Discutii diverse despre infrastructura feroviara

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:51:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#270
[CN1061349] Electrificarea a 8 sectii de circulatie ale sistemului feroviar din Romania - SRCF Craiova elaborare Studiu de Fezabilitate – 2 loturi

Data publicare: 02.11.2023

CLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire se desfasoara sub incidenta prezentei clauze suspensive, in sensul ca semnarea contractului/contractelor de prestari se va face numai dupa asigurarea sursei de finantare.

Serviciul care se va achiziţiona constă în elaborarea studiului de fezabilitate pentru:

Lot 1 Bucuresti (Chitila) - Titu-Pitesti-Slatina-Craiova km 95+000/250+052 intre statiile Titu – Craiova

Lot 2 Ramnicu Valcea - Podu Olt km 292+015/367+577 intre statiile Ramnicu Valcea - Turnu Rosu

Valoarea totala estimata: 19.255.300 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 07.12.2023



La lotul 1 cred că e o greșeală. Km 95 este la Călinești, la limita între regionale, detalii pe pagina anterioară.

tom_sawyer

[CN1060828] ,,Electrificarea a 8 sectii de circulatie ale sistemului feroviar din Romania- Lot SRCF Iasi Electrificare linie CF Tecuci Nord- Barlad-Vaslui-Iasi (Nicolina)"-elaborare Studiu de fezabilitate

Data publicare: 19.10.2023

Valoarea totala estimata: 14.000.000 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 27.11.2023

tom_sawyer

[CN1060894] Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani - Frontieră" – Etapa 1, Electrificare

Data publicare: 20.10.2023

În ETAPA 1 sunt prevăzute lucrări de electrificare a liniei de cale normală pe o lungime de 30,313 km, între cap Y Dărmănești (km 458+179) – cap Y Vicșani (km 488+492), lucrări la liniile CF, lucrări la podul de la km 0+522 din stația Dornești și se vor reloca/subtraversa utilitățile care interferează cu proiectul de electrificare.

CLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire se desfașoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii.

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 167.017.787,67  si 183.719.566,44  Moneda: RON

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 04.12.2023

tom_sawyer

[CN1061562] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții: Electrificarea a 8 secții de circulație ale sistemului feroviar din România – SRCF Cluj:
Lot 1: Arad - Oradea pe linia 328, pe intervalul Boiu Bihor (limita SRCF Cluj km 68+000) – Oradea;
Lot 2: Oradea – Carei – Satu Mare, pe linia 400;
Lot 3: Satu Mare – Baia Mare – Jibou - Dej, pe liniile 401 si 412"


Data publicare: 08.11.2023
Autoritate contractanta: C.N.C.F. ,,C.F.R." S.A. - SUCURSALA REGIONALĂ C.F. CLUJ - UNITATE OPERAȚIONALĂ

Valoarea totala estimata: 39.035.000 Moneda: RON

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 19.12.2023

tom_sawyer

#274
Planurile ambițioase ale Bruxelles-ului privind extinderea transportului feroviar în întreaga Europă și de taxare sporită a transportului rutier par a fi confirmate de realități doar în ultimii 4-5 ani. Un studiu recent ce ia în calcul evoluțiile ultimului sfert de secol  arată avansul major luat de infrastructura rutieră de transport în majoritatea țărilor europene. Semne timide de creștere sunt observabile în privința liniilor de mare viteză, însă și aici apare un fenomen îngrijorător, și anume închiderea liniilor regionale.





Articol apărut în revista Railway PRO – Octombrie
via https://clubferoviar.ro/dezechilibre-majore-la-finantarea-infrastructurilor-de-transport-europene/

misiekwas

^adevarat, dar detalii sunt si importante. Dinamica in mai multe tarii s-a schimbat totusi (tin minte ca de ex. in Polonia in aprilie 2000 au inchis dintr-un pix peste 1000 km de CF, dar multe dintre acestea au fost repuse in functiune sau sunt planificate). In plus, pe perioada 1995-2018 investitii in rutier nu sunt surprinzatoare pentru Europa Estica, care aveau relativ ok sistem de cf,, dar foarte subdezvoltat rutier. Ceea ce e foarte ingrijorator este ridicola diferenta intre  feroviar si rutier in Romania si faptul ca are departe cel mai scazut nivel de investitii pe CF din Europa (exceptia fiind Irlanda, dar sa fim seriosi).


rio tinto

Eu acum am realizat ca in Romania, cale ferata electrificata pana la granita exista doar intr-un singur punct. Unul singur: Curtici.
Bulgaria are 5 asemenea puncte.

