Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adiarc

Astăzi am fost din nou pana la Sighisoara pe DN 14....pana aproape de Medias 2 accidente ( unul la Ruși celălalt la Agarbiciu )si la Saros,al treilea si cel mai grav cu devierea traficului prin Alma,Dumbrăveni ( linkul de mai jos )...si plin de accidente,cu unul cel putin,zilnic a fost si saptamâna trecută...sunt într-adevăr multe curbe de căruțe si portiuni uscate care alternează cu cele umbrite dar,in continuare multi confunda iarna cu vara ...

nu sunt șoferul model,dar cu siguranta in perioada asta o las mai moale si am masina complet si corect echipata de iarna...

http://www.turnulsfatului.ro/2016/12/19/accident-cu-un-ranit-grav-la-sarosu-pe-tarnave-circulatia-este-blocata/
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dumbravaandrei

Sambata seara pe la 8 in curba la Persani erau 3 in sant, doi stateau acolo de pe la 11 cand m-am pornit spre cluj... si sunt indicatoare in zona...

oaspetele

#2267
Vineri am fost in Sibiu si ne-am intors sambata.
Intre Slimnic si Rusi am derapat fara sa exagerez cu viteza. Tocmai din acest motiv am lasat masina si ESP-ul sa se 'regrupeze' si nu am avut probleme. Mai departe, foarte aprope de casa (Bistrita), la iesire din padurea de pe dealul Herinii,  am derapat foarte usor din nou. Tot la viteaza redusa. De data asta chiar usor, dar totusi...echipat cu cauciucuri Nokian de iarna si ruland fara excese.

De altfel, polieul si-a facut de cap la noi in judet (precum si activitatea subtire a celor ce trebuiau sa actioneze):
http://www.bistriteanul.ro/foto-accident-rutier-grav-in-sintereag-doua-persoane-gasite-in-stop-cardiorespirator-1482138147687.html
http://www.bistriteanul.ro/politistii-confirma-ca-e-polei-pe-dn17-si-se-pregatesc-sa-amendeze-drumarii-seful-de-la-drumuri-nationale-spune-ca-soseaua-e-curata-1482142995168.html

P.S. Atat la dus, cat si la intors, am trecut pe langa foarte multe masini iesite in decor. Cel putin 10 in total. Plus vreo 2-3 tamponari serioase...

cristi5

#2268
Am trimis o solicitare la IGPR in legatura cu cauzele accidentelor mortale la nivel national, acesta e raspunsul. Pentru comparatia numerelor si proportiilor, pun mai jos statistica pe 2014 din Suedia (e clar ca sunt si vor mai fi victime in trafic, dar e important de vazut cam unde se pot face progrese daca comparam cu un lider in domeniu)


Quote from: cristi5 on August 12, 2016, 10:48:14 AM
In Suedia 40% din cei care mor in trafic nu poarta centura. Pentru comparatie, alcoolul e implicat in 20% din cazuri.

Din cele 270 de victime din 2014, 66 (cele mai multe) sunt in accidente "single" ca acesta.

Alte cifre pt 2014
- depasire: zero morti
- ciocnire pe contrasens: 50
- viraj pt iesire de pe drum: 10
- ciocnire din spate: 15
- intersectie: 10
- biciclisti si motorete: 28
- pietoni: 52
- ciocnire cu elan (moose, elk): 4
- altele: 37

Interesant e si ca 80% din victimele accidentelor rutiere sunt barbati.

Sursa este cartea de pregatire teoretica pt soferie... Daca-mi amintesc bine, sunt si intrebari la examen.

Banuiesc ca exista o asemenea statistica in Romania?

Vice33

Buna seara, sunt de acord cu cele spuse de toti cei de aici, si eu astept o hotarare LEGALA legat de deschiderea acestui tronson. Nu este OK sa riscam sa luam amenzi sau alte penalitati doar pentru ca vrem sa fim mai presus de niste legi. legi care sunt intortocheate si momentan potrivnice cu situatia de pe teren. Nu avem ce face, si eu vreau sa se deschida, repet, LEGAL, cu actele in regula.

Am citit si eu articolul de azi despre acel accident de pe DN68A si din primele informatii pe care le aratau, acel sofer care iesea de pe drumul secundar nu s-a asigurat cand a intrat pe drumul principal. Stiu ca drumurile nationale sunt foarte multe dintre ele DEPASITE TEHNOLOGIC si ca ar trebui "updatate" la drumuri cu 2 benzi pe sens...insa, chiar si asa, nu putem da vina pe X sau Y pentru ca acel sofer NU A RESPECTAT LEGISLATIA RUTIERA! Toti soferii trebuie sa se asigure si sa dea prioritate celorlalte vehicule atunci cand intra pe un drum principal.

