[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

rt25

deci practic, in fata magazinului Unirea, actuala parcare de taximetre se suprapune cu linii de tramvai cu peron pe o parte si cealalta si access direct la metrou (adica inclusiv trotuarele ar ramane aproape la fel cum sunt acum din ce citesc si sectiunea pozei atasate).

dr4qul4

Dar ar gatui grav traficul auto pe splai (V=》E) si de pe Bd Unirii pe Splai. E de ajuns sa ramana o singura masina pe linie si se blocheaza totul (exact cum se intampla la Sf Vineri).
Varianta MU nu deranjeazaa fel de mult. Splaiul este intersectat dupa semafor, si tramvaiul are loc destul pana in Brătianu. Unde avem multe benzi si preselectia e deja facuta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

jonny

Quote from: Valentin on April 07, 2021, 03:30:57 PM
^^^Argumente? Altele decat sa traiasca masina aveti? Sunt curios pe baza a ce ati ajuns voi la concluzia ca "tramvaiele" incurca "circulatia"?

nu stiu daca  la mine faceai referire , dar raspund oricum :
cand am zis circulatie ma gandeam si la autobuze , am facut si 30 de minute de la Sf Vineri pana jos la capatul lui 32 (o statie de autobuz)
daca poti sa elimini din trafic ...foarte bine , sa se faca

trebuie vazut exact cat % din cei care vin cu 32 ajung la 21, poate 90% se duc la metrou

AndreiB

Nu cred ca e numai cat la % din actuali pasageri folosesc alta linie, ci cat la % din cei care conduc azi masina personala pot fi convinsi sa o lase acasa printr-un transport public mai atractiv si cat poti restrucura reteaua de autobuze (mai scumpa de operat per capita) printr-o retea de tramvaie (mai ieftin de operat per capita) mai logica si legata - e.g. cu un 47 extins pe un traseu natural 13 Septembrie - Natiunile Unite - Splai elimini nevoia de 385.

medicul de garda

#589
Varianta propusa de Asociatia MetrouUsor a fost redactata luand in calcul un ciclu aditional de semaforizare minim necesar cat sa treaca doua tramvaie pe sens prin intersectia de la (fosta) bucla a lui 32. Este singurul conflict major de trafic, restul merg natural cu semaforizarea actuala. Va fi ceva similar cu intersectiile de la Sudului sau Grozavesti, unde tramvaiele au ciclul lor dedicat (desi asteapta o groaza pana la vine randul...). Bucla din parc a fost propusa pentru a asigura conexiunea obligatorie a tuturor tramvaielor din nord si sud (linii grele precum 21, 5, 55, 40 care rateaza acum cu brio metroul si autobuzele din zona, fiind la mama dracului), dar fara a supraincarca intersectia de mai sus (de aia nu s-a refolosit bucla lui 32 actuala). Tineti cont ca nu orice linie din zona poate deveni diametrala, din cauza ca Regina Maria inca are probleme majore cu traficul si ar avea impact imens asupra frecventei unui 21+32. Btw, noi am propus si o solutie care sa elimine cedeaza trecerea de la Mitropolie si sa asigure cat de cat fluenta traficului rutier care vine dinspre Rahova.

Statiile au fost plasate in asa fel incat sa deserveasca facil obiectivele majore din zona: centrul istoric, magazinul Unirea, legaturi cu TOATE liniile de transport din zona si metroul folosind accesurile existente la metrou (se obtine si o subtraversare eleganta spre statia vestica de autobuze pentru a degreva trecerea de pietoni).
S-a incercat pe cat posibil sa se evite zonele mai "impadurite" (desi vorbim despre vegetatie spontana), dar din pacate, mai multi arbori vor trebui transplantati. Insa, desi exista acea zona mai mare in interiorul buclei propuse, nu consideram ca se "sacrifica" parcul, deoarece se pot planta in acea zona copaci pentru a avea o zona verde si a ascunde statia, se pot face amenajari peisagistice, potential exista. Liniile propuse, in mod evident, vor fi green track si, fiind separate de trotuarele existente, nu necesita neaparat delimitare. Desi s-ar putea face facil si asta prin garduri verzi sau alte solutii estetice, verzi.


