Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#480
Seful CJ Brasov anunta ca podul Budila este finalizat.



Licitatia: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100102858

Este remarcabila aceasta realizare pentru un pod aflat pe o linie secundara, infundata. Mie imi vin in minte Deva-Brad, poate si Valcele-Valcea, OK, construite prost, dar abandonate la prima alunecare de teren din cauza subfinantarii CF. Poate imi dati voi si alte exemple.

Cronologia
- construit 1928
- prabusirea la inundatii (pile in albie) in 1 iulie 2018
- licitatie 12 septembrie 2020
- atribuire 7 aprilie 2021
- finalizare august 2022 (fara pile in albie)

Care ar fi explicatiile acestui miracol? As ghici ca Ioan Pintea, fost sef in regionala Brasov si actualmente consilier la aceeasi regionala, era seful CFR SA la data pregatirii si lansarii licitatiei.

Oricum, felicitari tuturor celor implicati: CFR SA, regionala Brasov, CJ Brasov.

JohannDB

                   ""Poate imi dati voi si alte exemple."" Unul "foarte " la-ndemână, este pe linia Dângeni - Săveni..... Imagini din 28.08.2011 !!















Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

^@cristi5: nu exagera, n-are nici o treaba CJ-ul de Brasov. Nu e in aria lor de interes, daca e dupa ei e mult mai importanta conexiunea aeroportului la CF Brasov - Codlea. 
Eu mai degraba as sugera ca Regio Calatori (ma rog, gasca din spatele ei)a fost interesata de linie. Sa nu uitam ca Brasov - Intorsura Buzaului a fost, alaturi de linia de Zarnesti, prima pe care s-a circulat cu trenuri private. Cel putin sentimental pentru ei e o linie importanta. Acum cat de mare le e influenta - nu stiu sa iti spun. Dar nu pot uita cum primul patron RegioTrans s-a "sinucis" in avion dupa ce ani de zile il vizita pe Dragnea in Brazilia si obtinea subventii si trase pe banda rulanta...

cristi5

#483
@pasadia de la prabusire am vazut regulat postari pe subiect de la un politician din Brasov.  Nu stiu daca e acelasi care posteaza ca nu am urmarit. E totusi remarcabil ca un politician de nivel (judetean) inalt e interesat de o CF (deci nu rutier, CF din ala pt looseri) care duce practic nicaieri, intr-o zona cu populatie mica si nu neaparat de etnie romana (deci looseri de top). Fireste ca la vremea respectiva am zis "asta se pise in ocean sa creasca nivelul apei, nu se va intampla nimic". Si uite ca s-a intamplat.

L-am felicitat pe fostul sef CFR SA si mi-a confirmat ca a fost implicat, impreuna fireste cu reteaua lui de contacte, si la Budila si la Gradistea. Deci mai degraba marele secret este ce am zis mai sus: ca seful CFR infra provenea din regionala unde a cazut podul de pe linia "spre nicaieri". Si la Gradistea secretul e ca podul chiar duce undeva, si era pacat (si rusinos) sa fie lasat de izbeliste. A fost o mare filozofie sa scrie un CS (cu canal ceausist cu tot) si sa faca o licitatie. Si noroc ca merge bine contractul (nu intelegem de ce, ca restul pe CF merg mult mai prost).

Revenind la Budila. Am observat ca presupunerile si speculatiile despre privati creeaza disensiuni in comunitate, deci eu fara fapte nu mai particip la astfel de discutii. Sigur ca ne place sa-i barfim pe privati, ca au bani, sau nu inteleg de ce, dar am vazut niste speculatii de te doare mintea.

Eu am fost cu trenul ala si judecand dupa veniturile oamenilor, vizibile pe tinuta lor, si casele din Teliu de exemplu, chiar nu pricep cum era rentabila cursa si ce mari sentimente si nostalgii melancolice poate sa provoace.

In general nu pricep cum operatorii privati supravietuiesc (cum o fi, cu subventii etc) si CFR Calatori nu poate supravietui si are mereu nevoie de "infuzii de capital", adica perfuzii de la statul "le dam bani ca altfel fac miting sau greva".

