Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

hvm

#28080
O sa imi prezint si eu parerea legat de aspectele discutate:
* de ce nu este ok iesirea din spatiu de servicii acolo unde este:
    - @horatiu.cosma a mentionat foarte clar: pe un drum cu sens unic (iesirea din parcare este sens unic) nu te astepti sa vina cineva din sens invers si sa iti intoarca in fata. Poate chiar ai si un pic de viteza ca exact din locul in care e acel drum de pietris se termina limitarea de 50KM/h in general si incepe zona de accelerare. e fix acolo desi n-avem indicator. Daca era conectat in laterala spatiului de servicii n-ar fi avut nici o observatie. Oricume mai bine decat varianta de pe celalalt sens unde vad ca este un access de la Leier direct pana in beteaua de intrare in parcare unde e posibil sa vina cineva de pe autostrada cu viteza si face curba in parcare si surpriza in fata lui unul care tocmai a plecat de pe loc sau de la un 20-30km/h de pe drum de piatra si urmeaza un poc.
  - Daca in curtea acestui CIC este permis accessul pentru trafic public, atunci ar trebui sa fie permis peste tot. Daca in alte parti e interzis, atunci ar trebui sa fie si aici, sau sa fie un drum facut pe langa curtea cic-ului la care sa aiba access oricine pentru intoarcere.
* de ce este ok acolo:
   - Nu vad nici o problema ca o astfel de parcaresa fie folosita si pe post de seminod atat timp cat nu e fix pe beteaua de intrare/iesire din autostrada ci pe laterala parcarii.
   - Este practic un semi-nod constuit gratis. S-ar putea face unul si mai incolo unde e supratraversarea, dar ala dureaza, costa, se lucreaza sub trafic, cu riscurile de rigoare (mai mici sau mai mari), pe cand aici e deja facuta toata infrascrucura mai putin drumul pana la el.
   - ar trebui sa fie permis peste tot sa fie pensiuni/restaurante/moteluri/hoteluri pe langa un spatiu de servicii. Am vazut in multe locuri prin europa, australia, america astfel de locuri. Tin minte ca in Grecia era unul dupa ce a intrat din Bulgaria. in max 100 de km. Am oprit de multe ori acolo, are restaurant, camere de inchiriat, intr-o parte a aranjat si masute si bancute sub niste salcii unde pot lua masa cei care au de acasa si doar vor sa stea la umbra undeva. Nu il mai gasesc acum pe Gmaps (Intre timp l-am gasit e aici . Ultima data am fost acu vreo 6 ani. Dupa cum se vede nu e nimic exceptional, pare o pensiune ieftina si uni ar putea spune ca e un jeg. Dar ai unde pune capul jos daca ai nevoie, si eu sincer preferam sa plec din iasi pe la 16:00 si sa trec prin bulgaria pana la 5-6 am si sa raman in Grecia  sa fac o pauza de aprox 3-4 ore de odihna si apoi continuat pana la destinatie.
   - In America exista deja unele spatii de servicii care s-au transferat in miniorasele in toata regula cu de toate: restaurante, hotel, spalatorie de masini, service-uri, magazine, spalatorie de haine, spatii de "entertaining (bowling, biliard, spatii de joaca pentru copii/parculet) tot ce vrei cu intrare intr-un capat si iesire la 2 km mai departe. Si ai si iesire pe drumurile adiacente din aceste parcari.... Eu nu vad problema, chiar ajuta la dezvoltarea zonei. Aici nu sunt de acord ca ar fi o  problema, dar cum spuneam sa fie drum de iesire corect semnalizat...

LE: am pus link spre spatiul din grecia si am finalizat postul. Am pus italic la tot ce am adaugat dupa postul initial.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Buraddo

#28081
Quote from: hvm on September 04, 2022, 01:04:14 PMOricume mai bine decat varianta de pe celalalt sens unde vad ca este un access de la Leier direct pana in beteaua de intrare in parcare
A presupus editorul de la GMaps că e simetrică modificarea și a desenat și pe partea aceea un drum, acesta nu există în realitate.
Edit: De fapt se poate observa o cărare și niște podețe peste șanțuri, dar acestea par a fi pentru accesul la terenuri agricole și rămășițe ale drumului tehnologic, nu e nicidecum amenajat ca pe partea cu mănăstirea și nici nu e conectat la parcare

Am fost pe sensul Turda-Sebeș, revin cu mai multe detalii:
S-au pus 3 indicatoare, la câte 1 km distanță:




Se preta mult mai ok un set de scări direct peste deal, probabil e terenul altcuiva (drumul de piatră pare a fi complet pe terenul Min. Transp.):

Există o alee pietonală la marginea parcării, s-ar putea să nu fie ceva specific acesteia, dar nu am băgat niciodată de seamă.

