Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Morosanu

#3480
Quote from: Cristi N on July 09, 2018, 10:20:28 AM
Ma gandesc ca mai e o varianta, se umplu toate drumurile de panouri cu atentie radar. E vreo problema daca exista panou si nu e politistul cu radarul acolo? Oricum la noi sunt o multime de panouri cu restrictii temporare de la diverse lucrari demult terminate, nu vad care ar fi problema sa le "uite" si pe astea  :D

Pai exact asa e in Italia. E plin de panouri pe toate drumurile cu "Controllo elettronico della velocità", iar cand este si politia pun un altul sub cu "controllo in atto". Pentru radarele fixe este presemnalizare si semnalizare fara alte inscrisuri. Pentru toate. Parerea mea ca asa e normal sa fie, vizibile nu ascunse....Poate si pentru faptul ca sunt obisnuit cu acest sistem de semnalizare si presemnalizare. Departe de mine insa de a avea vreo simpatie pentru AK 47 si cei de o teapa cu el....
Politica distruge tot ce atinge.

elphax

alea fixe sunt tot timpul acolo
:)

dar si pe drumurile de la noi sunt si acum multe panouri cu Radar - care indica locuri in care frecvent sta politia. logica mea spune ca vor apare mai multe si in rest politia nu va sta in zone care nu sunt semanlizate.
sau, dpdv legal si regulamentar, se pot pune semne temporare ? adica asa cum eu pun triunghiul cand ma opresc pe margine, sa puna si politistii un semn si apoi sa mearga 1km mai departe si apoi sa scoata radarul. e amuzant de tot, dar alta solutie ce ar avea ?
:)

cristi5

#3482
Am cautat statistici suedeze (stiti, locul 2 in lume la victime/nr locuitori, dupa Kiribati parca). In 2014 s-au dat 180 de mii de amenzi de viteza din care 64 de mii sunt de la camerele fixe, vreo 35% (sursa). Sper sa gasim statistici mai recente.

Suedia are 140 mii km de drum public. Numarul de politisti rutieri a scazut dramatic in ultimii ani. De la 1500 in 1981 la 410 in 2016 (sursa)

In schimb creste numarul camerelor fixe, de la 1200 in 2014 la 1800 in 2016 (sursa legata mai sus). Toate cele fixe sunt presemnalizate, exista si unele mobile, pe remorca (am pus poza pe topic), nu stiu inca numarul si utilizarea lor.

Un studiu a relevat ca 64% din soferii suedezi respecta limitele 40-70, dar limita de 40 o respecta numai 44%, limita de 50 o respecta 66%, 60: 75%, 70: 72% (statistica in 23 localitati, locuri fara camere, 69 puncte de masurare, 1,5 milioane vehicule, sursa)

Camerele fixe se respecta, stii ca e o masinarie cu care nu stai la discutii. Cred ca au evitat extrem de multe accidente si victime. Nu am gasit inca statistici, dar stiu de un drum (intre Stockholm si palatul Drottningholm) unde erau 10 morti pe an. L-au impanzit cu camere fixe si numarul victimelor tinde la zero.

Experienta mea, anecdotic
- am vazut politie rutiera cu radar (pistol si mobil) de 3 ori in 15 ani de cand conduc in Suedia. Ultima oara pe motociclete pe autostrada urbana de 70 unde cam toti merg cu peste 90, opreau Ferrari and the like, ca cred ca ajungeau la 2x70. Cand vine vara lumea o cam calca, si se scot masinile de fitze
- pe drumul lat de 13m de la autostrada acasa se mege 1+1 fara depasiri si nu respecta mai mult de 10% limita de 50. E 50 pt ca sunt 3 treceri de pietoni, la una a fost un accident mortal (era 70 inainte)
- fix unde dau coltul sa intru pe acel drum am vazut o camera pe remorca, a disparut a doua zi. Daca era cu un colt mai incolo, ma prindea aproape sigur... Uneori ma gandesc la ea si o las mai moale.
- pe autostrada urbana cu limita 70 iar nu se respecta. 100-120, cat permite traficul. Pe autostrazi nu prea sunt camere ca sunt drumuri sigure. Pe 2+1 am vazut dar foarte rar
- daca apare o masina de politie se merge in spatele ei cu viteza legala Am mers in taxi  cu 150 (limita pe A e 110) care a lasat sa treaca o masina de politie cu girofar, ca era in misiune...
- nu prea mergem la drum lung in weekend dar se stie ca majoritatea victimelor din trafic se fac in weekend-uri, mai ales cele lungi, cu sarbatori.  In consecinta atunci sta si radarul si ia cele mai multe carnete

Nu am auzit acuze ca politia sau camerele pe remorca stau la ciupeala. Se pun in zone de risc, cu treceri de pietoni etc.

