[BH] Transportul public in Oradea

Started by Ionut, February 16, 2018, 07:59:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Primăria Oradea vrea să cumpere 20 de tramvaie cu 32 mil. euro

Primăria Oradea va investi 148,9 mil. lei (32 mil. euro), fără TVA, pentru achiziţionarea a 20 de tramvaie. Achiziţia va presupune livrarea în două etape (10 tramvaie în etapa I şi 10 tramvaie în etapa II), iar durata de realizare a investiţiei este de 48 de luni. Sursa de finanţare este Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, prioritatea de investiţii 4.1 - Mobilitate urbană durabilă, potrivit unui comunicat de presă al Primăriei Oradea.

ZF

Ionut

Primăria Oradea vrea 87 mil. lei de la Uniunea Europeană pentru achiziţionarea a 10 tramvaie noi

Primăria Oradea a depus spre finanţare prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 un proiect de 88,8 mil. lei (19 mil. euro), din care ajutorul financiar nerambursabil solicitat este de peste 87 mil. lei (18,7 mil. euro), pentru modernizarea parcului de tramvaie din municipiu. Proiectul vizează achiziţionarea a 10 tramvaie noi, cu o valoare estimată de 1,6 milioane de euro, fără TVA/tramvai. Acesta a fost primul proiect depus spre finanţare de către municipiul Oradea prin intermediul Axei prioritare 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane, Obiectivul specific 4.1 - Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

''A fost demarată procedura de achiziţie publică a tramvaielor, documentaţia de atribuire fiind înaintată către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice în vederea validării. Totodată, urmează a fi depuse spre finanţare şi alte proiecte care vizează transportul public de persoane dar şi proiecte de pietonalizare'', se arată în comunicatul de presă al primăriei Oradea.

ZF

tom_sawyer

#2
Numar anunt: 184737 / 05.05.2018

FURNIZARE A 10 TRAMVAIE PENTRU TRANSPORTUL URBAN DE CALATORI ÎN MUNICIPIUL ORADEA

Data limita de depunere a ofertelor: 11.06.2018 16:00

Data limita de evaluare a ofertei: 19.10.2018 18:00

Harry

Conducerea OTL a prezentat azi, 5 iunie 2018, într-o conferință de presă, proiectele care urmează a fi realizate în acest an. În cadrul conferinței a avut loc și festivitatea de premiere a elevilor cu ale căror desene a fost decorat un autobuz pentru a sărbători Ziua Internațională a Copilului.

Extinderea liniei de tramvai

Directorul tehnic Adrian Revnic a prezentat investiția ,,Realizare legătură pe cele trei direcții a liniilor tramvai în intersecția între străzile Primăriei - Decebal - Calea Aradului și extindere linie nouă de tramvai pe traseul Calea Aradului - str. Făgărașului - str. Atelierelor (cu acces depou OTL) și legătura pe toate direcțiile cu str. D. Cantemir".

,,Este o investiție care luna aceasta va fi atribuită și se va semna contractul în următoarele 10-15 zile - o investiție de 69 de milioane de lei", a precizat directorul tehnic.

Lucrările vor începe în această toamnă de la intersecția de la Biserica Emanuel și vor dura 24 de luni, fiind executate de asocierea de firme Mari-Vila COM SRL, Abed Nego și SC Aquacons SRL.

Finanțarea investiției este realizată din fonduri europene nerambursabile, disponibile în cadrul Programului Operațional Regional 2014 - 2020, Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiție 4.1 - Mobilitate urbană durabilă, accesate prin mecanismul rambursării cheltuielilor efectuate de beneficiar din surse proprii/alte surse.

Modernizarea parcului de tramvaie

Un alt proiect prezentat, în curs de derulare în această lună, este modernizarea parcului de tramvaie în două etape, proiect derulat în parteneriat cu Primăria Oradea, în cadrul căruia numărul tramvaielor achiziționate va fi suplimentat de la zece la douăzeci. Valoarea totală a celor douăzeci de tramvaie care vor fi achiziționate este de 176 milioane de lei.

,,Săptămâna trecută am adus cinci tramvaie din cele douăzeci de la Berlin, iar în data de 11 iunie mai vin cinci, astfel încât până la sfârșitul lunii vom avea toate cele douăzeci de tramvaie în curtea noastră", a spus Pop Viorel, directorul general OTL.

