[BV] Centura Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 07:31:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bgd77

Cateva imagini din mers de pe centura Brasov, de la intersectia cu DN11 (lot 1): https://www.google.ro/maps/@45.685034,25.6624725,384m/data=!3m1!1e3?hl=en

















Pe lotul 2, facut de Vectra, la un pasaj peste centura se vedeau un fel de infiltratii de apa. Nu stiu daca e normal sau nu.








ashbird

daca sunt poze de azi ..e absolut normal la ce ploi au fost la Brasov in ultimele 2 zile.
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

pasadia

Dar sa nu inducem lumea in eroare - nu se lucreaza deloc pe cele 2 tronsoane licitate in iarna si semnate prin iulie. Se asteapta zapada probabil...

coco.serban

CNADNR promite că din noiembrie se va lucra la Ocolitoarea Braşovului



Presupunînd că acest lucru se va întîmpla, există normative legale prin care lucrările ce presupun folosirea anumitor produse pentru betonări şi sfaltări nu se pot face după 15 noiembrie

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) promite ca, ,,în cel mai scurt timp, pînă în luna noiembrie" va emite ordinul de începere a lucrărilor pe Tronsonul I al Ocolitoarei municipiului Braşov. Execuţia Tronsonului II a început încă din 2012 şi a fost abandonată anul trecut, cînd constructorul care a cîştigat iniţial licitaţia, a intrat în insolvenţă şi a renunţat la lucrări. Între timp, CNANDR a găsit un nou constructor, însă lucrările propriu-zise le-a ţinut în stand-by din iulie, cînd a adjudecat contractul de continuare a proiectului, pînă acum. Conducerea Companiei promite să emită ,,pînă în luna noiembrie", ordinul de începere a lucrărilor. Însă, chiar şi presupunînd că acest lucru se va întîmpla, există normative legale prin care lucrările ce presupun folosirea anumitor produse pentru betonări şi sfaltări nu se pot face după 15 noiembrie.

CNADNR anunţă că emite Ordinul de lucrări ,,pînă în luna noiembrie"

Lucrările de construcţie la Tronsonul I din Ocolitoarea municipiului Braşov, care face legătura între DN (intrarea dinspe Bucureşti) şi DN 11 (intrarea dinspre Bacău), au început iniţial în primăvara anului 2012, cam în acelaşi timp cu cele la Tronsonul III (DN13 - DN1). Dacă Tronsonul III a fost finalizat în decembrie 2013, la Tronsonul I şantierul este în conservare de mai bine de un an. Alpine GmbH, firma austriacă ce se ocupa de lucrări, a intrat în insolvenţă şi a renunţat la contract, aşa că pe această zonă a Ocolitoarei nu s-au mai făcut niciun fel de intervenţii din primăvara anului trecut. La momentul intrării în conservare, 56% din lucrări erau finalizate. Restul au fost relicitate în acest an, contractul în continuare fiind adjudecat în luna iulie. Deşi toată vara condiţiile meteo au fost mai mult decît favorabile, constructorul nu s-a apucat de lucrări, pentru CNADNR nu a emis un Ordin în acest sens.

Constructorul a stat degeaba toată vara aşteptînd o expertiză

În schimb, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a organizat o nouă licitaţie, pentru a alege o firmă care să expertizeze lucrările executate anterior, de constructorul iniţial. Aşadar, Compania a realizat un caiet de sarcini pentru alegerea noului constructor fără a avea şi o situaţie clară a stării lucrărilor făcute iniţial, care au stat în conservare timp de un an. Conducerea CNADNR a explicat că a fost nevoie de expertiza tehnică (plătită cu peste 10.000 de euro), ,,în vederea remedierii posibilelor degradări la lucrările existente, apărute de la data realizării contractului de lucrări şi pînă la data semnării noului contract".
Nu există însă o explicaţie clară de ce această expertiză s-a cerut şi se face abia după ce s-a ales noul constructor, şi în ce baza a fost stabilită valoarea estimativă a contractului în continuare, dacă nu existau toate informaţiile despre starea tehnică a lucrărilor existente.