Referitor la propunerea initiala din PMUD, consideram ca este mult suboptima si rateaza cu brio o groaza de obiective si cerinte pentru o asemenea legatura. De departe cea mai mare problema a propunerii e ca iti va trebui semaforizare mega-speciala ca sa faci stanga la Horoscop, asta daca vei putea macar sa patrunzi in intersectie cu tramvaiul (poate ati uitat cum e traficul pre-pandemie pe acolo la orele de varf, efectiv spaghete de masini care se chinuie sa isi gaseasca banda). APpoi, iti mai trebuie faze speciale si pentru a traversa intersectiile cu Unirii si Coposu, deci 3 conflicte de trafic!! In plus, distrugi cu brio tot efortul care s-a facut pentru a asigura o banda de bus si un capat pentru liniile de noapte si 783, si vei face imposibil ca acestea sa mai stationeze vreodata in piata Unirii.  :o Si nu vreau sa comentez ideea de a desfiinta o statie de taxiuri intr-un oras care are nevoie disperata de a descuraja utilizarea masinii personale... Si cu tot efortul asta, deservesti deficitar principalul generator de trafic in centrul istoric si nu asiguri nicio solutie pentru 21 si restul liniilor de la Sfanta Vineri, care vor ramane unde sunt, vesnic inutile, neatractive.

Nu in ultimul rand, pentru cei care se ingrijoreaza ca va suferi traficul prin "nodul rutier" de la Unirii, cu mult inaintea primei sape la conexiunea de tramvai ar trebui sa existe benzi unice delimitate de trafic pe Splaiul Independentei, bdul Unirii si bdul D Cantemir, astfel incat nu va mai putea patrunde traficul cu asa usurinta in piata, in schimb va creste enorm viteza comerciala a autobuzelor in zona. Benzile respective au fost propuse spre analiza in strategia TPBI pentru transportul in comun si sunt sanse mari sa fie acceptate.

Consideram ca e cea mai buna propunerea care se putea face date fiind circumstantele, dar suntem deschisi la critici. Pana la urma, e bine ca subiectul asta sa fie readus in atentia publica si sa dispara diverse caractere publice care considera ca legatura actuala intre 21 si 32 sau metrou e sanatoasa si "face piciorul frumos"
Trust me, I'm an east-european doctor!

panzer

Mai intai: merci frunzaverde.
@medicul de garda: functional solutia MU este mai eleganta intr-adevar. Si stiu ca pe MU sunt multi ingineri de la Metrou. Dar este posibila constructia liniei noi pe deasupra statiilor si tunelelor existente? Treceti cu linia noua pe deasupra Dambovitei, a M3.

Daca ne uitam atent a doua solutie (prin fata magazinului Unirea) ocoleste complet atat statiile + tunele de metrou cat si pasajul subteran.

medicul de garda

Din cate stiu (desi nu pretind ca sunt expert in subteranul pietei, ca e incredibil ca e ingropat acolo), Dambovita e casetata in zona, deci nu ar tb sa fie o problema o fundatie de 1m. Trecerea in sine peste galeriile metroului nu ar tb sa fie o dificultate, s-a facut in atatea alte locuri, nu sunt imediat sub suprafata. Sunt si niste guri de ventilatie ale dispeceratului pe latura vestica a parcului pe care am facut tot posibilul sa le evitam, fara sa ne atingem de fantani.