Sursa: https://www.openrailwaymap.org/

denis2001

@rio tinto
Mai exista si la Golenti-Vidin electrificat, doar ca nu continua spre Craiova, iar cat de curand si Episcopia Bihor-Biharkeresztes.
Din cate stiu Bulgaria are 3 asemenea puncte, dupa cum urmeaza: Vidin-Golenti cu Romania, Kalotina-Dimitrovgrad cu Serbia si Svilengrad-Kapikule cu Turcia.

pasadia

Pe harta openrailway sunt marcate toate aceste elemente mentionate de tine. Bulgarii au acele puncte legate la intreaga retea, noi degeaba avem electrificarea de la Golenti daca nu e legata la reteaua principala.

tom_sawyer

Toate licitațiile pentru SF-uri de electrificare de mai sus au fost anulate.

tom_sawyer

Au reluat licitația pentru SF electrificare Tecuci-Bârlad-Vaslui-Iași, ca să o anuleze după 2 săptămâni:

http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100174158

Konter

Comisia Europeană sprijină proiectele de mobilitate militară cu 807 milioane de euro. Comisia Europeană va finanța 38 de proiecte suplimentare de mobilitate militară pentru a sprijini transportul de trupe și echipamente de-a lungul rețelei transeuropene de transport (TEN-T), potrivit unui comunicat de presă al Bruxelles-ului de zilele trecute.
Cu un buget de 807 milioane de euro, aceste proiecte vor moderniza infrastructura de transport cheie din UE, astfel încât să aibă o dublă utilizare – atât pentru transportul civil, cât și pentru cel de apărare. Aceasta a fost cea de-a treia și ultima cerere de propuneri privind mobilitatea militară în cadrul CEF Transport 2021-2027. În total, Comisia sprijină 95 de proiecte de mobilitate militară cu 1,74 miliarde EUR.
În conformitate cu Planul de acțiune privind mobilitatea militară 2.0, proiectele vor sprijini statele membre și partenerii să dezvolte o rețea de mobilitate militară bine conectată și sigură. Printre exemple se numără construcția și modernizarea infrastructurii feroviare în Danemarca, Germania, Franța, Italia, Letonia, Ungaria, Țările de Jos, Polonia, Finlanda și Suedia. Proiectele vor îmbunătăți infrastructura cu dublă utilizare în porturile maritime din Belgia și Suedia, în aeroporturile din Letonia și Lituania și în căile navigabile interioare din Franța.

Dincolo de festivismul comunicatului Comisiei Europene există nemulțumiri la nivelul statelor, România fiind unul dintre acestea. Surse oficiale din cadrul Ministerului Transporturilor au indicat posibilitatea ca România să se opună la vot acestei liste de proiecte. ,,Avem cea mai mare frontieră cu Ucraina din Uniunea Europeană și ni s-au aprobat proiecte de 0,5% din valoarea totală în timp ce Poloniei i s-au aprobat proiecte însumând câteva zeci de puncte procentuale. Situația este cu atât mai de neînțeles cu cât comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, vine din partea României, și-au exprimat nemulțumirea oficiali autohtoni", au spus acestea.

https://clubferoviar.ro/romania-un-singur-proiect-de-mobilitate-militara-aprobat-de-comisia-europeana/

Sorinus

Măcar conexiunea bazei MK cu rețeaua sa o facă mai ok, sunt câțiva km. Și chiar era pe topic.

