Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

#330
Evident ca harta respectiva NU ARE nici un fel de valoare. Si nu neaparat pentru ce contine, ci pentru cum au gandit-o.

QuoteValorile indicate pe hartă reprezintă nivelul de intensitate medie zilnică anuală pentru întregul sector de drum și sunt determinate ca medie ponderată în funcție de lungimea subsectoarelor componente ale acestuia.

In traducere: ei au valorile de trafic de pe subsectoare de drum, dar NU ni le prezinta pe acestea, ci au creat o valoare artificiala, pentru intreaga lungime administrativa a drumului, si prezinta acea valoare. O prostie, caci:

1. DN68A - in mod evident pentru toata lumea, valoarea de trafic pe segmentul Margina - Holdea e cu MULT MAI MARE decat cea de pe segmentele Ilia - Holdea si Margina - Lugoj. Insa pe harta avem o singura valoare, corespunzatoare intregului DN68 A, Ilia - Lugoj.
Aceasta duce si la situatia absurda in care valoarea mare de trafic de pe A1 pare ca dispare la Holdea si reapare miraculos la Margina, fara a exista vreun traseu intre cele 2 puncte cu un nivel de trafic similar.

2. Acelasi lucru e valabil si pentru DN1. In mod clar exista diferente intre valorile de trafic de pe anumite segmente. Pe unele segmente sunt valori extrem de mari (B-Saftica, centura Ploiesti, Cluj - Floresti), in vreme ce pe alte sectoare volumul este FOARTE MIC (de exemplu cele paralele cu autostrada, Sibiu - Sebes - Turda). Insa pe harta noi avem o singura valoare reprezentata pentru intreaga lungime a DN1, calculata ca medie ponderata. INUTIL!

3. Aceeasi situatie si pe DN6. Nu stiu cine isi inchipuie ca merita sa ponderezi valori atat de diferite precum traficul B- Alexandria, cu cel dintre Rosiori si Caracal. Sau cu cel dintre Timisoara si Sannicolau Mare.

4. La fel pentru A1, unde cred ca orice accepta ca exista cel putin un trafic dublu ca volum pentru sectorul din preajma Bucuresti-ului fata de sectorul Sebes - Deva.

5. La fel pentru DN28. Imi e greu sa cred ca valorile de trafic dintre Targu Frumos si Iasi sunt egale cu valorile de trafic dintre Iasi si Albita.

6. Pe de alta parte, prin acest mod absurd de calcul, sectoarele de drum cu lungimi scurte capata o importanta disproportionata. De exemplu centura Brasovului, DN1K, pare la acelasi nivel cu centura Bucuresti si cu mult peste sectoare de drum cel putin la fel de aglomerate, unele chiar invecinate (de exemplu Brasov - Codlea). E anormal asa ceva.



As zice ca, analizand harta, merita subliniate / analizate doar 3 situatii:

A. Ploiesti - Targoviste - Titu, un drum destul de aglomerat, cu multe sate. Stiu ca exista ideea unui DX, insa ca si in alte situatii, pare un proiect tras pe dreapta si din pacate depasit de alte proiecte care consider ca nu ar fi fost la fel de importante (ma refer la DX-urile B - Targoviste, Tigveni - Ganeasa, Focsani - Braila si Filiasi - Targu Jiu).

B. Valoarea mare indicata pentru DN39, Constanta - Mangalia. Pe harta avem valori anuale, si din cauza asta ma asteptam ca media sa traga in jos valoarea anuala. Ori valorile din timpul sezonului sunt extrem de mari, ori valorile de trafic din extra-sezon sunt ridicate. Recunosc, anul acesta se implinesc 10 ani de cand nu l-am mai parcurs in sezon si vreo 12 de cand am fost ultima oara in extra-sezon, deci imi e greu sa imi exprim vreo opinie cu privire la ipotezele de mai sus.

