[TM] Transportul public in Timisoara

Started by TibiV, September 12, 2017, 11:36:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Multumesc pentru explicatii! Am facut acest thread pentru a aduna toate stirile despre transportul public. Se pierdeau in thread-urile de proiecte diverse. "Din mers" este un board doar pentru cladiri, parcuri, sanatate, sport etc, orice altceva ce NU este infrastructura de transport.

B.Robert

S-a decis pana la urma cate tramvaie noi vor fi achizitionate: 15



Observati ca vor fi cumparate si 20 autobuze noi (presupun ca nu articulate), dar in acelasi timp vor fi scoase de pe traseu autobuzele Euro 3 (nu stiu cate sunt).
Cu mentiunea ca o parte dintre autobuzele scoase vor fi imprumutate nou infiintatei societati de transport public din Deva, pana cand reusesc si acestia sa cumpere niste autobuze noi.

Cele 20 minibuze de care mentioneaza in comentariu nu sunt foarte utile. A incercat sa le foloseasca in locul tramvaiului 5 cat timp modernizeaza calea de rulare, dar nu faceau fata.



Oricum, poate sa cumpere cate autobuze si tramvaie vrea, sunt degeaba daca nu se ocupa si de partea cu personalul.

ioio_viola

si sa imbunatateasca infrastructura. Si nu ca si mizeria de trafic management care e un mare rahat.

istvan78

"Minibuzele" le-am tot vazut o perioada in zona de sud, intorceau la punctul terminus al troleului de pe Lidia. Dar in ultima vreme nu le-am mai vazut in trafic nicaieri. Stiti pe unde circula?
Primarul asta opereaza cam asa: "Am eu o idee, cumparam cutare si cutare. Acum voi gasiti ce sa facem cu ele, da' urgent!"

B.Robert

#19
A existat o linie 23, cred ca de ea zici (nu ii stiu traseul exact). Stiu sigur ca trimiteau doar "minibuze".
La un moment dat au suspendat-o din cauza unor lucrari pe traseu si apoi au anulat-o. Daca partea cu suspendatul am gasit-o in anunturile de pe site, cea cu anulatul o stiu de pe forumul ratt, nu am vazut si pe site.

Cineva ar trebui sa il traga serios de maneca pe primar, in mod public (unde il doare si raspunde) in legatura cu societatea transport.
Potential exista: traseele sunt destul de bune, acopera bine orasul, mijloacele de transport sunt ok in mare parte (exceptand unele tramvaie mai neglijate si vreo 2-3 autobuze nearticulate). E totusi nevoie sa se bage putin in conducerea aia pe care o tot ameninta ca scapa de ea de X ani. Nici nu trebuie sa vorbim de cine stie ce conditii, ci in primul rand de o frecventa mai mare si de preferat mai multe controale a politiei locale pentru siguranta. Dar pentru o frecventa mai mare e nevoie sa angajeze vatmani/soferi in plus si sa gaseasca o solutie financiara sa ii tina (sau macar sa nu-i mai lase cu salariile neplatite 2-3 luni de sarbatori) + achizitionate mai multe mtc-uri, dar la ultima parte am observat ca lucreaza deja. Ideea e sa le achizitioneze cu cap, dupa un plan bine pus la punct, nu cum viseaza EL noaptea.

Oare de chestiile alea de plimbat turistii prin oras mai stie cineva ceva? Nici nu stiu cum sa le zic, erau un fel de "mini-mini-autobuze".

De vaporase nu mai zic nimic ca imediat expira prelungirea si sa vezi cum au de platit pentru ele. Dar aici e si vina lu Bojin ...

@istvan78 Referitor la intrebarea pe unde circula, in articolul asta scrie de unele linii: 5, E4, E4b, E6, 21, 28, 32 (weekend), 33b (weekend), 13 (sâmbăta și duminica), 46.

http://www.tion.ro/minibuze-noi-la-timisoara-liniile-pe-care-vor-circula-din-februarie-cele-mai-noi-mijloace-de-transport-ale-stpt/1985551

istvan78

#20
Quote from: B.Robert on March 08, 2018, 12:31:58 AM
1) Ideea e sa le achizitioneze cu cap, dupa un plan bine pus la punct, nu cum viseaza EL noaptea.