Finanțarea acestui proiect este realizată prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, obiectivul specific 4.1 - Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Automate de bilete noi pentru plata cu cardul în mijloacele de transport

Directorul Economic Romeo Nica a prezentat noile automate de bilete care permit plata biletului de călătorie folosind un card bancar contactless Visa sau Mastercard. În aproximativ 30-45 de zile, aceste aparate vor fi montate pe toate mijloacele de transport din Oradea. Biletele cumpărate de la aceste automate sunt valabile timp de o oră pe mijlocul de transport respectiv, aparatul eliberând o recipisă cu toate datele tranzacției, inclusiv ultimele patru cifre ale cardului bancar cu care a fost achiziționat biletul, iar în cazul unui control, se va prezenta și cardul bancar.

,,Ele au un sistem similar POS-ului, au o imprimantă, sunt legate tot timpul la internet, deci sunt online. Validarea se face în momentul achiziției biletului", a precizat directorul economic.

Acest sistem completează sistemele existente ale canalelor de vânzare a biletelor. 

OTL are de asemenea în vedere realizarea transportului local public cu Biharia, Sîntandrei și Ineu, sens în care poartă discuții cu primăriile acestor localități.

Conducerea a făcut un apel către cetățenii orașului care au păstrat amintiri despre transportul în comun din Oradea: poze, reviste, relicve, obiecte care au legătură cu transportul public să le ofere muzeului transportului public local.


Ionut

Oradea incepe, in toamna, lucrarile la noua linie de tramvai

Proiectul se ridică la 69 milioane lei (aproximativ 15 milioane euro) si, potrivit acestuia, extinderea liniei noi de tramvai se va face pe traseul Calea Aradului – str. Făgăraşului – str. Atelierelor (cu acces către depoul OTL) şi legătura pe toate direcţiile cu str. D. Cantemir, iar lungimea totală a traseului va fi de 3,84 km pe firul I (sens de mers)  şi 3,82 km pe firul II (sens de mers). Lucrările vor începe în toamna acestui an și vor dura 24 de luni, fiind executate de asocierea de firme Mari-Vila COM SRL, Abed Nego și SC Aquacons SRL.

Finanțarea investiției este realizată din fonduri europene nerambursabile, disponibile în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiție 4.1 – Mobilitate urbană durabilă, accesate prin mecanismul rambursării cheltuielilor efectuate de beneficiar din surse proprii/alte surse.

Compania  AQUACONS, cea care a elaborat documentaţia tehnică, a precizat că noua linie de tramvai va fi formată din 8 tronsoane, care presupun 8 staţii de tramvai.

O altă investiţie majoră vizează achiziţionarea, cu sprijinul fondurilor de la Uniunea Europeană, în două tranşe, a 20 de tramvaie noi.  Termenul limita pentru depunerea ofertelor a fost data de 11 iunie. Investiţia este estimată la câte 88,8 milioane lei (19 milioane euro) pentru fiecare lot de 10 tramvaie.

Până la atribuirea licitaţiei, OTL a făcut demersuri pentru achiziţionarea a încă 20 de tramvaie second hand din Germania. Primele cinci garnituri au ajuns deja în depou şi sunt supuse unor lucrări de pregătire în vederea ieşirii pe traseu, următoarele cinci garnituri sunt aşteptate săptămâna viitoare, iar celelalte zece vor ajunge la Oradea până la sfârşitul lunii iunie.

ClubFeroviar.ro

Bogdan_Cluj

^ Si cateva detalii despre implementare si program gasiti in articolul de mai jos. Highlights:

- etapa I
- etapa II
- etapa III
- Programul proiectarii si executiei

http://newsby.marianandrei.com/lucrarile-extindere-tramvai-oradea/

tom_sawyer

#6
Quote from: tom_sawyer on May 09, 2018, 11:30:58 PM
Numar anunt: 184737 / 05.05.2018

FURNIZARE A 10 TRAMVAIE PENTRU TRANSPORTUL URBAN DE CALATORI ÎN MUNICIPIUL ORADEA

Ca si la Cluj, si aici avem tot un singur si acelasi ofertant: ASTRA VAGOANE CALATORI S.A

Detalii despre tramvaiul "Autentic" produs de Astra aici.