Konter

Bani au existat intotdeauna pentru modernizarea retelei feroviare, iar Romania nu a avut niciodata atat de multe fonduri la dispozitie pentru infrastructura de transport cum are in prezent, a declarat comisarul european pentru transporturi Adina Valean, citata de Agerpres. Ea a apreciat ca "lucrurile au mers mai incet sau in cerc" si a cerut determinare din partea autoritatilor romane.
Obligatia statelor membre de a-si moderniza reteaua feroviara este prevazuta in legislatia privind infrastructura europeana, asa-numita TEN-T (Reteaua transeuropeana de transport), un proiect al Uniunii Europene care prevede crearea unei retele complete de transport auto, feroviar si naval.
"Romania are o retea mare, extinsa, lucrarile sunt costisitoare si dureaza. Noi avem trei tipuri de infrastructura in aceasta retea europeana - in primul rand reteaua principala, a carei definitivare este o obligatie pentru toate tarile Uniunii Europene pana in 2030 - anumite standarde de viteza, de semnalizare automata, electrificare s.a.m.d. Asta e reteaua principala. Avem o retea principala intermediara care are un termen de realizare in 2040 si, desigur, reteaua extinsa, care presupune tot restul liniilor secundare, care au ca termen de realizare 2050. Acum, Romania are in reteaua ei feroviara toate aceste trei tipuri si atunci noi trebuie sa vedem care sunt principalele axe", a explicat  Adina Valean.
Ea sustine ca "lucrari s-au facut si bani s-au tras de-a lungul timpului", dar ca au existat si pierderi de fonduri, cum s-a intamplat in cazul celor 300 de milioane de euro pentru tronsonul Brasov-Sighisoara. "Bani au fost intotdeauna. Dar, sa spunem ca lucrurile au mers mai incet sau putin in cerc", a afirmat inaltul oficial UE.
Ea a adaugat ca "pentru calea ferata sunt bani prevazuti in Planul National de Redresare si Rezilienta, sunt bani din fondurile de coeziune, sunt bani din mecanismul de interconectare european. Romania are acces la toate si cred ca in ultimii ani, cu toate aceste noi proiecte, Romania n-a avut niciodata atat de multe fonduri europene pentru infrastructura de transport cum are acum la dispozitie. Totul este sa fie folositi banii".
Romania si Bulgaria ar putea fi ajutate in acest sens de task-force-ul Comisiei Europene, o echipa de consultanta pe care Comisia Europeana o plateste pentru a oferi consiliere celor doua tari in intocmirea de proiecte de calitate.
"Daca un proiect care a obtinut finantare merge un pic mai prost, din varii motive - constructor, aprobari de mediu, lucruri care se intampla in teren -, atunci ele trebuie semnalizate foarte repede, pentru ca, cu ajutorul Comisiei, banii se pot muta, refaza, ca nici sa nu-i pierzi, si nici proiectul sa nu ramana asa in intelenire. Deci sunt create absolut toate conditiile sa mergem bine cu investitiile in infrastructura (...)", a spus Adina Valean.
In ceea priveste constructia de cai ferate rapide, Comisia Europeana are un proiect ca toate capitalele tarilor membre sa aiba legaturi feroviare rapide pana in 2040.
"Acum, ce inseamna asta? De pilda, in cazul Romaniei, cand am finantat tunelul de la Predeal-Brasov, am zis, nu trebuie facut un tunel scurt si in panta, pentru ca nu ne va servi pentru viitoarea linie de cale ferata rapida Budapesta-Bucuresti. Eu am nevoie acolo sa prevad deja in infrastructura pe care o construiesc acum sectoare esentiale, si mai ales cele greu de realizat si scumpe, cum ar fi un tunel de cale ferata, deja in standarde, in specificatii tehnice, care sa-mi creeze deja infrastructura, partial pentru calea de mare viteza", a explicat comisarul european pentru transporturi.
Adina Valean a mai afirmat ca "se lucreaza pe toate tronsoanele" in modernizarea infrastructurii feroviare din Romania si ca "pana la urma trebuie determinare si folosirea banilor pe care-i avem, pentru ca bani avem".

https://www.agendaconstructiilor.ro/files/infrastructura/valean-proiect-european-de-legaturi-feroviare-rapide-intre-capitale-pana-in-2040.html