Concluzii
- politia iese foarte rar la radar dar cand iese face prapad pentru ca unde nu sunt camere fixe nu se respecta limitele de viteza
- camerele fixe sunt amplasate in zone in care e evident pt toata lumea ca sunt zone de risc. Majoritatea pe DN fara separare de sens, in curbe si alte zone fara vizibilitate
- nu vad alt trend decat camere fixe. Sunt convins ca evita multe accidente pentru ca soferul stie sigur ca sunt la datorie. Scaderea numarului de politisti rutieri nu pare sa afecteze "viziunea zero" victime in trafic pe an, care include injumatatirea nr de victime intre 2007 si 20 20.

vancouver

Quote from: Liviu M on July 08, 2018, 08:46:14 PM
Quote from: vancouver on July 08, 2018, 04:14:45 PM
Nu putem sa schimbam permanent regulile.
Din cate stiu eu *), si in Germania (ca am inteles ca acolo stai) se "actualizeaza" destul de des regulamentul.

Da dar nu de catre politicieni semidocti, fara o analiza serioasa. Toate schimbarile sunt la propunerea sau cu acordul politiei, inginerilor de trafic, a unor organizatii foarte serioase, cum ar fi ADAC (echivalent la noi cu ACR dar mult mai dezvoltat) sau a unor organizatii independente, care se ocupa de certifcare, omologare, etc.. (gen DEKRA sau TÜV, echivalente cu RAR la noi, doar ca au un statut de organizatii independente).

In plus modificarile sunt anuntate cu mult timp inainte si supuse dezbaterii publice, pe bune nu la misto.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Liviu M

Ai pierdut partea cea mai importanta a paragrafului:
Quote from: Liviu M on July 08, 2018, 08:46:14 PM
Asa ca schimbarile in sine n-ar trebui sa fie char asa rele daca reprezinta imbunatatiri.

Liviu M

#3485
Quote from: vancouver on July 09, 2018, 08:08:30 PMToate schimbarile sunt la propunerea sau cu acordul politiei, inginerilor de trafic, a unor organizatii foarte serioase...
In plus modificarile sunt anuntate cu mult timp inainte si supuse dezbaterii publice, pe bune nu la misto.
Azi am avut ceva timp si am rasfoit pagina wikipedia despre StVO (aia de-am legat-o mai sus). M-au amuzat seriozitatea si analiza temeinica a schimbarilor din 2009:  :lol:
Quote
Novelle 2009 (Schilderwaldnovelle)
Die am 3. April 2009 vom Bundesrat verabschiedete 46. StVO-Novelle vom 5. August 2009 trat am 1. September 2009 in Kraft.[54] Sie hatte zwei Hauptzielrichtungen: Sie sollte den Schilderwald reduzieren und den Fahrradverkehr sicherer machen.[55] Außerdem wurden die Übergangsvorschriften für alte Verkehrszeichen ersatzlos gestrichen, die auf Grundlage der vor dem 1. Juli 1992 gültigen Vorschriften gestaltet waren. Durch die Novelle waren Kommunen verpflichtet, alle bestehenden Verkehrsschilder, die noch die alten Gestaltungsrichtlinien zeigten, sofort zu ersetzen. Dies führte zu massiven Proteststürmen der Verantwortlichen, da Kosten in mehrstelliger Millionenhöhe zu erwarten waren.

Der damalige Bundesverkehrsminister Peter Ramsauer sah sich daraufhin veranlasst, den Text der Novelle nochmals zu prüfen. Dabei stellten sich schwere Formfehler heraus. So zitierte die Einleitungsformel der Verordnung gesetzliche Vorschriften, die in dieser Form nie existiert hatten. Teilweise wurde in der Novelle auch überhaupt keine Ermächtigungsgrundlage für enthaltene Regelungen genannt.

Nach einer am 13. April 2010 veröffentlichten Pressemeldung bezeichnete das Bundesministerium für Verkehr seine Novelle aus formellen Gründen für nichtig.[56] Formal entfaltet eine Pressemitteilung keinerlei rechtliche Wirkung, sondern ausschließlich die im Bundesgesetzblatt verkündete Vorschriften. Daneben blieb die juristische Problematik, ob das Bundesministerium überhaupt berechtigt war, eine solche Nichtigkeit zu erklären.[57]

Trotz dieser Bedenken um die tatsächliche Rechtslage wurde die Unwirksamkeit der Novelle aufgrund der Fehler auch in juristischen Fachkreisen sowie in den Kommunen als gegeben wahrgenommen und entsprechend gehandelt: Die Verkehrsschilder wurden nicht ausgetauscht.[58]

Um die erkannten Mängel zu beheben, wurde die StVO mit der Verordnung zur Neufassung der Straßenverkehrs-Ordnung (StVO) vom 26. Juli 2012 neu erlassen. In ihrer Begründung wird auf den Verstoß gegen das verfassungsrechtliche Zitiergebot eingegangen (Art. 80 Abs. 1 Satz 3 GG).

Deja sunt off-topic, stiu si imi cer scuze, da' am considerat ca-i cazul sa mai dau jos de pe piedestal "perfectiunea germana" (mi s-a cam luat de "suntem in Romania, nu se poate" si "daca eram in Germania..." *)).
Sper sa nu fiu inteles gresit, mi-as dori sa fie si in Romania "imperfectiunea germana", da' oameni sunt si ei.

*) Cand i-am povestit unui prioeten neamt de parerea buna a romanilor despre ei, raspunsul a fost "poate pe vremea bunicilor sa fi fost asa".

tom_sawyer

Trei persoane au murit în urma unui accident rutier care a avut loc marţi pe DN 28, între localitatea Leţcani şi oraşul Podu Iloaiei, traficul în zonă fiind blocat, a declarat, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al IPJ Iaşi, Anca Vâjiac.

Potrivit sursei citate, şoferul unei maşini ar fi pătruns pe contrasens şi ar fi acroşat alte două autoturisme.

Coordonatorul SMURD Iaşi, Diana Cimpoeşu, a precizat că toate cele trei persoane din autovehiculul care a intrat pe contrasens au decedat. Alte trei persoane care se aflau în celelalte două maşini au fost şi ele rănite.

agerpres.ro



AdrianB1

#3489
Quote from: cutter on July 08, 2018, 11:21:23 PM
-  pe de-o parte avem conotația de "vânătoare", boscheți, polițist rău care stă la amenzi etc - o problemă reală, dar care se rezolvă managerial în cadrul poliției, nu desființând de facto radarele (la fel cum nu le luăm bastoanele, pistoalele, chipiul sau carnețelul de amenzi pentru că se presupune că oamenii ăștia păstrează ordinea și siguranța în societatea noastră - chiar dacă mulți au bube, totuși dacă desființăm poliția nu rămâne decât să ne facem miliții de cartier sau să plătim bodyguarzi, cine-și permite)
Nu am vazut niciodata vreo actiune de a rezolva problema managerial in cadrul politiei. Tot ce se vede e ca politia nu isi face treaba sau o face aiurea, nimeni nu ia nici o masura, dar ca cetatean taxele trebuie platite si amenzile curg. In toata povestea asta statul ne-o cam trage si concluzia e sa luam niste vaselina, aia care ne permitem, ca statul o sa ne-o traga in continuare cu legea in mana.

Daca se vrea reducerea accidentelor de circulatie de ce nu se pedepsesc drastic cei care produc accidente? De ce omorul din culpa, incadrarea automata la un accident rutier cu victime, e pedepsit cu suspendare chiar daca se produce la viteze gen 150 km/h in localitate sau 200 in afara? Pana la urma reducerea vitezei nu e scopul, ci reducerea accidentelor; ar trebui ca producerea accidentelor sa fie drastic pedepsita (gen inchisoare pe termen lung daca e din cauza vitezei excesive, neacordare de prioritate sau intoarcere peste linie continua) si anularea permisului pe o perioada foarte lunga, gen 10 ani per victima (da, la unii o sa fie practic pe viata, foarte bine), dar nu pe toti cei care merg cu 11 km/h peste limita legala. Stii, in multe cazuri limitele pe autostrada sunt stabilite la 130 km/h din motive de ecologie si nu de siguranta in trafic, iar limita de 50 km/h in localitate e deseori arbitrara, sunt localitati la care semnul incepe cu 1 km inainte de prima casa sau sunt zone gen Podul Crangasi pe care nimeni nu merge cu 50 km/h ca ar bloca traficul.

In sfarsit, ideea e ca masurile care se iau sa trateze problema dar nu in stilul "optiunea nucleara", sa pedepseasca pe toata lumea nediscriminat, si ca statul sa lucreze pentru cetatean, nu ca aparat de represiune. Ca ajungem o tara plina de Huidu, omori o familie cu zero consecinte, iar oamenii vad un asemenea exemplu si procedeaza in consecinta: omoara in continuare. Iar politicienii (@cutter included) ne astern cuvinte frumoase si indemnuri smerite.

ghrt

Treaba asta cu presemnalizarea radarelor: şi dacă nu există decât panoul indicator? Eventual din km în km. În felul ăsta mai fac un ban cinstit şi cei care asigură montarea panourilor indicatoare pentru administratorii drumurilor.
Cont (aproape) inactiv.

perfidus

Din ce am înțeles (recunosc nu am citit) nu sunt afectate de schimbare radarele in patrulare (mișcare). Probabil șefii din politie păstrându-și metehnele se vor orienta mai mult pe acestea, deși bani de benzina nu prea au.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat


JohannDB

Oare să să se manifeste "preponderent" selecția naturală ?? Se pare că instinctul de "auto conservare" este inert/mort....
  Te apucă năbădăile (dacă nu ai creierul spălat) la ușurința cu care unii (și nu puțini, în ultima vreme) nu mai au respect pentru nimic, aici incuzând propria lor viață........ Ajung să-mi doresc să fiu pe drum într-un......tanc (un camion nu-i chiar total sigur).....

AdrianB1

Daca judeci la rece, selectia naturala e cea care ne-a adus jos din copaci si facem autostrazi in loc sa mancam banane intre giumbuslucuri. Doar ca nu mai e corecta politic.