[BH] Poduri si pasaje in Oradea

Started by Jack, October 30, 2017, 10:21:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lospolloshermanos

Avand in vedere ca majoritatea din oras locuiesc in blocurile construite in perioada comunista care nu au parcare la subsol, iar ca si exemplu in zona mea, un bloc are aproximativ 50 de apartamente (de 1 camera fiecare) si in jurul meu mai sunt inca 3-4 blocuri asa + celelalte blocuri cu mai multe camere (adica familii), fizic ii imposibil sa creezi suficiente locuri de parcare in stadiul actual (adica fara sa darami blocuri ca sa faci o parcare etajata in locul ei).
Cea mai buna solutie ar fi un transportul in comun care poate sa dovedeasca ca ii mai rapid si mai ieftin vs masina. Un exemplu la care ma gandesc ar fi New York-ul (stiu ca compar mere vs. pere): acolo traficul ii infernal si ii mult mai rapid si mai ieftin sa mergi cu metroul.
Iar pe langa transport in comun ar fi pistele de biciclete, dar facute cu cap, sa fie mai multe in oras ca sa pot ajunge din punctul A in punctul B fara intreruperi ca sa fiu nevoit sa ma duc pe trotuar sau pe sosele periculoase pentru biciclisti (bd. Decebal de exemplu). In Oxnard (California) am intalnit piste de biciclete aproape peste tot unde exista si sosea pentru masini - inclusiv piste de biciclete "pe mijlocul drumului" pentru viraj la stanga in intersectii mari.

Deci da, ar fi bine ca Primaria sa investeasca mai mult si din acest punct de vedere.

lospolloshermanos

Revenind la subiectul pasajului:

Stie cineva cine/cum se actualizeaza harta pe Google Maps? Si in general cam in cat timp se actualizeaza?

ovidiu.caba

Problema e ca, in Romania, nu poti fara masina si nu se va putea multi ani de acum incolo. Ne apropiem de jumatate de secol trecuti de la Revolutie si lucrurile s-au inrautatit. Va mai trece probabil jumatate de secol sau poate chiar mai mult pana cand vom avea standarde comparabile cu ce exista azi in Vest in materie de transport public interurban. Plata parcarilor ar ajuta la finantarea altor parcari etajate sau la sol.

voicul

#123
Quote from: ovidiu.caba on January 03, 2024, 11:01:52 PMProblema e ca, in Romania, nu poti fara masina si nu se va putea multi ani de acum incolo.

... daca esti taximetrist sau faci livarari.
In rest se poate foarte bine si fara masina, cel putin in orasele mari/garantez pentru Bucuresti. Eu dau pe an la Bolt, Uber si STB (si nu am abonament) cam cat dadeam pe RCA si impozit la masina. Pune benzina + service + reparatii + depreciere + loc de parcare (e 660 ron in B!) + parcari din centru la PMB sau la baieti + posibil o amenda ... si realizezi ca e masina pentru multi e un mod de a arata lux si opoluenta sau "ca toti au si nu se poate fara".
Acum e corect ca multi si-au luat casa la 20 de km de oras, ca e mai ieftin si surpriza dupa ... chiar sunt 20 + 20 de km de mers. Nimeni nu s-ar fi asteptat la asta, drept urmare cum se poate fara masina? (si in cazurile astea chiar nu se poate).

Nu zic ca se poate aplica la toti metoda mea de transport, dar e clar ca se poate si fara masina pentru 30% din proprietari ... fara eforturi prea mari. Dar schimbarea e grea si nu prea se face, de asta pare greu fara masina.