Indirect e de vina si sistemul rutier sau acele persoane din management care nu au implementat in acesti 20 de ani proiecte viabile pentru infrasctructura. Cu totii vrem sa ajungem acasa mai repede, si cu totii vrem ca drumurile sa nu fie aglomerate insa, chiar si asa, acest DN68A (care comparativ cu alte tari, seamana cu un drum judetean sau comunal) are limitele lui si trebuie sa ne adaptam momentan la aceste limitari (respectiv drum cu 1 banda pe sens)...

Soferii sa fie mai atenti si sa incerce pe cat posibil sa evite accidentele de circulatie aplicand regulile din legislatia rutiera si Conduita Preventiva...mai mult, nu pot sa schimb soferii care sunt inconstienti, care fac depasiri riscante pe linie continua sau in curbe, cei care merg cu 80-90 in localitati, cei care nu au rabdare si fac flash-uri cu farurile sau cei care se cred "zmei" pe drumurile patriei.

Politia Rutiera nu are nici o treaba cu aceasta categorie de soferi indisciplinati in trafic, ei isi fac treaba pe cat de mult prin campanii in care se atrage atentia asupra accidentelor multiple de circualtie din cauza conditiilor meteo si ale carosabilului, adaptarea vitezei de circualtie si respectarea distantei longitudinale intre autovehicule...

Ma doare si pe mine cand vad ca voi aici, va zbateti sa ii determinati pe cei de la putere sa miste ceva in tara asta muscata si haituita de atatea furturi si hotii, si ei nu dau nici un semn ca ar face ceva...cine stie, poate sunt persoane din Minister care chiar vad mesajele noastre si care intr-un ceas bun, se dau de 3 ori peste cap si rezolva ceva. Sa speram la mai bine!

P.S. Imi cer scuze pentru acest mesaj asa lung....

Vice33

#2270
Cetatenii mor pe DN nu din cauza directa ca nu avem autostrazi, ci din cauza ca SE GRABESC si NU RESPECTA LEGISLATIA RUTIERA (viteza neregulamentara. depasirile riscante, neadaptarea vitezei la conditiile atmosferice si fata de conditiile carosabilului).

Nu mai incercati sa le luati apararea soferilor nesimtit si indisciplinati pentru ca circula pe un drum cu o singura banda si merg prea "incet" sau ca "se grabesc". Nu este scuza pentru incalcarea regulilor de circulatie. Punct.

Nu sunt impotriva modernizarii drumurilor judetene si nationale cu o banda, chiar sunt pentru a se construi autostrazi dar cand aud ca din cauza lucrarilor x sau y se moare pe drumuri, si nu se mentioneaza ca VINA O AU SOFERII, ma zgarie pe minte...

dorum

...te zgarie cam degeaba... chiar si nesimtitii despre care vorbesi (si e realitate) n-ar provoca accident pe autostrada (de fapt scade enorm probabilitatea)!

Vice33

Problema principala in Romania este nerespectarea legislatiei rutiere (VITEZA RIDICATA!!) si atitudinea nerusinata a multor soferi care SE CRED MAI RPESUS DE LEGE SI CARE IGNORA URMARILE GRAVE DIN CAUZA PROSTIEI LOR DE A CIRCULA CU VITEZA!

Pe autostrada se circula de multe ori peste 130 de km/h, pana unde vreti sa ajungem? Autostrada cu viteza nelimitata? Nu va dati seama ca cu cat viteza creste, cresc riscurile de accidente si de ex. campul vizual la 120 km/h este de doar 20 de grade?? Cum ar fi la
160 de km/h?

SIGURANTA RUTIERA CHIAR NU MAI INTERESEAZA PE NIMENI? CUM SA AI SIGURANTA RUTIERA CU VITEZE TOT MAI MARI? E ABSURD.

Chiar si pe autostrada se intampla sa fie CEATA, POLEI, BURNITA, NINSOARE. Cine circula cu MAXIM 50 km/h in aceste conditii cu vreme extrema? Circuli tu cu 50 de km/h daca este ceata cu vizibilitate sub 50 de m in afara localitatilor? Circuli cu MAXIM 50 de kmh daca intalnesti POLEI pe drumurile din afara localitatilor?

Raspunsul este NU. Nu se circula regulamentar! Aici este problema.

cristi5

#2273
Uita-te cate accidente sunt pe autostrada si cate pe DN, la aceeasi populatie de soferi, educati in aceeasi tara, etc. E clar ca autostrazile sunt mai sigure decat DNurile, chiar daca viteza e mai mare. Si e mai sigur orice drum peste DN 1+1, chiar daca nu e A: 1,5+1,5, 2+1, 2+2, etc.

