Conexiunile multimodale Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda

Started by nirolf, October 18, 2016, 04:21:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catalin_i

De la stirile de azi. Tren urban cu 12 statii de la Gara de Nord pana la Otopeni.
Pare un nou proiect fata de ce s-a discutat pana acum?


-----------------------------------------------------------------
https://www.europafm.ro/ministerul-transporturilor-vrea-tren-gara-de-nord-si-aeroportul-otopeni-pentru-nordul-capitalei/

Ministerul Transporturilor vrea să pună în circulație un tren între Gara și Aeroportul Otopeni care să deservească însă toată zona de Nord a Capitalei.

Proiectul este diferit de vechiul proiect, eșuat, care se termina într-o haltă aflată la câțiva kilometri de intrarea în aeroport și implică construcții noi.

Trenul ar urma să fie unul urban, iar proiectul a fost pregătit împreună cu Banca Japoneză de Investiții. El are o valoare de 100 de milioane de euro, a declarat directorul Direcției Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, Cătălin Costache, la conferința EuroIMPACT organizată de Institutul European din Romania în parteneriat cu HotNews.ro.

,,A plecat ca o legătură la aeroport . ca obiectiv, dar – în esență, el este un proiect de transport urban. Are 12 stații până ajunge la aeroport și va asigura o fluență extraordinară între gara de Nord și Aeroport. De la Otopeni, încoace, Centură, unde este parking ride, zona mall-ului Băneasa și de acolo mai departe. Acest proiect a fost pregătit cu o consultanță finanțată de Banca Japoneză de Investiții."
--------------------------------------------------------------------------------

oc7avian

Pare un amestec de informații. HotNews a relatat mai detaliat:
- metroul = 12 stații, deservește zona de nord a Bucureștiului
- trenul = legătură express cu aeroportul, 1/2 stații

------------------
https://economie.hotnews.ro/stiri-bani_europeni-22785905-euroimpact-legatura-capitalei-aeroportul-otopeni-justifica-magistrala-6-metrou-care-costa-un-miliard-euro-daca-facem-tren-direct-de-zece-ori-mai-ieftin.htm

Aeroportul internațional ,,Henri Coandă" din Otopeni ar urma să fie legat în anii următori cu o linie de cale ferată direct cu Gara de Nord din Capitală, un proiect despre care Ministerul Transporturilor estimează că va costa sub 100 de milioane de euro. În paralel, însă, autoritățile vor să facă și Magistrala 6 de metrou către Aeroport, un megaproiect de peste 1 miliard de euro. Pentru M6, Ministerul Transporturilor vrea să obțină finanțare nerabursabilă de la Comisia Europeană care s-a arătat inițial reticentă față de acest proiect, dar apoi l-ar fi aprobat.
[...] (Metrou:)
Într-adevăr, a plecat ca o legătură cu aeroportul, dar în esență el este un proiect de transport urban. Are 12 stații până ajunge la aeroport și va asigura o fluență extraordinară între Gara de Nord și Aeroport - o luăm de la Otopeni încoace, centura - unde este un Park&Ride, zona mall-ului Băneasa și de acolo mai departe, zone foarte solicitate", a detaliat oficialul din Ministerul Transporturilor.
[...] (Tren:)
Totuși, cum se justifică proiectul major al unei noi magistrale de metrou care să conecteze Capitala de Metrou în contextul în care Ministerul Transporturilor vrea să realizeze o conexiune directă cu trenul care ar urma să coste mai bine de zece ori mai puțin. 

,,În ceea ce privește legătura de tren la aeroport - Este clar, obiectivele nu sunt similare. Amândouă duc la Aeroport, dar trenul este o conexiune expres cu aeroportul, cu toate că și ea are o componentă de oprire în Chitila sau Mogoșoaia", a spus Costache.

,,Trenul va reprezenta mai degrabă conexiunea cu aeroportul și are suficientă cerere care să justifice suma care va fi sub 100 de milioane. Proiectul de metrou de circa 1 miliard de euro are tot bazinul nordic până la Aeroport. Cele două proiecte sunt absolut compatibile, fapt dovedit și Planul de Mobilitate Urbană a Bucureștiului", a spus oficialul din Transporturi.
------------------------------------------

TibiV

Imi pare rau, dar europafm a trimis probabil un jurnalist tanar, care a facut "scurt-circuit" intre atatea trenuri - ca si alea de metrou, si alea de CF, tot trenuri sunt...
Uite varianta "in firea ei" (NU Firea ei...) de la Hotnews...


Legătura Capitalei cu Aeroportul Otopeni: De ce se justifică Magistrala 6 de metrou care va costa un miliard de euro, dacă se face și tren direct de zece ori mai ieftin?

