Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

VIDEO: Prim contact cu noul Volkswagen Touareg. Mașina se lansează în vară în România

Cea de-a treia generație Volkswagen Touareg a fost dezvăluită, iar publicul poate vedea mașina, în premieră, concomitent, la Salonul Auto de la Beijing și la Salonul Internațional Auto de la București (SIAB), aceasta fiind una dintre marile premiere ale evenimentului din România. Mașina va fi începe să fie comercializată în vara acestui an și rivalizează pe piață cu modele precum Ford Edge, Kia Sorento și Hyundai Santa Fe, însă prin tehnologiile disponibile și motorizări se sitează peste toate acestea, fiind în același timp și o alternativă interesantă la toate SUV-urile premium din segment: BMW X5, Audi Q7, Range Rover Sport, Mercedes-Benz GLE. Am pregătit pentru voi o prezentare video detaliată, realizată la Hamburg, la o conferință în avanpremieră pentru presă.



0-100/Hotnews

voicul

E un test la un Duster nou. Nimic nou, dar mi-a comfirmat parerea: nu prea ai ce sa ii reprosezi.
O priza i-ar mai trebuie (sa fie electrica) si eu as da comanda.


Liviu M

Quote from: voicul on April 02, 2018, 11:10:10 AM
nu prea ai ce sa ii reprosezi.
Ultima data cand m-am uitat n-avea combinatia motor pe benzina cu cutie automata.

voicul

DESIGUR ... piata din RO cu cele pana la 100k masini noi vandute pe an a dat lovitura de gratie motorului diesel!

Totusi mi se pare interesanta tendinta: 53% din masinile noi pe benzina, 75% din SH-uri diesel.

A ajuns motorul DIESEL la capătul vieţii? Vânzările de maşini de oraş cu motoare pe benzină au ,,explodat" la început de 2018
Topul pe mărci este condus de Dacia, cu 4.943 unităţi, urmată de Volkswagen, cu 1.933 unităţi şi Ford cu 1.910 unităţi.
Anunţul că tot mai multe oraşe şi state vest-europene se pregătesc să interzică motorizările diesel în viitor, alături de schimbarea strategiilor mai multor con­struc­tori auto au determinat ca maşinile cu propulsoare pe benzină să-şi găsească tot mai mulţi clienţi, scrie ZF.ro.

Potrivit datelor Asociaţiei Pro­du­cătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), maşinile de clasă mini au în­registrat o creştere de 131%, în timp ce în funcţie de tipul de combustibil, ponderea autoturismelor cu motoare pe benzină continuă să crească, ajungând să deţină după primele două luni din 2018  52,5% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o avea în aceeaşi perioadă a lui 2017, când procentul era la 43,6%.

https://www.money.ro/a-ajuns-motorul-diesel-la-capatul-vietii-vanzarile-de-masini-de-oras-cu-motoare-pe-benzina-au-explodat-la-inceput-de-2018/

TibiV

Quote from: voicul on April 02, 2018, 10:39:15 PM
Totusi mi se pare interesanta tendinta: 53% din masinile noi pe benzina, 75% din SH-uri diesel.
Sa nu uitam ca 80% din SH-uri vin din Germania...
Eu sunt convins ca nemtii sunt atat de speriati de noile reglementari incat pur si simplu au scazut foarte mult pretul masinilor Diesel, doar ca sa scape de ele...
Imi pare rau ca nu stiu germana, dar sunt convins ca in Germania au aparut articole pe tema asta.

Eu am vorbit cu un cumparator recent de "SH nemtesc", si spunea ca aceeasi masina (model, an de fabricatie) l-ar fi costat cu 1200 de euro mai mult  in varianta "pe benzina". (Recunosc, nu mai stiu marca/anul).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

TibiV, mobile.de are interfata in limba romana. Poti sa iti faci propriul studiu de piata :)
Cont (aproape) inactiv.

voicul

#441
Pana in 10.000 eur, cutie automata, din 2003 cu pana in 200.000 km, peste 118cp, orice tip de autoturism :
Benzina - 4475
Diesel - 5642

Oare nemtii vor sa scape de diesel?  :)
Si romanii sa le cumpere?  :D
Dragoste la primul NOx.