LE: economica.net spune ca de fapt a fost ofertat Imperio, nu Autentic:
QuoteSursele Economica.net afirmă că modelul ofertat la Oradea este tramvaiul Imperio, la fel ca la Cluj, infirmând astfel informaţiile apărute anterior conform cărora Astra ar fi participat cu modelul Autentic.
Mie mi-e greu sa cred asta, stiam ca licenta cu Siemens pentru Imperio a expirat, de aceea s-au si apucat sa dezvolte independent modelul Autentic.

marinul

Unic ofertant pentru licitația tramvaielor noi din Oradea

"Licitația pentru achiziția a 20 de tramvaie noi, în două tranșe, a ajuns în faza evaluării unicei oferte depuse, cea a firmei Astra Arad.

,,Comisia de licitație a verificat oferta și a transmis firmei că aceasta este eligibilă. Următorul pas este analiza tehnică a ofertei, pentru a verifica dacă aceasta corespunde din punct de vedere tehnic cerințelor din caietul de sarcini", ne-a declarat viceprimarul Mircea Mălan.
Oferta depusă are peste 1.300 de pagini, conținând date tehnice. La evaluarea acestora participă și tehnicienii OTL.

,,Ei au mai produs tramvaie noi, cele aflate în folosință în Arad. Comisia trebuie să vadă dacă ceea ce pot ei oferi respectă cerințele noastre", spune Mircea Pop, directorul OTL SA.

Conform site-ului transilvaniabusiness.ro, ,,Astra a ofertat modelul Imperio, fabricat la Arad sub licenţă cumpărată de la Siemens".

Conform directorului Pop, edilii au adresat o invitație de a participa la licitație și companiei Siemens. Oradea are deja în folosință 10 garnituri Siemens ULF și, din punct de vedere tehnic, era de preferat achiziția unor garnituri similare.

Directorul Pop spune că modelul Siemens cu care este dotat OTL nu se mai fabrică. Ar exista o variantă – modele mai vechi de Siemens se retehnologizează în Viena, pentru a atinge caracteristicile tehnice ale Siemens ULF dar prețul unei astfel de garnituri ar peste posibilitățile orașului. În plus, pe banii europeni alocați acestui proiect se pot achiziționa doar garnituri noi.

,,Garniturile noi pe care le produce acum Siemens costă cu 1,2 milioane de euro mai mult decât a plătit orașul pe cele pe care le avem acum în exploatare", spune directorul Pop.

Poate, anul viitor
Oradea a ofertat 1,7 milioane de euro pe o garnitură. Achiziţia de tramvaie noi a fost aprobată în Consiliul Local în luna februarie, când s-a discutat despre achiziţia a 20 de tramvaie noi, care ar urma să fie cumpărate în două etape. Primul lot ar urma să fie livrat în 15 luni de la data semnării contractului. Al doilea lot, printr-un contract subsecvent, ar avea termen de livrare de 12 luni de la semnarea acestuia.
OTL a anunţat că vrea să cumpere tramvaie lungi, de 26-28 m, cu podea coborâtă, cu instalaţii de etiketing instalate, cu aer condiționat şi încălzire, cu rampe şi spaţii pentru persoanele cu dizabilităţi şi sisteme de recuperare a energiei la frânare.

În cel mai optimist scenariu, în această vară ar putea fi semnat contractul cu un furnizor, iar garniturile ar putea începe să fie livrate din a doua jumătate a lui 2019.

Mai bine vând garnituri noi...
Anul trecut, OTL a avut o tentativă de a înnoi parcul rulant prin modernizarea garniturilor Tatra, după un prototip la care au lucrat și Astra Vagoane Arad sau Electroputere VFU Pașcani.

Costul unui face-lifting la aspect și partea tehnică a fost evaluat la 406.000 euro per garnitură. OTL a scos la licitaţie un prim lot de tramvaie de modernizat dar nu s-au prezentat la licitație nici măcar firmelor care au lucrat la realizarea prototipului, iar proiectul tramvaiului Tatra orădean a fost abandonat."

http://www.bihon.ro/unic-ofertant-pentru-licitatia-tramvaielor-noi-din-oradea/2066093

Harry

Oradea Transport Local - OTL a semnat contractul de achizitie pentru 10 autobuze second hand cu Womy Equipment Supply pentru suma de de 179.500 euro + TVA.

