[BV] Centura Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 07:31:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

 :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o
Bem o cafea maine la Rompetrol acolo?
Nu de alta... dar la 29cm deplasare ala poate cadea ORICAND peste centura si acolo va fi tragedie...

4est

#781


nu cade peste centura pentru ca este vorba de rampa

TibiV

Mai oameni buni....
Pasajul (tablierul) NU se sprijina pe "biscuitii" aia, ci pe pile si culee...
Biscuitii pot sa zboare toti, pasajul ramane pe loc. Doar ca ar arata dizgratios...

Pe bune acum...
Suntem forum de lacatusi-cofetari ?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Am fost aseara acolo si oricat m-am uitat nu am vazut nimic ciudat. Pun si pozele curand.

De vrei cafea acolo neaparat anuntati-ma si pe mine. :)

pbh

Pentru prima data trebuie sa le dam dreptate celor de la CNAIR 100%. Constructorul trebuie sa isi asume eroarea, clar este o eroare de constructie.
Altfel o sa patim ca si la vestita groapa de la Aciliu. Chiar daca siguranta traficului nu este pusa in pericol, posibilitatea de a avea fisuri in calea de rulare in cateva luni este posibila.
Oricum , faptul ca un c***t de pasaj de 500m construit in 4 ani este "stramb", ne face sa avem emotii pentru "marile proiecte" ce vor urma!
Poate ca nu am vazut toate declaratiile oficiale, dar eu nu am inteles care este de fapt problema. Daca este vorba doar de deplasarea "biscuitilor" si o problema de aspect, sau o problema la structura de rezistenta asa cum s-a spus initial, ceea ce ar pune probleme mai ales in cazul unui seism.
Nu inteleg de ce toti evita un raspuns clar la aceasta intrebare - inclusiv CNAIR.

dumbravaandrei

#785
Bauram cafeaua azi la Rompetrol.
Acum... ce sa zic... se si cam face armasar din tantar.

Problema cu pricina (acea abatere de 29 cm de care vorbea doamna de la CNAIR):



Sunt mai multe deformari din astea la ambele rampe dar par a fi mai mult rezultatul unei montari strambe de la bun inceput. Daca va uitati la bucata aia de polistiren, aia nu are nici cea mai mica zgarietura => nici vorba de deplasari sau tasari dupa momentul executiei lucrarii.
Ce e drept, peretii sunt cam denivelati dar na... cauza e ca aparatele de masura au fost folosite de Dorel nu de altii.


Din punctul meu de vedere se poate da drumul lejer la traficul <3,5t si monitorizate problemele semnalate iar chiar in caz de probleme de compactare se pot remedia si sub trafic. Cel putin de la momentul turnarii trotuarelor, biscuitii aia nu s-au miscat din loc si au mai fost ceva lucrari pe acolo, urcand inclusiv utilaje pentru asfaltare.

Pare mai mult o reglare de conturi CNAIR-VIAROM-EGIS decat o problema care sa necesite trecerea podului in patrimoniul muzeal al CNAIR.

Poate pasadia sau 4est au pareri diferite dar din punctul meu de vedere se poate da drumul lejer la trafic si monitorizata situatia.

P.S: Nu stiu de unde a scos doamna de la CNAIR 29 de cm, sunt maxim 10-15...

pbh

Multumesc pentru poza Andrei. Acum este foarte clar. Ai dreptate, CNAIR sufla si in iaurt acum. Oricum Viarom a dat chix aici.

Vice33

#787
Buna ziua, confirm si eu cele spuse mai sus, am fost azi si am vazut si eu acea mica neplanetitate, m-am uitat atent la structura pasajului, am mers chiar pe trotuarul ingust, biscuitii de beton sunt bine ancorati iar placa de sub trotuar care se sprijina pe marginea trotuarului, dpmdv, nu prezinta pericol prin acea mica deviere descrisa in poza de mai sus.

Chiar daca nu sunt expert in structuri, ci doar un simplu absolvent de facultate de constructii civile, si eu as inclina pentru a da drumul circulatiei pe pod, neprezentand vreun pericol, desigur, cu monitorizarea atenta a acelei erori de construire.

Daca va uitati atent putin mai jos (pe acelasi aliniament superior, dar mai in fata, spre capatul podului) veti vedea la fel, o alta neplaneitate, mai mica decat cea sesizata in imaginea de mai sus...

Incheind, parerea mea personala este ca se poate da drumul la trafic. Nu inteleg problema intre CNAIR si VIAROM, insa sper sa se rezolve cat mai repede. Eu nu cred ca daca era eroarea asa grava cum spune lumea aici, s-ar fi inchis ochii, nu cred asa ceva si sunt convins ca de aceasta eroare de construire se stia de mai demult si a fost presupun bine studiata/monitorizata de s-a permis continuarea si finalizarea lucrarilor.

Avand in vedere si cele spuse de reprezentantul CNAIR care din cate am inteles, afirma ca acest defect se va confirma in procesul verbal final si ca nu s-ar pune problema refacerii care ar dura un an, tind sa cred ca nu e chiar asa de grava aceasta problema si ar fi mai degraba "un joc de culise" intre CNAIR si VIAROM.

4est

Nici vorba de cele povestite de CNAIR/DRDP

DAR aratand pozele unui constructor, el zice ca posibil ca devierea sa se accentueze de la vibratii in timp, mai ales daca nu este bine compactat in interior
Deci, in ciuda exagerarilor, inteleg si punctul de vedere CNAIR. Inchipuiti-va ca v-ati face si voi o casa sa nu cred ca ati receptiona-o cu un perete stramb.
Si dpdmdv ar trebui deschis circulatiei, cu monitorizare

Am auzit ca s-ar fi convenit sa dea drumul 2 ore dimineata

Oricum luni se anunta un protest mare cu "blocarea" centurii

Vice33

L.E.:

Am vorbit astazi dupa masa cu o persoana apropiata (nespecialista) care mi-a spus ca problema ar fi la calitatea betonului din grinzile principale (cele care se sprijina pe culee), si ca acest fapt ar produce, la un trafic mare, la incapacitatea portanta a grinzilor de a asigura rezistenta si stabilitatea necesara.

Deci vorbim cred de 2 situatii aici: grinzile principale si ceea ce ati descris mai sus cu acea fotografie.

Voi stiti ceva de problema la acele grinzi, respectiv de calitatea mai mica fata de specificatiile din proiect a betonului turnat? Am inteles ca se vor face proteste mai ample si ca se va bloca complet circulatia spre/dinspre Sanpetru...

4est

Pai cum sa fie beton de calitate turnat la -10 grade, ianuarie!

Vice33

Aici trebuie sa aflam mai multe. Grinzile podului ar trebui sa fie prefabricate si sa fi venit gata turnate la fata locului...nu pot momentan sa verific aceasta ultima informatie/supozitie legata de calitatea betonului din acele grinzi, insa, imi vine greu sa cred acest lucru, mai ales ca nu cred ca acele grinzi au fost prefabricate de Viarom...

Se zvoneste fie ca s-a furat din betonul necesar, fie ca s-a folosit calitate inferioara... as fi si eu curios sa aflu ce este adevar si ce este informare proasta.

pasadia

Culeele, pilele si grinzile, toate au fost executate si puse in opera in 2015. Si "biscuitii" sunt in santier inca din 2015. Daca aia ar fi problema imi e greu sa inteleg cum de abia acum, in 2017, au descoperit-o.

JohannDB

#793
Referitor la "ieșirea din front"/aliniere a unor plăci din structura zidului rampelor de acces la tablierul podului de la Sânpetru, am căutat mai pe la începuturi la această tremă, ca să găsesc niște imagini luate din axul/mijlocul rampelor de acces de la momentul ridicării acestui perete din plăci......
      Am găsit, în urmă, la pagina 27 numai o poză cu fundația unuia dintre ziduri....
      Apoi la pagina 30 la replica # 448 a lui "pasadia" din 09.11.2016 niște imagini din lateral, numai cu ridicarea acestor pereți, dar nu de pe mijloc....
      Mai la urmă, la pagina 40, la ultima poză a replicii # 595 a lui "TraianBv" se poate vedea cât de cât că, acești pereți sunt singurii care "țin" tot materialul de umplutură compactată al acestor rampe, pereți încheiați sus cu "centura" pentru structura trotuarelor...
      Am căutat să văd dacă acești pereți sunt dublați de un perete vertical (sau altceva), pe interior, din beton armat pentru susținere verticală, dar se pare că nu, "biscuiții" fiind singurii ce țin umplutura ..... În situația asta, "expulzarea" spre exterior a unui "biscute", doi (am căutat să văd și profilul la canturile de îmbinare ale "biscuiților"), la (e drept) o oarecare distanță, să nu fie un rezultat al unei tasări/lăsări, ci numai o aliniere "defectuasă" la montaj.... Adică, un fel de "când a făcut "burtă".
     Acum, na, venim cu "păreri", "părerologi"....

dumbravaandrei

Nu exista biscuiti care sa se fi deplasat spre exterior (sa faca "burta") in urma unor tasari. Doar la rampa dinspre Brasov, partea cu Jandarmeria, sunt 3 biscuiti care "fac burta" (cei mai de sus, spre pila care sustine grinzile ce traverseaza breteaua spre Rompetrol), dar asa par sa fi fost montati. Nici acolo nu este zgariat polistirenul.
Daca ar fi fost deplasari ulterioare executarii lucrarilor, ar fi existat altfel de urme (inegalitati intre distantele biscuitilor, ruperi ale cablurilor de tensionare ale biscuitilor, zgarieturi, rupturi, deformari, crapaturi etc). Nu am observat astfel de urme.
Dar cu monitorizare se poate da drumul la trafic (sa stii ca neoficial se mai circula pe acolo ca mai sunt temerari care muta parapetii de beton sau balizele si pana vine paza se mai circula cate o ora-doua).

Oricum, cea mai idioata idee ar fi ca CNAIR sa blocheze receptia si sa lanseze licitatie pentru expertizare. Atunci e clar ca va dura mai mult de un an.
Solutia ideala ar fi dat drumul la circulatie pentru autovehicule <3.5t si monitorizata situatia iar unele remedieri daca va fi cazul se poat face si sub trafic cu semaforizare.