perfidus

^ Nu neaparat.
Este mitul fals al mașinii diesel cu motorul care merge mai putin turat, mai robust și care astfel dureaza "mult mai mult" - valabil poate doar daca faci jumatatea de milion de km in 10 ani si castigi bani din asta.
Si mai este acel principiu care spune ca oamenii pot fi păcăliți ușor dar recunosc mult mai greu faptul ca au fost pacaliti, in cazul acesta cu consumurile mai mici care se vad la pompa fără sa li se spună despre adevăratele neajunsuri din spate - piese și întreținere mult mai scumpe la diesel, afaceri Dieselgate si emisii nocive.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

ghrt

Să nu uităm că demonizarea Diesel-ului se produce pe fondul descoperirii că NOx-ul e mai rău pt sănătate decât CO2-ul pentru atmosferă. El ca motor e mai eficient decât un benzinar, ţinând cont şi de întreţinere, motiv pentru care se utilizează pe o gamă foarte largă de echipamente.

După ce electricele vor fi puse la punct vor fi demonizate benzinarele şi tot aşa.
Cont (aproape) inactiv.

Liviu M

#444
Quote from: perfidus on April 03, 2018, 11:48:07 AM
piese și întreținere mult mai scumpe la diesel,
Ai experiente proprii, sau vorbesti din auzite?
Nu de alta, da' la dizelul meu n-am schimbat nici o piesa "de dizel", am schimbat franele si pe la clima cate ceva. Probabil ca as fi schimbat si la benzina cam la fel.
Intretinerea - revizii anuale/20.000 km.
Stiu benzinare cu revizii mai dese - 1 an/15.000 km. 
Schimbat cureaua de distributie la 10 ani/240.000 km.

Quote from: perfidus on April 03, 2018, 11:48:07 AM
emisii nocive.
Am citit niste zvoniri conform carora la capitolul NOx particule nici benzinarele turbo nu stau mult mai bine ca dieselele.

kitsune

#445
O comparatie a emisiilor diesel vs benzina

Particule = cancer

De fapt, pe acelasi site se gasesc informatii despre principalii  poluanti ai aerului
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

perfidus

^Da, am experiente proprii. Discuri de ambreiaj duse la 90k km, volante cu masa dubla de trei ori mai scumpe, turbo schimbate la 150k.km (masina luata de noua). Apoi - bujii incandescente, filtre de motorina de 3-4 ori mai scumpe ca la benzina, schimb de uleiuri 7 litri in loc de 4, etc. Nu as vrea sa pornim si aici vesnica dezbatere. Evident conteaza si marca, unele stau mai bine cu intretinerea altele mai rau. Daca la tine e asa cum spui, considera-te norocos pana acum.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Liviu M


dr4qul4

Studiile se fac dupa cum sunt interesele.
Realitatea e ca atunci cand ai in fata o masina de 10 ani+ simti imediat daca e diesel sau benzina. Nu stiu care e mai nociv, dar cu siguranta benzina e mai suportabila.
Iar la benzina ii poti pune GPL si ala e mult mai curat. Imaginati-va doar ce ar insemna ca taxiurile din Bucuresti sa fie diesel  :doh:

PS. de 10 ani conduc doar diesel. Dar sunt eco-friendly. Am plantat 3 pomi anul trecut  :D
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

kitsune

Da, studiile difera. Dar un alt aspect nu il ia nimeni in calcul (sau cel putin nu mainstream media): câtă energie se consuma pentru producerea uni litru de benzina, motorina, gaz, etc. De fapt ar trebui totul exprimat in kw, câți kw se consumă pentru producerea unui kw echivalent in benzina, motorina, hidrogen, gaz, electricitate, "well to tank". Si abia atunci aflăm adevărata poluare. O comparație intre o masina cu motor cu ardere interna si una electrica sau pe hidrogen se poate face doar asa. Motorina nu se teleporteaza in rezervor, se consuma resurse imense pentru extractie, transport, rafinare, etc. Gazul e mai simplu (CNG, nu LPG). Si tot asa.
Personal cred ca a "găuri" un catalizator sau un filtru de particule (pentru că e prea scump de schimbat) este o crimă. Si totusi piata abundă de "specialisti" care ofera serviciul asta
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence