News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Quote from: frunzaverde on July 09, 2018, 11:55:49 PM
^
E cea mai grea sectie din Europa. E atat de grea ca nu tin cuplele manuale (cu tampoane) asa ca navetele cu fier au cuple SA3 - trag trenuri de pana la 10 kt.

E grea din cauza profilului sau din prisma trenurilor foarte grele, daca faci referire la cuple?

tom_sawyer

E-P Rail România achiziționează prima sa locomotiva Softronic Transmontana



E-P Rail România, a achiziționat de la Softronic Craiova locomotiva Transmontana numărul 35 ieșită din fabrică, urmând ca aceasta să înceapă în scurt timp testele pentru a fi predată operatorului. S.C. E-P Rail S.R.L. este o companie din România cu capital social integral privat care are ca obiect principal de activitate prestarea serviciilor de transport feroviar de mărfuri şi a serviciilor conexe transportului feroviar. Compania a fost înființată în anul 2013 și deține subfiliale în Slovacia, Slovenia, Ungaria, Austria și Germania. Locomotiva 480-035-1 poartă tematica ,,Nicolae Iorga", urmând ca toate locomotivele achiziționate de E-P Rail România să poarte o tematică vizuală.

newsby.marianandrei.com

Gendan

Oare pe la a cata locomotiva au trecut de break-even pe intregul program? Softronic, la ei ma refer. Daca are cineva un grafic de comenzi vs. livrari ar fi interesant de urmarit.

frunzaverde

#48
Quote from: dan tm on July 10, 2018, 08:40:09 AM
E grea din cauza profilului sau din prisma trenurilor foarte grele, daca faci referire la cuple?

Si, si. Sunt trenuri de 9500 tone, 32.5 t/osie. Sectia are pana la 15.25 la mie, cu multiple curbe cu raza de 350-400 m. Mai ales coborarea Riksgränsen - Narvik e grea.

P.S. Transmontanele in Borlänge, poza facuta de userul BD de pe Postvagnen (forum suedez feroviar). Circula inca in regim de test, cu inmatricularea romaneasca data de Softronic si fara marcaje Green Cargo:

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

adymartianul


tom_sawyer

#50
Green Cargo Suedia a lansat oficial primele două locomotive Softronic Transmontana

Numerotate Mb4001 și Mb4002, locomotivele produse la Softronic Craiova sunt primele dintr-o serie de până la 30 de unități contractate în prima fază de Green Cargo, din care au fost comandate deja încă 6 unități care vor fi livrate în anul 2019.



newsby.marianandrei.com

perfidus

Quote from: tom_sawyer on July 22, 2018, 10:00:54 PM
E-P Rail România achiziționează prima sa locomotiva Softronic Transmontana

De pe pagina FB Jurnal Feroviar:

Prima proba de parcurs pentru TM 035 pe relatia Cernele-Filiasi-Orsova si retur.

Sursa foto in Orsova;
Artinescu Razvan.




Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

tom_sawyer

#52
^^^ Softronic va livra cinci locomotive transportatorului român de marfă E-P Rail

Compania de transport feroviar de marfă E-P Rail a comandat cinci locomotive de la Softronic Craiova, a spus pentru ECONOMICA.NET Ion Gîrniţă, unul dintre proprietarii producătorului de material rulant din Bănie.

Prima locomotivă din cele cinci va fi livrată până la finele lunii august, a precizat pentru Economica reprezentantul Softronic Craiova. Până la finele anului, urmează să fie livrate în total trei locomotive, iar restul de două, anul viitor.

Înfiinţată în anul 1999, compania Softronic produce locomotive şi rame electrice. Aceasta a obţinut în 2017 o cifră de afaceri de 67,42 milioane de lei şi un profit net de 3,65 milioane de lei.

Anul trecut, E-P Rail a obţinut o cifră de afaceri de 297,94 milioane de lei şi un profit net de 2,5 milioane de lei, cu 15 angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.

E-P Rail SRL face parte alături de Delta Trans Internaţional SRL din E-P Group, controlat de omul de afaceri român Radu Gabriel Gheorghiu, potrivit unor informaţii de la Consiliul Concurenţei. E-P Group desfăşoară activităţi de casă de expediţii în transportul pe calea ferată în România, Slovacia, Austria, Bulgaria, Polonia, Marea Britanie, Cehia, Ungaria, Germania, precum şi în alte state europene.

economica.net

Neufunk

Totusi Transmontana pare sa se vanda destul de bine...

cristi5

#54
Exista in Romania franare regenerativa la electric?

De exemplu la coborarea de la Riksgränsen la Narvik trenurile incarcate cu minereu de fier folosesc doar 20% din energia generata. Restul energiei e suficienta pentru urcarea trenului gol inapoi spre minele de minereu de fier!

