Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vlad94

Păi și la ce o să folosească racordul ăsta dinspre Alba dacă nu poate intra locomotiva electrică în Sebeș să o schimbe cu cea diesel?Nu înțeleg de ce se face treaba pe jumătate.Dacă s-ar electrifica racordul,s-ar putea schimba aici locomotivele și ar putea apărea trenuri regio care să lege Sebeșul de Alba Iulia,Teiuș,Cluj.Ar fi mai util așa

dragos76

Utilitate directă văd la niște automotoare pentru naveta pe ruta Alba-Sebeș. Și eventual pentru trenurile de marfă, care ar merge către Coșlariu (deși asta așa, mai mult teoretic).

horatiu.cosma

#1337
Am facut o vizita la tunelul de la Sighisoara. Din cate am inteles de la paznic, a inceput sa se toarne radierul in tunel. Aici sunt destul de avansati, sunt aroape gata cu escavatiile(mai e ceva la capetele tunelului, pentru a ajunge la nivel). La cel de la Danes, am inteles ca inca mai e de lucru la escavatii. Podul peste Tarnava are pilele metalice(metalice pareau  :o) sus si era ceva miscare acolo. Nu am fost lasat sa fac poze, asa ca am doar atat :).



Cu zoom, pentru cel de la Danes.




alecu26

Pile metalice înseamnă de fapt ceva sprijinirii provizorii în anumite zone pentru podul în arc. Ar fi și cazul sa miște ceva după aproape 5 ani. Oricum acest pod în arc va fi un record în primul rand ca e pe CF și în al doilea rand ca și pod în arc propriu zis.  La basarab și Mihai bravu sunt mai mici.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dorum

offf, tot in stilul asta inestetic se finiseaza si tunelul asta? ma dispera spritul asta de ciment, la fel ca pe A6 la viaductul CF; arata ca dracu, in diverse nuante...

alecu26

Nu cred ca e forma finala. Acolo e doar de protecție și consolidare în faza ăsta.
Cat despre estetica in general....nu poți cere mai mult când criteriul e cel mai mic și se merge pe design and build.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Ce proiectare și execuție, nu sunt FIDIC Roșu contractele de reabilitare pe feroviar?

alecu26

Ba da. Dar eu am raspuns la faza cu pasajul CF de pe Deva-Lugoj 1.

harta
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

Vai, ce urît... oare la care parte din "cele mai bune practici" intră?

Revenind la subiect: la calea ferată proiectarea este sub controlul clientului, iar mai general, se poate rezolva din caietul de sarcini, normative, nu?

alecu26

mai mult sau mai putin. Proiectarea pe proiectele CF, astea de reabilitare a coridorului este foarte foarte vaga, plina de lipsuri si facuta in bataie de joc. Copy paste din anii 60-70 sau chiar mai vechi.

Partea proasta e ca CFR-ul se crede atotstapanitor si arongat, si de exemplu pe cei de la ITALFEER (proiectantul general pe Sighisoara - Simeria) nu i-a  mai platit...asa ca aia si-au luat catrafusele si au plecat. Acum se judecat pe diferite curti de arbitraj si probabil Italferr va castiga. In atare conditii, un proiect eecrabil devnine aproape neutilizabil când nu ai proiectantul general langa constructor pentru a fi aplicat la teren.

La fel si pe Simeria-Km 614, unde cei de la POIRY au plecat deja de cativa ani din Romania.

Un exemplu despre cum se fac proiectele? (asemanator cu harta de la Comarnic in bulgara): Caiete de sarcini pentru executia tunelului, scrise in italiana saun engleza traduse cu Google translate:

Tunel invertit pentru tunelul artificial
1. Cofraje pentru structurile de tip conglomerat in fundatii si similare;


Consolidarea solului în fata tunelului, schema tunel legaturi de nervuri de oţel din fibra de sticla placata elemente structurale

bare mai bine fără sudură, în cazul în care sunt prezente în comun trebuie să se facă lipirea cu rasini epoxidice şi racordaţi cu manşon din oţel;

Otel consolidat
1. Bare din oţel pentru: B450C controlată de unitate:. fynom = 450 N/mm2



otel consolidat banuiesc ca e reinforcement steel. B450C este un hotel care SE PRODUCEA doar in Italia. Acum nici ei nu-l mai produc.

Si toate astea pe un proiect FIDIC ROSU...unde e obligatoriu sa folosesti proiectul beneficiarului. Si Beneficiarul a aprobat acest proiect. Ba mai mult...pentru proiectele CFR e nevoie ca si caietele de sarcini sa fie aprobate de AFER, si se plateste o taxa pe pagina, deci se presupune ca AFER a aprobat acel document, cuvant cu cuvant.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Quote from: alecu26 on December 02, 2015, 10:32:13 AM
Si Beneficiarul a aprobat acest proiect.

WTF ?!?!...

Asta inseamna ca fata de CFR, CNADNR este un adevarat exemplu de competenta... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

pai eu spun asta de muuuulta vreme. Si in managementul de contract sunt mult mai avansati.

CNADNR trecea prin aceste dureri ale nasterii in anii 95, maxim 2000...când constructorii faceau o gramada de bani din modificari de proiect, datorate proiectelor execrabile.

Momentan CFR nu prea stie ce sa faca cu arheologia, cu expropierile, cu decontarile, cu descrierile de pret, cu modificarile de cantitati...etc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Redox


dorum

Deja sunt balti pe peron... se vede in poza a treia...
DOAMNE... cand facem un lucru ca lumea si noi????

alecu26

ar trebui sa o rezolve ca la autostrazi in cadrul marcajelor. Nu stiu daca ati observat, dar toate marcajele de pe autostrazi au mici zone de cativa cm intrerupte....tocmai pentru acest lucru.

Un mic slitz facut acolo in zona de baltire (deja mama natura le-a aratat unde e punctul de minim) si s-a rezolvat problema. (Romaneste ce e drept).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).