Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Riscul cel mai mare il are proprietarul si dupa restul care trec pe langa el.

Cred ca sunt doar masini noi aduse din afara. Altfel ma gandesc ca formularea era: imatriculate si re-inmatriculate.

TibiV

Quote from: cezar-mario2012 on November 21, 2017, 04:26:23 PM
Eu nu înțeleg ceva cu aceste statistici, acest număr reprezintă doar mașinile aduse de afară sau și cele vândute din România.
Doar cele aduse de afara.
Este vorba de prima inmatriculare in RO.
Peste 6 luni, cand primul proprietar roman o va vinde, nu va mai intra la "inmatriculari", ci la "re-inmatriculari".
Deci vorbim de 400.000 de mii de rable.
Din seria "nu ma fac de ras fata de prieteni sa conduc un Logan nou, mai bine imi iau BMW de 15 ani"... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Da, dar BNV ca am meu ... nici la muzeu nu mai gasiti!  :lol:

perfidus

E bine de trecut aici si stirea ca o lege de modificare a procedurilor ITP a trecut de camera deputatilor si a mers mai departe spre promulgare.
Autovehiculele mai vechi de 12 ani vor trece la ITP ANUAL.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Asta este din ciclul "asa li se pare alesilor nostri"....

Nici o analiza serioasa, nici un studiu...
De ce 12 ? De ce nu 10 sau 15 ?....

Daca ma intrebati "de ce nu 12 ?" va spun sincer ca nu am contra-argumente...
Doar ca documntele postate pe cdep.ro nu ma conving ca aia ar fi "varsta critica"...
(Nu ma afecteza personal, pen' ca nu am "in herghelie" bidiviu mai batran de 10 ani... Doar constat...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

- Bine boss!  :vroomvroom:

Pe mine ma afecteaza. Deci +80 Ron (poate s-a facut 90 sau 100) la TCO masina.
Nu ma motiveaza sa imi schimb masina.
Poate ca daca puneau si barem: peste 15 - 17 - 20 de ani (intradevar pare arbitrar 12 ani) sa mergi la 6 luni, devenea destul de enervant sa si dai bani pe ITP si sa pierzi timpul de 2 ori pe an cu acest aspect. Poate asa se mai schimbau masini/se cumparau mai noi.

Baietii de la ITP probabil vor castiga cel mai bine.

nirolf

Dacă cineva ar și verifică cum se "trece" ITP-ul, ar fi utilă la ceva modificarea, așa e doar o altă formă fără fond care vă umple buzunarele unor băieți descurcăreți.



perfidus

Mai multe verificari tematice in trafic ar reduce din amploarea fenomenului.
Si nu ma refer cand zic fenomen la micile atentii la statiile autorizate cum ar fi restul pana la 100 (dar nici astea nu sunt de neglijat) ci de abateri grave chiar in gradina RAR, la inspectiile obligatorii inainte de inmatriculare.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

elphax

Quote from: nirolf on November 23, 2017, 01:58:12 PM
Dacă cineva ar și verifică cum se "trece" ITP-ul, ar fi utilă la ceva modificarea, așa e doar o altă formă fără fond care vă umple buzunarele unor băieți descurcăreți.

75% sunt suspecte. Sunt chestii minore majoritatea  , dar sunt f multe.  Eu am "trecut"  ITP acum câțiva ani cu frâna de mână la 40%  în timp  ce echipa de verificare RAR era acolo în control!  Nici acum nu știu ce șmecherie a făcut respectivul ca sa ii păcălească
Normal ca după cateva zile am reparat-o
:)

ghrt

Quote from: elphax on November 24, 2017, 08:19:47 AM
Normal ca după cateva zile am reparat-o
:)

Eşti conştiincios. Am un amic (culmea cu BMW) care de câţiva ani umblă cu o piatră în portbagaj.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Daca in B as estima ca varsta masinilor e undeva la 7 ani (2010), ei bine cand iesi din B (daca reusesti  :)) lucrurile stau altfel.

Mai nou varsta medie in RO este de 14 ani si asa apar: Dacia 1310, Papuc si chiar 1300, Golf 3, Audi 80 si 100, Opel Kadet, Cielo, Mercedes 300d, BMW Seria 3 din '90. Deci estimez ca media este pe la 2000.
Si din pacate nu sunt doar autoturisme, ci si multe dubite, autocare si camioane.

Probabil nu zic nimic nou, dar in B masinile sunt cate de cat noi, nu prea le remarci pe cele vechi. In afara B (din pacate) e cam invers.

TibiV

Parcul de Dacia 1300/1310 s-a prabusit.

Rablele din trafic cu care te intalnesti tu sunt "rable proaspete" aduse din afara.
DRPCIV face anual "situatia"parcului auto circulant si "inmatriculari noi" pe categroii de varsta. Un adevarat cosmar....
(Este prea greu sa caut datele pe 2016, dar iti fac parul maciuca.)

Daca in 2007 parcul avea o varsta medie mult sub 10 ani, in 2016 a sarit la vreo 14 ani.
(Invechirea naturala plus importuri de "bunicute pe 4 roti.)_
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Care sunt cele mai mari riscuri întâlnite pe piaţa locală la achiziţia unei maşini la mâna a doua:
de la daune totale ascunse în maşini cu puţini kilometri, la maşini fără elemente de reducere a noxelor


Potrivit celor de la InspectorAuto.ro cele mai periculoase automobile second-hand sunt maşinile daună totală reparate, în condiţiile în care odată ce şasiul a fost îndoit, iar asupra lui s-a intervenit termic sau mecanic pentru a-l îndrepta, acesta nu mai oferă nicio siguranţă în cazul unui nou incident rutier.

"Din 1.000 de maşini verificate online pe platforma InspectorAuto.ro în ultima perioadă circa 14% au avut o valoare de reparaţie care indică avarii serioase, iar aproximativ 6% au avut avarii atât de mari încât ar fi trebuit să fie daune totale. Pentru a evita cumpărarea unei epave pe roţi recomandăm verificarea  autoturismului în baza de date a InspectorAuto.ro, ca pas preliminar, apoi o verificare tehnică  şi de caroserie într-o unitate service autorizată R.A.R., care face inclusiv test de grosimea stratului de vopsea şi verifică integritatea sitemului de siguranţă (airbag-uri, centuri, calculator airbag etc)", spune Mihai Cune, fondator şi director general al InspectorAuto.ro.

ZF

voicul

Referitor la intetia care suna: "30% din masinile administratiei sa fie pe GPL, hybrid, electric" mai mentionez ce am scris acum ceva luni:
Dupa 2010 motoarele diesel isi pierd eficienta. Desigur tot 7l va consuma, fata de 9l benzina, dar recuperarea investitie (diferenta motor diesel fata de benzina)+ intretinere diesel (mai scumpa) face ca amortizarea sa sara pe la 150.000 - 200.000km - ceea ce e foarte mult. In medie inseamna cam 15 - 20 de ani, ca sa ajungi la aceesi bani cu o benzina. Abia dupa aceea intrii pe profit.

Mai e un aspect la care te poti gandi:
Majoritatea taxi-urilor sunt benzina+GPL. Am auzit de taxiuri cu 15.000 km la 2-3 luni, deci ei ar face 200.000 sa zicem in maxim 5 ani, deci ar meritat investitia intr-un diesel SI totusi iei isi iau benzina+GPL.