Harry

Oradea Transport Public - OTL a semnat contractul de achizitie a 20 de tramvaie second hand cu nemtii de la Reprocs Gmbh pentru suma de 625.000 de euro.

Ionut

^ Detalii despre acest contract.




Oradea atribuie contractul pentru tramvaiele second-hand



Societatea de transport public Oradea Transport Local (OTL) a atribuit companiei germane Reprocs un contract in valoare de 625 mii euro (2,91 milioane lei) pentru furnizarea celor 20 de tramvaie second-hand. Licitatia a fost organizata in procedura deschisa, iar criteriul de atribuire a fost pretul cel mai scazut. Reamintim ca Oradea a mai achizitionat in 2017, zece astfel de tramvaie, model Tatra KT4D. In consecinta, acesta fiind si singurul model pe care OTL il dorea, era de asteptat sa fie atribuit contractul aceleiasi companii. Primele 10 tramvaie au fost achizitionate la pretul de 35.000 euro bucata, cu transportul inclus.

,,Cele 20 de tramvaie pe care ne-am inteles sa ni le dea vor mai rula in Berlin pana in 2019. Starea lor tehnica e buna spre foarte buna", preciza, in martie 2018, directorul OTL, Viorel Pop. Reamintim, de asemenea, ca in februarie 2018, Consiliul Local din Oradea a aprobat cumpararea a 20 de tramvaie noi. Valoarea totala a vehiculelor este estimata la 32 de milioane de euro. Tramvaiele vor fi achizitionate in doua etape (cate 10 tramvaie in fiecare etapa). Pentru prima etapa licitatia s-a incheiat, Oradea primind o singura oferta, de la producatorul roman de material rulant Astra Vagoane Calatori. Oferta primita pentru furnizarea de tramvaie noi este in curs de evaluare.

ClubFeroviar.ro

Harry

Sunt luate efectiv de la fier vechi...firma germana fiind specializata in reciclarea deseurilor....

TibiV

Bihor: Zece autobuze second-hand, achiziţionate de operatorul de transport în comun din Oradea

Operatorul municipal de transport în comun, Oradea Transport Local - OTL SA, a cumpărat zece autobuze second hand din Olanda, a anunţat luni, într-o conferinţă de presă, directorul general al OTL, Viorel Pop.
   "Sperăm să fie ultimele autobuze second hand cumpărate pentru oraş, săptămâna trecută, şi să venim în continuare cu o flotă nouă. Sperăm să deservească cinci ani liniile din oraş şi zona metropolitană", a declarat Pop.
   Potrivit acestuia, cele zece autobuze marca Man Lion City, fabricate în 2008, au fost achiziţionate de la firma Womy Equipment Supply, în urma unei licitaţii, pentru suma de de 179.500 euro + TVA.
   Autobuzele au o capacitate de 89 de locuri, din care 41 pe scaune, fiind dotate cu aer condiţionat.
   În prezent, se lucrează la obţinerea documentelor de identitate, omologarea la RAR, se efectuează verificări tehnice şi se montează echipamentele de e-ticketing. Ca noutate faţă de celelalte autobuze existente în flota locală, în autobuzele recent achiziţionate vor fi montate camere video, care vor fi supravegheate, probabil, de dispeceratul poliţiei locale.
   "Căutăm un parteneriat pentru camerele video pe sistem wi-fi, să le urmărească într-un dispecerat permanent," a precizat Viorel Pop.
   Mijloacele de transport vor intra în circulaţia de pe traseele orădene cel târziu la începutul lunii august.
   În prezent, parcul de autobuze al operatorului de transport în comun OTL numără 89 de autobuze.
   Circulaţia pe mijloace de transport în comun se realizează în Oradea cu tramvaie, 65%, restul, de 45%, cu autobuze.
   Directorul OTL a precizat că speră să fie ultimele autobuze second-hand cumpărate, având în vedere că se lucrează la un proiect pe fonduri europene pentru achiziţionarea unor autobuze electrice care să înlocuiască toate vechile autobuze clasice.
   "Investiţia pe autobuze electrice ar fi destul de mare, având în vedere că unul nou ar costa între 180-185.000 de euro. La ora actuală, suntem în lucru cu elaborarea unui proiect de modernizare a staţiilor de redresare şi montarea unor staţii de încărcare pentru turisme şi autobuze electrice. Ideea e că şi celelalte 20 de tramvaie, care sperăm să vină în cel mult doi ani în Oradea, vor fi tot cu capacitate de recuperare a energiei electrice şi astfel vom putea folosi energia recuperată de la tramvaie, cum se practică şi în alte ţări, şi să o introducem în autobuze electrice. E perspectiva pentru care încercăm să facem un proiect european, ca să înlocuim toate autobuzele din parcul societăţii", a spus Pop

