News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

#13410
@vancouver nu toti suntem vechi pe forum. Si eu daca as fi nou as porni exact de la aceste premise false
- nu sunt bani
- statul poate rezolva urgent orice birocratie
- statul sau ministrul pot aranja licitatii
- autostrada X nu se face pt ca la moldoveni sau teleormaneni li se vrea raul
- intre A si B DNul este congestionat (sau dureaza enorm tranzitul) deci trebuie neaparat autostrada, e singura solutie dom'le

Din cand in cand trebuie sa ne reamintim ca sunt premise false si de ce sunt false.


Quote from: rrich1974 on July 22, 2021, 10:03:43 AM
Si ca sa iti dau un exemplu: se discuta la un moment dat de autostrada buc-alexandria. Au inceput toti sa urle ca de ce, ca dragnea, ca teleormanul, etc. Nu mai conta ca o astfel de autostrada ar fi ajutat zona de sud

O autostrada se construieste in urma unui studiu de fezabilitate, care studiaza inclusiv traficul si spune cat "ajuta zona". Avem un topic pt trafic, o sa vezi acolo un MZA de 8200, adica foarte putin pt o autostrada. Oricum, afara de multa vorbarie, eu nu stiu sa existe un SF pt Buc-Alexandria. Ba mai mult sunt convins ca daca exista un SF decent in 2017 cand numitul politician era la apogeul puterii si dadea OUGuri, acum exista santier acolo. Dovada este Craiova-Pitesti: in loc sa elaboreze un SF de autostrada, s-au napustit in 2017 sa puna in opera SFul de DX pe care il avea CNAIR la sertar.

Hai sa mai zicem ca licitatia pt SF+PT pentru A7 a fost lansata in 2016 si se termina abia in 2021. Un SF nu se face peste noapte adica.

Si da, eu sunt convins ca multe din SFuri au fost "aduse din condei" sa "iasa autostrada", desi un DX putea fi de ajuns. Sau chiar un DN cu zone de depasire, scos din localitati, cu intersectii principale denivelate (aici cred eu ca se incadreaza Buc-Alexandria la MZA 8200). Dar ce ne facem, ca numai autostrada se vinde la electorat (hai poate si DX daca zicem ca e "in regim de autostrada") asa ca mai bine nu facem nimic si dam vina pe cei care "vor raul" zonei de sud. Ca un SF e treaba complicata, dureaza 2-3 ani si pana atunci se termina mandatul.

AlexxC

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24788137-drum-expres-autostrada-bucuresti-alexandria-2021-licitatie-proiectare-studiu-fezabilitate.htm

Se face si drumul expres catre Alexandria, vezi in link-ul de mai sus ca s-a pornit  licitatie pentru stiudiul de fezabilitate.
Trafic de autostrada are doar pana la Ghimpati si scade dramatic cu cat te departezi de Bucuresti. Deja dupa Rosiori ajunge la vreo 3000 MZA, nivel de drum judetean.

alecu26

Pai ar trebuii sa fie facut fazat, incepand dinspre Bucuresti. Studiile de traffic nu sunt o stiinta exact, fiind influentate de zeci si sute de factori valorile prezise, majoritatea factorilor fiind de natura umana, economica, politica si care multi nici nu tin doar de Romania sau Europa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

Quote from: AlexxC on July 22, 2021, 11:20:32 AM
Se face si drumul expres catre Alexandria, vezi in link-ul de mai sus ca s-a pornit  licitatie pentru stiudiul de fezabilitate.

Da, deci acum nu exista SF si nu va exista inca cativa ani.

De ce nu au pornit toate SFurile posibile in 2003 ca sa fie gata la intrarea in EU in 2007, habar nu am. Inteleg ca asa au facut polonezii.

gruiarew

@vancouver, nici cu modul tău de abordare nu mi-e rușine.

Da, este stat de drept și regulile trebuie respectate. Dar regulile alea îs făcute de oameni și se pot schimba, când se vede că nu-s ce trebuie sau depășite. Lumea mai evoluează. Dacă la standard zice că trebuie glisiera lipită de banda de circulație și STAS-ul e din mileniul trecut, poate te gândești să-l mai stergi de praf / iei la pilă.

