Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

paulmare

^ barajul de la suplacu - pe hartie e din momentul in care romania si ungaria nu au mai fost tari socialiste vecine si prietene, dupa 1990, si ungurii au inceput sa se planga de poluarea cu petrol la fiecare inundatie a barcaului, in 2000 a fost accidentul cu cianura de la aurul baia mare si a fost tam tam mare cu poluarea industriala a raurilor care ajung in Ungaria, in 2002 se lucra deja in teren - deci era barajul in santier cand a venit bechtel, nu doar pe hartie, bechtel a lucrat la viaduct inainte de a fi finalizat si umplut cu apa, de aia a si ramas cea mai avansata structura   

NGC

Quote from: ijwtsh on June 09, 2021, 02:50:51 PM
In teorie, maine aflam castigatorii pe Suplac - Chiribis?

Nu, in nici un caz nu aflam maine. Noul termen pentru evaluarea ofertelor este 20.07.2021. Desi v-am spus deja cine sunt ofertantii ramasi in cursa pentru evaluarea ofertelor financiare, in mod "oficial" etapa de evaluare tehnica (plus DUAE) nu s-a incheiat si nu s-a trecut inca la evaluarea ofertelor financiare.

alin_simeriaveche

De lotul Chețani (ex Straco) ce se mai știe? Pe când se finalizează ruperea pisicii?

Ionut

Păi lotul Straco momentan e în justiție. Asa ca...

pentium10

Progres în 6 luni Autostrada A3 Târgu Mureș - Ungheni + Drum de legătură

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

rocklee

#27950
MULTUMIM ...LUI ARNOLD ..PENTRU PREZENTAREA FRUMOASA ....dintre cele doua filmari....

vreau sa precizez un lucru pe care l-am opservat la fata locului ...la intrarea in drumul de legatura din DN 15 IN ZONA METRO -AZOMURES ...pe amplasamentul noului sens giratoriu ..sunt patru magistrale de gaz ...si cateva racorduri si ramificati pe acea zona ...intro asemenea situatie ..cu un consumator ca AZOMURES ...ESTE DESTUL DE COMPLICAT SA LUCREZI ..SI SA RELOCI  TEVILE FARA SA REDUCI PRESIUNEA DE CONSUM ....DE ACEIA DUREAZA CAM MULT .... :o :o

rocklee

am o intrebare ...de sensul giratoriu cel din ...spatele magazinului METRO ..ce se va lega o vitoare centura sau autostrada ...TARGU MURES - MIERCUREA NIRAJULUI... :o

voicul

Poate un drum local pana in str. Bega si dupa pe Calea Sighisoarei ... un fel de centura, dar prin oras.  :)

naivu

@mike_us, progresul pe situl CNAIR e pe bază de lucrări facturate; dacă UMB încă nu a putut factura nimic, progresul care apare este 0%. Procentele acelea pot fi f relative, nu le da prea multă importanță!


alexandruduma

Timelpase Nadaselu [08.05 - 09.06]


Ciprianul

Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

vrd

Foarte frumoasa filmarea lui Arnold și prezentarea evoluției lucrărilor! Mulțumim pentru efort!

PS: Echipa de controlori de trafic aerian de la Aeroportul Tg Mureș ar aprecia dacă zborul dronei ar fi coordonat înainte de a fi executat. E puțin anormal să afli de pe forum faptul că în proximitatea aeroportului s-a zburat fără o informare prealabila. Pentru a evita evenimente nefericite sau eventuale sancțiuni, recomand o colaborare mai bună.

MihaiD

,,,,Mai ales anul acesta, după pandemie, piața a înnebunit. Fierul-beton s-a scumpit cu până la 40% și furnizorii nu fac oferte valabile mai mult de 2-3 zile. Pentru energie electrică am fost nevoiți să încheiem un contract cu preț variabil, pentru că nici furnizorul nu știe cât va costa peste câteva luni. La gaz, am semnat în mai un contract la prețul de 130 lei metrul cub, acum costă 160 lei", spune un inginer din grupul Selina. Concluzia e clară: ,,Nu poți lucra în 2021 cu prețurile din 2017"." Sunt curios cum stă în picioare treaba asta legal, să soliciți creșterea valorii de atribuire pt că s-au scumpit materialele. Din punctul meu de vedere nu stă.

,,Proprietarul Selina, Beniamin Rus, spune că, potrivit legii, constructorii au fost obligați la o nouă expertiză tehnică a șantierului abandonat de Bechtel la 5% stadiu de execuție deoarece au trecut mai mult de 6 luni de la oprirea lucrărilor. Proiectul tehnic a fost făcut ca atare, în baza noii expertize, dar fără a satisface CNAIR. ,,Ne-au lăsat să proiectăm în baza noii expertize, dar la sfârșit ne-au cerut alt proiect", spune Rus.

Or, experții au arătat nu doar că unele dintre lucrările executate de Bechtel s-au degradat, ci și că însăși expertiza CNAIR din 2017 a ignorat realitatea din teren. ,,Peste tot a dat numai terenuri solide, de categoriile B și chiar A, deși nu-s nici măcar C. Există zone unde solul trebuie îmbunătățit ca să iasă fundații solide, să nu apară fisuri și după 2-3 ani să-ți puște autostrada. La 2-3 milioane de tone de pământ trebuie să bagi ciment de 50 milioane lei", afirmă Rus, precizând că, per total, lucrările suplimentare ar costa circa 30 milioane euro." Abia aici e discutabil. Poate se ajunge la o soluție de genul ,,nu vă acceptăm solicitarea justificată de creșterile de preț la materiale, dar vă acceptăm creșterea valorii de atribuire ca urmare a concluziilor expertizei, situații ce nu puteau fi prevăzute etc etc".

elphax

pai na, daca nu isi pot acoperi in 2021-2022 costurile pe estimarile din 2017-2018, poate e normal sa rezilieze. dar nu e normal sa ii blocheze pe Selina de la licitatii, nu ei sunt de vina ca sunt scumpiri fantastice in ultimul an