C. Valoarea mare indicata pentru DN26, Galati - Murgeni. Nu o inteleg, nu o pricep.

dr4qul4

A. Ploiesti-Targovite-Gaesti. Si valorile vor creste cand vor fi gata DX12 si primul lot din A7.
B. Posibil ca punctul de recenzare sa fi fost in Agigea ca sa numere toate camioanele care merg in port. Sau poate l-au pus in nordul Mangaliei, intre oras si Kaufland...
C. Oare punctul de recenzare a fost exact la intersectia cu centura? Si pe langa camioane, au numarat si autobuzele care intorc acolo?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

La CESTRIN, suntem dedicați monitorizării avansate a traficului rutier. Folosim 535 de posturi automate pentru a aduna date precise despre mișcarea vehiculelor pe drumurile noastre:

170 de posturi clasificatoare ne oferă informații detaliate pe ore și categorii de vehicule, esențiale pentru înțelegerea diversității traficului.
38 de posturi WIM (Weigh in Motion) clasifică și cântăresc vehiculele în mișcare, furnizând date cheie despre fiecare vehicul, cum ar fi categoria, viteza instantanee, distanța dintre osii, greutatea pe ax și greutatea totală.
327 de posturi totalizatoare ne oferă o imagine de ansamblu asupra volumului traficului, prin numărarea totală a vehiculelor pe oră.

Aceste date despre trafic sunt utilizate în analize variate pentru a revizui normativele CESTRIN, pentru a perfecționa modelul de transport național și pentru a elabora previziuni exacte cu privire la dinamica traficului (coeficienți de evoluție).












facebook.com/people/Centrul-de-Studii-Tehnice-Rutiere-si-Informatica/100057139403448/

tom_sawyer

23.02.2024
În urma analizei rezultatelor prelucrării datelor colectate de la rețeaua de contori totalizatori și clasificatori, pentru perioada 1990-2023, se constată urmatoarea evolutie in timp a valorilor medii zilnice anuale ale traficului  (pe rețeaua de drumuri naționale).





facebook.com/p/Centrul-de-Studii-Tehnice-Rutiere-si-Informatica-100057139403448

tom_sawyer

22.02.2024
În cadrul Modelului Național de Transport, este prevăzută determinarea analitică a sectoarelor de drum pe care traficul de mărfă 🚚 poate atinge viteze curente intre 0-55 km/h si 78-90 km/h, având în vedere volumele de trafic existente pe rețea ca medie zilnică anuală.
🛣�Modelul de transport constă dintr-o serie de baze de date geospațiale și relații matematice, având ca scop reprezentarea abstractă a rețelei de drumuri și a cererii de transport. În cadrul acestei modelări complexe a traficului, gestionarul modelului de transport trebuie să se asigure că discretizarea rețelei de drumuri rutiere și a cererii de transport se validează cu realitatea.
↪️În continuare, sunt prezentate vitezele curente determinate analitic în cadrul modelului de transport pentru traficul de mărfuri. Aceste viteze sunt reprezentate la nivelul întregii rețele de drumuri din modelul de transport (inclusiv autostrăzi, drumuri naționale și unele drumuri terțiare) și sunt validate prin diverse metode în teren. ℹ️Unele segmente pot părea unite din cauza scării acestei hărți.
facebook.com/p/Centrul-de-Studii-Tehnice-Rutiere-si-Informatica-100057139403448







Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

^combinand cele doua harti (albastru=78-90; rosu=0-55; gaurile=56-77):


tom_sawyer

Normativ pentru determinarea capacității de circulație și a nivelului de serviciu ale drumurilor publice (PD 189-2012)

http://cnadnr.ro/sites/default/files/Reglementari-tehnice/CD%2016-2000%20CD155-2001%20PD%20189-2000.pdf

tom_sawyer

Cifre de trafic rutier de frontieră România-Rep.Moldova în anul 2014. Sursa: SF pod Ungheni A8






Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Referitor la seriozitatea (modului de prezentare a...) acestor cifre.

OK. Au intrat 58 de biciclete. Au iesit 19.
Restul de 39 unde sunt, in albia Prutului?!...

Eu inteleg ce vor ei sa zica, dar totusi... ?... :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

S-au intors pe la Galati.