Aeroportul internațional "Henri Coandă" din Otopeni ar urma să fie legat în anii următori cu o linie de cale ferată direct cu Gara de Nord din Capitală, un proiect despre care Ministerul Transporturilor estimează că va costa sub 100 de milioane de euro. În paralel, însă, autoritățile vor să facă și Magistrala 6 de metrou către Aeroport, un megaproiect de peste 1 miliard de euro. Pentru M6, Ministerul Transporturilor vrea să obțină finanțare nerabursabilă de la Comisia Europeană care s-a arătat inițial reticentă față de acest proiect, dar apoi l-ar fi aprobat.

Prezent la conferința EuroIMPACT , organizată la București de Institutul European din Romania în parteneriat cu HotNews.ro - StartupCafe.ro, Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, a declarat că pe marginea proiectului Magistralei de metrou spre Aeroportul Otopeni a existat un dialog de durată cu Comisia Europeană care și-a manifestat anumite reticențe față de proiect și a întrebat autoritățile române dacă proiectul de peste 1 miliard de euro nu este supradimensionat.

"În opinia noastră nu este supradimensionat. Proiectul are o rată internă de rentabilitate de 11%. Pentru cine știe un pic de infrastructură este foarte mult. Limita este 5%, este aproape dublu. Pentru cine merge în zona nordică a Bucureștiului, cererea este absolut foarte mare, este foarte foarte aglomerat pe zona respectivă", a răspuns Costache.

"Ăsta a fost argumentul principal al nostru. Într-adevăr, a plecat ca o legătură cu aeroportul, dar în esență el este un proiect de transport urban. Are 12 stații până ajunge la aeroport și va asigura o fluență extraordinară între Gara de Nord și Aeroport - o luăm de la Otopeni încoace, centura - unde este un Park&Ride, zona mall-ului Băneasa și de acolo mai departe, zone foarte solicitate", a detaliat oficialul din Ministerul Transporturilor. Harta Magistralei 6 o puteți consulta aici.

Costache a mai precizat că proiectul Magistralei 6 de metrou a fost pregătit cu consultanță finanțată de JICA, banca japoneză de investiții. "Știm că o bancă are niște criterii foarte stricte în momentul în care selectează un proiect, nu e deci chiar așa un proiect de aruncat la gunoi", a spus Costache.

Ministerul Transporturilor a anunțat pe 13 septembrie că proiectul a fost aprobat spre finanțare de către Comisia Europeană.

Totuși, cum se justifică proiectul major al unei noi magistrale de metrou care să conecteze Capitala de Metrou în contextul în care Ministerul Transporturilor vrea să realizeze o conexiune directă cu trenul care ar urma să coste mai bine de zece ori mai puțin?

"În ceea ce privește legătura de tren la aeroport - Este clar, obiectivele nu sunt similare. Amândouă duc la Aeroport, dar trenul este o conexiune expres cu aeroportul, cu toate că și ea are o componentă de oprire în Chitila sau Mogoșoaia", a spus Costache.

"Trenul va reprezenta mai degrabă conexiunea cu aeroportul și are suficientă cerere care să justifice suma care va fi sub 100 de milioane. Proiectul de metrou de circa 1 miliard de euro are tot bazinul nordic până la Aeroport. Cele două proiecte sunt absolut compatibile, fapt dovedit și Planul de Mobilitate Urbană a Bucureștiului", a spus oficialul din Transporturi.

Linia de tren directă la Otopeni, realizată la timp pentru Euro 2020?

Pentru proiectul unei linii de tren până la Aeroportul Otopeni, Ministerul Transporturilor derulează în prezent revizuirea Studiului de Fezabilitate, urmând ca de execuția lucrărilor să se înceapă în 2019.

În august, ministrul Transporturilor Lucian Șova detalia că soluția propusă ține de construirea unui pod feroviar peste DN1 și apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni.

"Le-am sugerat celor de la CFR SA să construiască partea de linie ferată în regie proprie (iar pasajul să fie scos la licitaţie), astfel încât înainte de Campionatul European să existe această legătură pe calea ferată. Va fi totul gata înainte de 2020, cu siguranţă", a spus Lucian Şova.

https://economie.hotnews.ro/stiri-bani_europeni-22785905-euroimpact-legatura-capitalei-aeroportul-otopeni-justifica-magistrala-6-metrou-care-costa-un-miliard-euro-daca-facem-tren-direct-de-zece-ori-mai-ieftin.htm

Ultima propozitie, cea marcata cu rosu, face "prestatia" lui Sova din august sa fie demna direct de topicul "Perle si ineptii"...
De aia mi-a fost si jena sa amintesc mizeriile pe care le scoate pe gura un pseudo-ministru al Transporturilor...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

VIDEO Aeroportul Otopeni se va extinde cu un nou terminal, dar trenul direct și viitoarea Magistrală 6 de metrou nu vor ajunge până acolo. Cum explică autoritățile

,,Nu este o problemă asta, am clarificat acest aspect și cu Comisia Europeană", a explicat Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, în cadrul conferinței EuroIMPACT, organizată la București de Institutul European din Romania în parteneriat cu HotNews.ro - StartupCafe.ro.