Poarta este momentan închisă cu zăvorul, dar are instalat sistem electric de acționare și buton pe ambele părți:

Există gard de jur împrejurul parcării, nu se poate trece prin el decât dacă se demontează/taie, probabil nu era cazul înaintea accidentului

Pietrișul nu e pus direct prin șanț, există un tub montat (desigur că e pus în șanț și astfel nu e la nivel)

mirceaeliade

#28082
oricat de ingaduitor as vrea eu sa fiu cu incurajarea intiativelor locale de a profita de infrastructura platita de la centru, cele 3 indicatoare sunt clar non-conforme.  panourile maro cred ca sunt de interes local, ceea ce nu se amesteca bine cu "controlled-access-road". 
daca nu puneau panourile alea poate calugarii aia ar fi putut sa fie trecuti cu vederea, dar nu e deloc ok sa stici infrastructura existenta a autostrazii care e gandita sa elimine ploaia cand vine suvoiul.  "controlled-access" inseamna si sa controlezi cu un minim de standarde cum se conecteaza omul la ce exista.  daca la un DN poate poti sa iti tragi santul cum vrei tu, nu mai poti cere sa se inchida ochii cand tu vii cu pietrisul tau si blochezi scurgerile platite cu milioane.
merci de efort @Buraddo , sper ca el sa rezulte in cineva de sus sa se auto-sesizeze si sa traga de barba pe calugarii cu tupeu

StefanCelMare

Quote from: oneLess on September 04, 2022, 12:40:15 PM^ Motiv pentru care s-ar binecuvânta și o trecere de pietoni acolo!

Nu-i nevoie de sarcasm aici.
Situația există, și dacă credeți că se poate rezolva cu sarcasm, e complet aiurea.
Oamenii trec în prezent A10 pe jos în zonă, și fiți siguri că vor continua să o facă și cu noul acces, dar posibil mai redus numeric.
Mie mi se pare că dacă poate salva vieți, se justifică.
Chiar nu cred că e doar ce ziceți unii aici, că vor popii să intre cu Mercedesul.
Ar trebui să putem discuta civilizat pe forum, e totuși o chestiune de siguranță rutieră.

florin74

Eu nu reusesc sa inteleg de ce nu pun un indicator la Decea si sa se foloseasca iesirea de acolo. E vorba de 2 minute in plus. Vai ce tragedie....
Tara improvizatiilor, merge si asa, hai ca  nu e nici o problema, ne descurcam noi cumva..., vorbeste staretul cu Cecan si facem noi ceva, o smecherie tipica.


StefanCelMare

#28085
Ce este mai nasol este că pasajul nou amenajat prin CIC se face DUPĂ ce treci de mănăstire vizual, venind dinspre sud.
Altfel spus, panourile noi par să indice că este mănăstire, dar nu reiese foarte clar că este ieșire auto care permite accesul, cel puțin nu din primele două panouri (scrie doar Mănăstirea Dumbrava, x km).
S-ar putea ca panourile să agraveze problema, și mai mulți să oprească în parcarea care e înainte de CIC, și să treacă pe jos.

@florin74, legat de remarca ta, ar avea logică, dacă toți vizitatorii mănăstirii și-ar fi propus dinainte să o viziteze.
Acum cred că pur și simplu din miile de oameni care trec într-o zi, tot se găsește unul care zice hai că mă duc să aprind o lumânare sau să o văd. Mai ales că e spațiu de odihnă fix în dreptul ei, au unde parca.
Decizie de impuls, de moment, nu planificată.
Ar trebui văzut ce impact au panourile respective, montată cameră de luat vederi și analizate imaginile. Văzut dacă mai trec pe jos oameni în zonă, cât de des, etc.

Duta C

@florin74- Pt ca oamenii din pestera sau obisnuit sa conduca politicul.Ei sunt cei mai egali dintre egali.Ei influenteaza orice !

TibiV

Quote from: florin74 on September 05, 2022, 04:25:23 PM... vorbeste staretul cu Cecan si facem noi ceva, o smecherie tipica.

Nu o smecherie.
Ceva oficial, cu sobor de preoti care sa binecuvanteze noul drum.
Si o mica troita "ante-portas", pentru sufletul viitorilor martiri ai "drumului spre credinta"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Stefan01

Cu accesul oferit, multe păcate au fost iertate ,,partenerului serios". :lol:

dr4qul4

Macar sa bage la liturghie o rugaciune sau doua: una anti-gropi si cealalta anti-inzapezire.
Toti credinciosii vor trebui sa o rosteasca de 3 ori pe vizita, astfel putand fi considerati angajati cnair part-time, si prin urmare avand voie sa circule prin CIC.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Daca problema e, asa cum zice @StefanCelMare, decizia de moment luata cand zaresti constructia manastirii, atunci poate ar trebui instalate niste panouri opace pe partea vestica a autostrazii. Rezolvi si problema acustica, nemaideranjand asezamantul monahal cu zgomotele lumii exterioare, dar rezolvi si problema nevoii de a aprinde lumanari cand esti pe autostrada.

Xed

Sau tot pe partea cu manastirea mai expropriezi pe 1-2 km o banda cu latimea de 10m, sa zicem, pe care plantezi o perdea forestiera  O:-)

Teo

Se lucreaza in continuare la alunecarea de la Oiejdea. Au mutat utilajele de asfaltat in partea dinspre Teius.

Pe lângă langa lucrările de finalizare a consolidărilor, se executa și detalii precum finisarea taluzului.

survola

Niște imagini ar fi aur curat.

Fulgerica

#28094
Nu prea imi dau seama, sunt cele de la Aktor?