Nu pricep care e nemultumirea ta vizavi de modul de prezentare al acestor date. Dpmdv sunt mult mai potrivit prezentate decat cele comunicate de CESTRIN.

cristi5

#341
Am (re)pornit de curiozitate inregistrari de Google trafic pe Margina-Holdea. Saptamana de acum (33) apare in URL. Pt saptamanile urmatoare trebuie doar sa schimbati URL.
https://pum.project-online.se/timelapses/videos/margina/2024_33.mp4

Si pe Valea Oltului (nord)
https://pum.project-online.se/timelapses/videos/VO/2024_33.mp4

Sunt ceva probleme tehnice cu inregistrarea, deci nu pot porni multe si nici la rezolutie foarte mare. Dupa cateva luni se strica (sau nu mai merge VPNul in US, necesar pt a evita "ecranul GDPR, we use cookies") si totul devine alb. Pt o treaba serioasa ar trebui un server dedicat pt asa ceva, pe care sa-l intretina cineva. Formatul este MP4, de alte formate (youtube etc) nu am timp.

M-a intrebat un prieten daca sa o ia maine pe la Margina, spre Deva. Avem date din 2022, in 2023 e "alb". De 15 august 2022 (saptamana 33, zi de luni) a fost ambuteiaj dupa-masa pe sensul spre Timisoara.
https://pum.project-online.se/timelapses/videos/margina/2022_33.mp4

In vinerea si sambata precedenta (saptamana 32 din 2022) ambuteiaje pe ambele sensuri.
https://pum.project-online.se/timelapses/videos/margina/2022_32.mp4 (cam de la minutul 4)

Margina-Holdea este verde azi, vedem maine. Probabil mai multa lume evita zona si merge pe Valea Muresului, ca s-au invatat minte. Sau poate a scazut populatia aflata in tara in august, sau o combinatie.

Aproape toate ambuteiajele incep de la bariera. Se poate face corelarea cu cele 4 trenuri pe zi care trec intre Holdea si Margina (2182 spre Simeria la 4:25 neimportant pt rutier, 1831 spre Iasi la 9:23, 2185 spre Lugoj la 17:43, si 1833 spre Timisoara la 20:28)

https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Statie/Margina?Date=14.08.2024

Daca nu ar fi bariera (care reduce brusc viteza coloanei la zero, sau la 20 km/h cand e deschisa), unele ambuteiaje nu s-ar forma. La valori de trafic mai mari ar fi ambuteiaje dar ar incepe in alte zone cu viteza mica (giratia de la nod, sau vreo curba de pe serpentina)

Alta observatie e ca din ce am vazut ambuteiajele sunt in weekend. Deci nu foarte importante pt activitatea economica dar oarecum importante "electoral". La fel era pe vremuri in zona 2+1 Sinesti-Movilita, unde vad verde in weekendurile din 2024, inainte era mult rosu. Ori s-a adaptat lumea si foloseste A3/DN1, ori populatia rezidenta a scazut fata de 2022, ori o combinatie.

Putine ambuteiaje dimineata inainte de 11. De unde si vorba cu "cine se scoala de dimineata". Dar si lenesii care ajung dupa 21 au parte de o trecere mai usoara.

Cam atat, restul analizati voi daca sunteti curiosi. Enjoy.


dumbravaandrei

Quote from: cristi5 on August 14, 2024, 12:14:22 PMAlta observatie e ca din ce am vazut ambuteiajele sunt in weekend. Deci nu foarte importante pt activitatea economica dar oarecum importante "electoral". La fel era pe vremuri in zona 2+1 Sinesti-Movilita, unde vad verde in weekendurile din 2024, inainte era mult rosu. Ori s-a adaptat lumea si foloseste A3/DN1, ori populatia rezidenta a scazut fata de 2022, ori o combinatie.
Aici mai degrabă e o anomalie a aplicațiilor de navigație (indiferent că vorbim de TomTom/Google/Here) care din București spre Bacău de obicei te bagă pe A3 până la Gherghița unde te duce apoi pe DJ-uri pe la Bărăitaru-Fulga-Mizil. Bineînțeles, cine nu știe zona sau are reflexul de a se lăsa orbește în brațele navigației, ,,mușcă" traseul ăsta. Cine nu, merge ori pe centura de est a Ploieștiului, ori pe Dn2

nirolf

Inclusiv Waze te duce pe acolo (Ghergița și 1B), chiar acum am verificat, mai rapid cu 3 minute. Depinde de oră și origine, dar eu prefer oricum A3 decât DN2. DJ-urile alea erau OK acum câțiva ani, nu știu acum.