Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

vancouver

#18150
Quote from: dr4qul4 on October 02, 2018, 10:30:30 PM
69 mil E pt 28,55 km  :o :o :o O fi terenul ca in palma si or avea ei ceva materiale in organizarea de santier....dar lucrarile sunt incipiente si 2,42 mil E pt 1 km de autostrada este ffffff putin. (...)

Preferai 11 mil / km de la Bechtel? In 2012 Bechtel se angaja sa termine lotul 3C (Suplacu-Bors) cu 350 mil. euro, stadiul fiind de 50%. Deci 350 / 62 km * 2 =11,3 milioane in medie.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Io

Nu prea e scumpa forta de munca acolo. Nici macar cea specializata.
Oradea are o particularitate din punctul asta de vedere: somajul e mic (am zis doar Oradea nu si restul zonei, zona care e in cel mai bun caz stagnanta economic), salariile sint mici fata de cele ale altor orase care se dezvolta si se profileaza o criza de forta de munca. Motiv pentru care e nevoie sa atraga forta de munca din zona, inclusiv de peste granita apropiata, proces deja inceput.
Iarasi infrastructura, bat-o vina, nu prea permite mobilitatea necesara dinspre zonele sarace rau (Bihorul de Sud - fosta zona monoindustriala, azi aproape moarta economic - am trait acolo 26 de ani, stiu ce vorbesc (rog sa nu mi se aduca contraargumentul investitiilor "Fratilor Micula") + Salaj/Satu Mare + judetul maghiar invecinat, sarac si el). Deocamdata Oradea nu are masa economica critica de a se transforma intr-un atractor economic major (cum e Clujul) insa procesul a inceput deja cu o viteza mica. Vezi initiativele Primariei Oradea de infiintare a unor linii de transport in comun transfrontaliere. De urmarit.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

UMB nu a castiga cu 40% din valoare pe LD4?
Si pare reuseste sa il duca la capat.  :)

dr4qul4

#18153
Daca citesti posturile mele mai vechi, o sa realizezi ca prefer orice numai Bechtel nu. Si nu pentru ca ne costa 11 milE/km ci pentru ca nu s-ar fi facut vreodata. Mai bagau ei un viaduct peste un lac de acumulare imaginar sau aveau grija sa genereze un blocaj birocratic doar ca sa aiba motiv sa ia bani fara sa faca nimic.
Naiba a mai auzit de viaduct de 1,8 km la campie peste un lac de acumulare viitor, si amplasat pe un parau. Nu stiu cat e adancimea maxima a acelui lac, dar, in zona viaductului, nu cred ca e mare decat erau pescariile de pe lotul LD4 sau decat lacul Stejeris.

@voicul... UMB a ofertat 19 mil LEI/km (4,3 mil E/km) pe cand aici avem 11,6 mil LEI/Km (sub 2,5 mil E/km).  CHiar atat de multe (si valoroasa) materiale mai au in acele organizari de santier?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

NGC

Quote from: Ionut on October 02, 2018, 07:20:27 PM
Am aflat... nimic. :lol: Stiam deja, pe surse. Acum e oficial. Pacat ca nu avem castigatorii si la Suplacu-Chiribis.

Pai uite ceva ce nu au zis nici pana astazi. :p

Pentru lotul asta sunt depuse doar 4 oferte, nu 5 cum au zis in comunicatul de la vremea respectiva, deci VIAROAD nu intra in ecuatie.

OLIVIERI au contestatia la CAB si probabil raman de caruta.

So, do the math. ;)

alinuttt

De secțiunea 3B, Suplacu-Mihăilești se știe ceva?

horatiu.cosma

Vancouver, eu stiam de 250 de milioane de euro, nu 350 la Bechtel pentru finalizare. Asta inseamna 4 milioane de euro per km, fata de 2.5 acum (daca ramane asa). As fi preferat de 1000 de ori sa termine Bechtel in 2014/2015 cu 4 milioane, decat oricine in 2022 (in cel mai bun caz) cu 2.5 milioane. 7/8 ani de autostrada deschisa in plus ar fi compensat 100% diferenta de pret.

NGC

Quote from: alinuttt on October 02, 2018, 11:30:29 PM
De secțiunea 3B, Suplacu-Mihăilești se știe ceva?

Cand o sa stim sigur, o sa anuntam. Licitatiile trebuiau de mult sa fie lansate, dar au trecut totul pe "noul contract national" in loc de OMT 600 si le-a luat o vesnicie.

Eurocopter

#18158
Quote from: dr4qul4 on October 02, 2018, 10:30:30 PM
69 mil E pt 28,55 km  :o :o :o
si 29 mil E pt 5,35 km?

O fi terenul ca in palma si or avea ei ceva materiale in organizarea de santier....dar lucrarile sunt incipiente si 2,42 mil E pt 1 km de autostrada este ffffff putin.
Mai ales intr-o zona unde forta de munca este mai scumpa decat media tarii.

Din contra, mi se pare un pret bun in conditiile in care la Chiribis se afla deja produse absolut toate grinzile necesare pana in granita, avem depozite uriase de materiale, iar terasamentul e executat pe cativa kilometri. Chiribis e pe la 6:40.

Aveti aici ultima filmare, care surprinde si ceva utilaje ale raposatilor Corsan (in realitate tot ale Selina, sic).


Vom face la primavara o noua filmare daca se vor relua intr-adevar lucrarile, ca sa stim cum stam in momentul de fata.

Ciprianul

#18159
La Salard sunt tone de materiale depozitate care sunt sub paza. La Chiribis cum a zis si Eurocopter sunt grinzi si materiale. La Margine la fel cu o mica observatie: aici trebuia sa fie si o statie de asfalt.
Ajung eu oricum pe acolo cat de curand cu drona
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

pbh

Este realistic sa se termine in 2 ani (de la emitere AC) aceste tronsoane. Trebuie doar vointa si putinta.
Interesant este modul de lucru abordat de americani. Au inceput cu lucrarile grele - structuri, viaducte, deblee etc - 80% fiind incepute si in mare parte executate. De asemenea protejarea lucrarilor cu santurile de scurgere efectuate. Totul organizat si curat chiar si dupa atatia ani de la abandonarea lucrarilor.
Ce diferenta fata de cum lucreaza majoritatea constructorilor de astazi.

Ciprianul

#18161
La ce bani au luat per km era si normal sa lucreze cum au lucrat
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

laszlo.robert

Vizionând ,de fapt revizionand filmarea,prețul licitat este corect și diferența de preț/km dintre lot 2 și 3 este reală.Lot 3 nu avem nimic  trebuie făcut de la zero. Pe lot 2 aproape toate structurile sunt ieșite din pământ (lipsă foraje,etc),plus kilometri buni unde terasamentul  este foarte avansat , chiar și rigolele finalizate sau cu necesitatea de mici completări.Deblee cu piatra spartă la locul lor fără alunecări.Pe zonele respective se poate finaliza autostrada in 6-8 luni.

esendy

bechtel 250 mil eur/60.25 km = 4.15 mil eur/km;

daca e sa comparam corect cu oferta castigatoare de acum 2.42 mil eur /km lot2 si 5.42 mil eur/km lot3

su eu preferam sa termine bechtel in 2014/2015 pt diferenta de pret

voicul

Lucian Șova: "Cred că în luna noiembrie se va deschide traficului acel segment" - se refera la intrare in B.