2) Oare de chestiile alea de plimbat turistii prin oras mai stie cineva ceva? Nici nu stiu cum sa le zic, erau un fel de "mini-mini-autobuze".

1) No aici e dificultatea. Ca asta asculta numa-si-numa' de spiridusii din visele proprii... not even funny :(

2) Nu se pot inmatricula pt. circulatie in trafic. Odata am citit ca sunt inchirirate undeva la altii, dar nu mai gasesc informatia...

Mda, sa dai 120.000Euro pentru un vehicul pe care il folosesti doar in weekend, asta inseamna utilizare efcienta a banului public. Da' nu-i bai, ca economiseste o galeata de motorina comparativ cu autobuzul standard folosit in restul zilelor.

B.Robert

1. Vor creste preturile la bilete: 2 -> 2.5 lei pentru urban si 2.5 -> 3 lei pentru liniile expres.

2.  ,,În prezent, gradul de uzură la autobuze scurte este de 100%, la articulate – 85%, la tramvaie – 75% şi la troleibuze – 40%. Costurile cu mentenanța au crescut an de an, având în vedere că autobuzele Mercedes de 12 ml (achiziționate în anul 2005) au durata de serviciu consumată, autobuzele articulate (30 buc. – achiziționate în anul 2010) au durata de serviciu consumată în proporție de 85%, tramvaiele second-hand sunt cu durata de serviciu consumată, iar troleibuzele în număr de 50 buc. au durata de serviciu consumată."
http://www.tion.ro/stpt-vrea-sa-scumpeasca-biletele-si-abonamentele-pentru-transportul-public-noile-tarife/2011770

3. In unele statii STP Timisoara exista si rastele de unde poti lua biciclete pentru 1 ora.
Si pe malurile Begai exista astfel de ansambluri de biciclete.
Desi sistemul e acelasi si proiectele sunt amandoua pe fonduri europene, sunt implementate diferit.

Daca iei biciclete din statiile STP este gratis si le poti lasa doar in alte statii.
Daca iei de pe malul Begai trebuie platit 2 sau 2,5 lei (inca nu au aprobat) si pot fi lasate doar in statiile de pe mal.

Desi vorbim de acelasi sistem, administrat de aceeasi entitate (STPT), nu sunt interconectate.
http://www.tion.ro/plimbarile-cu-bicicletele-velotm-de-pe-malurile-begai-vor-fi-contra-cost-2-sau-25-lei-ora/2012751

Bogdan_Cluj

#22
Am citit acest thread nu am putut sa nu remarc ca la TM aveti aceleasi challenguri pe care le avem si la Cluj:
- modernizarea tramei stradale (la noi s-a facut toata, noi avem doar o singura linie, a fost mai simplu)
- modernizarea depoului (la noi e bugetat pt 2018)
- innoirea flotei de tramvaie (noi avem 4 noi, si restul de ... prox 20 vechi, nemodernizate, doar doua vopsite funky)
- schimbarea regiei in companie (la noi s-a facut acum cativa ani)

Pentru cei interesati de comparatii, aveti aici ceva informatii despre investitiile propuse la Cluj pentru 2018 (tabelul intitulat "Transport public"). De asemenea flota curenta de autobuze, troleibuze si tramvaie o puteti vedea aici (si cateva informatii despre planurile de innoire).

Imi propun sa urmaresc si pe celelalte threduri si sa vad in celelalte orase de aceeasi dimensiune si buget cu ce probleme se confrunta si cum au reusit sa le rezolve.

LE: si la noi se discuta sa folosim linia de cale ferata care trece literlamente prin fata aeroportului si pana la gara, dar deocamdata sunt doar discutii teoretice. Anul acesta s-a mentionat de creearea unei companii (primaria sa fie actionar majoritar) pentru a putea cumpara/inchiria trenuri ursoare pentru acest proiect. Momentan sunt doar vorbe ...

STiberiu

Salut,

Sunt nou pe forum, dar am o idee de a imbunatati transportul in comun pe liniile de troleibuze si unele linii de autobuze.

Cu cine - din Timisoara - as putea discuta despre asta pentru a avea si o alta parere ?

Am nevoie de pareri in mod special de la membrii Pro Infrastructura ca sa fie un raspuns mai cu greutate....

dar si de la membrii de pe forum care sunt specialisti si hobbisti in privinta transportului in comun.

Tibi

Ionut

Scrie direct în forum ce ai pe suflet si vedem după ce e de facut si cine se pricepe. Bine ai venit! :cheers:

STiberiu

Ma gandeam in felul urmator. Cum tramvaiele din Timisoara, traverseaza centru vechii cetati pe o linie comuna, sa incercam o implementare a unei solutii pentru troleibuze si unele linii de autobuz astfel incat sa inconjoare centrul - vechea cetate - folosind inelul 1 de circulatie dupa care sa reintre te traseul normal.

Liniile de autobuz care ar fi afectate sunt: 40 si 33
Liniile de troleibuz afectate sunt: 13, 15, 16

Astfel mai toate troleibuzele ajung in piata 700 si Marasti.

Mai toate autobuzele si troleibuzele se vor intersecta cu tramvaiele in zona Piata 700 si Hotel Continental.

Cumva, se ofera o legatura mai buna intre liniile 13, 33, 40, 15 si 16 + celelalte mijloace de transport in comun

B.Robert

E o idee interesanta, dar cat de utila ar fi avand in vedere ca avem in zona respectiva doua statii intermodale mari, conectate bine intre ele.

Piata 700: Tv 1,2,4,7 ; Tb 11,M11,14,M14,18
Hotel Continental: Tv 1,2,4 ; Tb 15,16 ; Autobuze: 40, E2

Piata 700 e aproape de Hotel Continental si ruta e deservita de 3 tramvaie (care au traseu comun) si doar o statie intre ele. In acelasi timp, celelalte rute din statii o iau in directii diferite fiecare deservind cam tot orasul cu o economie cat mai mare de timp (dar deranjul calatorului de a schimba mai multe linii)

Daca incerci sa duci toate cele de care ai zis in 700/Marasti va fi nebunie. Statia nu e destul de mare, strada nu permite. Timpii de parcurs ar creste foarte mult.
Plus ca ce ai face cu 40-ul care deserveste Popa Sapca, sa il duci de prin Marasti/700 pe la Continental si apoi pe Popa Sapca ...

Cum e acum ajungi usor de la Continental in 700 si ai optiuni cam peste tot. Iar pentru 33 iarasi ai varianta accesibila, fiind 2 linii de tramvai si doar o statie intre 700 si Catedrala unde opreste 33.

Parerea mea este ca toate liniile fac mult mai putin timp in forma actuala fata de cea propusa.
In schimb, daca parcul auto ar avea destule autobuze/troleibuze si benzi dedicate doar pt ele in zona unde zici, atunci chiar ar merge si ar fi utila ca sa schimbi cat mai putine mtc-uri.

STiberiu

Asta e si intrebarea mea. Cum vedeti voi utilitatea si oportunitatea ideii.

Daca mergi cu 13, 33 sau 40, NU o sa ai legatura directa intre ele, ar exista o fluenta si conectivitate intre aceste mijloace de transport astfel incat sa nu trebuiasca sa schimbi statia sau sa nu mergi mult pe jos pana la urmatoarea linie bus sau troleibuz.

Se mai poate introduce in inelul 1 si E4B care duce la aeroport si nu te lasa aiurea la Bastion, la fel si M35.

La Marasti sunt 2 statii: una direct in giratoriu si alta pe Oituz la 5m de giratoriu deci, eu nu vad o problema de aglomerare...

Cu 40 pe Popa Sapca si retur NU e greu....de pe Oituz, va intra in sens la Cardinale si pe urma pe Popa Sapca si voi avea si acces la catedrala si piata 700.

Ai dreptate, si cum vad eu situatia, centrul va deveni unul din punctele forte ale STPT dupa care putem sa ne uitam putin mai atent la legaturile mijloacelor de transport cu Garile din TM => NORD, EST, SUD, VEST.....e nevoie de turisti, iar turistii vin in zona centrala. Trebuie sa le oferim mai mult decat au in prezent...

Parcul auto are destule autobuze si troleibuze. Problema e lipsa soferilor care mai bine se duc la privat pt 4000RON decat la STPT....
PS: am si o scrisoare de la STPT in care se scuza ca nu poate deschide o linie noua de tramvai, intre Gara de Est si Buziasului, corelata cu programul E2 care are statie in cealalta parte a pasarelei de la gara mica, pentru ca nu au resursa umana necesara operarii mijloacelor de transport.

B.Robert

Atunci 40-le sa nu mai mearga pana la posta? Sa intre de pe Popa Sapca in puncte, merge pana in Marasti unde intoarce in sens si revine pe Oituz->Popa Sapca?
Strict legat de asta nu stiu cum ar face fata doar E2 din partea aia (posta-stoma) sa deserveasca viitoarea zona OpenVille.

Si 15-le sa intoarca in Marasti, iar 16-le sa mearga mai departe P-ta 700-Catedrala-traseu normal?

Ok, la prima vedere am avut anumite reticente, dar acum parca suna mai bine pentru confortul calatorului.
Totusi, mie imi e teama de traficul din zona Gheorghe Dima - Marasti - Oituz - Cardinale. Vor fi prea multe linii blocate acolo.
Si da, ai dreptate, am uitat sa scriu de componenta umana. Daca nu reusesc sa isi angajeze soferi nici vorba sa reuseasca asa ceva.

Mai e o chestie in scenariu asta, pe sensul de mers ptele Cardinale -> piata 700 e doar o statie pe Gh Lazar, cred ca ar mai merge una in fata la Clinici unde sunt 3-4 locuri de parcare (si facuta in alta parte o parcare decenta pt toata zona istorica)

Legat de E4B eu stiam ca merge pana pe Baritiu.

STiberiu

#29
40 va merge de la Popa Sapca - Hotel Continental - Castelul Huniade - Spitalul de copii - 700 - Marasti (statia lui 17) - intrare pe Popa Sapca prin sensul de la Cardinale.

Pentru Openville - avem 14, 18, 17, E2, 40.

In acest moment STPT vrea sa introduca 15 si 16 la Openville pe directia, Bastion - MARASTI - Openville - Popa Sapca - Hotel Continental.

Sensul pe mers pe inelul 1 sa fie in sensul acelor de ceasornic si sa treaca prin Continental - Castelul Huniade - Spitalul de copii - 700 - Marasti . Va fi un pic mai plin si va ajuta si la psihicul calatorului cum ca sunt mai multe mijloace de transport pe teren. (lucru care e adevarat )

Eu vad un situatia in modul urmator. Orice echipament intr-o fabrica, care nu produce (nu functioneaza, / stationeaza) nu produce nimic decat pierderi. Prin ideea asta, punem mijloacele de transport in miscare, pentru a aduce oameni platitori de bilet. Stationarea se face la capatul opus de linie si nu in zona centrala unde ai nevoie de flux mare de autovehicule.

Cea mai proasta idee e sa ai vehicule care stationeaza.

PS. cu E4B ai dreptate. Era vorba de E4A, m-am grabit eu cand am scris.... de exemplu E4A face in jur de 18 minute de la AIT la Bastion. restul de 12 pana la retur le sta in statie. Daca o sa calculam impactul la 16 ore avem undeva la 380 de minute / zi in care acest autobuz stationeaza si nu produce. Mai tinem si 2 soferi plictisiti pe ruta, plus ca nu circula prea multa lume cu el, deoarece are statia la Bastion si nu se leaga cu inelul 1 unde, ajung mai multe mijloace ale STPT