Fii linistit ca legislatia nu se respecta de catre mare parte din soferi nici in tarile care au de 3-4 ori mai putini morti in trafic pe cap de locuitor. Dar au drumuri mai sigure, mai ales in zone cu trafic intens. Unde cere traficul au autostrada, unde nu, au alta forma de drum sigur (de preferinta cu separare de sens). Devine mai usor de condus, soferii nu obosesc asa repede in trafic, sunt mai calmi, etc. Si daca-s mai calmi si mai relaxati ghici ce fac? Respecta mai bine regulile de circulatie!!! Nu zic ca nu trebuie imbunatatita educatia soferilor dar cred ca banii investiti in infrastructura au efecte mult mai pronuntate asupra sigurantei circulatiei.

dorum

probabilitatea de a avea accident pe A la 160 e muuult mai mica decat pe DN la 90... totul e probabilitate, cat influentezi tu probabilitatea si cat iti influenteaza aceeasi probabilitate de accident ceilalti participanti la trafic

iuli

@vice33 eu totuși nu îți înțeleg esența mesajelor. Zici că nu merită autostrăzi? Sau că autostrăzile nu salvează vieți?

Scuze, m-am pierdut prin explicații și teorii.

Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

vancouver

#2276
Quote from: Vice33 on December 27, 2016, 06:19:11 PM
Cetatenii mor pe DN nu din cauza directa ca nu avem autostrazi, ci din cauza ca SE GRABESC si NU RESPECTA LEGISLATIA RUTIERA (viteza neregulamentara. depasirile riscante, neadaptarea vitezei la conditiile atmosferice si fata de conditiile carosabilului).

Nu mai incercati sa le luati apararea soferilor nesimtit si indisciplinati pentru ca circula pe un drum cu o singura banda si merg prea "incet" sau ca "se grabesc". Nu este scuza pentru incalcarea regulilor de circulatie. Punct.

Nu sunt impotriva modernizarii drumurilor judetene si nationale cu o banda, chiar sunt pentru a se construi autostrazi dar cand aud ca din cauza lucrarilor x sau y se moare pe drumuri, si nu se mentioneaza ca VINA O AU SOFERII, ma zgarie pe minte...

Pai evident ca vina o au soferii. Aproape întotdeauna (cu excepția problemelor tehnice ale vehiculelor sau a unor defecte majore ale drumului). Dar:

MIE MI SE PARE LA NIVEL DE GÂGĂ SĂ ÎNȚELEGI CĂ NU NUMAI ȘOFERII VINOVAȚI MOR ÎN ACCIDENTE. PE BUNE, CHIAR NU TE GÂNDEȘTI LA CEILALȚI CARE MOR NEVINOVAȚI ? ? ?


Pentru șoferii și pasagerii nevinovați construim noi drumuri mai bune, și EVIDENT nu pentru șoferii grăbiți dincolo de limita respectării legii. De aceea este esențial să separăm sensurile de mers în mod fizic, prin parapeți mediani, ca pe autostradă, astfel ca șoferii grăbiți să nu poată intra fizic pe contrasens în alte vehicule NEVINOVATE.


PS. Educatia celor 7 ani de acasa in Romania este puternic imprimata de ideea PEDEPSIRII. Mai ales noi cei care acum suntem maturi am trecut prin copilarie cu bataie si pedepse. De aceea in subconstient este intiparita OBLIGATIA de a gasi UN VINOVAT si de a-l PEDEPSI. Asta se vede si in politica si in multe alte domenii. Deseori cand plecam la munca in vest si stam mult pe acolo ne frapeaza ca in multe domenii cautarea SOLUTIEI primeaza inaintea cautarii vinovatilor si deseori ne enerveaza masurile aparent excesive de protectia muncii, de protectie la incendii, amenzile dure pentru nepurtarea centurii, etc.. adica solutiile identificate de ei pentru a reduce problemele. Asa si vice33 aici: are pitici pe creier si-l enerveaza ca noi cautam solutii prin care sa protejam OAMENII, cand doar este evident ca OAMENI (cu un i) sunt vinovati pentru orice accident...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Vice33

#2277
Eu ma refeream la cauza si nu la parametrii tehnici pe care ruleaza autovehiculul. Un accident din cauza VITEZEI il poti avea SI PE DN, SI PE AUTOSTRADA!! (Asta sper sa fie clar pentru toata lumea si sa nu ma mai acuze lumea ca sunt impotriva autostrazilor!)\

@Vancouver: nu vreau sa ne certam din cauza acestui subiect, incearca sa intelegi ca ceea ce spun nu spun din cauza unor "pitici" ci din cauza faptelor din trafic. Siguranta circulatiei este importanta si pentru mine dar si pentru toti conducatorii auto si pasagerii acestora. Accidentele in care sunt implicati soferi/pasageri din autoturisme care circula REGULAMENTAR sunt provocate de coliziunile laterele sau frontale de cele mai multe ori, facute de autovehiculele care au provocat accidentul.