@Alecu26 nu, nu-s o știință exactă studiile de trafic. Dar când vezi că 8 din 10 TIR-uri "cotesc" spre Lugoj, poate ți se aprinde un beculeț și faci A1-le pe acolo, spre Craiova, nu spre Deva. Și nu, nu-s oltean, neam de neamul meu e din Banat și se știe cam ce idei avem față de restul  :p

cristi5 banii, ca și orice altă resursă sunt limitați, nu plouă cu ei, și trebuie drămuiți cât mai cu cap. Ne aruncăm la super proiecte și până ajungem să le facem cu SF-uri licitații și tot tam-tam-ul restul infrastructurii se dărâmă si zilnic mor oameni nevinovați.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rrich1974

Valorile de trafic sunt pe principiul oul sau gaina. Este evident ca un drum prost nu va atrage trafic. In cazul de fata, mai ales ca se va face si DX 12, va fi si mai putin. Din pacate, a1 pitesti-bucuresti se va aglomera foarte mult. Asa, daca faceai un DX catre alexandria rosiori, nu mai mergea traficul prin pitesti.
Dar aici e o sitoatie fericita, ca ai alternativa, dar ce ne facem cu pitesti sibiu, ca acolo nu mai este.....adica o sa fie, dar peste 20 de ani.
E ca la drumurile de pamant: nu le asfaltam ca nu au trafic. Pai cum sa fie trafic daca nu e asfaltat?

vancouver

@gruiarew, mereu am pledat pentru schimbarea in bine a regulilor si oamenilor. Am zeci si sute de postari in care explic cum trebuie facut (avand experienta cu Germania si Franta unde am lucrat si pot aspfel sa compar sistemele).

Ca sa luam numai exemplul tau, cred ca cu mult inaintea lui Catalin Drula, eu deja m-am luptat pentru cresterea distantei pana la glisiera mediana (si nu sunt multumit nici acum cu 0,5m, in Germania avem 1,0m in normativul nou).

Poate iti aduci aminte de cate ori am propus un drum paralel cu DN68 si luptele de aici de pe forum, cand toata lumea mi-a sarit in cap ca nu se poate sau ca sunt eu tampit.

Cu capetele de pod, cred ca stii cat de inversunat sunt si caut sa eliminam aceasta tembelitate cu rigole imense in localitati si sa trecem odata la canaliazare normala, acoperita + trotuar decent pentru pietoni.

Cat de mult ma lupt sa nu mai existe sensuri giratorii pe drumuri cu 2 benzi pe sens sau mai multe, etc...

Statul de drept si principiul licitatiei sunt 2 aspecte diferite. Acestea s-au dovedit de-a lungul a sute de ani de democratie ca fiind esentiale si trebuie aparate. Altfel insusi dreptul de a ne da cu parerea si de a contribui la solutii mai bune s-ar putea sa nu mai existe. Nu inseamna insa ca apararea statului de drept este acelasi lucru cu apararea angajatilor la stat  :lol: sau cu apararea unor legi obisnuite, mai bune sau mai rele. Statul de drept inseamna in esenta un singur lucru pentru zona noastra a transporturilor: dreptul la face constestatie.

Sper ca am fost suficient de clar. Daca inca ai intrebari, raspund cu drag.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

carutasul

păi dacă desfiinţăm capetele de pod noi de unde mai priponim calu'? :)   E cea mai cretină idee în zilele noastre să faci podurile astea, un real pericol şi fără absolut nici o utilitate, să zici că altă dată mai stăteam noi copiii "pe stănoagă" dar acum chiar nu au nici un sens şi nu permit ieşirea de pe carosabil în caz de nevoie...

gruiarew

@vancouver contează foarte mult modul și tonul cum propui ceva. Dacă o faci acuzativ, omul automat intră în defensivă și poți să ai dreptatea de pe lume n-o să fie de acord cu tine.

În majoritatea cazurilor am fost de acord cu propunerile tale, dar tot în majoritatea cazurilor nu am fost de acord la modul cum propui. Citește ce scrii ca si cum ti-ar scre ție cineva rândurile alea și vezi care e primul gând care-ți vine-n minte.

Nu mă bag în tehnicalități juridice / legi că-mi perd capul. Pot să zic din experiența proprie unde avem "legi" sub forma unor proceduri interne, care toata lumea e de acord că-s idioate și mai mult rău fac decât bine. În loc să reparăm punctele critice, dar care necesită adjustări în poliță / procedură, așteptam un mega proiect în care o să schimbam toată infrastructura. Și până atunci rupem în două niște echipamente din anul 2000, care pentru o chestie din IT sunt arhaice. Din cauza unor proceduri de securitate nu se poate dezactiva un plugin care crapă zilnic și de 2-3 ori.

Din cauza unor proceduri nu s-a putut face nimic pe LD2, tot din cauza unor legi si stas-uri unde s-au modernizat uliți la sat s-au făcut niște capete de pod de toată frumusețea (că asa scrie în proiect) de nu pot băga duba în curte decât cu spatele că n-am suficienta rază de viraj.

D-aia când aud de legi și procese ce nu pot fi schimbate mă apucă spumele.