,,Dar nu ar fi primul aeroport care-și asigură o legătură între terminale în intern. De fapt aeroportul are în planul lor de implementare. Noul terminal va fi modular - 5 milioane de pasageri, 10 milioane, 15 milioane. Pentru cinci milioane de pasageri capacitate, un shuttle doar de autobuz este suficient. Dar aeroportul va devolta în paralel și o legătură între cele două terminale și pe linie de tren", a mai precizat oficialul din Ministerul Transporturilor.

Deși se discută în termeni concreți de realizarea conexiunii cu Aeroportul Otopeni printr-o linie nouă și o gară în apropierea terminalului sosiri, documentația de revizuire a SF-ului prevede o a doua etapă care să studieze posibilitatea extinderii linie de cale ferată și în vederea conexiunii cu viitorul terminal al aeroportului.

hotnews.ro

Vlad94

Atunci nu ar fi mai de viitor sa o faca subteran intre DN1 si actualul terminal de sosire, continuand apoi spre tot in subteran spre T2. Sau o varianta mai buna ar fi realizarea liniei noi dupa halta Odaile, si sa ajunga la nord de T1 plecari (fiind mai util acestei categorii de pasageri prin prisma timpului), continuand spre T2 tot in subteran? Macar sa ne apuce 2020 cu un proiect facut corect, nu sa grabim o carpeala.

https://imgur.com/a/zZJ7h7N

Sorinus

Eu vreau sincer sa se faca orice, atata timp cat se face repede. Vineri dupa-amiaza am asteptat 783-ul la Piata Presei 30 minute (pe bune). Era f aglomerat si na, probabil a ramas blocat in trafic.

nenea_hartia

@Vlad94: am trimis aceeași întrebare la Comisia pentru transporturi a Cam. Dep., n-a răspuns nimeni nimic.


etravel

#308
Quote from: frunzaverde on October 29, 2018, 06:18:19 PMM800 este oricum un biet semi-pachet, linie simpla, care nu se poate extinde spre dreapta din cauza atelierelor, fiind condamnata sa ramana pentru totdeauna linie simpla spre Constanta.
Daca te uiti pe GMaps varianta satelit, exista suficient loc pentru o dublare de linie. Fie nu e nimic 4-5 m dincolo de gardul reviziei de vagoane, fie poti sacrifica o linie de garare din revizie pentru a dubla magistrala - depinde de loc. Nu ar fi o problema pentru ca oricum este exces de linii de garare acolo si pentru ca oricum nu mai exista volumul de activitate ante 1990, cand a fost extins complexul.

tom_sawyer

CFR SA va publica doua licitatii, de peste 500 milioane lei, pentru linia Bucuresti Nord-Aeroportul Otopeni

Cele doua licitatii prevad selectarea unui consultant, precum si selectarea constructorului pentru derularea serviciilor de proiectare si executie lucrari in vederea modernizarii liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti.

Prima dintre licitatiile ce urmeaza sa fie publicate se refera la contractarea serviciilor de proiectare si executie lucrari aferente obiectivului de investitii "Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti, Faza I: Racord C.F. la terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucuresti".

Licitatia este estimata la 497,38 milioane lei, fara TVA.

Termenul limita pentru primirea scrisorii de exprimare a interesului este 24 decembrie 2018, si, tot la aceeasi data este prevazuta si inceperea procedurilor de atribuire.

Data estimata pentru publicarea anuntului de participare este 24 decembrie 2018.

Cea de-a doua licitatie se refera la contractarea serviciilor de consultanta si supervizare a proiectarii si executiei lucrarilor aferente obiectivului de investitii mentionat mai sus.

Aceasta licitatie este estimata la o valoare de 6,96 milioane lei.

clubferoviar.ro

Sorinus

Acestea doua complementeaza licitatia deja existenta pentru dublarea liniei Mogosoaia-Balotesti? Eu asta inteleg, practic acesta licitatie cuprinde tunelul/pasajul sub/peste DN1 si statia din Aeroport.
Sunt sanse sa se semneze pana in vara, si sa fie gata intr-un an de la inceperea lucrarilor?



subway

Va baga el trenul in airoport pe proiectul asta doar daca ne vom vedea noi ceafa pana in 20-20, ceea ce e extrem de improbabil...
Cu parere de rau...

carutasul

Îl aduce pe mecanicul care a băgat trenul în viaductul Cârcea :)