Un exemplu este accidentul de azi (n.r. 28 Dec 2016) petrecut pe DN1 intre Codlea si Vladeni unde soferul autoturismului pe care il conducea a DERAPAT, din cauza MAZGII si POLEIULUI de pe carosabil, a intrat pe contrasens si a lovit autoturismul care circula regulamentar din sens invers. In urma impactului, soferul vinocat si fiica acestuia AU MURIT! (http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=eveniment&s_id=165836&Accident-intre-Codlea-si-Vladeni-Directorul-Consilprest-si-fiica-lui-morti-de-Craciun-pe-DN1).

Eu vin si va intreb: Circulam pe autostrada, unde carosabilul este cu polei sau mazga, dvs. circulati pe banda 1 regulamentar, cu viteza de 50 de km/h iar in fata dvs. pe banda 2 circula un alt autovehicul, cu viteza de 100-130 de km/h, ziua sau noaptea. Cel din fata dvs. derapeaza, se loveste de parapet si fiind prea aproape de acel autovehicul, intrati din plin in el si posibil va mai loviti si dvs. cu autovehiculul de parapeti. Se creaza ambuteiaj, si alte autovehicule se ciocnesc de primele autovehicule.

Vine intrebarea: COnteaza asa de mult ca circulau acele autovehicule pe autostrada? Sau conteaza (RE)EDUCAREA SOFERILOR pentru a deprinde acel simt CIVIC si RESPONSABIL de a CIRCULA REGULAMENTAR? Cum inveti soferii sa fie responsabili? Punand pedepse mici pentru a-i "motiva" sau asprind santiunile penale si contraventionale pentru a-i determina sa se gandeasca de 2 ori atunci cand apasa pedala de acceleratie?

P.S. @ IULI: sunt PENTRU construirea autostrazilor, sunt IMPOTRIVA SOFERILOR NESIMTITI CARE CREAZA ACCIDENTE RUTIERE, GRAVE sau MAI PUTIN (DIN CAUZA VITEZEI IN PRINCIPAL!!)


Vice33

Art. 123 (din Regulament)

Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor (INCLUSIV PE AUTOSTRAZI!!, în următoarele situaţii:

a) la trecerea prin intersecţiile cu circulaţie nedirijată;

b) în curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau în care vizibilitatea este mai mică de 50 m;

c) la trecerea pe lângă grupuri organizate, coloane militare sau cortegii, indiferent dacă acestea se află în mers sau staţionează pe partea carosabilă a drumurilor cu o singură bandă de circulaţie pe sens;

d) la trecerea pe lângă animale care sunt conduse pe partea carosabilă sau pe acostament;

e) când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă;

f) pe drumuri cu denivelări, semnalizate ca atare;

g) în zona de acţiune a indicatorului de avertizare [Presemnalizare zonă circulată de şcolari, copii. Copii] "Copii" în intervalul orar 7:00-22:00, precum şi a indicatorului [Accident] "Accident";

h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare şi marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflaţi pe trotuar, în imediata apropiere a părţii carosabile, intenţionează să se angajeze în traversare;

i) la schimbarea direcţiei de mers prin viraje;

j) când vizibilitatea este sub 100 m în condiţii de ceaţă, ploi torenţiale, ninsori abundente.

TibiV

Quote from: Vice33 on December 28, 2016, 06:49:40 PM
Circulam pe autostrada, unde carosabilul este cu polei sau mazga, dvs. circulati pe banda 1 regulamentar, cu viteza de 50 de km/h iar in fata dvs. pe banda 2 circula un alt autovehicul, cu viteza de 100-130 de km/h, ziua sau noaptea. Cel din fata dvs. derapeaza, se loveste de parapet si fiind prea aproape de acel autovehicul, intrati din plin in el si posibil va mai loviti si dvs. cu autovehiculul de parapeti. Se creaza ambuteiaj, si alte autovehicule se ciocnesc de primele autovehicule.

Bun scenariu.
Care arata ca:
1. Nu a avut loc nici o ciocnire frontala, ca nu avea cum.
2. Daca ala circula cu 100-130 pe mazga sau polei, este dus cu capul. Dar eu nu sunt, asa ca circul mai lent si il pot evita in buna masura. Poate ma "sifoneaza", dar nu ma omoara.
2. Ambuteiajul de care spui, cu alte autovehiocule care se ciocnesc de primele, este posibil pe o ceata "sa o tai cu cutitul".

Sa repetam scenariul in exact aceleasi conditii (mazga, polei, ceata si un vitezoman) pe un DN obisnuit.
Iti imaginezi rezultatul ?...
Nu are rost sa intram in detalii, ca suna a "cod rosu" la ISU... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)