TR71 "Ister" Brăila-Slobozia-Chiciu

Started by RaduG, May 23, 2021, 11:49:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paullie

Mda E si asta cu natura un factor. Nu ma gândisem.

tom_sawyer

#391
Un proiect adiacent drumului transregio:

Memoriu de prezentare varianta ocolitoare [Slobozia] nord
By APM Ialomiţa 30/04/2024


Valoarea investiției este de aproximativ 42,514,022.63 lei cu TVA

Necesitatea şi oportunitatea înfiinţări aceste noi structurii rutiere este justificată prin avantajele imediate şi majore pe care le va avea: fluidizarea traficului urban şi creşterea vitezei de transport prin devierea traficului de tranzit, reducerea consumului de carburant, degrevarea străzilor şi a tronsonului DN2C si DN 21, din interiorul oraşului Slobozia, reducerea aglomerației urbane şi a accidentelor.
Având în vedere faptul că drumurile DN2C si DN21 sunt deschise traficului naţional, iar intensitatea traficului este în continuă creştere şi datorită faptului că drumurile fac legătura între trei mari municipii Buzau, Brăila şi Călăraşi, dar şi cu autostrada A2, se impune realizarea unui studiu de fezabilitate ce va avea ca scop principal studierea realizării variantei ocolitoare a oraşului Slobozia, în partea de nord.

Proiectul analizat propune realizarea unei centuri ocolitoare, în nordul municipiului Slobozia, pe o lungime totală de aproximativ 4,204 km.
Terenurile pe care se vor executa lucrările analizate în cadrul prezentului memoriu, sunt în extravilan și intravilanul localității, în domeniul privat al municipiului Slobozia, cu folosința actuală de teren agricol.

Proiectul are ca scop realizarea unei variante ocolitoare a Municipiului Slobozia prin nordul acesteia, conectând DN2C în zona de Nord-Vest la pozitia km 79+450, cu DN21 in Nord-Est la pozitia km 87+680, cu o lungime L=4204m. Ambele intersectii cu drumurile mentionate se realizeaza prin intermediul unor intersectii giratoare iar traseul se va desfasura preponderent în zona drumului de exploatare existent si parallel cu un canal ANIF existent, pe zone neconstruite.

Traseul in plan, este realizat in conformitate cu normativul pentru lucrari de drum – STAS 863/85, viteza de proiectare fiind de 90 km/h.
Traseul in plan, se desprinde din DN 2C, la km 79+540, printr-o intersectie giratorie, cu asigurarea unui viraj direct de dreapta din Centura nou poiectata pe DN 2C, spre Amara.
La km 2+380, traseul in plan intersecteaza drumul comunal DC 5. Intersectia este realizata sub foma de giratie intrucata volumul de trafic de pe drumul comunal DC53 impune acest tip de intersectie.
Traseul variantei de ocolire se termina tot cu o intersectie giratorie, la km 87+680 pe DN 21 (E584). Aceasra este amenajata cu un viraj direct de dreapta dinspre Slobozia Noua.
Mentionam faptul ca giratiile au razele interioare de 11.00m, latimea caii inelare de 7.00m, iar accesele de intrare si iesire din giratii fiind realizate in conformitate cu ,,Normativ pentru amenajarea intersectiilor la nivel pe drumuri publice – AND 600/2010"'

Profil transversal tip pentru centura ocolitoare:
•Platformă minima de 10,70 m;
•Parte carosabilă de 7,00 m;
•Acostamente de 1.85 m din care 2 x 0,5 m benzi de încadrare (cu un sistem rutier echivalent cu cel al partii carosabile);
La aceasta, se mai adauga fasia destinata amplasarii parapetelor, cu lăţimea de 0,75 m fiecare, 2 x 0,75 m = 1,50 m si latimea destinata rigolelor de acostament de 0,60m, 2X0,60m = 1,20m, rezultand o platforma totala minima de 10,70m;