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Quote from: Xed on July 22, 2021, 04:34:49 PM
@Goldmund a venit cu o idee care ar fi fost buna daca era pusa si in practica dar restul, de ce vorbiti despre A6 pe topicul de DX Gaesti - Ploiesti?  :o

Păi e cam ca circulatia pe contrasens pe A4-A2: mult e până o ia unul "pe invers", căci se vor găsi imediat mulți followers...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Quote from: gruiarew on July 22, 2021, 12:03:51 PM
@vancouver, nici cu modul tău de abordare nu mi-e rușine.

Quote from: gruiarew on July 22, 2021, 01:26:57 PM
@vancouver contează foarte mult modul și tonul cum propui ceva. Dacă o faci acuzativ, omul automat intră în defensivă și poți să ai dreptatea de pe lume n-o să fie de acord cu tine.

Bun, e deja a doua oara la rand cand ma ataci si ma faci de rusine. Te rog sa-mi arati la ce anume te referi. Unde se aplica prima acuza: "cu modul tău de abordare nu mi-e rușine" si unde se aplica a doua: "o faci acuzativ". Nu de alta, dar sa stiu sa ma corijez pe viitor.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: gruiarew on July 22, 2021, 01:26:57 PM
Pot să zic din experiența proprie unde avem "legi" sub forma unor proceduri interne, care toata lumea e de acord că-s idioate și mai mult rău fac decât bine. În loc să reparăm punctele critice, dar care necesită adjustări în poliță / procedură, așteptam un mega proiect în care o să schimbam toată infrastructura. Și până atunci rupem în două niște echipamente din anul 2000, care pentru o chestie din IT sunt arhaice. Din cauza unor proceduri de securitate nu se poate dezactiva un plugin care crapă zilnic și de 2-3 ori.

Asa cum am spus si repet, sunt 100% de acord cu tine ca procedurile, sistemele, normativele etc. trebuie imbunatatite. La modul concret, nu stiu la ce plugin te referi.


Quote from: gruiarew on July 22, 2021, 01:26:57 PM
Din cauza unor proceduri nu s-a putut face nimic pe LD2

Eu aici tot timpul am venit cu propuneri si am spus cum cred eu ca trebuie facut. Nu numai eu. Si multi altii pe forum. Am spus cu totii ca CNAIR trebuia sa nu rezilieze cu Salini, ci sa incheie amiabil. Si nu in 2017, ci inca din 2014. Cã se poate si amiabil, dovedeste ce se intampla acum, cand Salini a acceptat o intelegere amiabila. Dar evident cu plata lucrarilor si proiectarii facute. Logic.

Deci nu legi sau proceduri au fost aici problema, ci oamenii de la CNAIR, care fac pipi in pantaloni cand trebuie sa faca treaba, respectiv tovarasul Cuc, care a vrut sa rupa pisica, dar a facut-o cu bata-n balta.

Ca urmare a procesului cu Salini din 2017 pana in 2021 nu s-a putut avansa cu relicitarea, nu din cauza vreunei alte proceduri.

-------

Legat de rigole si podete + capete de pod, nu este adevarat ca s-a facut din cauza vreunui normativ. Pe multe drumuri judetene, mai ales in secuime sau Ardeal, unde se mai si gandeste, s-au facut rigolele acoperite si traversarea rigolei cu podet fara grinda, desi anterior era altfel.

In rest s-a mers pe ideea de ieftin. E clar ca e mai ieftin sa fac o rigola pe care nu o acopar, decat una acoperita si decat o canalizare. De asemenea nu s-au facut trotuare, ca sa nu se stea cu alte exproprieri, coducte, etc.., care duceau la complicarea proiectelor. S-a vrut repede asfalt de calitate. Si nimeni nu aproba la Bruxelles asfalt nou, daca nu zici ce faci cu apa, ca sa nu se surpe iar. Daca se facea cu canalizare probabil ca intr-adevar proiectele erau mai scumpe (si au fost si alte vremuri cu banii, care chiar erau la limita), durau mai mult si unele poate se impotmoleau. Deci exista o logica. Dar acum suntem mai destepti si avem asfalt bun cam peste tot. Si trebuie sa trecem la level 2. Si evident nu parapetul in sine e problema (grinda care iese in relief peste cota strazii), ci insesi trecerile spre curti. O masina scapata in rigola se va izbi de podet, indiferent daca e cu sau fara parapet. Deci solutia nu e sa retezam doar parapetii de beton dreptunghiulari de pe podete, ci sa dispara podetele.

Sunt insa 100% de acord sa se schimbe legea si astfel de rigole adanci cu podete +/- capete de grinda sa fie complet interzise in localitati, iar in afara complet interzise pe DN-uri si DJ-uri, inclusiv pe podetele peste ape mici.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

gruiarew

Quote
@rrich1974: lucrurile sunt f. simple: cu tine pur si simplu nu se poate discuta si e absolut lipsit de sens sa discute cineva.

Nu mă înţelege că-ţi fac eu educaţie / morală, mie mi-e egal, ce nu-mi convine, am roată la mouse. Dar sincer, în viaţa reală la o asemenea chestie, următoarea ce urmează e pomenirea rudelor. Şi de obicei nu te mai ascultă nici dracu, oricâte argumente solide ai avea în afara celora care te cunosc. Pe testate, vorba aia: "been there / done that"

La plugin mă refer strict de o porcărie de la lucru. O problemă recurentă de care ne lovim zilnic, dar "nu putem face nimic că asa e procedura". Utilizatorii sună, îs nervoşi că nu le merge aplicaţia, noi ridicăm din umeri, asta este şi sănătate.

Tot la legi şi proceduri ajungem la ce zici de LD2. Din punctul meu de vedere trebuie cumva elimitată porcăria asta, să te poti ascunde după nişte cvasi-legi sau proceduri şi dacă ceva nu merge "aia e", "aşa e la procedură", "noi am făcut ce-am putut dar nu ne permite mai mult legea". ŞI în caz de ceva, păi nu-i nimeni de vină. Dar un proiect de impact naţional e blocat cu anii.

Dacă vrei îţi arăt cum e la mine în faţa casei, la sat. ŞI tot e cazul fericit, eu fiind mai sus nu am "cocoaşă". Au fost cazuri unde nu s-a mai putut intra în curte cu maşina din cauza tubului ce venea prea sus. Asta în Banat, unde e "fruncea".

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

@gruiarew:

1. Imi mentin 100% ce am spus in cazul asta. Un om care crede ca oamenii sunt rai si intentionat se aduna si fac rau (conspiratie), este un om cu care pur si simplu nu se poate discuta. Orice, dar absolut orice argument pentru el nu va conta, ca are o explicatie mai simpla (asta cu oamenii rai e cea mai simpla explicatie si explica tot, in orice context).

2. LD2: ti-am explicat in detaliu care sunt cauzele si ca nu e vorba de nici o procedura. Acum ai doua variante: ori analizezi ce am spus eu punct cu punct si imi dai dreptate sau nu la fiecare punct (daca nu, atunci argumentat), ori nu tii deloc cont de ce am scris eu si - in ignorand complet argumentele - sa zici mai departe acelasi lucru. Varianta a doua e cam enervanta, zic eu lesne de inteles de ce. Cam asa procedeaza multi pe forum: nu au timp si chef sa citeasca tot ce scriu eu (niciodata lucrurile nu sunt simple, de aceea e nevoie de analizat cu seriozitate si continua pur si simplu sa afirme acelasi lucru. In unele situatii de genul asta, te rog sa ma intelegi ca e mai greu sa fiu calm si fericit.

Tot legat de LD2, modernizarea usoara a DN68A care s-a facut acum in mai-iunie eu am insistat sa se faca inainte de deschiderea LD3. Cam cu 3-4 luni inainte. Diversi pe forum mi-au explicat atunci ca ... procedurile, ca nu se poate in 2-3 luni, ca bla bla... Daca atunci pe forum se nastea un val de comunicate si cereri catre minister sa se faca o reasfaltare din temelii, cu mutarea traficului greu pentru 2-3 luni pe DN7, foarte posibil ca se facea de atunci. Noi in schimb pe forum ne-am apucat sa ne certam intre noi, daca e sau nu fezabil sa se faca asa ceva in 2-3 luni. Asta e, e bine sa fim convinsi ca nu se poate face nimic si atunci chiar nu se face!


3. Si eu si oricine s-ar fi enervat, daca la un proiect de modernizare i s-ar fi blocat accesul in curte. Te inteleg perfect. Pentru asta intre altele cred eu ca exista acest forum: ca sa spunem astfel de lucruri si sa gasim solutii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vladioan_bv

#13424
nu mai stiu unde se discuta (Cred ca pe thread -ul de A13) dar o sa las mesajul aici. desi nu are mare relevanta, avand in vedere nr de km deschisi pe A3 (iar segmentul tg mures brasov e pus sub semnul intrebarii) am observat o chestie referitoare la numerotarea km autostrazii. desi cred care ar fi explicatia, faptul ca proiectele s-au facut pe segmente mai mari, de ex Bucuresti - Ploiesti, Comarnic Brasov, autostrada transilvania etc.. nu inteleg de ce numerotarea nu a tinut cont de KM totali ai autostrazii din care face parte fiecare segment. Am observat recent ca avem km 20-A3 pe sector buc.pl iar km 58 pe la nadaselu..






Powered by API/PUM imgur uploader