JohannDB

     Istoria reconstrucției podului de cale ferată, peste Tărlung, de la Budila, s-a încheiat. De ieri dimineață, 19.09.2022, s-au reluat cursele de tren Brașov - Întorsura Buzăului, linia 403....... Un subiect mai puțin la capitolul "de urmărit" !
    Duminică, pe înserat, fiind în zonă n-am rezistat tentației de-a face o ultimă vizită înaintea intrării în trafic a noului pod.....















Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

    Istoria reconstrucției podului de cale ferată, peste Tărlung, de la Budila, s-a încheiat. (2)

































Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB


  Istoria reconstrucției podului de cale ferată, peste Tărlung, de la Budila, s-a încheiat.(3)




































Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

#487
      Istoria reconstrucției podului de cale ferată, peste Tărlung, de la Budila, s-a încheiat.(4) (și ultima )
      Sănătate tuturor și zile bune !!













































Powered by API/PUM imgur uploader







Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#488
Multumim mult de poze @JohannDB !

Am gasit si o plansa, rezolutie cam proasta dar hai sa o punem aici. Probabil pe SEAP se gasesc mai multe.




Mai sus pe topic gasiti o poza de epoca cu podul vechi, pusa de @Harry


Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#489
API pe Facebook

https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/2314021215438539

API salută reconstruirea podului de la Budila

Calea ferată secundară Hărman-Întorsura Buzăului, care conține cel mai lung tunel din țară (Teliu), nu ar fi avut în ultimele decenii nicio șansă să fie salvată după prăbușirea acestui pod. Multe alte căi ferate secundare au fost lăsate de izbeliște în perioada 1990-2020 la prima alunecare de teren. Liniile Deva-Brad, Dângeni-Săveni, Gura Putnei-Nisipitu sau Oradea-Vașcău au avut această soartă.

Totuși, o serie de "miracole" birocratice și de finanțare, care țin de fapt de normalitate, au făcut posibilă refacerea podului Budila și redeschiderea circulației feroviare.  Așa se face că de luni dimineață (19.09.2022) trenurile au revenit pe șine.

Poate vă întrebați de ce a fost nevoie de un tunel atât de lung (peste 4 km) și de pod pe o rută de mică importanță care se înfundă la
Întorsura Buzăului. Ei bine, linia ar fi trebuit să devină legătura principală între Brașov și București, via Buzău. În comunism aceste planuri au fost abandonate prin construirea Barajului Siriu. 

Cronologia:
- construit 1928
- prăbuțirea la inundații (pile în albie) in 1 iulie 2018
- licitație 12 septembrie 2020
- atribuire 7 aprilie 2021
- finalizare august 2022 (fără pile în albie)

tom_sawyer

Două oferte au fost depuse la licitația pentru repararea viaductului Cârcea organizată de Regionala Craiova a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

La începutul acestei luni, în sistemul electronic de achiziții publice Regionala Craiova a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a postat anunțul de licitație, în procedură simplificată, ce avea ca obiect "Reparații tablierul nr. 1 de pe firul II al Viaductului Cârcea amplasat la km 200+306 al liniei 100 Videle-Orșova".

Valoarea totală estimată a contractului este de 3.106.304 lei, echivalentul a aproape 630.000 de euro. Nu este prima licitație în acest sens, precedentele fiind toate anulate din lipsă de ofertanți.

Ei bine, de această dată au fost primite două oferte, din partea GDO MOV IMPEX SRL și a Metabet CF SA.

https://clubferoviar.ro/doua-oferte-la-licitatia-pentru-repararea-viaductului-carcea/

https://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100181631

oneLess

#491
Podul de la Budila seamănă izbitor cu cele 3 poduri făcute de UMB într-un an la triajul Găneasa pe DEx12, fără contravânturi.

tom_sawyer

[SCN1114979] Reparatii tablierul nr. 1 de pe firul II al Viaductului Carcea amplasat la km 200+306 al liniei 100 Videle-Orsova

