Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cezar-mario2012

Din Bulgaria: A2 Hemus lot Boaza - Dermantsi


pentium10

Ungaria a definitivat o parte din traseul M8, care va lega de la Vest (M7-M6-M5) spre est.

Vin cu prima harta: M8 intre M7-M5, partea din stanga va fi construit prima oara.



Asta e traseul definitivat, DX cu 110km/h



Chiar daca se va da in trafic in 2023+ acest tronson doar intre M7-M6, va ajuta M0, chiar si fara bucata M6-M5 pentru ca exista DN-ul 52 in stare buna, si fara prea multe parti lente.



timpul actual de parcurs este: 120 de minute vs 97 minute.
Si cea mai lenta portiune este intre M7-M6, si o data cu aceasta deschidere prin M0 va dura mai mult si numarul de km vor fi mai multi.

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

bogdymol

Pun cateva poze aleatorii de pe drumul ce l-am facut saptamana asta prin Serbia:

In apropiere de Belgrad, venind dinspre Croatia:





Pe centura Belgrad, unde se termina bucata actuala de autostrada:



Se lucra la extinderea centurii Belgrad la nivel de autostrada pe toata lungimea:



Constructor chinez:



Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

Mai spre sud am intalnit un microbus insotit de 5 masini de politie maghiare si una sarba. Ma intreb ce transporta:





In apropiere de Nis:



Lucrari major de stabilizare a versantului:



Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

Urmatoarele poze sunt in directia opusa, conducand spre nord:







In apropiere de Nis:



In poza urmatore e mai greu sa iti dai seama ce am fotografiat, asa ca pun o scurta explicatie: pe autostrada A1 s-a construit recent, in ambele directii, o parcare noua speciala pentru incarcarea vehiculelor electrice. Am observat o singura statie de incarcare in fiecare directie, dar in afara de asta nu exista nici un alt serviciu in aceasta parcare (nu toaleta, magazin sau altceva). Daca esti in tranzit si vrei sa iti incarci aici masina, trebuie sa stai in masina in timp ce se incarca pentru ca nu ai acces la nici un alt tip de serviciu. Culmea e ca doar 1 km mai incolo era o parcare adevarata, cu benzinarie si magazin de unde ai fi putut teoretic sa iti cumperi ceva de mancat sau baut cat timp se incarca masina.

Oare de ce au construit-o asa? Era vorba de un proiect similar si la noi, de realizat statii de incarcare pentru masinile electrice pe autostrazi. Sper sa le puna in parcarile existente, unde se vor construi (sper) si zone de servicii corespunzatoare.

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bgd77

Probabil transportau vaccin.

Iar legat de parcarea care avea numai statia de incarcat, poate e mai bine initial sa fie asa, ca sa nu te trezesti ca locul de incarcare e ocupat de o masina pe benzina, sau de cineva care deja a terminat de incarcat si nu l-a eliberat fiindca e la cumparaturi/masa. Dar cred ca cu timpul se vor adauga si servicii in parcarile acestea.

pasadia

Sau imigranți. Se asigura ungurii că sunt duși cat mai departe. Vaccinul nu vad de ar fi însoțit de poliția maghiara.

Eu am alta dilema - de ce ai preferat pe centura și nu prin oraș - waze-ul indica că e mai scurt că timp, chit că centura nu e încă autostrada pe întrega lungime?
Și mai am o dilemă - de ce direcția spre Cacak apare pe fond alb? Parca au deschis A2 și e legătură continua pe autostrada.

bogdymol

Imigranti nu cred ca transportau, ca era duba de marfa, nu de pasageri. Nici vaccin, pentru ca nu era duba refrigerata, si nici nu avea ce sa caute atatea masini de politie maghiare pe acolo, daca era vaccin era suficient sa le insoteasca doar sarbii.

Legat de traseu, la dus am mers pe centura si la intors prin oras, ca sa mai schimb peisajul. Din acelasi motiv am ales si traseul diferit din Austria (de acolo am plecat si acolo m-am intors): la dus pe la Maribor (Slovenia) si prin Croatia, iar la intors prin Ungaria. A fost mai rapid prin Slovenia/Croatia pentru ca erau goale autostrazile lor, iar la vama nu am stat absolut deloc, dar mai scump (vigneta 15 Euro in Slovenia si taxa pe km prin Croatia).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

Vecinii maghiari au cam terminat cu autostrazile, asa ca acuma incep sa isi umple tara de drumuri expres. Pentru varianta mare click pe poza apoi "Load full resolution" (apare in mijlocul hartii).

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Kamov

Sincer cand ma uit la harta asta, nici nu stiu ce sentimente ma incearca. Efectiv mi se pare borderline utopic ce infrastructura isi fac comparativ cu ce facem noi.
De exemplu vei putea ajunge de la Oradea la Kecskemet pe 3 drumuri rapide (cu conditia sa facem si noi A11).
Nu inteleg cum se justifica unele dintre ele si ma intreb daca vor reusi sa le si intretina.
Am fost de cateva ori pe M85/M86 de la Gyor spre Szombathely si nu era nimeni pe drum.

voicul

Si Portugalia a cam facut la fel: adica o gramada de A si DX pe banii UE.
Acum ca sunt facute e si ceva trafic, dar nu sa justifice investitiile.

O mica parte se justifica prin: unele mai trebuie facute ca trebuie facute, nu ca e rentabil economic in urmatorii 5 - 10 ani.

hvm

^^
Asa e si normal. De ce sa fie tot traficul pe centura Budapestei? il muta si pe alte zone, ca pe Centura Budapestei sa mai aiba o gura de oxigen.

Am ajuns sa o aud si pe asta. se plange lumea ca sunt prea multe autostrazi si prea multe optiuni. ... E ingrijorator.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Kamov

Lumea se plange ca ei sunt la un alt nivel in timp ce noi murim de gat cu SF-uri prost facute / refacute, contracte anulate, constructori in faliment, masterplanuri modificate de 100 de ori. Nu era vorba nici o clipa de "sa moara capra vecinului", chiar din contra, fiind din Cluj am mai mari sanse sa le folosesc pe ale lor.

Oare se gaseste o harta cu MZA-urile lor?

cezar-mario2012

De prin Bulgaria:

1. A3 Struma lot 3.2.2 Tunel Zheleznitsa - Simitli



2. A2 Hemus lot 4 Plevna - Letnitsa




ocume

@bogdymol: Ne poti spune ce planuri au austriecii pentru urmatorii 5-10 ani in materie de autostrazi si drumuri rapide? Ai cumva o harta actualizata cu planurile lor (ceva cum ai pus mai sus de la unguri)? Mai conecteaza cumva intre ele A1 si A4 la Viena sau ramane tot numai prin A21 si S1?