Si apropo de "fara masina nu se poate" - STB are +17% la numarul de abonamente pe anul trecut si, dupa multe achizitii, are o flota care arata bine.

cristi767

Eu cred că soluția optimă este o combinație între STB/Metrou (sau OTL) și mașină proprie, în funcție de nevoile fiecăruia. Eu încerc să folosesc cât mai mult alternativa la mașina proprie, inclusiv Uber/Bolt. Nu am stresul (și costul) parcării și la bani nu simt că ies cu mult mai rău într-o zi obișnuită.

cristi767

Quote from: CapitanulPtk on January 01, 2024, 04:21:48 PMSalutare si La multi ani! Imi pare rau daca stric bucuria oradenilor, dar genul acestea de lucrari reprezinta totusi solutia pentru traficul din oras? Nu doar muti traficul in alte intersectii? Majoritatea oraselor din vest si-au schimbat viziunea prin a incerca sa scoata cat mai multe masini de pe sosele... Tot ce vad aici este o invitatie in a alege mereu masina ca mijloc de transport, dar inteleg ca suntem in continuare atasati de masini si nu gandim ca tramvaiul/autobuzele reprezinta o solutie.

Totuși, Oradea a investit masiv și în a scoate traficul din oraș (centura), a extins linia de tramvai și are în plan alte extinderi. Mi se pare că, atâta timp cât ai un echilibru între soluții, îți poți permite și o astfel de investiție. Până la urmă e făcută să încurajeze o axă de deplasare (cartier Nufărul - Gara Centrală - prioritizat fiind chiar tramvaiul pe această rută), dar pe o parte din restul de axe nu rezolvă problema ci doar mută conflictele de trafic. Exceptând axa respectivă, nu ai de ce să iei mașina mai ușor, după inaugararea pasajelor, dacă nu o luai oricum înainte.

ovidiu.caba

@voicul , ai dreptate: se poate trai in Romania fara masina. Si plusez: se poate trai si fara masina, si fara Bolt, si fara STB. Se poate trai in mijlocul padurii/naturii, in satele izolate de lume, si sa stai acolo toata viata. Dar ca daca citesti mai atent comentariul meu explicam si de ce nu se poate trai in Romania fara masina: din cauza transportului interurban de foarte slaba calitate.

voicul

#127
Zic ca plusezi degeaba.
Dupa cum am zis: cine a ales sa stati interurban? Sau ce e interurban asa cool de ai nevoie de masina sa mergi pe acolo des?
Ca toti de la pasajul Basarab:
- Booosss! E zgomot mare de cand cu pasajul!
Da s-a mutat cineva inainte sau dupa ce l-au facut? Nu prea cred. Atunci sufera zgomotul (daca nu faci nimic pentru binele tau).
Si evident reversul - stai la tara ... cine are liniste si gradina (nu ciment) in fata ferestrei?

Mai mult tocmai la tara ai nevoie de masina, nu in oras.
Mai e un aspect: e si vina primarului cu transportul in comun(a). In B, e cam bine asigurat si chiar si pe langa B. E si transport noaptea (pierdere totala de bani si blat probabil la 99.5% - dar este din 30 in 30 de minute).

Mai dau un exemplu: multi de la Oradea s-au mutat in Ungaria ca e mai ieftin cu taxele, dar surpriza nu se asteptau sa stea zilnic in vama si se mai si plang ca e trafic prin oras.
Serios?

Dar plusez eu: pentru ca timpul meu costa, acesta trebuie remunerat. Drept urmare fa o donatie la API (as zice un minim de vreo 500 de lei - e foarte probabil sa ii recuperezi pe toti si sa iesi pe profit, dar nu o sa judec - zic ca orice ajutor e bun) si eu o sa ii invata pe cei care "nu pot fara masina" (ca o sa scriu pentru toti) cum sa isi reduca pana la 80% din drumurile cu masina SI (deci nu doar ca o sa faca economii la carburant si timp) DAR foarte probabil o sa castige bani ca nu dau bani pe drumuri aiurea cu masina si nu pierd timpul!
Ajutorul va fi util pentru cei care stau in orasele (mai) mari.
Imi trimite Ionut un PM ca s-a facut plata si ma apuc sa ajut.
Poate sa se bage oricine la treaba asta. Daca Ionut zice ca s-au facut niste donatii surpriza, eu ma apuc sa ajut.
Sau poate castig eu un ban definitiv ... si aia e.