https://www.agerpres.ro/administratie/2018/07/16/bihor-zece-autobuze-second-hand-achizitionate-de-operatorul-de-transport-in-comun-din-oradea--145653

"Circulaţia pe mijloace de transport în comun se realizează în Oradea cu tramvaie, 65%, restul, de 45%, cu autobuze."
Deci acolo se circula la o capacitate de 110%.... BRAVO!... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Ieri, conducerea OTL a susținut o conferință de presă pe platoul din fața Primăriei Oradea, în care a prezentat autobuzul turistic Iveco Mago2, recent achiziționat din Olso, Norvegia.
Autobuzul, destinat plimbării turiștilor pe la obiectivele cele mai importante ale orașului, a sosit duminică în Oradea, urmând să primească cartea de identitate și să fie înscris în circulație.
Acesta este un autobuz cabrio Iveco de tip second-hand, fabricat în 2008, având un motor de 5,6 litri, o capacitate de 33 de locuri pentru pasageri, plus locul conducătorului, deci în total 34 de locuri. Prețul autobuzului a fost 67 de mii de euro, preț ce include și transportul acestuia.
Autovehiculul are acces pentru persoane cu dizabilități. Fiecare scaun este dotat cu sistem de traducere în patru limbi și conector pentru cască. Autobuzul are o instalație de sonorizare pentru amplificare și microfon cu șase boxe.
Traseul de aproximativ 15-20 de km pe care va circula autobuzul va cuprinde în primul rând obiectivele turistice din Oradea, acesta urmând a fi stabilit împreună cu primăria. Costul biletului va fi între 25 de lei și 60 de euro pentru o durată de 48 de ore, turiștii având posibilitatea să urce și să coboare când doresc.


Conducerea OTL propune 6 curse pe zi, autobuzul urmând să circule după un program care va fi stabilit. La cerere se vor efectua curse și noaptea. 



OK, eu vad niste probleme la el si am sa fac o paralela cu autobuzele turistice din Constanta.

-este un singur autobuz pe o ruta care inca nu a fost stabilita exact. In Ct sunt 9 autobuze pe ruta Constanta Gara - Portul Vechi - Orasul vechi - bd Mamaia - intrarea in Mamaia Nord. Astfel se asigura preluarea turistilor de la gara si ii duce pana la capatul statiunii asigurand accesul turistilor la hoteluri si degrevand partial celelalte linii din oras si tot nu e suficient, linia etajata fiind sustinuta si de cateva autobuze extralong pe ruta 100 Mamaia

-autobuzul e f mic. nu stiu cat de multi turisti sunt in Oradea, totusi un singur autobuz atat de mic nu cred ca va face fata. double deckerele de la noi sunt full si abia fac fata. In plus unde stau turistii cu bagaje, la etajate bagajele stau jos in timp ce lumea care vrea sa vada orasul sta sus

-ramele de sus de la cel din Oradea obtureaza partial campul vizual, la etajate sus acolo ai vedere libera 360 de grade

-pretul biletului este enorm de mare. un etajat din Ct are pret bilet 1.5 ron o calatorie, 3 ron doua calatorii, 5 ron 24 ore bilet de tip hop on/hop off. Traseul etajatului din Ct e de aproximativ 45 km.

Ca pret autobuzul din Oradea a costat 67.000 euro, cele 10 din Ct au costat 3.000.000 de euro.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on May 09, 2018, 11:30:58 PM
Numar anunt: 184737 / 05.05.2018

FURNIZARE A 10 TRAMVAIE PENTRU TRANSPORTUL URBAN DE CALATORI ÎN MUNICIPIUL ORADEA

Au terminat evaluarea aici, in curand probabil vor semna contractul cu Astra.

Data evaluare financiara: 03.09.2018 14:08