă ai și priceperea necesară te urci pe "cal", dacă nu... treaba ta :)

alexandru_m

@kitsune - delicioasa analogia cu dreptul de sutana

@johannDB - Stai sa vezi ce fain e cand mergi pe cursiera. Nimeni nu se oboseste sa incerce macar sa iti aproximeze viteza. Toti zic...eh, bicicleta, merge incet. Problema e ca un ciclist macar minim antrenat merge cam cu 28-30 kmh reali la rulaj pe distante lungi. Adica un 35 spre 40 pe unele vitezometre. Daca e vale...recordul personal pe ciclocomputer e de 92km/h facut pe coborare de la Paltinis spre Sibiu. Am prieten care a ajuns la spital cu toata partea dreapta a corpului carne vie, inclusiv fractura de clavicula pentru ca o basculanta l-a depasit si apoi direct a franat si a tras dreapta de volan ca sa intre la benzinarie...cu tot cu amicul meu. Noroc ca nu a nimerit sub axele spate.

Ultima modificare legata de depasirea biciclistilor...+1000

Ar mai fi trebuit si spus ceva de cazurile in care depasesti ca peste cativa m sa faci dreapta, caz in care daca nu trage de frane ciclistul se face afis pe stalpul B al turismului. Poate candva pe viitor...

kitsune

Știu medic care știe un pic teoria dar nu știe practica. Din păcate el crede că le știe pe amândouă la perfecție. Din cauza lui a stat taică-meu cu lunile in spital.
Crezi că nu vor fi zmei care să considere că sunt mai ași decât Rossi și care să se arunce pe două roți doar pentru că au o patalama din oficiu?
Exemplul este la trotinetiști. Au posibilitatea, deci se urcă pe trotinete. Pe trotuar, pe stradă, câte doi, pe contrasens, pe trecere, pe oriunde. Fără cască, fără bască, fără cunoștințe despre lege. Și fără să îi oprească cineva.
Părerea mea este că orice categorie ar necesita măcar o probă practică, considerând că teoria o știe pentru că are o altă categorie luată înainte.
Eu am dat un singur examen. Și am 3 categorii pe carnet.

@alexandru_m  8)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

punktnet

Nu vor aparea peste noapte mii de scutere 125cc pe nicaieri odata ce se introduce aceasta optiune.
Oricum ai optiunea de a merge cu 50cc, eu personal cred ca nici macar nu se vor inmulti mopedele pe strada, pur si simplu vor fi cativa ca mine care efectiv vor trece de la 50 la 125cc si cam atat. Mori si cu 50 la fel de bine, temerea legata de siguranta nu este justificata, la fel si grija aia ca "toata lumea va trece la doua roti", oricum poti trece la 50 si esti la fel de periculos, so ?
Just kidding.

Cristi N

Nu cred ca va creste brusc numarul de scuteristi de 125, mai degraba o sa fie o crestere constanta de-a lungul a cateva sezoane. Multi soferi de naveta, mai ales din Bucuresti, se vor gandi serios sa isi ia un scuter pentru mers la munca pe perioada cat e vremea frumoasa.

TibiV

Quote from: kitsune on October 14, 2021, 11:20:28 AM
Exemplul este la trotinetiști. Au posibilitatea, deci se urcă pe trotinete. Pe trotuar, pe stradă, câte doi, pe contrasens, pe trecere, pe oriunde. Fără cască, fără bască, fără cunoștințe despre lege. Și fără să îi oprească cineva.



Dupa 10 zile "s-a rezolvat" sanctionarea din punct de vedere legal:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Modificarea este din ianuarie 2013. Asta inseamna ca tot din 2013 ar fi trebuit sa apara si pe permisele de conducere nou emise. Deci nu e ceva nou ca sa ne temem de o "explozie" de 125cc.

"Surpriza", ca sa o numesc asa, este la cei ca si alexandru_m si cu mine, care ne-am schimbat recent permisele. Pe al meu din 2011, evident nu era, pe cel reinnoit in 2021 apare.

Asta inseamna ca doar cele din 2011-2013, inca neschimbate, nu au AM pe ele.

Intrebare: Poate cineva confirma/infirma daca pe permise din 2013-2019 apare deja AM?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

rt25

^eu am reinoit in august 2019 si am AM incepand cu 19.01.2013, desi am obtinut permisul anterior lui 2013.

kitsune

#58
Poate cineva confirma/infirma daca pe permise din 2013-2019 apare deja AM?

Eu am permis din '93 (da, am prins din ăla care se închidea, carnet de conducere). Am B1 din 01.12.95, din oficiu. Și AM din 19.01.13, tot așa, din oficiu. Acuma, nu-l aveam trecut în permisul vechi, că era din 2007. Dar în ăsta emis în 2017 am AM înscris.

@TibiV, mersi de video. Momentan e ca și cum i-ai pune o halcă de carne unui câine la 50 cm de limita la care îl lasă lanțul să ajungă (n-am internet capabil de video, ciuhapii ăștia de aici au frici că intrăm pe site-uri cu femei fără palton dacă ne dau SIM-uri)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

linucsu