Constructori, proiectanti si consultanti din Romania si din lume

Started by Ionut, February 19, 2015, 10:36:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

runner

Quote from: horatiu.cosma on January 14, 2016, 02:57:05 PM
Da, dar daca rezilierea e si din vina CNADNR, constructorul o sa castige in instanta si o sa ceara o dauna serioasa, pe motiv ca in 2 ani ar fi putut contracta lucrari serioase. Daca a fost presiune politica pe cei de la Impregillo prin intermediul CNADNR sa dea tronsonul mai repede, atunci eu nu i-as include pe lista neagra. O sa dea CNADNR in judecata si o sa ne mai uste de ceva banuti.

am argumentat aici http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.26880. In ce priveste vina CNANDR-ului, aici e o alta problema horatiu.cosma (si aici iti dau dreptate), ca si CNANDR-ul are o vina (una probabil la fel de egala) dar asta face subiectul anchetei DNA deja incepute. CNANDR -când te-a mancat in c...r sa faci compromisuri  politice (ca asa probabil ti se dicta de sus) atunci te mananca porcii in troaca in care te-ai bagat!
De asta trebuie  facuta o ordine si acolo ! De ce a acceptat astfel de compromisuri, in detrimentul calitatii ? De ce nu si-a facut treaba? De ce a platit atat de mult in avans cheltuielile, fara sa verifice? Care sunt argumentele beneficiarului de a apelat sau a facut presiuni la astfel de solutii de la constructor?

Ionut

Quote from: sorinuss on January 14, 2016, 12:17:07 PMpost mutat
Compania e f ok pe plan mondial, problema e ca in Romania au executat lucrari de o calitate mizerabila si din vina idiotilor de la CNADNR si cu complicitatea celorlalti. Cei care au lucrat in companii mamut la nivel mondial stiu ca filiala din tara x cam face ce ii trece prin cap atata timp cat raporteaza profit mare si costuri mici , toate functioneaza ca si centre de costuri

Contractul de pe OS trebuia reziliat demult, am atras atentia pe forum inca din Octombrie anul trecut si toti au zis ca este un contract, pagube, etc.  La fel trebuie reziliat urgent LD2, sunt exact aceleasi probleme de constructie. Din pacate firmele mari gen Bechtel/Impregilo isi permit astfel de experimente si pt ca grosul profitului lor vine din alta parte. Cu alte cuvinte ii doare in palarie ca nu mai liciteaza in Romania, si-au luat banu. Contractul trebuia monitorizat pe etape de constructie si daca era necomform nu se platea, e la fel ca atunci cand iti faci o casa si aduci un meserias sa vezi cum o construieste firma x. Nu e ok, nu platesti. Dl Neaga se face vinovat de neglijenta in serviciu , cel putin. La fel si cartoforii de la CNADNR direct legati de acest proiect. Banii oricum sunt pierduti...

http://www.ziare.com/stiri/drumuri/noi-dezvaluri-din-interiorul-cnadnr-un-fost-director-cere-controale-dovezile-sunt-acolo-1377942

Iata ce zice Wikipedia:

Projects in which Salini Impregilo has been involved include buildings, public utilities, motorways, underground works, airports, water supply systems, waste disposals, hospitals and land development. Some major examples include:
the Kariba Dam, Zimbabwe/Zambia, 1959[6]
the Dez Dam, Iran, 1963[7]
the Akosombo Dam, Ghana, 1966[8]
the Salvage of the Abu Simbel temples, Egypt, 1968[9]
the bay of Fontvieille, Monaco, 1973[10]
the Tarbela Dam, Pakistan, 1976[11]
the Fréjus Road Tunnel, France/Italy, 1980[12]
the Trans-Gabon Railway, Gabon, 1982 [13]
the San Roque González de Santa Cruz Bridge, Argentina/Paraguay, 1990 [14]
the New Hemicycle of European Parliament, France, 1997[15]
the Lesotho Highlands Water Project, 1998[16]
extensions to the Rodovia dos Imigrantes, Brazil, 2002[17]
the Ghazi Barotha Dam, Pakistan, 2002[18]
the Nathpa Jhakri Hydroelectric Power Project, India, 2003[19]
the Sheikh Zayed Mosque, United Arab Emirates, 2003[20]
the Desalination plant Jebel Ali l1, United Arab Emirates, 2005[21]
the Kárahnjúkar Hydropower Plant, Iceland, 2008[22]
the Milan-Turin and Bologna-Florence high speed railways, Italy, 2009[23]

Salini Impregilo, together with the Spanish company Sacyr Vallehermoso and other two companies (Belgian Jan de Nul and Panamanian Cusa), won the tender for the expansion of the Panama Canal, due to be completed in 2014.[24]

Salini Impregilo is also working on the Gotthard Base Tunnel, which is expected to be completed in 2015.[25]

Salini Impregilo is the lead partner in the consortium for the Messina Bridge project which, according to the announcement by Silvio Berlusconi on 6 March 2009, will now go ahead and be completed in 2016.[26]

Salini Impregilo is also leading a consortium for Red Line North, a part of the Doha Metro project in Qatar, which is expected to be completed in 2019.[27]

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

yetiman

Da, sunt 6 km de asfalt  :) , 2 noduri cu sens giratoriu, 21 structuri din care un pod de 992 m si un viaduct de 400m cu deschideri multiple.
Si mai spune ca asta ridica portofoliul de lucrari in Polonia la peste 650 milioane euro.

(este traducerea textului original).
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

qsv

Multumesc lui Ionut pentru ca mi-a indicat locul unde pot sa aprofundez putin despre situatia inginerului proiectant de infrastructura la noi in tara.
Asadar, cu referire la postarea lui adiarc : http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=398.msg108690#msg108690 in care se face trimitere la articolul asta: http://www.cariereonline.ro/articol/o-frantuzoaica-ne-explica-de-ce-nu-avem-autostrazi,
Vreau sa va intreb:

Stie cineva daca este adevarat ca la firma de consultanta si proiectare respectiva (EGIS) a carei mult prea stimata doamna directoare a acordat interviul de mai sus, s-a practicat pentru o perioada o exploatare de tip colonial (specific francez) a angajatilor prin trimiterea acestora in concedii fara plata dar chemarea lor la munca sa lucreze gratis, acestia acceptand aproape in unanimitate?

Este de asemenea adevarat ca la investirea in functia de director la firma respectiva, doamna facea titlu de glorie in fata angajatilor din faptul ca pe unde a detinut functii de conducere a concediat mii de oameni?

Speranta mea e ca daca intr-adevar aceste lucruri s-au intamplat, darea lor in vileag, sa ii impiedice pe eventualii "colonisti" sa mai recurga la astfel de practici...

pasadia

Scuze, dar chiar nu vad legatura. Da, exista multi "manageri" specializati in concedierea a mii de oameni. Unii numesc asta down-sizing sau restructurare, sau in multe alte feluri, unii o fac cu placere, altii doar nevoiti, dar practica e curenta. Si da, unii dintre ei se si lauda cu asa ceva considerand, eventual, ca astfel isi motiveaza mai mult actualii angajati.
La fel, chestia cu exploatarea de tip colonial mi se pare o fortare, mai ales ca vorbim de forta de munca calificata, nu de blue-collar, mai predispusi sa fie "sclavi".

Daca e sa iti dau dreptate in ceva, atunci e in eventuala idee ca acel articol nu spune mare lucru, nici despre infrastructura si nici despre calitatile acelei doamne. Articolul mi se pare banal si nu imi transmite nici o informatie care sa ma faca sa o apreciez pe acea doamna.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

si iar o sa avem contracte gen centura Tecuci, Sebes-Turda lot 1, Suplacu-Bors, Centura Sacuieni....etc.

