Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TibiV

Hai sa luam si jumatatea plina a paharului...

In atatia ani de cand exista forumul si suntem cu ochii pe ei, este primul accident grav pe un santier de autostrada...
Si, din fericire, nu a fost nevoie de medici legisti...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlinC

@Quest

Nu ma pricep, dar grinzile care au cazut la km 25 , par diferite de cele de la km 35 si km 39 https://youtu.be/5FrWb88RNRA?t=251.
In primul rand ca sunt dintr-o singura bucata si mie mi se par mai inguste.
Nu stiu daca sunt aceleasi de care spunea @horatiu. Probabil el ar putea sa ne lamureasca cel mai bine, dar mie mi se par diferite.


TibiV

Da, clar sunt diferite...
Cele de la km25 (DN14B) NU au acea "concavitate" (burta)... Si NU au nici "banda metalica" de dedesubt...
Si totusi cele de la km35 si km39 au rezistat mai bine.
Marturisesc ca din amintirile mele de la Rezistenta Materialelor ceea ce vad la km35 si km39 intra la categoria primilor exploratori ai Africii cand au vazut prima data girafe... "Asa ceva nu poate sa existe".....
Au gresit si ei, am gresit si eu... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Grinzile căzute sunt făcute de Somaco, nu de Petzek+Retter. Vreo 2-3 structuri de pe lot sunt la Somaco (intersecțiile cu DN-urile), restul la Retter.

Quest

#14704
Quote from: danutzu_1069 on May 29, 2019, 11:59:46 PM
@Quest,
Daca tot ai filmarea la indemana, cauta si vezi cum sunt sprijinite grinzile UMB, dupa asezarea pe aparatul de reazem

Asa au fost sprijnite grinzile UMB pe LD4 la Bejan. Pozele prezinta acelasi capat, vazut de o parte si de alta a autostrazii. G1-G4 sint cele 4 grinzi ale sensului Soimus->Ilia iar T-Gx sint tirantii acestor grinzi.
Se vad si "sirme" sudate intre toate cele 4 grinzi ai acestui sens de mers.

Common sense will get you far !

danutzu_1069

Da, aici avem sprijinire in X intre grinzi, dar talpa de jos este mult mai mare... Si "sarmele" alea "tin" grinzile sa nu se răstoarne, fiecare, spre exterior. Este complet altfel decat la aktor..

albanezu2019

Sectiunea grinzilor care s-au prabusit este urmatoarea : Lungime = 40 m, H=207 cm, latime talpa inferioara = 60 cm si latime talpa superioara = 120 cm, greutate 90 tone,

Cristi Deme

#14707
imaginea de mai jos, din pct nostru de vedere e elocventa asupra discutiei daca a fost o greseala "Deme" in acest regretabil incident



Powered by API/PUM imgur uploader

mai departe sunt organe competente ca sa ne lamureasca

albanezu2019

#14708







Va prezint un alt tip de grinzi cu o talpa inferioara de 55 cm, dar au un al tip de rezemare-direct pe culee, unde urmeaza sa fie incastrata in beton, din pct meu de vedere mult mai sigura. Elementele au o lungime de 38m si sunt de la Lotul 2 Iernut-Chetani

isotech_ro

#14709
din punctul meu de vedere este o greseala de montaj grinzile 1 si 2 nefiind asigurate la rasturnare decat spre interior (macara).
filmarea lui AlinC este relevanta .

ciprebbe

Daca s-au luat elemente din aparatele de reazem nici nu e de mirare ca a plecat (inclinat grinda) Lipsa lor se va constata imediat de procuratura. Grinda 3 e salvata fiind in carlig inca. Se vede pe filmare ca e pe pozitie si cablul intins. Deci ridicare/pozitionare corecta urmata de procedura de asigurare (proptele, suduri). Probabil au bifat si asta .S-a inclinat cand au semnalizat macaragiului sa slabeasca carligul.
Suspectez aparatele de reazem.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Granata06

#14711
^^^
Grinzile din cele trei poze sunt produse pentru Astaldi - Max Boegl lot II Iernut Chetani si au urmatoarele dimensiuni:

talpa inferioara: 84 cm
h = 1.80 m 
talpa superioara (placa): 52 cm
lungimea - in functie de structura - lungimea maxima fiind de 36.00 m.


g.chris

CC mapping - Orto - DSM - Geophoto - Point Cloud
www.ccmapping.ro

NGC

Quote from: ciprebbe on May 30, 2019, 10:00:58 AM
Grinda 3 e salvata fiind in carlig inca. Se vede pe filmare ca e pe pozitie si cablul intins. Deci ridicare/pozitionare corecta urmata de procedura de asigurare (proptele, suduri). Probabil au bifat si asta.

Chiar e salvata? Pare incovoiata si nu ma refer la contrasageata.





elphax

#14714
foarte neplacut feeling cand te uiti la filmari - in primul film vezi a 3-a grinda aparent pe pozitie, un muncitor urcat pe ea, inca 2 la celalalt capat, (unul face si cu mana spre drona) si 3-4 care umba pe sub ele !
probabil ca putin dupa ce Alin a incheiat filmarea a avut loc incidentul. din fericire muncitorii plecasera de sub grinzi

avand in vedere ca in primul filmulet grinda 3 parea a fi deja pe pozitie, pot fi doar 3 cauze:
1. suportii nu au fost ok si  grinda "a plecat" cand macaraua a slabit tensiunea.
2. capatul grinzii era "defect" - sanse mai mici dar posibil, ceea ce inseamna ca trebuiesc revizuit procedeele de fabricatie
3. manevra gresita cu macaraua

si nu inteleg de ce la grinda 2 au ramas capetele sus si ea s-a rupt in 2 sau 3 locuri, in timp ce grinda 1 pare intreaga
mai intreb ceva - e normal sa se rupa asa usor grinzile alea la impact lateral ? ma gandesc doar ca vine un utilaj greu si prea inalt pe autostrada, da in pod si rupe grinzile si face dezastru ...