Concluzia e simpla: se poate lejer fara masina, daca se vrea - cel putin in orasele mari, unde se sta si cel mai mult in trafic.
Daca vreti sa va plangeti ca stati in trafic ... nu cred ca traficul e problema ci plansul e boala.

ovidiu.caba

"Concluzia e simpla: se poate lejer fara masina, daca se vrea - cel putin in orasele mari" - pai eu vorbesc de Romania, nu de urban; daca locuiesti in oras tot ai treaba interurban suficient de des incat viata fara masina sa fie un calvar; sau nu ai? si vorbesc la general, vorbesc despre cei 90% dintre romani care mai au parinti si bunici in alt oras, care au copii de dus la gradinita, cei care fac sport si nu se pot intoarce transpirati cu mijloacele de transport in comun acasa samd.

In fine, e clar ca nu ajungem nicaieri [eu vorbesc despre nevoia de masina din pricina nevoii de calatorie interurban, tu vorebesti de lipsa de nevoie intraruban (cu care sunt de acord oricum si nu e ceea ce discut eu aici)], asa ca agree to disagree.

voicul

Intradevar la interurban si ma refer aici la peste 50 de km, o masina nu ar strica, dar nu e necesara.
Eu am mers cu autocarul de mai multe ori pana in Bulgaria - si inchiriate si publice.

Deci interurban ajuta o masina (care poate sa fie si inchiriata).
In rest la sali ... eu stiu ca au dusuri si nu faci mai mult sport daca alegi sala de la 10km distanta de casa ta, .vs cea dintr-o arie de 500 de m (deci sa mergi pe jos - adica sa faci si mai mult sport).
Copii ... DA e comod sa ii duci cu masina, dar eu imi aduc aminte ca toti de varsta mea au mers pe jos (bine cu parintii/bunicii). Inca nu am murit, mai ales ca mergeam la gradinita/scolile de langa casa ... nu la cele din alte orase.

Si cu frecatul aiurea pana pe VP sa zicem (interurban deci): mie personal mi s-a acrit de ea si nici nu am fost de multe ori. Decat sa merg la mare la noi ma duc in Tenerife ca e mai ieftin.
Tot ce e in raza de cam 300 de km am vazut si tot razvazut. Ce sa mai vad?
Deci dupa mine - pur vederea mea personala: multi se freaca intre orase ca sa puna o poza pe FB si sa zica ca nu au stat acasa, nu ca au treaba. Deci fac actiunea de a sta in masina cam proportional cu cat stau in locul in care ajung ... care ... adica daca pentru asta iti iei masina  :lol: Dar asta e vederea mea. Inteleg si pe cei care fac asta.

Oricum termin si eu aici. Sper sa fie constructiva si pentru altii discutia.

gsimon


cristi767

#131

Aici e filmat un drum de 4+km, care începe înainte de pasaje (practic ultimul semafor dinainte de pasaje) și duce până în capătul orașului, înspre Deva (practic parcurge 95% zona în care au fost lucrări în ultimii 3 ani pasaje + upgrade-ul bulevardului Cantemir-Nufărul). Iar distanța e parcursă în aproximativ 6 minute într-o zi lucrătoare, la ora 13:00. Uitându-mă la filmare, în afară de primul semafor dinainte de pasaje, mai prinde doar de 2 ori roșu, până la capătul orașului.

Înțeleg și din articol că, la orele de vârf (în special dimineața, în jurul orei 8) se blochează două străduțe, în special din cauza a două școli din zonă, după care lucrurile se normalizează.

ovidiu.caba

@gsimon , la acest link gasesti un webcam care arata live situatia traficului prin pasaje:

https://www.digi24.ro/camere-web/oradea

reed

Pe calea borșului au deviat circulația,se lucra azi deja în sensul giratoriu
 (GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

Ca o completare la pozele de mai sus, o filmare din 23.01