Eu imi pun speranta totusi in angajatii primariei care le vor cere sa respecte contractul semnat, adliteram. Nu cred ca va face nimeni concesii astfel incat sa-i ajute sa se incadreze in acel buget.

Preturile sunt ridicol de mici intradevar, dar intrucat nu cunoastem toate fatetele problemei...e greu de comentat. Nu cred ca avocatiilor lui Astaldi si Strabag le-a scapat vreo portita care ar fi putut fi exploatata.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Allex

Eko İnşaat ve Ticaret A.Ş. - Castigatorii licitatiei pentru Centura Bacau.

Pe pagina lor de facebook (https://www.facebook.com/EkoConstructionTradeCoInc/?fref=ts) au pus un video de prezentare pentru o lucrare din Pakistan:

http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=156662384

La prima vedere pare ok constructia, cred ca a fost destul de usoara pare o constructie la campie. Trebuia totusi curatata putin strada daca tot aveau de gand sa filmeze. Se pricep turcii sa faca filmulete frumoase de prezentare. Sa vedem daca se pricep si la construit.  8)
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

alecu26

O sa aiba mici probleme la inceput cu sistemul de calitate din Romania/Europa...dar se obisnuiesc ei. Tipul care a fost la Bechtel-Enka e acolo.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

probabil se potriveste la fel de bine aici...dar si la discutia despre FIDIC, dar si la discutia de A1.

Facand urmatorul calcul...am ajuns la un rezultat interesant, privind proiectarea PT si DDE la Sibiu-Pitesti:

(100kmX15 mil/kmX5%)/3000/24= 1000

5% e practica curenta pentru proiectarea complexa a unei autostrazi, la modul serios si cu simt de raspundere, incluzând modiicarile curente, asistenta tehnica, etc, etc(mai putin partea de drum, mai mult la structuri).

3000 Euro/persoana/luna= salariu mediu a unui proiectant mediu, incluzând profitul, taxele la stat, cheltuieli indirecte, etc etc. Adica un om de genul asta genereaza un PIB/cap de 36.000 Euro/an.

24 de luni

REzultat..avem nevoie de vreo 1000 de ingineri proiectanti. Care e populatia actuala a primelor 3-4 firme de proiectare din Romania? (IMPREUNA).

Poate ceva mai putini...ca de exemplu studiile geotehnice implica mai degraba tehnologie si utilaje complexe....si se schimba usor calculul. Dar si acolo...salariile la cei din laborator sunt relativ mici, si a muncitorilor sondori la fel.

Nu am stat sa calculez virgule si maruntisuri. Si toate aceste lucruri....trebuie sa se intample fara sa inghetam restul constructiilor din tara.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

Aş vrea să pornesc o discuţie între specialişti: problema tasărilor apărute pe autostrăzi, în zona plăcilor de racordare la poduri, înainte şi după unele podeţe, la terasamente mai înalte etc.

Am constatat că nu este sector de autostradă care să nu aibă cel puţin o denivelare de acest tip, unele din ele fiind chiar pronunţate.

Ce părere aveţi ? Unde să fie buba ?

qsv

Quote from: alecu26 on April 08, 2016, 01:50:48 PM
probabil se potriveste la fel de bine aici...dar si la discutia despre FIDIC, dar si la discutia de A1.

Pai ar trebui luate de la caz la caz dupa urmatoarea schema logica:

In proiecte au fost dispuse placi de racordare (stiu cazuri in care, pe contracte FIDIC Galben, constructorii au facut presiune sa se renunte la acestea in cazul unor podete - si nefiind obligatorie prin standarde si normative e posibil sa fi reusit in unele cazuri)? Solutia privind aceste dale de racordare e corecta?

La executie s-a respectat proiectul si gradul de compactare al terasamentelor de sub prismul de piatra sparta pe care sprijina grinda de rezemare si mai apoi placa de racordare? Dar prismul de piatra sparta a fost executat corespunzator?

