Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 12 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

^
QuoteSolicităm oprirea demersului de modificare a traseului și continuarea lucrărilor pe șantierul existent.

"și acum, fără să fim anunțați, se renunță așa de usor la toată lucrarea din cauza lipsei de profesionalism și găsirea de soluții pentru continuarea șantierului pe traseul inițial", se arată în petiția locuitorilor din Nădășelu
TLDR: NIMBY

shift2rail

^Ar trebui invitati teologi, antropologi, istorici ai culturii, ptr a se pronunta daca un viaduct la 10m inaltime reprezinta sau nu profanare de morminte, cum sustin localnicii. Imho, nu poate fi vb de asa ceva,necropola ramane neatinsa.

TVlad

Cauza e tot studiul de fezabilitate facut la repezeala?

danutzu_1069

^ nu, doar incapatinarea cnair de a "urma" traseul bechtel...

montaniardul

Daca se tine seama de superstitiile si pretentiile localnicilor legat de viaductul peste cimitir inseamna ca in tara asta chiar nu se poate face mai nimic din cauza prostiei omenesti.

AdrianRO

De acord. Inteleg si problema la CNAIR, dar asta e situatia acum. Sa muti iar o autostrada din cauza unui simplu cimitir (deci nu monument istoric sau cu statut de cimitir al eroilor) ar fi evident lipsit de proportionalitate.

Ba ong uri, ba animalute, ba sateni, ba conacuri etc. Toti ne plangem ca nu sunt autostrazi...ok, facem autostrazi, dar daca s ar putea sa fie toate subterane la 100m, si acolo cu tuneluri pentru rame, sa nu cumva sa afectam biotopul.

Xed

Pare ca sunteti prea axati pe subiectul cimitirului si faceti abstractie de un aspect important.

Odata cu mutarea traseului peste cimitir, autostrada va trece foarte aproape de si mai multe case, afectand mult mai multe persoane. Consider ca fiecare dintre noi daca am fi in locul acelor sateni ne-am revolta ca o autostrada sa ajunga fix in spatele casei in care locuim. Pana la urma in articol nu se vorbeste doar de cimitir si atat ci de proximitatea deja deranjanta a viitoarei autostrazi prin modificarea traseului, distrugerea terenurilor agricole ale oamenilor s.a.m.d.

Iar problema cea mai mare este lipsa de dialog dintre CNAIR, constructor si sateni.
Ok, avem nevoie de autostrazi dar deja sa nu ne mai pese ca impactam oameni sarim in alta extrema.

cmd

#33547
Propun ca inante sa discutam despre tragedia de la Nadaselu, sa stim exact despre ce vorbim. In acest video, de la min 3 se vede exact noul traseu, devierea, impactul asupra caselor, cimitirul, etc.

misiekwas

#33548
Quote from: AdrianRO on October 17, 2023, 11:38:53 AMBa ong uri, ba animalute, ba sateni, ba conacuri etc. Toti ne plangem ca nu sunt autostrazi...ok, facem autostrazi, dar daca s ar putea sa fie toate subterane la 100m, si acolo cu tuneluri pentru rame, sa nu cumva sa afectam biotopul.


Fără sa ma pronunț pentru sau împotriva, dar nu-i abordare bună. "Ba animalute, ba sateni" - toate lucrurile asta sunt cunoscute. Da, se intampla uneori NIMBY-ism cretin (Tureni trimite salutari), dar toate asta sunt date și câți dintre noi n-ar protesta dacă autostrada, care parca  era bătută in cuie la distanta mai mare, brusc ar trece mai aproape de casa și peste un cimitir unde sunt mormânte celor dragi. Cei de la Nadaselu au drept sa protesteze, nu-i ca au construit toate astea ca să blocheze autostrada.

Iar cu "ba animalute" - condiții privind mediu sunt cunoscute și stabilite prin lege. Abordarea cavalereasca "ce ne pasa de animale ca facem autostrada" sunt exact de ce circulam încă pe DNul prin Marginea-Holdea.

raulbogdan23

Quote from: RobertH on August 06, 2023, 04:01:39 PMDeviere sectiunea 3A2(Nadaselu-Mihaiesti) : deviere Nadaselu





Powered by API/PUM imgur uploader

Sa adaugam plansa pentru a putea vedea mai bine ce si pe unde trece.

Legat de cimitir autostrada supratraverseaza fix un colt al cimitirului, restu e teren gol din ce se vede (se vede si pe filmarea de mai sus).

Da, trece mai aproape de cladirile construite acolo, dar sa nu uitam ca terenul e in panta acolo si cladirile vor fi sub nivelul viaductului, similar cu DEx12 la trecerea peste Olt si balta Milcovului (casele incep de la deschiderea nr. 3 a viaductului).

misiekwas

Cum am spus, nu ma pronunț pro sau contra (ca nici nu mi pretind cunoștință foarte bună de zona ca să mi dau cu părere privind soluția tehnica), dar primul pas ar fi ca CNAIR sa informeze și sa discute cu sătenii, ceea ce aparent n-a făcut. Problema mea este cu abordarea ca parca sătenii ar fi un deranj, care nu trebuie sa fie luat în cont.

klax187

Oricat de mult mi-as dori sa nu existe aceasta discutie, e important sa fim si obiectivi.

Imaginati-va un viaduct deasupra casei voastre exact pe directia pe care bate soarele. Umbra permanenta tot timpul anului (dar pe perioada iernii mai pronuntata) pt ca CNAIR s-a incapatanat pe niste solutii tehnice care se stia ca nu vor tine. As zice si eu raspicat "NIMBY" daca CNAIR m-ar transforma cu buna stiinta intr-un troll.

Asta nu cred ca mai intra la categoria NIMBY, si e frustrare bine indreptatita.





Powered by API/PUM imgur uploader

california

din 2015 se tot discuta despre nadaselu- mihaiesti si nici pana azi nu s-a reusit sa se treaca de satul nadaselu; ba e una, ba e alta si multe se descopera in ultimul moment; de obicei se zice ca adevarul e la mijloc, dar aici probabil e la margine, la margine de sat si la margine de cimitir, asta daca mai incolo nu dau peste vreun drum roman; ma gandesc ca italia sau grecia ar fi trebuit sa aiba interzis la constructia de autostrazi.

misiekwas

Sau SF-ul făcut decent și o comunicare bună între comunității locale și instituții de stat? Știu, visez.

Gio

Poate se gaseste vreo varianta de cocoasa si pe aici 8) . In alte tari mutau satu in intregime cu tot cu cimitir daca era vorba de UTILITATE PUBLICA, le gaseau un loc la soare in alta parte celor care vociferau, ca asa nu mai ajungi sa faci infrastructura niciodata daca te impiedici de orice nemultumit. Incredibil.