Imi inchipui ca franarea regenerativa pe Predeal sau Balota ar putea ilumina cateva cartiere in Brasov sau Severin.

carutasul

Întreb pentru că nu știu: cum să introduci energia recuperată în sistem? Se acumulează într-o baterie pentru folosire ulterioară? Că nu văd cum ai injecta-o înapoi în rețea.

frunzaverde

#56
Quote from: carutasul on September 09, 2018, 11:55:15 AM
Întreb pentru că nu știu: cum să introduci energia recuperată în sistem? Se acumulează într-o baterie pentru folosire ulterioară? Că nu văd cum ai injecta-o înapoi în rețea.

O parte e folosita la nevoile curente ale trenului, dar restul e injectata inapoi in retea prin catenara. In cazul sistemelor de 25 kV 50 Hz, cu frecventa sincronizata cu SEN si reteaua alimentata direct din SEN, precum cele din Romania, se poate inclusiv realimenta restul sistemului energetic. Nu e nimic special, sistemul e receptiv, e acelasi procedeu ca atunci cand iti instalezi panouri solare pe acoperis si contor care merge si "invers".

In cazul sistemelor pe curent continuu sau cu alimentare separata (16 2/3 Hz), precum Germania, energia intoarsa in sistem e folosita doar in retea: https://uic.org/forms/IMG/pdf/regenerative_braking_traction_systems.pdf. Asta pentru ca ori toata reteaua e izolata complet de SEN (cu propriile generatoare), ori pentru ca transformatoarele care schimba frecventa sunt unidirectionale.

Quote from: cristi5 on September 09, 2018, 11:46:15 AM
Exista in Romania franare regenerativa la electric?

Sunt doar cateva vehicule care au frane regenerative in Romania - cateva locomotive Softronic, cele doua rame Hyperion, si cele cateva alte locomotive moderne de la ÖBB, DB si MAV. Atat. Din cate stiu exista din 2017 reglementari pentru injectarea de curent in retea, si locomotivele astea sunt dotate cu contor reversibil din fabrica.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Din cite stiu vechile locomotive electrice aveau frinare recuperativa dar nu dadeau energia in sistem ci in niste rezistente.
Locomotivele noi Transmontana au frinare recuperativa dar cu posibilitatea de a o da in rezistente daca nu e trimisa in sistem.

locomotivele straine care circula pe aici au frinare recuperativa. Cind Traxxul mergea la Bucuresti un mecanic mi-a aratat odata pe un ecran, cita energie a consumat locomotiva de la Bucuresti Nord pina la Timisoara Nord si cita a redat in sistem prin frinare electrica.

____________

@ carutasul

principiul e urmatorul, motoarele nu mai actioneaza in tractiune ci trec pe modul generator. Deci in loc sa ,,traga" curent din retea ,,trimit" curent in retea.

ma rog eu nu stiu toate chestiile tehnice. E interesant ca la CFR  nu s-a introdus principiul nici in anii din urma ai socialismului cind se faceau peste tot economii drastice.


The principle was as follows: A rotating phase converter fed the stators of the motors. In this way the activated rotors fed back the current through the transformer to the catenary.

The brake was extremely efficient. It was possible to hold 300 t at 26 ‰ in steady conditions.

https://en.wikipedia.org/wiki/SBB-CFF-FFS_Ce_6/8_I

https://ro.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%A2nare_regenerativ%C4%83

carutasul

Eu teoria o știu, însă nu prea înțeleg "practica".
Sigur că poți trece motorul pe "generator"; îl deconectezi de la alimentare, inerția îl învârtește și produce curent. Dar.... curentul ăsta are probabil frecvența variabilă, nu e curent la 50Hz ( cu atât mai puțin la tensiunea necesară)  ca să îl injectezi în sistem. Trebuie probabil redresat și după aia trecut printr-un convertizor ca să fie folosibil. Iar catenara are niște kV, nu e ca și cum aș face eu un circuit cu doi tranzistori la 24 V...  Pare cam complicat de realizat, de asta am și întrebat.
Povestea cu injectarea înapoi în SEN pare... o poveste. Probabil că dacă toate locomotivele ar frâna simultan s-ar putea obține și minunea asta, dar bănuiesc că la orice moment t pe o secțiune oarecare a CF alimentată din același punct numărul consumatorilor e mai mare decât cel al producătorilor, deci e suficient să injectezi în rețeaua CF, nu e cazul de mai mult.

cristi5

Deci EAurile nu... pacat ca descoperim si reglementam in 2017 ce faceau altii din anii 1930...