Daca raspunsul la toate este da, atunci poate ar trebui sa schimbam modul de realizare a acestor racordari. Zona e clar ca e sensibila, fiind limita dintre 2 elemente cu rigiditati diferite, structura pe de o parte (pod, podet) si terasamentul pe de alta parte, care preiau in mod diferit incarcarile si le transmit la terenul de fundare. Poate ar trebui analizat mai amanuntit terenul de fundare si imbunatatit daca e cazulpe zona rampelor ca sa se limiteze tasarile, si de asemenea folosit material de umplutrura de calitate foarte buna pe aceste zone (material granular). Asta presupune existenta unor studii geotehnice avand suficiente foraje, si de calitate. Dar ca sa fac legatura cu raspunsul anterior, cine sa faca astfel de analize complexe, acei ingineri paltiti sub 1000 de euro, care lucreaza simultan la 4-5 proiecte? Nu o vor face  decat fortati - si noile prevederi din legea 10 ar putea sa ii forteze daca vom vedea o investigatie serioasa a unor degradari, si vor fi identificati vinovatii. In alte cazuri astfel de situatii vor fi socotite de directori/patroni/sefi de departamente detalii insignifiante si consumatoare de timp (timp pretios dupa cum am aratat) si vor fi trecute cu vederea.

Suntem oarecum intr-un offtopic - dar asta e imaginea pe care o am eu despre tagma proiectantilor de la noi.
I rest my case!

alecu26

Intai sa continuam discutia despre neconformitati, ca cineva a spus pe threadul A1 o chestie care era evidenta, si nu am mentionat-o:

Ce nu inteleg eu e de ce nu face inginerul care supervizeaza ( Primacons Consitrans cred) expertiza... Nu astia aproba lucrarile si platile... Pt ce plateste Cnadnr Alta firma sa faca expertiza pe lot 2? Pentru ce se mai plateste supervizare in cazul asta? Poate ma lamureste cineva...


Aceasta expertiza a plecat de la neconformitatile facute de consultanta. CNADNR suflând si in iaurt dupa OS3 le-au tremurat chilotii si au comandat expertiza si aici. Probabil pe principiul sa ne acoperim de hartii, sa nu se zica ca nu am facut nimic, sa poata spuna ca si expertul a spus ca e bine...

Cat despre oamenii de la consultanta, sa speram ca cel putin acolo va ajuta putin noua lege a achizitiilor publice si chiar se va face o achizitie nebazata pe pretul cel mai mic, sa speram ca atunci patronii capitalisti nenorociti chiar vor pune oamenii de la licitatie, nu pe cei mai ieftini de pe piata si care prin PFA mai lucreaza in 5 locuri, sa speram ca CNADNR dupa 2-3 schimburi formale de scrisori daca nu sunt oamenii cheie chiar ii penalizeaza pe respectiva firma, sa speram ca ISC sau Ministerul Dezvoltarii va da mai greu diplomele de RTE si Diriginte, sa speram ca implementarea proiectelor se face la timp si nu pune CNADNR presiune pe consultanta sa inchida neonformitatile sa se absoarba bani, sa speram ca poate odata laboratorul va putea fi angajat chiar de consultanta sau DRDP (chiar daca e la constructor nu inseamna ca e gratis). Cam multe lucruri de sperat si schimbat in tara asta, nu credeti?

Imi povestea cineva ca in Spania nici nu se iau cuburi de beton de proba pe santier. Se iau doar in statie si mult mai putine. Sunt si astia cateva procente la fiecare metru cub de beton turnat, adica vreun 1-2 euro. Certificarea si controlul acelor statii e foarte strict, si nimeni nu risca sa nu faca betonul care e cerut prin proiect. Un control sa iasa nasol si a inchis statia si bussinesul. Dar si controalele sa nu fie abuzive si nici inspectorii sa fie bucurosi ca primesc un miel de pasti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

qsv

Se pare ca partea mesajului despre proiectanti, la care imi raspunde si alecu26 a disparut in neant...sper ca in mod accidental, pentru ca era mai ontopic decat partea cu placile de racordare... :((