Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#795
Daca citesti documentul cu faza 2 vezi ca va fi ERTMS, deci sigur BAT la fiecare TN.

ERTMS intareste siguranta la TN franand automat trenul (prin intermediul GSM/R) daca e talonata bariera.

PZB nu poate face asta daca loco a intrat deja pe bloc, ca nu mai e niciun inductor care sa poata opri trenul. Totul depinde de mecanic sa vada "semnalul de acoperire" (lumina de langa bariera, indreptata spre mecanic) si sa reactioneze

venom637

Quote from: Xenos on April 05, 2024, 08:56:28 PMSper că la trecerea peste calea ferată din Comana se pune barieră sau semibarieră... :o

Sunt montati suportii de vreo 2 - 3 luni.

AndreiB

Faci un viaduct mamut din cauza birocratiei si te zgarcesti la o TN denivelata...

Xenos

@cristi5 foarte interesant,dar ar trebui montate bariere de acum și nu așteptat semnalizarea nouă. Tehnologia de tip indusi/pzb permite asta. Vezi M300 înainte de modernizare

cristi5

#799
Da, civilizat ar fi trebuit bariera in faza 1 ai subtraversare rutier sub CF in faza 2.

Dar @Xenos ce prevede exact faza 1 pt treceri la nivel?  E pe SEAP. Poti cauta, poate cine stie. Din pacate pe doclic avem doar planurile de situatie (tot de pe SEAP luate si alea) nu si memoriul tehnic.

cristi5

#800
Licitatia SEAP pt faza 1 (castigata de Porr)
https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100088890

Am pus pe doclic doar caietul de sarcini (plansele le pusese @RobertH mai demult). Atentie, fiind design & build unele din solutiile specificate in document au fost schimbate de Porr. De ex la podul mare (proiectat cu SSF) nu cred ca corespunde nici nr de deschideri, a fost o maare discutie in CFR despre asta in 2021, ca nu erau obisnuiti cu design & build... Plus aferizarea si instalarea "slab track", care iar a fost o discutie, initial solutia a fost respinsa etc.

@Xenos si alti colegi interesati: succes la cautat ce vor face cu barierele.

Fireste ca indiferent ce "ar trebui", dupa faza 1 nu se va intampla nimic altceva pana la licitarea si atribuirea fazei 2, care are deja finantare. Deci daca contractul actual nu prevede nimic pt bariere, nicio sansa sa se intample ceva pana la faza 2, de ex pt ca nu sunt bani, nu este capacitate administrativa etc.

PS: sa fiu sincer la cate anulari de trenuri vedem la Calatori, si ce plangeri auzim de la infra ca nu sunt bani din cauza salariilor marite, ma intreb cum vor gasi mecanici, MR si IDM si bani pt operarea spre Giurgiu. Nu e exclus sa opereze o vreme (ca asta e obiectul fazei 1, "redeschiderea circulatiei") apoi pauza, pe motiv ca incepe faza 2, lipsa calatori sau alt motiv (lipsa MR, mecanici). Similar cu Ilia-Lugoj.

Xenos

Deși e nițel offtopic, tocmai de aceea ar trebui să fie strategie națională atragerea/crearea unor operatori de transport feroviari serioși, ca să-l înlocuiască pe liliputanul fost mamut aflat în moarte clinică, distrus politic, CFR Călători.

carutasul

marea mea dilemă e de ce am tot văzut companii care încearcă să facă automobile autonome dar nu încearcă nimeni trenuri autonome. Mi se pare mult mai simplu, înțeleg că și consecințele erorilor sunt mai grave dar cu toate astea, e un sistem cvasiînchis, nu ca șoselele :) Dar oricum linia asta cred că va avea clienți, dacă nu o poate opera CFR măcar să o dea la cineva care poate...

TibiV

Tu te-ai urca intr-un avion autonom, fara piloti?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#804
Exista multe metrouri fara mecanic, si teste/cercetare de tren peste ERTMS fara mecanic. De ex proiectul ShiftToRail, grade of automation (GoA) 4, adica driverless, nesupoervizat.

Dar fireste ca astfel de trenuri nu pot functiona daca sunt treceri la nivel.  Deci sa revenim on-topic :)

dan tm


Xenos

@cristi5: inițial am zis că nu am timp, acum m-am uitat. La pag. 18 din caietul de sarcini pentru exteriorul stației Comana scrie ceva foarte criptic, de tipul înlocuirea mecanismelor de barieră cu mecanisme performante. Ceva f. eliptic, asta nu include și o barieră? Ar fi culmea aberației. Mai scrie instalare cabluri pt comandă și control instalație BAT din capul X al stației.
Ce înseamnă exact asta, tradus?

cristi5

#807
Capul X al unei statii e cel dinspre Bucuresti, adica cel nordic la Comana, adica acel DJ 411

BAT inseamna ca va fi bariera automata

Un google de glosar feroviar

QuoteBAT - instalație de semnalizare automată amplasată la trecerile la nivel prevăzută cu semibariere și semnalizare optică și acustică pentru avertizarea participanților la trafic în vederea opririi acestora.

cristi5

#808
Quote from: dan tm on April 09, 2024, 12:48:45 PMDaca prezinta interes:
pe forumul ciclism s-au postat niste poze de la Gradistea.

https://www.ciclism.ro/forums/threads/fotografii-si-discutii-pe-teme-feroviare.18791/page-37#post-779520
Merci, pun pozele aici sa ramana. PO Gradistea este la 500m de peron (facepalm).

Acces pe peron cu trepte sau plan inclinat. Pare f sus din poze.

Pe peron doar 2 bancute de vreo 1,5m lungime

Apropo merge foarte repede
- copy-paste cu poze de pe web in whatsapp
- apoi din whatsapp "Forward all",
- Share si Copy,
- apoi paste in uploader.
- De-acolo copy si paste pe forum

Avantajul e ca nu mai trebuie cautate pozele pe disc, ca la "save as". Fireste, merge si direct Copy de pe web si Paste in uploader, una cate una. Dar eu le pun oricum pe whatsapp. Uneori ma intorc la o conversatie mai veche whatsapp, le iau de acolo si pun pe forum.





































Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Podul Gradistea, 7 aprilie 2024. Pun si aici doar ca sa existe filmarea si pe topicul "dedicat" acestei lucrari...

Quote from: adix on April 10, 2024, 12:40:34 PMSalutare baieti!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)