Data publicare: 03.10.2022
Valoarea totala estimata: 3.106.304 lei

Lucrarea ce urmează a fi achizitionată constă în:
- Revizuirea pozitiilor aparatelor de reazem si a unghiurilor de rotire a rulourilor aparatelor de reazem mobile la tablierul de pe firul II.
- Introducerea in spatele culeei C1 fir II a unui podet provizoriu U5 in vederea descarcarii terasamentului - Executarea reparatiilor elementelor structurale avariate ale tablierului nr. 1 de pe firul II
- Executarea unor rezemari suplimentare a celor trei tabliere de pe firul II, cu stive de traverse montate sub rigidizarle riglei inferioare a cadrelor transversale finale ale tablierelor conform solutiilor de alcatuire a stivelor din proiect, plansele P12 si P13.
- Executarea unui trotuar nou, prin montarea unor console noi la tablieretele 1,2 de pe firul II pe partea dinspre firul I si refacerea podinei de trotuar cu dulapi metalici transversali.
- Executarea unui parapet nou pe trotuarele dinspre firul I, pe lungimea tablierelor 1 si 2 de pe firul II. - Refacerea zidului de garda pe zona firului II la culeea Videle.

1. Ofertant unic : GDO MOV IMPEX S.R.L.
2. Ofertant unic : Metabet CF S.A.

Atribuită către GDO MOV IMPEX S.R.L.


[CN1046757] Reconstrucție și reparare viaduct Cârcea km 200+306 linia CF Videle-Orsova - Proiect tehnic si executie lucrări

Data publicare: 04.09.2022
Valoarea totala estimata: 49.243.601 lei

O singură ofertă:
1. Asociere : STRABAG (Leader), Metabet CF S.A.


COMUNICAT DE PRESĂ
Bucureşti, 29 decembrie 2022

SRCF Craiova a semnat contractul pentru reconstrucția și repararea VIADUCTULUI CÂRCEA

 Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA vă informează că, Sucursala Regională CF Craiova și Asocierea SC STRABAG SRL - SC METABET CF SA, au semnat astăzi, 29 decembrie 2022, contractul în valoare de 56,46 milioane lei, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de "Reconstrucție și reparare a viaductului Cârcea'', situat la km 200+306, pe linia CF 100 Videle – Orșova.

 Constructor: Asocierea SC STRABAG SRL (lider de asociere) – SC METABET CF SA

Valoare contract - 56.468.460,90 LEI (fără TVA)

Finanțare: Buget de Stat

Durată implementare contract: 26 de luni (proiectare și execuție)

 OBIECTIVE:

    consolidarea infrastructurilor pe firul I;
    consolidarea infrastructurilor pe firul II;
    montarea tablierelor 1, 2 și 3 noi pe firul I;
    schimbarea suprastructurii pe firul I;
    lucrări la instalațiile BLA, TTR și LC, aferente firului I.


 De asemenea, SRCF Craiova va executa, din fonduri proprii, lucrări de reparație a tablierului nr. 1, de pe firul II al viaductului Cârcea.

Lucrările vor consta în:

    revizuirea pozițiilor aparatelor de reazem și a unghiurilor de rotire a rulourilor aparatelor de reazem mobile la tablierul de pe firul II;
    introducerea în spatele culeei C1, fir II, a unui podeț provizoriu U5 în vederea descărcării terasamentului;
    executarea reparațiilor elementelor structurale avariate ale tablierului nr. 1, de pe firul II;
    executarea unor rezemări suplimentare a celor trei tabliere, de pe firul II,
    executarea unui trotuar nou, prin montarea unor console noi la tablierele 1, 2 de pe firul II pe partea dinspre firul I și refacerea podinei de trotuar cu dulapi metalici transversali;
    executarea unui parapet nou, pe trotuarele dinspre firul I, pe lungimea tablierelor 1 și 2 de pe firul II;
    refacerea zidului de gardă pe zona firului II, la culeea dinspre Videle

Durata de execuție a lucrărilor: 4 luni.

CFR

oneLess

#493
M-am lovit pe google de chestia asta... Nu știu dacă e membru  :-[
de la Bondar Robert-Cristian
avem Viaductul Cârcea
publicat pe 23.01.2023 +/- (acum o zi)
Are mai multe chestii filmate !

E totuși funcțională linia pe un fir din cele două ?
(M-am concentrat să vorbesc ca voi pe feroviar)

tom_sawyer

Da, a fost distrus doar unul din cele două fire ale căii ferate de pe viaduct.