Fără betoane după 15 noiembrie

După ce toată vara a ţinut lucrările în stand-by, organizînd, în paralel, o licitaţie pentru alegerea unei firme care să facă o expertiză tehnică a ceea ce s-a construit iniţial, acum pe sfîrşit de lună octombrie, CNADNR anunţă că ,,lucrările vor fi reluate în cel mai scurt timp, urmînd ca pînă în luna noiembrie să fie emis Ordinul de Începere". De remarcat este faptul că există norme legislative care nu mai permit lucrul cu material din staţii de preparare a asfaltului, după data de 15 noiembrie. Astfel, chiar dacă ordinul va fi emis ,,pînă în luna noiembrie", adică pînă mîine, doar unele lucrări vor putea fi executate pînă la primele ninsori.

Contractul pentru tronsonul II, în derulare din august 2014

În ceea ce priveşte Tronsonul II din Ocolitoarea Braşovului, care leagă DN 11 şi DN 13 şi pentru care sînt prevăzute lucrări de dublare, pentru trecerea de la 2 la 4 benzi, tot din noiembrie ar trebui să se lucreze. Contractul pentru acest tronson a început pe 7 august şi durează 15 luni, dintre care primele trei sînt destinate proiectării. Altfel spus, dacă ne luăm după acetse date, începînd din 7 noiembrie, ar trebui să se lucreze la Tronsonul II, astfel încît dublarea drumului să fie gata în noiembrie 2015.

mihaionescu

Se pare ca pe lotul 2 au inceput sa lucreze la largirea suprafetei de rulare. ieri cand am trecut erau mai multe persoane acolo, vreo 2 excavatoare . Se pare ca usor usor o sa avem si aici 2 benzi pe sens. Asteptam sa termine pasajul de la intrare in brasov.

ashbird

Daca vorbesti de pasajul de la intersectia cu Sanpetru .. ala trebuie facut de primarie cred.- Passadia sti ceva?
Daca vorbesti de pasajul de la intersectia cu DN11 ala e parte din Lotul 1 !!

Deci ?
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

pasadia

#96
Pasajul spre Sanpetru il face Viarom, e parte din dublarea tronsonului II. Impreuna cu 2 giratorii in capetele pasajului pentru drumurile de acces in ambele directii ale ocolitoarei.

Aici ai planul pentru intersectia cu DJ 103 (drumul de Sanpetru).

Si aici e planul pentru intersectia cu DN11 (parte din tronsonul I, cel la care inca nu au reinceput lucru, dar nodul mi se pare foarte interesant).

ashbird

da , deci o sa avem si pod la DJ103 .. de fapt e o supratraversare a DJ peste Centura.

Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

bgd77

Cateva poze facute ieri pe tronsonul de centura care se va dubla, intre DN13 si DJ103. Pozele sunt facute din mers, asa ca va rog sa scuzati calitatea unora dintre ele.

Intai, podul peste magistrala de cale ferata 300:





In continuare, urme ale viitorului terasament:


bgd77


bgd77

Ceva lucrari la terasament, intre podul peste Timisul Sec si DJ103:
















bgd77

Ultimele poze:











Cum se vede centura de pe DJ103 mergand spre Brasov:






coco.serban

Marti , 03.03 se lucra la Tronsonul de la Timisul Sec. Erau vreo 3-4 utilaje.

madsnowman

Pun si eu cateva poze cu lucrarile la centura, din 01 si 02 mai. din pacate sunt facute din mers...











aici e ceva depozit de material, banuiesc pentru terasament






aici sunt cateva poze de la intersectia cu vechea centura, langa fosta groapa de gunoi


au ajuns cu terasamentul aproape la nivel




cam asta ar fi. din pacate la intersectiile cu DN11 si DJ 103A nu am ajuns.

ashbird

se lucreaza pe ambele tronsoane. mai sustinut pe tronsonul ex-Alpine . Pe dublarea au facut doar o placa de la un pod si f putin la terasamente ..de la intersectia  DJ 103(Sampetru) la DN11 nu prea au lucrat

La intersectia cu DN11 au adus multe grinzi.
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!