Cu pasajul rutier recunosc ca s-a putea sa fie o problema, este extrem de superficial in toata piata, abia spre Coposu coboara un pic, odata ce a depasit structura statiei lui M2. Totusi, SIGUR e mai usor pe la Hanul lui Manuc decat pe la Horoscop, asta va garantez. Acolo soseaua efectiv face un damb cand mergi inainte spre Splaiul Unirii, isi salta masina daca mergi cu 50, au ridicat brutal nivelul intregii intersectii ca sa incapa acel pasaj auto peste caseta lui M1.
Trust me, I'm an east-european doctor!

jonny

Quote from: AndreiB on April 08, 2021, 06:36:25 PM
Nu cred ca e numai cat la % din actuali pasageri folosesc alta linie, ci cat la % din cei care conduc azi masina personala pot fi convinsi sa o lase acasa printr-un transport public mai atractiv si cat poti restrucura reteaua de autobuze (mai scumpa de operat per capita) printr-o retea de tramvaie (mai ieftin de operat per capita) mai logica si legata - e.g. cu un 47 extins pe un traseu natural 13 Septembrie - Natiunile Unite - Splai elimini nevoia de 385.

corect , dar ca sa ii convingi trebuie mai mult decat niste linii care unesc X cu Y :
-sa ajungi repede pe distante lungi (cum e 41)
-tramvaie noi (alea de pe linia 47, 35, 25 sunt vai de ele  )
-sa asiguri un minim de curatenie (cum e la metrou)

sper sa ai dreptate ...poate sunt mai pesimist de fel

Hef

Cum am scris si mai sus imi parea mai buna varianta prin sud. Dar dupa expunerea medicului de garda varianta MU pare mult mai usor de implementat. Si, intradevar bucla de intoarcere din piata este necesara.
Intrebare, de ce nu se ia in calcul si intoarcerea si din celalalt sens? Macar de rezerva in caz de avarie/blocaj la Sf Vineri



dr4qul4

Banuiesc ca  vor ramane buclele de intoarcere de la Sf Vineri si fântâni. Ma rog, ultima se muta putin.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

medicul de garda

@Hef, pentru tramvaiele care vin din sud si vest vor ramane buclele de intoarcere si la Sf Vineri si la Sf Gheorghe, exista redundanta mare in retea pe partea respectiva. Iar daca vreodata se va intampla ceva si se inchide piata Unirii, tot vei putea asigura posibilitati de intoarcere destule si pentru restul liniilor din zona.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Hef

E clar ca Piata Unirii este un hub important pentru transport si trebuie electrificat cat mai mult, spre 90%

In paralel cu acest hub ar trebuie sa fie dezvoltate si alte hub-uri, capete de linii regionale, sau chiar inter-reginonale pentru autobuze. Aici mai refer a puncte gen Pieptanari, Piata Sudului, Republica, Bucur Obor. Aceste hub-uri sa fie amaneajate cu loc de stocare a autobuzelor, loc de tigara si relaxare pentru soferi. Sa nu se mai alinieze in lungul soselei ca la Bucur Obor, unde soferii stau in masini (cu motoarele pornite, o sursa de poluare mult mai mare decat circulatia lor), inghesuite apoi in staia de tramvai.

Nu creda ca mutarea lor mai la periferie este o solutie buna, gen mutarea la pod la Voluntari. Doar ca aceste puncte trebuie sitematizate si amenajate astfel incat sa arate decent, cum ar trebui sa arate o capitala, nu un orasel industrial din anii '70.


oc7avian

Sursa informație + poze: Metrou Ușor

Se implementează bandă unică pe Bulevardul Griviței. Cică și Bulevardul Magheru e în pregătire (deocamdată doar marcaje, urmează stâlpișori).






DarkFranck

În sfârșit! De când așteptam așa ceva, sper să extindă pe cât mai multe bulevarde
Fluctuat Nec Mergitur

oc7avian

Dacă mi se permite o glumiță, administrația parcă ar fi lansat un treasure hunt legat de apariția surpriză a unor benzi unice de autobuz/troleibuz. Acum 2 zile am fost surprins pe Calea Plevnei, stația Witing. Fiind în 62, nu am putut determina lungimea ei, deoarece traseul comun era scurt.

Habar n-am de când e, dar acum câteva luni nu exista.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader